![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zijn de innerlijke voorwaarden dan wel van de vroegere wetgeving op het huwelijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#523 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 december 2010 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij is het in Vlaanderen zelfs zinloos om erover te redetwisten, want de wet is er en er is geen enkele partij, (bij mijn weten zelfs het Blok niet) die een initiatief wil nemen om dit terug te draaien. Overigens is jouw post die ik hier quoot, nogal hautain, zoals we gewoon zijn van de kaloten: het is volgens onze godsdienst, dus is het juist, en wie dat niet snapt, moet mijn tekst maar eens lezen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Denk je nu echt dat het Filipke zijn bedoeling is om paus te spelen en mensen aan te zetten om elkaar trouw te blijven? Eerstens: dat lukt niet, en dat weet hij maar al te best. Tweedens: hij hangt enkel de moraalridder uit om op die doorzichtige manier oerconservatieve wereldvreemde onnozelaars voor hem te doen stemmen. Dat kan lukken, maar helaas voor hem en het VB is dat een onbeduidende minderheid naiëve sukkels. Kruip uit jullie blinde ivoren toren en lees mijn laatste blog, die gaat over het échte leven en veilig vrijen, niet over irreële idiote "eeuwige trouw"-vertellingen. Ik ben ook een strijdster tegen SOA's maar op een realistische manier. Face reality! De titel is: Each time you sleep with someone, you also sleep with his past. http://blog.hotmarijke.be/blog.php?bid=276
![]() |
![]() |
#528 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor de rest van de fysieke en psychologische aspecten van de mens, heb je ongelijk. En zelfs in het aspect van de voortplanting, ben je onmenselijk grof in je taalgebruik; want iemand die onvruchtbaar is, vertoont ook een problematiek die tegen zijn natuurlijke gegevenheid van voortplanting is. Je vertoont volledig het karakter van de vroegere pastoors, die sommige mensen weigerden te begraven volgens de wensen van de nabestaanden, vb. wegens zelfmoord. Je bent een schande voor Vlaanderen. (maar ja, "ons heer" moet er van alle soorten hebben zeker, en ook Van Gheluwe is een Vlaming).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat bedoel ik niet, Paulus. Je riep in het verleden de opvoeding van kinderen in als bestaansreden voor het huwelijk, hetgeen natuurlijk volslagen onzin is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als er iets naast de zaak is, dan is dat wel het voorplantingsmechanisme van de homo sapiens erbij te sleuren om sommige koppels het recht op trouwen te ontzeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die 'en hoort te zijn', is een paaps standpunt. Geldig voor al wie zich daar wenst aan te houden, katholiek of niet. Preek gerust voor eigen kerk, maar voor de zoveelste keer: laat andersdenkenden met rust. Wij geloven niet in uw god, wij gehoorzamen niet aan uw paus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wie voldoet aan de wettelijke vereisten (zie huwelijksrecht: geboren zijn, in leven zijn, leeftijd, geen bloedverwant in de zoveelste graad enz.) kan huwen. Vroeger werd een onderscheid gemaakt ('gediscrimineerd') tussen mensen van verschillend en gelijk geslacht - die laatsten konden niet huwen. Dat onderscheid werd nu opgeheven omdat het irrelevant is. Iedereen heeft het recht, zoals u, om dat onderscheid wel degelijk relevant te vinden. Niemand zal hen echter tegen hun zin in de echt verbieden, dus wat is uw probleem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar misschien moet u dat eens proberen: alle ongelovigen trachten het huwen te beletten. Go ahead, make my day ![]() Laatst gewijzigd door drosophila : 5 december 2010 om 00:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het huwelijk is niet meer dan een contract tussen twee partijen. Waarom mensen zo'n contract willen aangaan, is niet relevant.
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het huwelijk is veel ouder dan de Kerk, dus jullie toe-eigening is illegitiem. Bovendien is je gebrek aan respect voor huwelijken van mensen met een andere overtuiging of geaardheid mensonwaardig.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 5 december 2010 om 01:42. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#540 |
Banneling
|
![]() |