Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 september 2011, 16:40   #521
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Dan moet Vlaanderen ook niet constant op de huid van het Brussels Gewest zitten met eisen voor meer veiligheid, mobiliteit enz.
Jawel want er wordt al veel geld aan gegeven en het behoort tot de bevoegdheden van het Brussels gewest om voor die veiligheid te zorgen.
stuyckp is offline  
Oud 16 september 2011, 16:43   #522
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik al schreef, je moet leren tussen de lijnen te lezen. De statutaire eis voor een onafhankelijk Vlaanderen brengt met zich mee dat alle akkoorden dit doel indachtig moeten zijn. Indien er akkoorden worden gesloten zonder de NVA die grotendeels hun "huidige" eisen tegemoetkomen zullen ze worden afgedaan als "onvoldoende". Zouden ze 100% van hun eisen inwilligen, nog steeds zonder hen aan tafel, dan komen ze met nieuwe aandraven. Conclusie: de NVA is geen federale regeringspartij.
Als ze 100% van de eisen inwilligen is vlaanderen onafhankelijk en wordt de overheidsschuld eerlijk verdeeld ten hoofde van elke inwoner (wat op zich al een toegeving is omdat de vlamingen die schuld niet veroorzaakt hebben). Me dunkt dat er dan geen nieuwe eisen meer nodig zijn.
stuyckp is offline  
Oud 16 september 2011, 16:45   #523
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Eenvoudiger gezegd, al wat niet rechtstreeks door die partij onderhandelt wordt is verdacht.
Voor elke oppositie partij geldt kwasi hetzelfde.
stuyckp is offline  
Oud 16 september 2011, 16:48   #524
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skjaergaard Bekijk bericht
Nu ben ik toch even niet meer mee!

Even om het geheugen op te frissen:

???

edit: @ ViveLaBelgique: aangezien je je post hebt aangepast:

Hoe ondersteunt dit de stelling van schaveiger?
Eenvoudig. Gezien het 1ste programmapunt van de N-VA en gezien hun verkiezingsoverwinning zouden ze het beste mee aan een akkoord voor BHV werken. Hetzelfde geldt voor het VB die reeds herhaaldelijk goede verkiezingsuitslagen hebben gehaald.

Vergeet niet dat aan de Franstalige kant alle politieke partijen vertegenwoordigd zijn in het akkoord.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 16 september 2011, 16:51   #525
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het is geen voorwaarde pippo kan je niet lezen ?
Het is inderdaad geen voorwaarde maar het zou het standpunt zijn van de N-VA:

"Ik kan alleen maar het standpunt van de N-VA herhalen dat wij de Vlaamse regering niet zullen verlaten indien er federaal een slecht akkoord gesloten zou worden. Waarom zouden we ook?"

Als je de volgorde van de voorwaardelijke bijzin vooraan plaatst krijg je:

Indien federaal een slecht akkoord gesloten zou worden zal de N-VA de Vlaamse regering niet verlaten.

Dus nogmaals, waarom die voorwaarde ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 september 2011 om 16:53.
Oud 16 september 2011, 16:52   #526
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel want er wordt al veel geld aan gegeven en het behoort tot de bevoegdheden van het Brussels gewest om voor die veiligheid te zorgen.
Het is altijd teveel voor zij die geven.
Oud 16 september 2011, 16:53   #527
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze 100% van de eisen inwilligen is vlaanderen onafhankelijk en wordt de overheidsschuld eerlijk verdeeld ten hoofde van elke inwoner (wat op zich al een toegeving is omdat de vlamingen die schuld niet veroorzaakt hebben). Me dunkt dat er dan geen nieuwe eisen meer nodig zijn.
Dan heb je zonder de waard gerekend !
Oud 16 september 2011, 17:09   #528
Skjaergaard
Lokaal Raadslid

Skjaergaard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U schreef dat de NVA geen toegang tot informatie had omdat ze niet aan de onderhandelingen deelnam. Ik schreef dat ondanks dit JJ de eerste was om negatief te reageren op het akkoord, volgens sommigen nog voor de anderen het gelezen hadden. Tenslotte zijn BDW en JJ toch 2 handen op een buik of niet ?
De discussie ging voornamelijk hierover:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Pas bij afloop zal zijne hoogheid beslissen of hij in de Vlaamse regering blijft of niet.
Dat lijkt me gerechtvaardigd wanneer men niet alle informatie heeft, zeker wanneer het gaat over gevolgen voor de Vlaamse regering.

Dan haalt u er JJ bij. Jambon baseerde zijn stelling op het feit dat 'We zullen niet dulden dat de Vlaamse overheid de voogdij over de burgemeesters in de rand wordt ontnomen.' Er is een verschil tussen niet beschikken over alle informatie en niet beschikken over informatie. Ik zie niet in wat Jambon verkeerd doet met zijn mening hierover te geven, noch zie ik in wat BDW verkeerd doet om te wachten met gevolgen te koppelen ivm de Vlaamse regering tot er een regeerakkoord is.

Laatst gewijzigd door Skjaergaard : 16 september 2011 om 17:09.
Skjaergaard is offline  
Oud 16 september 2011, 17:13   #529
Skjaergaard
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Eenvoudig. Gezien het 1ste programmapunt van de N-VA en gezien hun verkiezingsoverwinning zouden ze het beste mee aan een akkoord voor BHV werken. Hetzelfde geldt voor het VB die reeds herhaaldelijk goede verkiezingsuitslagen hebben gehaald.

Vergeet niet dat aan de Franstalige kant alle politieke partijen vertegenwoordigd zijn in het akkoord.
Ik vrees dat we naast elkaar praten.

Ik zocht de link tussen artikel 1 van de N-VA-statuten en het volgende statement:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Zelfs met een 100% akkoord zoals zijne hoogheid het wenste zou het zonder hem ook geen goed akkoord geweest zijn.
Skjaergaard is offline  
Oud 16 september 2011, 17:17   #530
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De discussie ging voornamelijk hierover:

Dat lijkt me gerechtvaardigd wanneer men niet alle informatie heeft, zeker wanneer het gaat over gevolgen voor de Vlaamse regering.

Dan haalt u er JJ bij. Jambon baseerde zijn stelling op het feit dat 'We zullen niet dulden dat de Vlaamse overheid de voogdij over de burgemeesters in de rand wordt ontnomen.' Er is een verschil tussen niet beschikken over alle informatie en niet beschikken over informatie. Ik zie niet in wat Jambon verkeerd doet met zijn mening hierover te geven, noch zie ik in wat BDW verkeerd doet om te wachten met gevolgen te koppelen ivm de Vlaamse regering tot er een regeerakkoord is.
Ach, schaveigers 'lievelinkskes' zijn gewoon om aan nattevingerpolitiek te doen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 16 september 2011, 17:33   #531
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad geen voorwaarde maar het zou het standpunt zijn van de N-VA:

"Ik kan alleen maar het standpunt van de N-VA herhalen dat wij de Vlaamse regering niet zullen verlaten indien er federaal een slecht akkoord gesloten zou worden. Waarom zouden we ook?"

Als je de volgorde van de voorwaardelijke bijzin vooraan plaatst krijg je:

Indien federaal een slecht akkoord gesloten zou worden zal de N-VA de Vlaamse regering niet verlaten.

Dus nogmaals, waarom die voorwaarde ?
En ik herhaal dan maar dat je inderdaad niet kan lezen want het is geen voorwaarde. In feite staat er dat onder geen enkel geval ze de vlaamse regering zullen verlaten. In de veronderstelling dat degenen die het vlaams akkoord wel schenden dat die de vlaamse regering zullen verlaten of toch al op zijn minst om die onder druk te zetten.
stuyckp is offline  
Oud 16 september 2011, 17:35   #532
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat we naast elkaar praten.

Ik zocht de link tussen artikel 1 van de N-VA-statuten en het volgende statement:
Hoe kan het 100% akkoord zijn voor iemand die niet bij het akkoord was betrokken ?

Oud 16 september 2011, 17:39   #533
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is altijd teveel voor zij die geven.
11 miljard is gewoon teveel. Een transfer dat wordt afgebouwd in de tijd en waarvan de deugdelijke besteding aangetoond wordt is niet noodzakelijk teveel. Want aangezien die deugdelijke besteding voor een heropleving van de economie moet zorgen, en die afbouw van die transfert daar een logisch gevolg van is, is het niet erg om een paar keer te geven uit solidariteit. Een permanente hangmat transfert is sowieso boter aan de galg. Laat staan dat het gebetonneerd wordt in de grondwet.
stuyckp is offline  
Oud 16 september 2011, 17:40   #534
Skjaergaard
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Hoe kan het 100% akkoord zijn voor iemand die niet bij het akkoord was betrokken ?
Dat moet je in de eerste plaats vragen aan schaveiger, hij poneerde namelijk:
Citaat:
Zelfs met een 100% akkoord zoals zijne hoogheid het wenste zou het zonder hem ook geen goed akkoord geweest zijn.
Verder wacht ik op de link met artikel 1 van de N-VA-statuten ...
Skjaergaard is offline  
Oud 16 september 2011, 17:40   #535
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan heb je zonder de waard gerekend !
?
stuyckp is offline  
Oud 16 september 2011, 17:41   #536
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik herhaal dan maar dat je inderdaad niet kan lezen want het is geen voorwaarde. In feite staat er dat onder geen enkel geval ze de vlaamse regering zullen verlaten. In de veronderstelling dat degenen die het vlaams akkoord wel schenden dat die de vlaamse regering zullen verlaten of toch al op zijn minst om die onder druk te zetten.
W�*-ies-t-na ?

Als je het hebt over "indien .." dan stel je wel degelijk een voorwaarde.

Wat je hierboven stelt kan geen kat meer volgen en is geenszins een verduidelijking. Je hebt het eerst over "onder geen enkel geval" en vervolgens over "in de veronderstelling dat ...".

Oud 16 september 2011, 17:43   #537
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat betekent dus in feite dat elke individuele kiezer aanwezig moet zijn bij het akkoord. Want anders is die niet 100% akkoord. Ik vrees dat u nogal vreselijk veel uit uw nek aan het kletsen bent. En zoals ik eerder heb opgemerkt lang de kant aan het lullen bent zonder uw punt te maken laat staan een duidelijke stelling in te nemen.
stuyckp is offline  
Oud 16 september 2011, 17:43   #538
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat moet je in de eerste plaats vragen aan schaveiger, hij poneerde namelijk:

Verder wacht ik op de link met artikel 1 van de N-VA-statuten ...
Nogmaals, in artikel 1 spreken de N-VA statuten over een onafhankelijk Vlaanderen. BHV oplossingen hebben mogelijks een invloed op die grenzen van zo'n onafhankelijk Vlaanderen.

Ik stelde mijn vraag retorisch. Uiteraard kan je niet 100% akkoord gaan met een punt waar je zelf je eerste programmapunt van maakt zonder dat je zelf in het akkoord betrokken bent geweest.

Oud 16 september 2011, 17:45   #539
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat betekent dus in feite dat elke individuele kiezer aanwezig moet zijn bij het akkoord. Want anders is die niet 100% akkoord. Ik vrees dat u nogal vreselijk veel uit uw nek aan het kletsen bent. En zoals ik eerder heb opgemerkt lang de kant aan het lullen bent zonder uw punt te maken laat staan een duidelijke stelling in te nemen.
Het gaat hier nog altijd over een democratie via vertegenwoordiging.

Oud 16 september 2011, 17:47   #540
Skjaergaard
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Nogmaals, in artikel 1 spreken de N-VA statuten over een onafhankelijk Vlaanderen. BHV oplossingen hebben mogelijks een invloed op die grenzen van zo'n onafhankelijk Vlaanderen.
Dat had ik al begrepen.

Citaat:
Ik stelde mijn vraag retorisch. Uiteraard kan je niet 100% akkoord gaan met een punt waar je zelf je eerste programmapunt van maakt zonder dat je zelf in het akkoord betrokken bent geweest.
Volgens schaveiger kan dat wel!
Skjaergaard is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be