![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarop ik hem steeds antwoordt dat hij dan de bedragen die ik ingeef voor offertes maar niet moet verlagen en anders maar tegen zijn vrouw moet gaan zagen en dat ik geen zittend gat heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaak zijn die diensthoofden meer boekhouder dan technicus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ben je met een ontwerper die niet kan inschatten wat een mens allemaal aan fouten kan maken? Wat ben je met een ontwerper die je perfect kan berekenen hoe sterk iets moet zijn en je perfect de kostprijs kan berekenen, maar niet weet tegen welke dwaasheden hij iets moet beschermen? Hoewel je dus niet alles kan ontwerpen zodat het tegen de menselijke dwaasheid bestand is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik haalde mijn A3 in 1968.. Nooit nodig gehad.
![]() Vroeger leerde je een stiel bij een baas. Als je een goede baas had, werd je een verdomd goede vakman. zonder al dat gestudeer. Als kind reeds hielp ik mijn vader in de werkplaats. Ik ontwikkelde op die manier al heel jong een handigheid en technisch inzicht waar ik gans mijn leven de vruchten van heb geplukt. En als je echt iets wilt leren, kun je jezelf bijscholen. Toen ik de 40 al lang gepasseerd was, leerde ik programmeren in VisualFoxpro. Daarna leerde ik HTML en maakte al mijn websites zelf, met kladblok, puur in HTML. Daarna leerde ik Avisynth, voor videobewerking. Ik heb dit allemaal niet echt nodig voor mijn werk, behalve de visualFoxPro, voor de boekhouding. Ik bedoel maar.. 't is een mentaliteit. Er zijn mensen die denken dat ze een cursus moeten volgen om te leren waar de aan en uit knop van hun computer staat. ![]() De jongelui van tegenwoordig (pas op, ik verwijt het hen niet) doen niks anders dan studeren voor de meest rare 'bachelor' titels maar gewoon werk doen kunnen (willen?) ze niet meer. En dan nu de vraag van 100 miljoen: wie gaat in de toekomst het gewone werk doen? Je weet wel, huizen bouwen, schrijnwerk, dakgoten leggen, banen aanleggen, schilderen, opkuisen enz. O ja.. Voor ons eten zorgen, dat vergat ik nog. ![]() Fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"if you build something foolproof, mother nature delivers a better fool". in't nederlands. "je kan iets idiootveilig maken, maar dan komt er geweeon een betere idioot langs". Dat is een deel van mijn nachttaak.
![]() |
![]() |
#526 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k doe momenteel de job waar ze tot vorig jaar graduaten of beter voor zochten ( ik geloof dat HR nog nooit in de fabriek is geweest).
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze jongeren kunnen je perfect elke berekening geven over een aardappelschiller, maar weten niet hoe ze die aardappelschiller moeten gebruiken, daar hebben ze een buitenlandse huishoudster voor nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 11 augustus 2011 om 09:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertel mij wat. Laatst nog iemand met zijn hand geklemt gehad tussen de rollen van een ingekapselde transportband. Zelfs hun veiligheidsidioot wist het toen niet meer hoe het nog veiliger kon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De juiste man op de juiste plaats: d�*t is er nodig. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ja, dan kunnen we Hiroshima, Nagasaki en 9/11 stevig in vraag stellen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 11 augustus 2011 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn bezig onze maatschappij naar de vernieling te helpen. En dit kan je dan weer terug vinden in de geschiedenis. Het verval van Rome was namelijk te danken aan het feit dat de Romeinen zelf niets meer deden en kenden en enkel bezig waren met hun luxe. Hun soldaten en werkkrachten waren allemaal buitenlanders geworden. Op een bepaald ogenblik moest Rome kunnen rekenen op zijn soldaten om het te beschermen tegen hun buren, doch hun soldaten waren vooral mensen afkomstig uit hun buurlanden en zouden dus de Romeinen moeten hebben beschermen tegen hun broers die in hun thuisland in het leger zaten. Hun kinderen werden opgevoed en onderwezen door hun oude vijanden en kregen dus andere waarden aangeleerd. En keken dus dwaas op als hun grootouders hen vertelde dat de kinderen van hun huishoudster niet als hun gelijke mochten behandelen, maar moesten beschouwen als een verslagen vijand. Die kinderen keken ook nog eens dwaas op toen hun grootouders hen zeiden dat ze de kinderen van hun voedster moesten doden, want dat het soldaten en spionnen van het vijandelijk leger waren dat aan de grenzen klaar stond. De gevolg van deze fouten zijn vandaag nog te zien, maar toch maakt onze maatschappij dezelfde fouten en is ze even decadent geworden als de Romeinen in hun laatste bestaanperiode. De sukkelaars wisten en begrepen niet wat hen overkwam en wisten niet meer hoe ze een zwaard moesten vasthouden of gebruiken, de kinderen van hun vreemde opvoeders waren er echter wel op voorbereid en slachtte zonder problemen de Romeinen af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De VS militairen hebben de VS politici kunnen overtuigen dat het nucleair verdampen van de Keizer niet zou leiden tot een redelijk positieve capitulatie. Maar dat veranderd wel niks aan mijn opmerking. Gaat iets verkeerd als iets moedwillig veroorzaakt is?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 11 augustus 2011 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijkbaar toch niet goed opgelet in het middelbaar, Jantje? ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 11 augustus 2011 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die man mocht zelfs niet op die plaats zijn, maar moest op zijn bulldozer zitten. Nu zit hij thuis zonder arm en ik mag gaan uitzoeken hoe een dergelijk ongeval in de toekomst kan vermeden worden. Maar het mag zoals gewoonlijk weer eens niet te veel kosten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is inderdaad niet de enige oorzaak, maar wel één van de hoofdoorzaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet je ontwerp dus zogoed mogelijk beschermen tegen opzettelijke beschadigingen. Net als bruggen en spoorwegen moeten beschermd worden tegen zelfmoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En in mijn opinie krijg je die het beste binnen een humaniora opleiding. Overigens worden competenties zoals foutloos Nederlands, Frans en Engels schrijven en spreken ook gewaardeerd op de werkvloer. Dus rot op met uw technisch onderwijs in het ASO. Het is nutteloos en zou gewoon het niveau omlaag halen. |
|
![]() |
![]() |