Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten sociale minima stijgen met 150€?
ja 38 34,23%
neen 50 45,05%
meer 12 10,81%
minder 11 9,91%
Aantal stemmers: 111. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2011, 01:46   #521
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Afgedankt in een job waarin ik zes jaar lang 8000bf per maand tekort kwam voor het blote overleven.

En niets meer kunnen vinden waarop ik kon overleven.
Te oud.

Te zot.

Te recalcitrant.

Te revolutionair.

Te onwillig om mij nog verder te laten uitbuiten.
Of juist tot verlichting gekomen, weliswaar in de portemonee,
maar des te meer in het hoofd.

We leven in een modern slavensysteem, en alleen de domsten hebben het nog niet door dat ze geëxploiteerd worden door een hoopje slavendrijvers, die alleen maar naar hun kijkt zoals de varkens uit Animal Farm (Orwell)

Trouwens ik raad iedereen aan, naast die prachtige boek van Orwell, eens die stokoude films te bekijken van THX 1136 en Soylent Green.

En maak dan eens de vergelijking met onze huidige maatschappelijke structuur en mits enig inlevingsvermogen en intelligentie, komt men hopelijk ook tot verlichting.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 01:52   #522
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Of juist tot verlichting gekomen, weliswaar in de portemonee,
maar des te meer in het hoofd.

We leven in een modern slavensysteem, en alleen de domsten hebben het nog niet door dat ze geëxploiteerd worden door een hoopje slavendrijvers, die alleen maar naar hun kijkt zoals de varkens uit Animal Farm (Orwell)

Trouwens ik raad iedereen aan, naast die prachtige boek van Orwell, eens die stokoude films te bekijken van THX 1136 en Soylent Green.

En maak dan eens de vergelijking met onze huidige maatschappelijke structuur en mits enig inlevingsvermogen en intelligentie, komt men hopelijk ook tot verlichting.
Homosapiens of halfaap:

Ongeveer 99 % van de mensheid leeft verstandelijk op een laag onbewust niveau als halfaap.

Nadenken doet pijn om het cru te zeggen, twee dingen zijn oneindig:

Het universum en de menselijke domheid, van het universum weten we het nog niet zeker. (A.E)

Mensen hebben de neiging “Das Man” en alles wat rijk, invloed en macht heeft te volgen, veel makkelijker:

vb: generaal, keizer, koning, paus, president, premier, politieker, religie of vaderland.
Voor velen is het aangenamer om mee te hollen met de meute, voorgekauwde junkfood.
Kunnen we deze egoïstische en door het instinct gedreven mens (halfaap) veranderen?
Wat je ook doet de huidige mens blijft dom, primitief, egoïstes, gelovig, hebzuchtig, jaloers, afgunstig, gewelddadig, wraakzuchtig, gemakzuchtig, ijdel, verraadzuchtig, dominant, narcistisch en kleinburgerlijk.
Hij zal uitbuiten of uitgebuit worden, hij zal heersen of onderdanig zijn.
Genot, seks, lust, egoïsme en hebberigheid zijn de instinctieve drijfveren van deze halfaap.
De huidige vrijmarkt is mogelijk door deze primaire instinctieve drijfveren.
Het streven naar meer hebberigheid activeert en stuurt de consumptie.
Hij zal seksen, zuipen, blowen, consumeren, zich voortplanten, oorlogvoeren en geloven tot zijn dood.
Geeft deze halfaap wapens om elkaar uit te roeien en hij is gelukkig, dit om zo de overbevolking tegen te gaan.
Zal de vierde wereldoorlog terug met stokken en stenen worden uitgevochten?
Alles is mogelijk, als je maar hypocriet genoeg bent en een kruisje om de hals draagt!

Homosapiens of halfaap, hij zal de volgende 100 jaar nog niet veranderen:

Is het, het verdoemde lot van deze halfaap of Homosapiens?
Herken je hierin jezelf dan ben al een heel eind op weg.
Deze halfaap is een individu met een handicap die niet alleen belastend is voor het individu zelf, maar ook voor zijn omgeving.
De last voor de omgeving is rede genoeg om aan onszelf te sleutelen.
De eerste volwaardige mens moet nog geboren worden, daar is nog veel evolutie voor nodig.
Werken aan jezelf voor meer menszijn, anderen helpen naar meer menszijn, dit is een nobel doel!
Werken aan jezelf betekend je instincten onder controle houden en je denkvermogen gebruiken.

Instincten:

Hebzucht, lust, jaloezie, afgunst, woede, geweld, wraak, gemakzucht, ijdelheid, verraad, egoïsme, heimelijk, dominantie, narcisme enz, deze zijn diep gewortelde en vervormde instincten.
De drang om zo veel mogelijk zelf te hebben, dit om te kunnen overleven, zelfs op kosten van andere.
Deze vervormde of doorgeschoten drang komt meestal voort uit de drang naar overleven en zelfbehoud, het doorgeschoten individualisme.

Geschiedenis:

De prehistorische mens kon nauwelijks met deze primitieve instincten overleven.
Het later in groep leven en de voorraad delen bracht hem tot meer overlevingskansen en veiligheid.
De mens is ongeveer 200.000 jaar oud, ongeveer 198.000 jaar daarvan leefde hij relatief primitief.
Dat de huidige mens nog problemen heeft om zijn huidige instincten te beheersen is uiteraard te begrijpen!
In deze korte tijdspanne van relatieve beschaving (de laatste 100 jaar) is het de mens niet gelukt om zijn oerinstincten reeds te beheersen.

Intelligentie:

Volgens de laatste wetenschappelijke gegevens is de mens tot intelligentie gekomen door de versoepeling van de bijt of kauwspieren.
Door vuur te gebruiken kon men voedsel gaar koken en de bijt of kauwspieren ontwikkelde zich minder.
Door deze soepele bijt of kauwspieren had de schedel meer plaats voor hersenen.
Daardoor vergroting en uitbreiding van de hersenen.
Hersenen hebben bij het ontwikkelen volume en plaats nodig, vergelijk het met spieren die zich ontwikkelen door bodybuilding en uit het hemd barsten.

Toekomst:

Iedere intelligente en democratische beschaving heeft meer en meer zelfbeheersing nodig.
Democratie is voorlopig iets waarvan we denken dat het bestaat, maar wat nog steeds in z’n embryonale fase vertoeft, de ontwikkeling van het sociale geheugen zal dit na de volgende 50.000 jaar zeker veranderen.
Dit is de eis die de voortschrijdende mensheid steeds dwingender stelt.
Heimelijkheid, onoprechtheid, schijnheiligheid, hebberigheid, zich verrijken of profiteren op de rug van anderen, deze verschaffen geen oplossingen, noch brengen zij de ethiek vooruit.
Dit sociale conflict bestaat uit de eindeloze strijd tussen fundamentele instincten en de evoluerende ethiek van een intelligente democratische beschaving.
Daarom wordt het voor de moderne en intelligente democratische samenleving inderdaad noodzakelijk om het individu zelfbeheersing op te leggen.
Het woord ‘democratie’ is afgeleid van de Griekse woorden ‘demos’ (volk) en ‘krakos’ (macht) en betekent dus ‘het volk aan de macht’, de eerste kleine vorm van democratie werd in Athene (Griekenland) ontwikkeld.
Deze bestuursvorm is gebaseerd op het menselijke gelijkheidsideaal dat iedereen vrij en gelijk in rechten en plichten geboren is (zoals in het eerste artikel van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens staat)
Referenda of burgerstemming zijn het meest democratisch, zonder het individu te beïnvloeden, het individu degelijk te informeren, dit door de problematiek voor en tegen ruimschoots te belichten.

Gevolgen:

Wanneer de meeste mensen in een samenleving sociaal en financieel armer worden en het milieu verloederd, dan kan je echt geen goede punten geven aan deze beschavingvorm, minstens moet toch een meerderheid van de mensen het beter krijgen en de natuur moet zich kunnen herstellen, wat nu niet het geval is.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 01:52   #523
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marram Bekijk bericht
Dit is een voorstel van Igrid Lieten, Vlaams minister van Armoedebestrijding.

Dat is een geheel vrijblijvend voorstel want ze heeft geen bevoegdheid daarover.

Ministers van armoede zonder bevoegdheid kunnen we ons beter besparen.

Maar:

wat vindt u van haar voorstel?
Goed voorstel.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 01:55   #524
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Homosapiens of halfaap:

Ongeveer 99 % van de mensheid leeft verstandelijk op een laag onbewust niveau als halfaap.

Nadenken doet pijn om het cru te zeggen, twee dingen zijn oneindig:

Het universum en de menselijke domheid, van het universum weten we het nog niet zeker. (A.E)

Mensen hebben de neiging “Das Man” en alles wat rijk, invloed en macht heeft te volgen, veel makkelijker:

vb: generaal, keizer, koning, paus, president, premier, politieker, religie of vaderland.
Voor velen is het aangenamer om mee te hollen met de meute, voorgekauwde junkfood.
Kunnen we deze egoïstische en door het instinct gedreven mens (halfaap) veranderen?
Wat je ook doet de huidige mens blijft dom, primitief, egoïstes, gelovig, hebzuchtig, jaloers, afgunstig, gewelddadig, wraakzuchtig, gemakzuchtig, ijdel, verraadzuchtig, dominant, narcistisch en kleinburgerlijk.
Hij zal uitbuiten of uitgebuit worden, hij zal heersen of onderdanig zijn.
Genot, seks, lust, egoïsme en hebberigheid zijn de instinctieve drijfveren van deze halfaap.
De huidige vrijmarkt is mogelijk door deze primaire instinctieve drijfveren.
Het streven naar meer hebberigheid activeert en stuurt de consumptie.
Hij zal seksen, zuipen, blowen, consumeren, zich voortplanten, oorlogvoeren en geloven tot zijn dood.
Geeft deze halfaap wapens om elkaar uit te roeien en hij is gelukkig, dit om zo de overbevolking tegen te gaan.
Zal de vierde wereldoorlog terug met stokken en stenen worden uitgevochten?
Alles is mogelijk, als je maar hypocriet genoeg bent en een kruisje om de hals draagt!

Homosapiens of halfaap, hij zal de volgende 100 jaar nog niet veranderen:

Is het, het verdoemde lot van deze halfaap of Homosapiens?
Herken je hierin jezelf dan ben al een heel eind op weg.
Deze halfaap is een individu met een handicap die niet alleen belastend is voor het individu zelf, maar ook voor zijn omgeving.
De last voor de omgeving is rede genoeg om aan onszelf te sleutelen.
De eerste volwaardige mens moet nog geboren worden, daar is nog veel evolutie voor nodig.
Werken aan jezelf voor meer menszijn, anderen helpen naar meer menszijn, dit is een nobel doel!
Werken aan jezelf betekend je instincten onder controle houden en je denkvermogen gebruiken.

Instincten:

Hebzucht, lust, jaloezie, afgunst, woede, geweld, wraak, gemakzucht, ijdelheid, verraad, egoïsme, heimelijk, dominantie, narcisme enz, deze zijn diep gewortelde en vervormde instincten.
De drang om zo veel mogelijk zelf te hebben, dit om te kunnen overleven, zelfs op kosten van andere.
Deze vervormde of doorgeschoten drang komt meestal voort uit de drang naar overleven en zelfbehoud, het doorgeschoten individualisme.

Geschiedenis:

De prehistorische mens kon nauwelijks met deze primitieve instincten overleven.
Het later in groep leven en de voorraad delen bracht hem tot meer overlevingskansen en veiligheid.
De mens is ongeveer 200.000 jaar oud, ongeveer 198.000 jaar daarvan leefde hij relatief primitief.
Dat de huidige mens nog problemen heeft om zijn huidige instincten te beheersen is uiteraard te begrijpen!
In deze korte tijdspanne van relatieve beschaving (de laatste 100 jaar) is het de mens niet gelukt om zijn oerinstincten reeds te beheersen.

Intelligentie:

Volgens de laatste wetenschappelijke gegevens is de mens tot intelligentie gekomen door de versoepeling van de bijt of kauwspieren.
Door vuur te gebruiken kon men voedsel gaar koken en de bijt of kauwspieren ontwikkelde zich minder.
Door deze soepele bijt of kauwspieren had de schedel meer plaats voor hersenen.
Daardoor vergroting en uitbreiding van de hersenen.
Hersenen hebben bij het ontwikkelen volume en plaats nodig, vergelijk het met spieren die zich ontwikkelen door bodybuilding en uit het hemd barsten.

Toekomst:

Iedere intelligente en democratische beschaving heeft meer en meer zelfbeheersing nodig.
Democratie is voorlopig iets waarvan we denken dat het bestaat, maar wat nog steeds in z’n embryonale fase vertoeft, de ontwikkeling van het sociale geheugen zal dit na de volgende 50.000 jaar zeker veranderen.
Dit is de eis die de voortschrijdende mensheid steeds dwingender stelt.
Heimelijkheid, onoprechtheid, schijnheiligheid, hebberigheid, zich verrijken of profiteren op de rug van anderen, deze verschaffen geen oplossingen, noch brengen zij de ethiek vooruit.
Dit sociale conflict bestaat uit de eindeloze strijd tussen fundamentele instincten en de evoluerende ethiek van een intelligente democratische beschaving.
Daarom wordt het voor de moderne en intelligente democratische samenleving inderdaad noodzakelijk om het individu zelfbeheersing op te leggen.
Het woord ‘democratie’ is afgeleid van de Griekse woorden ‘demos’ (volk) en ‘krakos’ (macht) en betekent dus ‘het volk aan de macht’, de eerste kleine vorm van democratie werd in Athene (Griekenland) ontwikkeld.
Deze bestuursvorm is gebaseerd op het menselijke gelijkheidsideaal dat iedereen vrij en gelijk in rechten en plichten geboren is (zoals in het eerste artikel van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens staat)
Referenda of burgerstemming zijn het meest democratisch, zonder het individu te beïnvloeden, het individu degelijk te informeren, dit door de problematiek voor en tegen ruimschoots te belichten.

Gevolgen:

Wanneer de meeste mensen in een samenleving sociaal en financieel armer worden en het milieu verloederd, dan kan je echt geen goede punten geven aan deze beschavingvorm, minstens moet toch een meerderheid van de mensen het beter krijgen en de natuur moet zich kunnen herstellen, wat nu niet het geval is.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 10:42   #525
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Zet je trots even opzij en doe wat water bij je wijn.
Je maakt het jezelf moeilijk.

PS: Waar ben je goed in? Iedereen is ergens goed in.
De kunst is daar een inkomen uit te genereren.

Fred.
Ik was goed genoeg vroeger, maar ik verdiende te veel en te gemakkelijk.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 10:43   #526
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Goed voorstel.
Wat was dat voorstel ook alweer?
Oud 8 februari 2011, 10:44   #527
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ne dop is geen leefloon. Ne leefloner heeft nu eenmaal voorrang op ne dopper.
Ba nee gij, toch niet voor een sociale woning.
Oud 8 februari 2011, 12:11   #528
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is nochtans zo. Daar werken ze nu eenmaal met een puntensysteem, en ne leefloner krijgt meer punten dan ne dopper.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 12:14   #529
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Ik zie nog altijd niet:
1. in welke beschaving het allemaal zoveel beter is
2. waarom alles zo "moet"
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 11:06   #530
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Is nochtans zo. Daar werken ze nu eenmaal met een puntensysteem, en ne leefloner krijgt meer punten dan ne dopper.
Bon, goed, ik sta vijf jaar op de wachtlijsten, dat zal komen door al die leefloners met al hun punten..

'k ga het eens vragen, ik moet ze toch gaan vertellen dat ze hun sociale woning in hun gat kunnen steken, ik expatrieer.
Oud 9 februari 2011, 16:19   #531
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet voor een sociale woning, dat zijn twee verschillende zaken.
Maar het OCMW moet wel voor een woning zorgen denk ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 16:21   #532
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bon, goed, ik sta vijf jaar op de wachtlijsten, dat zal komen door al die leefloners met al hun punten..

'k ga het eens vragen, ik moet ze toch gaan vertellen dat ze hun sociale woning in hun gat kunnen steken, ik expatrieer.
En kroostrijke gezinnen.
Oud 9 februari 2011, 22:52   #533
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er zijn nog wel op andere manieren punten te verdienen (getrouwd, kinderlast...).
BTW de tijd dat ge op de wachtlijst staat telt blijkbaar alleen mee bij gelijkheid van punten, dus zolang er nieuwelingen met meer punten komen, wippen ze voor.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 11:17   #534
marram
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik zie nog altijd niet:
Bij de eskimo's?
marram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 11:54   #535
Iteechaneega
Burger

Iteechaneega's schermafbeelding

Standaard

@steben & @marram

Niks 'moet' in zekere zin.
Maar laten we er niet vanuit gaan dat alles willekeurig is.

Er zal wel een goede reden zijn waarom onze (symbolische, bv kerstmis - ik geef jou iets, jij geeft mij iets) gift-economie radicaal verschilt met andere, meer radicale vormen van gift-economieën (Kwakiutl-indianen, diegeen die het meest geeft krijgt automatisch het meest respect en, in zekere zin, sociaal kapitaal).

Om even iets on topic te zeggen:
Als men armoede wilt verminderen moet men zien dat men proportionaliteit tracht te bekomen in het onderwijs.
Gezien er proportioneel meer mensen van de lage klasse die bijvoorbeeld deeltijds onderwijs volgen, kunnen we stellen dat ze sneller schoolmoe zijn.
Men ziet het nog duidelijker als je verder gaat kijken naar het hoger onderwijs
De slaagkansen onder armen is laag en het uiteindelijk gevolg is een compleet elitair parlement. (de weerspiegeling van de samenleving)

Hier een simplistische redenering om wat simplistische mensen te doen inzien dat armoede maar zelden een keuze is.
Als je dat niet inziet heb je kennelijk geen inzicht in sociologische thema's en, erger nog, geen mensenkennis.

Armoede==> minder degelijke voeding door vluchtgedrag dmv drugs, alcohol (ook drugs), etc en andere mentale stoornissen==> minder culturele stimulatie ==> desinteresse in educatie ===> armoede ===> minder degelijke.......
Kortom culturele, sociale & economische armoede versterken elkaar constant.
Heb veel culturele macht, kun je waarschijnlijk een betere job vinden.
Heb je veel sociale macht, kun je waarschijnlijk invloed uitoefenen op mensen.
Economische macht komt een stuk makkelijker als je een van de 2 hebt.
Daarom is sociaal promoveren niet de meest vanzelfsprekende zaak.

Hoe kunnen mensen nu, en ik heb het hier vooral over mensen van de lagere klasse, tegen het verdelen van economische macht zijn?
Sommige mensen zijn nu eenmaal in grotere mate gedetermineerd (nature) om een betere job te doen als een andere.
Maar als wij het ze niet toelaten om zich te ontplooien zullen wij talent mislopen (nurture) en op die manier de vooruitgang van het land en de wereld vertragen.
Oud 17 februari 2011, 12:41   #536
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik zie nog altijd niet:
Het ergste is dat men niet beseft hoe achteruit we zijn gegaan.

Lucht, water en grond zijn vervuild. Het staat vol met beton.
We eten brol en de smaak van groeten en fruit is allesbehalve.

In de middelleeuwen was er nog redelijkheid om belastingen te betalen.

En er was plaats en mogelijkheid om je boerderij te runnen.

Nu is alles gemoderniseerd. Je moet meedoen in een systeem als een robot.
Een slaaf van een systeem of een andere. Een veredelde lijfeigene.

En op dat systeem, zitten een hoop rijken die niks anders doen dan gokken, het geldsysteem misbruiken om nog rijker te worden. Maar dat geld dan weer gebruiken in hetzelfde systeem voor hun eigen privileges.

Dus we zijn heel goed bezig. Nog een halve computer onder ons schedeldak met een sleuf voor een betaalkaart. Wie niet betaalt, wel, we plaatsen je op slaapmodus, tot je familie afdokt. Want je rendeert toch niet in de maatschappij, dus we zetten je even uit.

Als we zo doordoen, ligt dat in het verschiet.

Ze noemen ons systeem, vooruitgang.

Los van alle tierlantijntjes, zaken die gewoon anders zijn geworden, vind ik dat men totaal niet vooruit gaat. Integendeel, ik vind dat ze achteruit boeren.

En het ergste is, de meeste vinden het normaal, of beseffen het niet.
Oud 17 februari 2011, 12:45   #537
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

En op dat systeem, zitten een hoop rijken die niks anders doen dan gokken, het geldsysteem misbruiken om nog rijker te worden. Maar dat geld dan weer gebruiken in hetzelfde systeem voor hun eigen privileges.

Dus we zijn heel goed bezig. Nog een halve computer onder ons schedeldak met een sleuf voor een betaalkaart. Wie niet betaalt, wel, we plaatsen je op slaapmodus, tot je familie afdokt. Want je rendeert toch niet in de maatschappij, dus we zetten je even uit.

Los van alle tierlantijntjes, zaken die gewoon anders zijn geworden, vind ik dat men totaal niet vooruit gaat. Integendeel, ik vind dat ze achteruit boeren.

Je hebt overschot van gelijk....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 12:47   #538
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Niet voor een sociale woning, dat zijn twee verschillende zaken.
Maar het OCMW moet wel voor een woning zorgen denk ik.
En gezien er in de meeste gevallen geen huis beschikbaar is en nog geen plaats is in opvanghuizen ook, kunde op straat gaan slapen.

Je moet dan wel een goed plekske zoeken, of ge vriest dood. En als de politie je vind, hebde geluk, kunde een dag in de bak slapen.

Je inboedel kunde best verkopen, maar dat lukt niet, dus op het stort, want geld heb je als landloper niet voor bewaringsplaatsen.

En als je op straat zit, heb je geen domicilie en kun je zelfs fluiten naar je leefloon ook als je niet oppast.

Een koord en de reling van de brug is dan de beste oplossing om het leed verder te besparen.

Inderdaad het OCMW moet voor een woning zorgen, maar als die er niet is, kunnen zij ook niet meer doen.
Oud 17 februari 2011, 12:51   #539
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat zit gij hier eigenlijk nog te lullen ?
Ge doet mij denken aan een haan die op de mesthoop staat te kraaien dat het stinkt.
Er zijn heus nog plaatsen waar ge uw droom kunt gaan verwezenlijken en voor een prikje een boerderijtje over nemen.
Die gelukzakken beseffen niet hoe gelukkig ze zijn en trekken liever naar die vervuilde gebieden.
Oud 17 februari 2011, 13:10   #540
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat zit gij hier eigenlijk nog te lullen ?
Ge doet mij denken aan een haan die op de mesthoop staat te kraaien dat het stinkt.
Er zijn heus nog plaatsen waar ge uw droom kunt gaan verwezenlijken en voor een prikje een boerderijtje over nemen.
Die gelukzakken beseffen niet hoe gelukkig ze zijn en trekken liever naar die vervuilde gebieden.

Ze zijn niet allemaal dromertjes zoals Jij hoor.

Koop maar eens een boerderij met landerijen onder de 200.000 euro,
en 't liefst met grond dat niet vol zit van de nitraat enz.
Want ze doen niks liever dan sproeien hier.
Veel success.

Pinocio, Tijl Uylenspiegel or whatever je avatar voorstelt.

't staat je.

( Trouwens een haan zit niet te kraaien op een mesthoop. Daar blijft ie verre vandaan.... )

Laatst gewijzigd door JurgenD : 17 februari 2011 om 13:15.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be