Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 2 december 2011, 11:46   #521
lennert5
Lokaal Raadslid

lennert5's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zeker

Nee hoor.

De Vlamingen zouden zelf heel veel kunnen doen om nieuwkomers te vernederlandsen.

Maar goed met een medialandschap (met de handtekening van de NVA) van:

VL radio > 90% Engels
VL tv > 85% Engels

, wordt duidelijk aangegeven dat Vlaanderen zelf niet meer in het Nederlands gelooft. Logisch dat migranten voor Frans kiezen. Zou jij ook doen.

Verder is het NLtalig onderwijs in Brussel vooral heel druk met het weren van nieuwe leerlingen. (schijnen geen nl te spreken)

De Franstaligen komen in een gespreid bedje terecht omdat de Vlamingen dat willen.
90 en 85% ?? sinds wanneer zijn stubru, mnm en q-music dan engelstalig ?
lennert5 is offline  
Oud 2 december 2011, 11:49   #522
lennert5
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Is dat zo? Waar waren de bomaanslagen bij het verlies van Komen-Moeskroen, Edingen, Vloesberg, Bitsingen... of bij de creatie van het Brussels Gewest?
Wij hebben ook gemeenten in ruil gekregen toen. Eveneens was de talentelling een legaal middel om gemeenten bij een ander gewest over te hevelen.
lennert5 is offline  
Oud 2 december 2011, 11:50   #523
lennert5
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Dat is een HOOFDSTEDELIJK gewest met ordonnanties, geen decreten! dat wijst erop dat het niet gelijkgeschakeld is met Vlaanderen en Wallonië!
Dacht ik ook.. Brussel is toch geen volwaardig gewest ? Of heb ik het mis ?
lennert5 is offline  
Oud 2 december 2011, 11:52   #524
lennert5
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als er belasting zal betaald worden in de regio waar effectief gewerkt wordt volgt er een transfer van Brussel naar Vlaanderen. De franstaligen stelden dat voor maar Vlaanderen weigerde.
Ja dat is natuurlijk makkelijk, alle pendelende Vlamingen belastingen laten betalen voor een Brussel dat ZIJ financieren, en dan doen alsof Brussel zichzelf kan financieren. Lachwekkend.
lennert5 is offline  
Oud 2 december 2011, 11:54   #525
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lennert5 Bekijk bericht
Dacht ik ook.. Brussel is toch geen volwaardig gewest ? Of heb ik het mis ?
Ik weet het ook niet.

Maar volgens vele politiekers is het alleszins een toonvoorbeeld van duidelijke en efficiënte staatsindeling !!

We verdienen daar, zo mogelijk, nog meer geld aan, dan aan de redding van Dexia ...

Dus moet alles zeker blijven zoals het is !!!

Amai mijn teelballen.

Belastingsregering VLD I zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 2 december 2011, 11:57   #526
lennert5
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
N-VA gaat helemaal geen stemmen verliezen, integendeel. Ik heb trouwens altijd gezegd dat het programma van N-VA veel socialer is dan dit van de klassieke linkse partijen. Feit is ook dat qua intelligentie, de meeste ook bij N-VA terechtkomen. Het probleem met de klassieke linkse partijen is, dat als je wil herverdelen, het geld toch ergens van een bron moet komen. Ze hebben geen sluitend plan: herverdelen kan je pas met geld dat je hebt (tenzij je een negatieve spiraal van een grote staatsschuld creëert)
http://godfatherpolitics.com/wp-cont...ricanflags.jpg
lennert5 is offline  
Oud 2 december 2011, 12:00   #527
lennert5
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Steunt de N-VA de vakbondsacties die nu op til staan ?
Ik denk dat NVA en VB genoeg zelfrespect hebben om niet met de bonden samen te werken. Ze zijn beiden tegen meer belastingen voor de middenklassen, maar de bonden zijn ook tegen besparingen. Verdere opties ?
lennert5 is offline  
Oud 2 december 2011, 12:00   #528
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als er belasting zal betaald worden in de regio waar effectief gewerkt wordt volgt er een transfer van Brussel naar Vlaanderen. De franstaligen stelden dat voor maar Vlaanderen weigerde.
Omdat het ook gewoon onzin is.

http://trends.knack.be/economie/nieu...4859155834.htm

Brussel heeft gewoon een bevolking met een te lage scholingsgraad en participatiegraad op de arbeidsmarkt. Zo simpel is dat nu eenmaal.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 2 december 2011, 12:02   #529
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Steunt de N-VA de vakbondsacties die nu op til staan ?
Natuurlijk niet, net zoals ze de regering Di Rupo niet steunt, steunt ze ook deze actie niet die Vlaanderen schade toebrengt. Dat is nogal logisch.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 2 december 2011, 12:05   #530
lennert5
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Omdat het ook gewoon onzin is.

http://trends.knack.be/economie/nieu...4859155834.htm

Brussel heeft gewoon een bevolking met een te lage scholingsgraad en participatiegraad op de arbeidsmarkt. Zo simpel is dat nu eenmaal.
' Belastingen dienen voor de financiering van publieke voorzieningen (onderwijs, mobiliteit, sociale huisvesting enz.). Het overgrote deel van die voorzieningen wordt nog altijd gebruikt in de regio van de woonplaats.”
'

de nagel op de kop
lennert5 is offline  
Oud 2 december 2011, 12:31   #531
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
90 en 85% ?? sinds wanneer zijn stubru, mnm en q-music dan engelstalig ?
Sinds de oprichting.

Citaat:
Als Vlaams Brabant ooit bij Wallonie zal boheren volgen er elke dag bomaanslagen
oh?

En welke helden gaan dat doen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Man, Jou plaat is toch serieuze afgezaagd, hoor.
Eingenlijk is die plaat heel actueel.
Waarom verfransen nieuwkomers in Brussel en omgeving, en waarom vernederlandsen ze niet?
En waarom wordt daar niets aan gedaan?

Citaat:
Sinds wanneer zijn de programma's van de tv voor 85 % engelstalig?
In ieder geval sinds ik dat geturfd heb (2008).

Het is ook geen misdaad hoor Engelstalige Vlaamse tv en radio, het is een droge vaststelling.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je schijnt niet te begrijpen dat de gemiddelde Vlaming het Belgische circus meer dan kotsbeu is, en de schijnheiligheid van de Vlaamse minderheid, die voor de postjes en het profitariaat de Vlaamse stem opzij schuiven gaat dat gevoel alleen maar erger maken.
Dat valt reuze mee.
Hetzelfde profitariaat graait op Vlaams regreringsniveau vrolijk door.
Over simpele maatregelen als een verbod op meervoudige mandaten hoor ik geen enkele partij.
En t klootjevolk zit en masse en gefascineerd voor de tv als een van hun ministers in een spelletjesprogramma zit om de clown uit te hangen.

Citaat:
Dat kan je zien aan de toekomstige verkiezingen. Indien de NVA niet stijgt wil het zeggen dat Vlaanderen niet om zijn taal geeft,
De NVA geeft weinig om het Nederlands. Commercie gaat voor cultuur.
Er zijn wel mensen binnen het NVA die heel veel om het Nederlands geven. Die zijn er trouwens in elke Vlaamse partij. En overal zijn ze een minderheid. Dat ook.
Eberhard Leclerc is nu online  
Oud 2 december 2011, 13:24   #532
lennert5
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Sinds de oprichting.

oh?

En welke helden gaan dat doen?

Eingenlijk is die plaat heel actueel.
Waarom verfransen nieuwkomers in Brussel en omgeving, en waarom vernederlandsen ze niet?
En waarom wordt daar niets aan gedaan?

In ieder geval sinds ik dat geturfd heb (2008).

Het is ook geen misdaad hoor Engelstalige Vlaamse tv en radio, het is een droge vaststelling.

Dat valt reuze mee.
Hetzelfde profitariaat graait op Vlaams regreringsniveau vrolijk door.
Over simpele maatregelen als een verbod op meervoudige mandaten hoor ik geen enkele partij.
En t klootjevolk zit en masse en gefascineerd voor de tv als een van hun ministers in een spelletjesprogramma zit om de clown uit te hangen.

De NVA geeft weinig om het Nederlands. Commercie gaat voor cultuur.
Er zijn wel mensen binnen het NVA die heel veel om het Nederlands geven. Die zijn er trouwens in elke Vlaamse partij. En overal zijn ze een minderheid. Dat ook.
Volgens mij praten ze daar nog steeds nederlands hoor.
Welke helden ? Daarvoor wil ik gerust in de cel zitten hoor
Nederlands wordt door de meerderheid van de NVA hoog in het vaandel gedragen. Anders kan ik even goed mijn partijkaart wegsmijten.
lennert5 is offline  
Oud 2 december 2011, 13:55   #533
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke helden ? Daarvoor wil ik gerust in de cel zitten hoor
Nederlands wordt door de meerderheid van de NVA hoog in het vaandel gedragen. Anders kan ik even goed mijn partijkaart wegsmijten.
stuur dan toch maar al een mailtje naar Bart.

mss kan m de volgende keer dat m onderhandelingen opstart, dat gewoon in t Nederlands doen, den dweil!
Anna List is offline  
Oud 3 december 2011, 02:18   #534
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De muziek is Engels en Frans.
Dat de plaatjes nog in het Nederlands worden aangekondigd stemt jou misschien tot grote dankbaarheid.

Citaat:
Zoals ik al zei:

''Er zijn wel mensen binnen het NVA die heel veel om het Nederlands geven. Die zijn er trouwens in elke Vlaamse partij. En overal zijn ze een minderheid. Dat ook''.

Maar ik geloof best dat JIJ bij die minderheid zit.

Dat de NVA niets durft te doen voor de positie van het Nederlands in Belgie blijkt duidelijk over hun absolute lethargie in deze in de Vlaamse regering.

Om van die vakantiefrans brabbelende partijleider maar te zwijgen. Zelfs de meest fervente NVA´er/trotse Nederlandstalige wist toen genoeg:
Het NVA is vooral een (neoliberale) belangenclub voor autochtone Vlamen. En uiteindelijk ook weer geleid door kruipers, zoals in de beste Vlaamse traditie.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 3 december 2011 om 02:22.
Eberhard Leclerc is nu online  
Oud 3 december 2011, 02:55   #535
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Ik herhaal: Woeter Becque, huisneger-ex-machina, probeert zijn eigen verraad te verdoezelen door BDW zwart te maken.

Even bekieken, zoals Woeter het zou doen: 12% waarvan 6 a 8% rechtstreeks afhankelijk zijn voor hun inkomen, of dat denken te zijn, van de verrotte en uistervende Christelijke zuil
40% voor Bart en de zijne.

Resultaat: Paniek, kak smijten, en zwartmakerij -Conclusie: die 'Staatsman' is twee derde aap en een derde Quisling... leuke cocktail* dat...

*= Cocktail is niet een woord die men in PS-kringen mag gebruiken, ondanks Di Rupo zijn vrijspraak ivm met het misbruik van onvalwassen jongens.
Oud 3 december 2011, 03:07   #536
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Feit is ook dat qua intelligentie, de meeste ook bij N-VA terechtkomen.
Feit is dat je niet vermeld hebt of het mensen met een hoge of lage intelligentie zijn die bij de N-VA terechtkomen, wat toch wel een serieuze tekortkoming aan uw waandenken is. Uw uitspraak is eigenlijk de weerlegging van wat je met uw uitspraak bedoelde.

Citaat:
Het probleem met de klassieke linkse partijen is, dat als je wil herverdelen, het geld toch ergens van een bron moet komen. Ze hebben geen sluitend plan: herverdelen kan je pas met geld dat je hebt (tenzij je een negatieve spiraal van een grote staatsschuld creëert)
Feit is dat eventuele veranderingen qua keuze in het gebied om in te investeren een gevolg zijn van het gebrek aan internationale samenwerking tussen verschillende staten. Niet hoge belastingen, maar wel hogere belastingen dan anderen zorgen voor kapitaalvluchten.

Feit is dat concurrentie tussen staten (in zo weinig mogelijk belasten van investeerders) net de oorzaak is van de 'noodzaak' om investeerders zo weinig mogelijk te belasten. De andere landen doen hetzelfde en het concurrentiële voordeel is weg. De kloof tussen arm en rijk wordt ondertussen elke keer vergroot.

Feit is dat nationalisten geen internationalisten zijn en dat zij dus het status quo, dat serieus problematisch is, verdedigen.

Toch geen onbelangrijke details die jij vergeten was of misschien is uw intelligentie wat te klein om het te begrijpen, jij als verdediger van de partij van de 'zelf uitgeroepen intellectuelen'.
Robinus V is offline  
Oud 3 december 2011, 04:01   #537
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is allang gedaan. Herinner je nog de oproep van bdw om een noodregering op te starten zonder de ps? Daar was helemaal geen oren naar.. Dat bewijst nogmaals dat de traditionele partijen nva helemaal niet willen. Bij de volgende verkiezingen zie ik men de nva opnieuw opzij zetten, ook al halen ze over de 40 %...

Wie nu nog durft te beweren dat nva zelf opzij is gaan staan is bekrompen.
Hoelang kunnen ze het volhouden vooraleer revolutie uitbreekt? 40% negeren is voldoende om het zelf af te dwingen in mijn ogen. Dit zou een normaal volk doen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 3 december 2011 om 04:02.
Weyland is offline  
Oud 3 december 2011, 04:06   #538
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei:

''Er zijn wel mensen binnen het NVA die heel veel om het Nederlands geven. Die zijn er trouwens in elke Vlaamse partij. En overal zijn ze een minderheid. Dat ook''.
Wel, ik las onlangs een oude Humo en daarin worden Bart De Wever en Liesbeth Homans geïnterviewd. Wat las ik?

(ruwweg uit mijn herinnering)

„Moeten we binnenkort ons dan behelpen met Assimil-Engels? Hoe moeten we communiceren met de Franstaligen zonder een gedegen kennis van hun taal?”

(de uitspraak was anders, maar het was even knechterig en zonder dat de persoon noch de Vlaamse publieke opinie het cynisme inzag).

Bang om 'extremistisch' over te komen. Man, normaal zijn is al extremistisch in ons land. Het is verdorie de manier om te zijn.

Laatst gewijzigd door Weyland : 3 december 2011 om 04:09.
Weyland is offline  
Oud 3 december 2011, 08:13   #539
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Wel, ik las onlangs een oude Humo en daarin worden Bart De Wever en Liesbeth Homans geïnterviewd. Wat las ik?

(ruwweg uit mijn herinnering)

„Moeten we binnenkort ons dan behelpen met Assimil-Engels? Hoe moeten we communiceren met de Franstaligen zonder een gedegen kennis van hun taal?”

(de uitspraak was anders, maar het was even knechterig en zonder dat de persoon noch de Vlaamse publieke opinie het cynisme inzag).

Bang om 'extremistisch' over te komen. Man, normaal zijn is al extremistisch in ons land. Het is verdorie de manier om te zijn.
De N-VA is 'Belgischer' in de geesten dan ze voor zichzelf ooit zullen durven toegeven en dan de meeste van hun tegenstanders vermoeden.

Laatst gewijzigd door SDG : 3 december 2011 om 08:25.
SDG is offline  
Oud 3 december 2011, 12:39   #540
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Feit is dat je niet vermeld hebt of het mensen met een hoge of lage intelligentie zijn die bij de N-VA terechtkomen, wat toch wel een serieuze tekortkoming aan uw waandenken is. Uw uitspraak is eigenlijk de weerlegging van wat je met uw uitspraak bedoelde.

Weet niet vanuit welke schaal jij vertrekt, maar ik vertrek vanuit een positieve schaal (meer intelligent is hoger IQ).

http://www.deredactie.be/polopoly_fs...%20%282%29.pdf

Citaat:
Feit is dat eventuele veranderingen qua keuze in het gebied om in te investeren een gevolg zijn van het gebrek aan internationale samenwerking tussen verschillende staten. Niet hoge belastingen, maar wel hogere belastingen dan anderen zorgen voor kapitaalvluchten.

Feit is dat concurrentie tussen staten (in zo weinig mogelijk belasten van investeerders) net de oorzaak is van de 'noodzaak' om investeerders zo weinig mogelijk te belasten. De andere landen doen hetzelfde en het concurrentiële voordeel is weg. De kloof tussen arm en rijk wordt ondertussen elke keer vergroot.

Feit is dat nationalisten geen internationalisten zijn en dat zij dus het status quo, dat serieus problematisch is, verdedigen.

Toch geen onbelangrijke details die jij vergeten was of misschien is uw intelligentie wat te klein om het te begrijpen, jij als verdediger van de partij van de 'zelf uitgeroepen intellectuelen'.
Behalve dat je maar wat begint te schelden, heb je ook mijn post niet grondig gelezen. Het heeft geen nut om je geld door deuren en ramen te smijten, onafhankelijk van het vrije markt mechanisme op Europees niveau. De mensen in bijvoorbeeld Bergen (Mons), hebben recht op werk. En het is aan de politiekers om hier voor te zorgen. Inefficiëntie organiseren (Wallonië is op zich niet financieel leefbaar), treft alle burgers. Binnen het vrije markt mechanisme, zijn het de werkgevers die werkgelegenheid creëren, waarbij de handelsbalans belangrijk is voor de welvaart. Maar Di Rupo beschouwt werkgevers als werkkevers, die hij wil vertrappelen: de sixpack niet implementeren, leidt enkel tot het steeds sneller opschuiven richting afgrond.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be