Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2010, 10:59   #521
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Lang leve Rusland! Weer een deel kalote fascistische Polen naar de eeuwige jachtvelden, en net op het moment dat ze op weg waren om de Sovjet overwinning over Hitler te besmeuren...
Als dit toeval is dan overweeg ik terug gelovig te worden! En zoniet... lang leve Putin!
... of:

"Is diep ooit diep genoeg?"

Waarin de auteur de bedachtzame maar onwetende lezer vriendelijk uitnodigt deel te nemen aan de ontmaskering van de oude morele codes en de omverwerping van de gevestigde belangen ten einde de lang verhoopte weg naar de beloofde nieuwe mens te banen.

©2010 tomm

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 12 april 2010 om 11:00.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 11:14   #522
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De Europese Unie heeft nog niet zo lang geleden de meeste rechtsvoorschriften gekregen die het apparaat nodig had om in Europa een militaire dictatuur annex politiestaat in te voeren; het gevaar van een hyperinflatie in de eurozone en daarbuiten is allesbehalve bezworen; de industrie in het Westen wordt volledig ontmanteld en naar China overgeplaatst... en welk thema staat bij politics.be/Europa in het centrum van de belangstelling?

Stalin! Niet om de huidige ontwikkelingen te illustreren, maar wel de vraag of die massamoordenaar gevierd dient te worden!

De manipulatoren die in de EU aan de touwtjes trekken, en die niet alleen meer macht hebben dan een dode dictator, maar ook meer dan al onze Belgische politici samen, wrijven zich vergenoegd in de handen: het volk leeft niet in de politieke realiteit.

De enen geloven hun leugens; de anderen lullen over voetbal of Stalin, of beide. Nog even geduld en de denkende mens wordt weer om zijn mening tegen de muur gezet.
Dergelijke uitspraken maken mij onrustig én wantrouwig. Dat zijn gemoedsaandoeningen die ik liever vermijd.

Hoe lang zal het nog duren voor het werkelijk zo ver is? Is het iets voor de komende dagen of weken, dan wel voor binnen enkele jaren of decennia?
Kan ik nog iets doen om die 'evolutie' tegen te werken en eventueel om te buigen, of wordt het tijd een kistje met boeken te verstoppen, een paar andere boeken van buiten te leren en onderduikadressen voor te bereiden?
Of erger nog: kan ik maar beter emigreren? Zo ja, waarheen?

Is er een kans dat de constructie ten gevolge van entropie en/of sleet en/of stom toeval ineen stort?

M.a.w.: wilt u zo vriendelijk zijn naar hartenlust over deze zaken uit te weiden?

Dank bij voorbaat,

djimi

Oud 12 april 2010, 11:24   #523
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die kascinski was een antirussische rascist en een anticommunist van de bovenste plank. sorry hoor, met zulke mensen heb ik weinig medeleven...
Ik ben geen hypocriet, het is niet omdat iemand dood is dat het ineens een goede is, het blijft een smeerlap. Overigens als je de commentaren in Rusland bekijkt ben ik nog braaf...
Als die antirussische racist, anticommunist van de bovenste plank en smeerlap nu eens als énige was omgekomen, zou ik uw gebrek aan medeleven - even voorheen was het nog een wellustig étaleren van enthousiasme, remember? - nog enigszins kunnen plaatsen, maar nu?

Dat u zich op het klaarblijkelijk bestaan van nog barbaarser volk steunt om uzelf "nog braaf" te noemen, maakt het raadsel volkomen.

Ik hoop dat het u niet te zwaar zal vallen hypocrieten als ik enige opheldering te verschaffen.

Oud 12 april 2010, 11:52   #524
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als die antirussische racist, anticommunist van de bovenste plank en smeerlap nu eens als énige was omgekomen, zou ik uw gebrek aan medeleven - even voorheen was het nog een wellustig étaleren van enthousiasme, remember? - nog enigszins kunnen plaatsen, maar nu?

Dat u zich op het klaarblijkelijk bestaan van nog barbaarser volk steunt om uzelf "nog braaf" te noemen, maakt het raadsel volkomen.

Ik hoop dat het u niet te zwaar zal vallen hypocrieten als ik enige opheldering te verschaffen.
Het was eigenlijk meer als provocatie bedoeld, zo serieus moet je het niet nemen. Dat gezegd zijnde, de mensen die zich in dat vliegtuig bevonden waren niet onschuldig maar behoorden tot de top van het Poolse regime, en waren op weg om verdeeldheid te zaaien tussen het Poolse en het Russische volk door gebeurtenissen van 60 jaar geleden te herdenken. Waarom herdenken ze de slachtring die Polenaanrichtte in Oekraïne en Wit Rusland in de jaren 20 niet? Of hoe veel Polen meewerkten met de Holocaust?
Wat betreft Katyn heeft Stalin de militaire en pollitieke top van een vijandig regime uitgeschakeld, op zich heb ik daar niet zo'n probleem mee. Israel doet net hetzelfde.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 april 2010 om 12:13.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 11:55   #525
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Het was nergens voor nodig om een ganse gelovige bevolkingsgroep aan te duiden met het scheldwoord "kaloten" . Niet elke katoliek is een fascist , ook niet in Polen .
Klopt, maar de betreurde expresident was EN een kaloot (die bvb. meisjes die abortus hadden gepleegd wilde vervolgen) EN een fascist. (hij opende een heksenjacht tegen communisten en was antisemitisch)
Oud 12 april 2010, 11:57   #526
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Jij bent het waardig om in Stalin zijn voetsporen te treden. "Dood iedereeen die het niet met me eens is." Dat hij een anticommunist was, vind ik net een enorm pluspunt, en jij maakt mijn afkeer van communisten met dit gebrabbel alleen maar groter...

100% gelijk, en deze idioot zijn uitspraken zullen niet veel goed doen hierbij, vrees ik.
Vijanden moeten uitgeschakeld worden, dat is toch ook het devies van Israel en de VS, niet alleen van Stalin. En de Polen hadden vreselijke slachtingen aangericht in de gebieden die ze onder controle hadden tijdens de Russische burgeroorlog, dus Polen was een absolute vijand van de Sovjet Unie. De Russen hebben dat nooit vergeten en wraak genomen.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 april 2010 om 12:11.
Oud 12 april 2010, 11:57   #527
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lang leve Rusland! Weer een deel kalote fascistische Polen naar de eeuwige jachtvelden, en net op het moment dat ze op weg waren om de Sovjet overwinning over Hitler te besmeuren...
Als dit toeval is dan overweeg ik terug gelovig te worden! En zoniet... lang leve Putin!
Wel wel, de ware aard komt eens even naar boven. Precies wat men zou verwachten van een Stalinist.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 11:59   #528
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Zoals ik dus al zei: die nostalgie naar het sovjetcommunisme is niets meer dan nationalistische heimwee. Leuk dat je dat zelf even bevestigt... doe het de volgende keer wel op een beschaafde manier. Cholerny Rosjanin
Onzin ik ken ook veel goede Polen, maar Kascinski was geen goede Pool...
En in het geval van de Sovjet Unie kun je moeilijk van nationalisme spreken, want dat was een multinationale staat, eerder van patriottisme.
Oud 12 april 2010, 12:01   #529
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wel wel, de ware aard komt eens even naar boven. Precies wat men zou verwachten van een Stalinist.
Ik ben het niet eens met alles wat Stalin gedaan heeft. Dus ben ik eigenlijk geen Stalinist. Maar ik steek niet weg dat het personage me fascineert. Hij werd uitgeroepen tot derde grootste Rus ooit en tot de grootste Georgiër ooit, ik ben dus niet de enige met die fascinatie.
Al dat gelul zoals Stalin is even erg als Hitler" is nonsens, de Duitsers zouden Hitler nooit uitroepen tot grootste Duitser ooit, slechts een heel kleine minderheid dweept nog met Hitler, terwijl in de voormalige Sovjet Unie Stalin nog steeds vereerd wordt.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 april 2010 om 12:04.
Oud 12 april 2010, 12:04   #530
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

De Poolse president was democratisch verkozen, Stalin en uw avatar hebben hun positie door moorden bekomen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 12:08   #531
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De Poolse president was democratisch verkozen, Stalin en uw avatar hebben hun positie door moorden bekomen..
"Democratisch verkozen": hij werd gesteund door de kerk, daardoor kon hij het tot presidet schoppen en zijn broer tot premier. Ove rigens zelfs de EU had grote vraagtekens bij deze meneer, zo bvb. was hij een pertinent tegenstander van homorechten, wilde hij alle linkse partijen verbieden en was hij voorstander van de doodstraf. Hij was ook een notoir antisemiet.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 april 2010 om 12:09.
Oud 12 april 2010, 12:16   #532
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik hou wel van de Russische manier van denken, ofwel ben je een vriend, en doe je alles voor hem, ofwel ben je vijand die bestreden moet worden. Kascinski was een vijand van Rusland. Dat gezegd zijnde, het vliegtuig en de piloot waren Pools, dus het was gewoon een ongeluk. De verkeerstoren in Smolensk had de piloot ten stelligste afgeraden om in smolensk te landen, en stelde voor naar Minsk te vliegen. Echter, Kascinski weigerde Belarus te bezoeken omdat hij een bloedhekel had aan Lukashenko, dus ik denk dat hij liever risico's nam dan in Belarus te landen.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 april 2010 om 12:23.
Oud 12 april 2010, 12:17   #533
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het niet eens met alles wat Stalin gedaan heeft. Dus ben ik eigenlijk geen Stalinist. Maar ik steek niet weg dat het personage me fascineert. Hij werd uitgeroepen tot derde grootste Rus ooit en tot de grootste Georgiër ooit, ik ben dus niet de enige met die fascinatie.
Al dat gelul zoals Stalin is even erg als Hitler" is nonsens, de Duitsers zouden Hitler nooit uitroepen tot grootste Duitser ooit, slechts een heel kleine minderheid dweept nog met Hitler, terwijl in de voormalige Sovjet Unie Stalin nog steeds vereerd wordt.
Kromme vergelijking, moest Hitler gewonnen hebben zat het helemaal anders.
Oud 12 april 2010, 12:18   #534
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Democratisch verkozen": hij werd gesteund door de kerk, daardoor kon hij het tot presidet schoppen en zijn broer tot premier. Ove rigens zelfs de EU had grote vraagtekens bij deze meneer, zo bvb. was hij een pertinent tegenstander van homorechten, wilde hij alle linkse partijen verbieden en was hij voorstander van de doodstraf. Hij was ook een notoir antisemiet.
Ik dacht dat jij ook niet zo tuk was op mannenliefde, heb ik dat verkeerd voor?
Oud 12 april 2010, 12:19   #535
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Kromme vergelijking, moest Hitler gewonnen hebben zat het helemaal anders.
De Sovjet Unie is ook gevallen en toch wordt Stalin nog vereerd, zelfs meer dan vroeger.
Oud 12 april 2010, 12:19   #536
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Ik dacht dat jij ook niet zo tuk was op mannenliefde, heb ik dat verkeerd voor?
Dat heb je verkeerd voor, ik heb er geen probleem mee. Een mens moet alles proberen in het leven. Maar persoonlijk toch liever vrouwen. Wat iemand anders doet in z'n slaapkamer is een privéaangelegenheid.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 april 2010 om 12:27.
Oud 12 april 2010, 12:20   #537
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

De duitsers beschikken ook al 60 jaar objectieve info over Hitler..

Uit uw fanatiek betoog lijkt de theorie dat de Russen de Polen opnieuw hebben onthoofd in Kathyn niet meer zo vergezocht...
Oud 12 april 2010, 12:21   #538
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
De Sovjet Unie is ook gevallen en toch wordt Stalin nog vereerd, zelfs meer dan vroeger.
een typisch geval van misplaatste nostalgie...
Oud 12 april 2010, 12:24   #539
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een typisch geval van misplaatste nostalgie...
niets misplaatst aan.
Oud 12 april 2010, 12:25   #540
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De duitsers beschikken ook al 60 jaar objectieve info over Hitler..

Uit uw fanatiek betoog lijkt de theorie dat de Russen de Polen opnieuw hebben onthoofd in Kathyn niet meer zo vergezocht...
De Russen beschikken ook over objectieve info over Stalin, zelfs Khrutchev sprak over de overdrijvingen tijdens de Stalin periode en toch blijven ze hem steunen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be