![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er worden twee keer zoveel meisjes misbruikt dan jongens, vaak binnen het gezin. De commissie-Adriaenssen onderzoekt primair misbruik door priesters. Die hadden vooral toegang tot jongens in internaten. Zo kan ik ook aan 90% kindermisbruik "van homoseksuele aard" komen, hé. Overigens wordt de seksuele component bij kindermisbruik overschat. De machtscomponent is minstens zo belangrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nee, da's geen andere discussie, want jij greep dit thema aan om Colen's intellectuele capaciteiten aan te vallen ... ik stel vast dat ze het gegeven voor jou niet met tussenstapjes uitlegde ... maar dat ze wel gelijk schijnt te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Banneling
|
![]() jama, van kleine jongs moet'n ze van blueven é.
Moar al de rest hoho |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
|
![]() De meeste zaken die de commissie-Adriaenssen onderzoekt, zijn zaken van lang geleden. Het gaat vaak om mensen die tientallen jaren gezwegen hebben.
Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 8 juni 2010 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Banneling
|
![]() ik dacht dat er een wederkerige wisselwerking met justitie bestond en dat die commissie alle pedofiliezaken waar een priester bij betrokken is te zien kreeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
|
![]() Dat zou kunnen, maar dat verandert niets aan onze discussie. De "90% jongens" slaat op de klachten die de commissie zelf heeft binnengekregen. Wellicht worden die doorgespeeld naar justitie, zodat er ook een eventueel juridisch gevolg aan kan worden gegeven. In elk geval blijkt uit de persberichten van de commissie dat de klachten in meerderheid gaan over lang vervlogen tijden. Dat is ook niet zo verwonderlijk: de tijd van door paters geleide internaten ligt al wel enige tijd achter ons...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En geestelijken nu eenmaal autoriteit hebben tegenover kinderen, waardoor je sneller een groep homo's ziet die ook tegenover kinderen grensoverschijdend gedrag vertonen? Dat zegt dan niets over homoseksualiteit versus pedofelie, omdat de aantrekkingskracht van een mannenwereld hetero's minder de stap doet zetten naar het priesterschap, maar daarom pefofelie evengoed en zeker evenveel voorkomt onder hetero's dan homo's! Mevrouw Colen moet zichzelf schamen voor dit soort uitspraken, homoseksualiteit gaat over relaties tussen volwassenen, maar net zoals bij hetero's vindt je binnen die groep ook mensen met pedofiel gedrag! Het probleem is de organisatie van de kerk, niet homoseksualiteit! Laatst gewijzigd door alice : 8 juni 2010 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, lees mijn post hierboven!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Banneling
|
![]() tja, en toch hecht ik belang aan gemeten cijfers ... meer dan aan 'zo maar een gevoel' ... een aanvoelen dat er niet noodzakelijk een verband zou zijn ... dat is ook mijn aanvoelen ... maar dan heb je die cijfers ...
Laatst gewijzigd door Anna List : 8 juni 2010 om 10:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
|
![]() Toch niet, om de redenen die ik al aangaf: priesters hadden primair toegang tot jongens. Je miskent de specifieke context van door priesters geleide jongensinternaten en je veralgemeent dan maar naar alle denkbare situaties van kindermisbruik. Snor eens wat internationaal onderzoek op: het merendeel van de slachtoffers zijn meisjes, misbruikt door hun eigen vaders en broers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik las dat, in tegenstelling tot wat we 'aanvoelen', vaak 'aannemen', het merendeel van de verkrachtingen op jongeren tssn 10 en 16 ... op jongens gebeurd weet alleen niet meer goed waar ik dat las ... maar ik heb t wel onthouden, omdat ik het idd zo 'raar' vond (en omdat ik 2 zoontjes heb) Laatst gewijzigd door Anna List : 8 juni 2010 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Minister
|
![]() Ik peins dat ze met haar acties op heel gevoelige politieke tenen trapt. Het valt op dat er uit partijpolitieke hoek zo weinig reactie komt... Blijkbaar vinden ze het te delicaat om haar frontaal aan te vallen. Als ze echt zo een trut is zou de Brt (die "V" van "Vlaams" moet je verdienen, elke dag!) er als de kippen bij zijn om haar in Terzake en bij Phara te vierendelen en/of op de pijnbank leggen maar niets daarvan...
Zoals ik al schreef: "Ik heb ze ooit één keer in een tv-debat bezig gezien en ze liet zich zomaar niet verkrachten! ![]() ![]()
![]() |
#537 |
|
![]() Overigens wil ik benadrukken niet te ontkennen dat man/jongen-misbruik relatief vaak voorkomt in verhouding tot man/meisje-misbruik als je het relatieve aandeel van homoseksuele mannen in de totale mannelijke populatie in ogenschouw neemt. Ongetwijfeld lopen er onder mannelijke homoseksuelen, om diverse redenen (bijv. seksuele frustraties door een homovijandige omgeving), meer mensen rond die seksueel aberrant gedrag vertonen; maar ook de machtscomponent speelt een rol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan ga je buiten de muren van de kerk en de internaten moeten kijken, de wijde wereld in. Daar waar een minstens even groot taboe op pedofilie lag. Ik ben ook heel benieuwd naar je bron die zegt dat jongens vaker het slachtoffer worden van seksueel geweld dan meisjes. Alle bronnen die ik in m'n studies ben tegengekomen zeggen het omgekeerde. En als ik zo even rond mij kijk in m'n vriendenkring, zie ik toch ook het omgekeerde. Ik vraag me af of er vrouwen zijn die nog niet aangerand of verkracht zijn geweest, of die gelukkig nog tijdig zijn kunnen ontsnappen daaraan...
![]() |
![]() |
#539 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is dit namelijk niet zo, pedofelie is afwijkend seksueel gedrag vanuit volwassenen naar kinderen, gezien het hoge aantal vrouwen wat hier ooit mee te maken kreeg denk ik dat dit niets te maken heeft met homoseksualiteit, hetero's vertonen dit gedrag ook en volgens mij juist meer dan homo's... pedofelie heeft te maken met angst voor volwassen seksuele relaties, en ook met macht, maar wanneer u de link kunt geven naar en studie die het tegendeel aantoont wil ik dat best lezen! |
|
![]() |
![]() |