Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2010, 10:26   #521
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
... maar blijft dan toch dat 90% van de pedofilie van homosexuele aard is, of niet ? ... dat is toch een significant percentage, niet ?
Pedofilie en kindermisbruik zijn twee verschillende zaken.

Er worden twee keer zoveel meisjes misbruikt dan jongens, vaak binnen het gezin. De commissie-Adriaenssen onderzoekt primair misbruik door priesters. Die hadden vooral toegang tot jongens in internaten. Zo kan ik ook aan 90% kindermisbruik "van homoseksuele aard" komen, hé.

Overigens wordt de seksuele component bij kindermisbruik overschat. De machtscomponent is minstens zo belangrijk.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 10:26   #522
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Dat dit een hoog percentage is, daar ben ik het volkomen mee eens, maar ik denk dat pedofilie eerder te maken heeft met macht dan met een geaardheid.
Nu goed, dit is natuurlijk een heel andere discussie
waarom zouden pedofielen die 'macht' dan voor 90% op jongetjes botvieren en slechts 10% op meisjes ? ... er lijkt mij, als leek, toch ook een verband met homosexuele voorkeur hoor ... 90-10% kan je toch zomaar niet onder de mat vegen.

nee, da's geen andere discussie, want jij greep dit thema aan om Colen's intellectuele capaciteiten aan te vallen ...

ik stel vast dat ze het gegeven voor jou niet met tussenstapjes uitlegde ... maar dat ze wel gelijk schijnt te hebben.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 10:28   #523
Stoute Jos
Banneling

Standaard

jama, van kleine jongs moet'n ze van blueven é.

Moar al de rest hoho
Stoute Jos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 10:28   #524
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Pedofilie en kindermisbruik zijn twee verschillende zaken.

Er worden twee keer zoveel meisjes misbruikt dan jongens, vaak binnen het gezin. De commissie-Adriaenssen onderzoekt primair misbruik door priesters. Die hadden vooral toegang tot jongens in internaten. Zo kan ik ook aan 90% kindermisbruik "van homoseksuele aard" komen, hé.

Overigens wordt de seksuele component bij kindermisbruik overschat. De machtscomponent is minstens zo belangrijk.
gemengde scholen zijn toch al meer dan 15 jaar een verplichting in Vlaanderen (als enige staat ter wereld) , niet ?? volgens mij klopt dat dus niet van die 'toegang tot jongens in internaten'
Oud 8 juni 2010, 10:30   #525
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
gemengde scholen zijn toch al meer dan 15 jaar een verplichting in Vlaanderen (als enige staat ter wereld) , niet ?? volgens mij klopt dat dus niet van die 'toegang tot jongens in internaten'
De meeste zaken die de commissie-Adriaenssen onderzoekt, zijn zaken van lang geleden. Het gaat vaak om mensen die tientallen jaren gezwegen hebben.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 8 juni 2010 om 10:30.
Oud 8 juni 2010, 10:32   #526
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De meeste zaken die de commissie-Adriaenssen onderzoekt, zijn zaken van lang geleden. Het gaat vaak om mensen die tientallen jaren gezwegen hebben.
ik dacht dat er een wederkerige wisselwerking met justitie bestond en dat die commissie alle pedofiliezaken waar een priester bij betrokken is te zien kreeg.
Oud 8 juni 2010, 10:40   #527
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
ik dacht dat er een wederkerige wisselwerking met justitie bestond en dat die commissie alle pedofiliezaken waar een priester bij betrokken is te zien kreeg.
Dat zou kunnen, maar dat verandert niets aan onze discussie. De "90% jongens" slaat op de klachten die de commissie zelf heeft binnengekregen. Wellicht worden die doorgespeeld naar justitie, zodat er ook een eventueel juridisch gevolg aan kan worden gegeven. In elk geval blijkt uit de persberichten van de commissie dat de klachten in meerderheid gaan over lang vervlogen tijden. Dat is ook niet zo verwonderlijk: de tijd van door paters geleide internaten ligt al wel enige tijd achter ons...
Oud 8 juni 2010, 10:43   #528
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom zouden pedofielen die 'macht' dan voor 90% op jongetjes botvieren en slechts 10% op meisjes ? ... er lijkt mij, als leek, toch ook een verband met homosexuele voorkeur hoor ... 90-10% kan je toch zomaar niet onder de mat vegen.

nee, da's geen andere discussie, want jij greep dit thema aan om Colen's intellectuele capaciteiten aan te vallen ...

ik stel vast dat ze het gegeven voor jou niet met tussenstapjes uitlegde ... maar dat ze wel gelijk schijnt te hebben.
Misschien omdat binnen streng Katholieke middens homoseksualiteit nog steeds taboe is waardoor wie homo is automatisch tot mannengemeenschappen wordt aangetrokken?
En geestelijken nu eenmaal autoriteit hebben tegenover kinderen, waardoor je sneller een groep homo's ziet die ook tegenover kinderen grensoverschijdend gedrag vertonen?
Dat zegt dan niets over homoseksualiteit versus pedofelie, omdat de aantrekkingskracht van een mannenwereld hetero's minder de stap doet zetten naar het priesterschap, maar daarom pefofelie evengoed en zeker evenveel voorkomt onder hetero's dan homo's!
Mevrouw Colen moet zichzelf schamen voor dit soort uitspraken, homoseksualiteit gaat over relaties tussen volwassenen, maar net zoals bij hetero's vindt je binnen die groep ook mensen met pedofiel gedrag!
Het probleem is de organisatie van de kerk, niet homoseksualiteit!

Laatst gewijzigd door alice : 8 juni 2010 om 10:44.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 10:44   #529
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou kunnen, maar dat verandert niets aan onze discussie. De "90% jongens" slaat op de klachten die de commissie zelf heeft binnengekregen. Wellicht worden die doorgespeeld naar justitie, zodat er ook een eventueel juridisch gevolg aan kan worden gegeven. In elk geval blijkt uit de persberichten van de commissie dat de klachten in meerderheid gaan over lang vervlogen tijden. Dat is ook niet zo verwonderlijk: de tijd van door paters geleide internaten ligt al wel enige tijd achter ons...
ok dan kunnen we concluderen dat tot 20 jaar geleden er met zekerheid wel een connotatie tssn pedofilie en homofiele geaardheid was (cfr de 90-10% geverifieerde cijfers), maar dat we voor de huidige situatie niet over cijfers beschikken, lijkt mij zo.
Oud 8 juni 2010, 10:45   #530
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ok dan kunnen we concluderen dat tot 20 jaar geleden er met zekerheid wel een connotatie tssn pedofilie en homofiele geaardheid was (cfr de 90-10% geverifieerde cijfers), maar dat we voor de huidige situatie niet over cijfers beschikken, lijkt mij zo.
Nee, lees mijn post hierboven!
Oud 8 juni 2010, 10:45   #531
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Misschien omdat binnen streng Katholieke middens homoseksualiteit nog steeds taboe is waardoor wie homo is automatisch tot mannengemeenschappen wordt aangetrokken?
En geestelijken nu eenmaal autoriteit hebben tegenover kinderen, waardoor je sneller een groep homo's ziet die ook tegenover kinderen grensoverschijdend gedrag vertonen?
Dat zegt dan niets over homoseksualiteit versus pedofelie, omdat de aantrekkingskracht van een mannenwereld hetero's minder de stap doet zetten naar het priesterschap, maar daarom pefofelie evengoed en zeker evenveel voorkomt onder hetero's dan homo's!
Mevrouw Colen moet zichzelf schamen voor dit soort uitspraken, homoseksualiteit gaat over relaties tussen volwassenen, maar net zoals bij hetero's vindt je binnen die groep ook mensen met pedofiel gedrag!
Het probleem is de organisatie van de kerk, niet homoseksualiteit!
ik vind het toch opmerkelijk met wat voor gemak jullie die 10-90% van tafel vegen ...
Oud 8 juni 2010, 10:46   #532
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, lees mijn post hierboven!
tja, en toch hecht ik belang aan gemeten cijfers ... meer dan aan 'zo maar een gevoel' ... een aanvoelen dat er niet noodzakelijk een verband zou zijn ... dat is ook mijn aanvoelen ... maar dan heb je die cijfers ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 juni 2010 om 10:46.
Oud 8 juni 2010, 10:47   #533
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Toch niet, om de redenen die ik al aangaf: priesters hadden primair toegang tot jongens. Je miskent de specifieke context van door priesters geleide jongensinternaten en je veralgemeent dan maar naar alle denkbare situaties van kindermisbruik. Snor eens wat internationaal onderzoek op: het merendeel van de slachtoffers zijn meisjes, misbruikt door hun eigen vaders en broers.
Oud 8 juni 2010, 10:50   #534
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch niet, om de redenen die ik al aangaf: priesters hadden primair toegang tot jongens. Je miskent de specifieke context van door priesters geleide jongensinternaten en je veralgemeent dan maar naar alle denkbare situaties van kindermisbruik. Snor eens wat internationaal onderzoek op: het merendeel van de slachtoffers zijn meisjes, misbruikt door hun eigen vaders en broers.
ben je zeker ?

ik las dat, in tegenstelling tot wat we 'aanvoelen', vaak 'aannemen', het merendeel van de verkrachtingen op jongeren tssn 10 en 16 ... op jongens gebeurd

weet alleen niet meer goed waar ik dat las ... maar ik heb t wel onthouden, omdat ik het idd zo 'raar' vond (en omdat ik 2 zoontjes heb)

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 juni 2010 om 10:50.
Oud 8 juni 2010, 10:55   #535
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
ben je zeker ?

ik las dat, in tegenstelling tot wat we 'aanvoelen', vaak 'aannemen', het merendeel van de verkrachtingen op jongeren tssn 10 en 16 ... op jongens gebeurd

weet alleen niet meer goed waar ik dat las ... maar ik heb t wel onthouden, omdat ik het idd zo 'raar' vond (en omdat ik 2 zoontjes heb)
Ik heb het hier niet over "aanvoelen", maar over wetenschappelijk onderzoek en meta-analyses van wetenschappelijk onderzoek. Ik ben dus heel benieuwd naar jouw bron (en de mate waarin die bevestigd wordt door andere onderzoeken).
Oud 8 juni 2010, 11:00   #536
Luddo
Minister

Standaard

Ik peins dat ze met haar acties op heel gevoelige politieke tenen trapt. Het valt op dat er uit partijpolitieke hoek zo weinig reactie komt... Blijkbaar vinden ze het te delicaat om haar frontaal aan te vallen. Als ze echt zo een trut is zou de Brt (die "V" van "Vlaams" moet je verdienen, elke dag!) er als de kippen bij zijn om haar in Terzake en bij Phara te vierendelen en/of op de pijnbank leggen maar niets daarvan...
Zoals ik al schreef: "Ik heb ze ooit één keer in een tv-debat bezig gezien en ze liet zich zomaar niet verkrachten!". Integendeel, ze deelde rake klappen uit op heel gevoelige plekskes!
Oud 8 juni 2010, 11:01   #537
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Overigens wil ik benadrukken niet te ontkennen dat man/jongen-misbruik relatief vaak voorkomt in verhouding tot man/meisje-misbruik als je het relatieve aandeel van homoseksuele mannen in de totale mannelijke populatie in ogenschouw neemt. Ongetwijfeld lopen er onder mannelijke homoseksuelen, om diverse redenen (bijv. seksuele frustraties door een homovijandige omgeving), meer mensen rond die seksueel aberrant gedrag vertonen; maar ook de machtscomponent speelt een rol.
Oud 8 juni 2010, 14:06   #538
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk dat je voor je die conclusie maakt eerst moet kijken hoeveel pedofielen gericht waren op kinderen van het andere geslacht voor je zoiets stelt.
En dan ga je buiten de muren van de kerk en de internaten moeten kijken, de wijde wereld in. Daar waar een minstens even groot taboe op pedofilie lag.

Ik ben ook heel benieuwd naar je bron die zegt dat jongens vaker het slachtoffer worden van seksueel geweld dan meisjes. Alle bronnen die ik in m'n studies ben tegengekomen zeggen het omgekeerde.
En als ik zo even rond mij kijk in m'n vriendenkring, zie ik toch ook het omgekeerde.
Ik vraag me af of er vrouwen zijn die nog niet aangerand of verkracht zijn geweest, of die gelukkig nog tijdig zijn kunnen ontsnappen daaraan...
Oud 8 juni 2010, 18:26   #539
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik vind het toch opmerkelijk met wat voor gemak jullie die 10-90% van tafel vegen ...
Wilt u nog even de link geven naar die studie die dit zou aantonen?
Oud 8 juni 2010, 18:34   #540
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja, en toch hecht ik belang aan gemeten cijfers ... meer dan aan 'zo maar een gevoel' ... een aanvoelen dat er niet noodzakelijk een verband zou zijn ... dat is ook mijn aanvoelen ... maar dan heb je die cijfers ...
Ik wil uiteraard best die studie lezen waarin wordt aangetoond dat homoseksualiteit en pedofelie met verband houden.
Volgens mij is dit namelijk niet zo, pedofelie is afwijkend seksueel gedrag vanuit volwassenen naar kinderen, gezien het hoge aantal vrouwen wat hier ooit mee te maken kreeg denk ik dat dit niets te maken heeft met homoseksualiteit, hetero's vertonen dit gedrag ook en volgens mij juist meer dan homo's... pedofelie heeft te maken met angst voor volwassen seksuele relaties, en ook met macht, maar wanneer u de link kunt geven naar en studie die het tegendeel aantoont wil ik dat best lezen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be