![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#522 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wij hebben ook gemeenten in ruil gekregen toen. Eveneens was de talentelling een legaal middel om gemeenten bij een ander gewest over te hevelen.
|
![]() |
![]() |
#523 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ja dat is natuurlijk makkelijk, alle pendelende Vlamingen belastingen laten betalen voor een Brussel dat ZIJ financieren, en dan doen alsof Brussel zichzelf kan financieren. Lachwekkend.
|
![]() |
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar volgens vele politiekers is het alleszins een toonvoorbeeld van duidelijke en efficiënte staatsindeling !! We verdienen daar, zo mogelijk, nog meer geld aan, dan aan de redding van Dexia ... Dus moet alles zeker blijven zoals het is !!! Amai mijn teelballen. Belastingsregering VLD I zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#526 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#527 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik denk dat NVA en VB genoeg zelfrespect hebben om niet met de bonden samen te werken. Ze zijn beiden tegen meer belastingen voor de middenklassen, maar de bonden zijn ook tegen besparingen. Verdere opties ?
|
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://trends.knack.be/economie/nieu...4859155834.htm Brussel heeft gewoon een bevolking met een te lage scholingsgraad en participatiegraad op de arbeidsmarkt. Zo simpel is dat nu eenmaal.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#529 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet, net zoals ze de regering Di Rupo niet steunt, steunt ze ook deze actie niet die Vlaanderen schade toebrengt. Dat is nogal logisch.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#530 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
' de nagel op de kop |
|
![]() |
![]() |
#531 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En welke helden gaan dat doen? Eingenlijk is die plaat heel actueel. Waarom verfransen nieuwkomers in Brussel en omgeving, en waarom vernederlandsen ze niet? En waarom wordt daar niets aan gedaan? Citaat:
Het is ook geen misdaad hoor Engelstalige Vlaamse tv en radio, het is een droge vaststelling. Citaat:
Hetzelfde profitariaat graait op Vlaams regreringsniveau vrolijk door. Over simpele maatregelen als een verbod op meervoudige mandaten hoor ik geen enkele partij. En t klootjevolk zit en masse en gefascineerd voor de tv als een van hun ministers in een spelletjesprogramma zit om de clown uit te hangen. Citaat:
Er zijn wel mensen binnen het NVA die heel veel om het Nederlands geven. Die zijn er trouwens in elke Vlaamse partij. En overal zijn ze een minderheid. Dat ook. |
|||||
![]() |
![]() |
#532 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Welke helden ? Daarvoor wil ik gerust in de cel zitten hoor ![]() Nederlands wordt door de meerderheid van de NVA hoog in het vaandel gedragen. Anders kan ik even goed mijn partijkaart wegsmijten. |
|
![]() |
![]() |
#533 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mss kan m de volgende keer dat m onderhandelingen opstart, dat gewoon in t Nederlands doen, den dweil! |
|
![]() |
![]() |
#534 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de plaatjes nog in het Nederlands worden aangekondigd stemt jou misschien tot grote dankbaarheid. Citaat:
''Er zijn wel mensen binnen het NVA die heel veel om het Nederlands geven. Die zijn er trouwens in elke Vlaamse partij. En overal zijn ze een minderheid. Dat ook''. Maar ik geloof best dat JIJ bij die minderheid zit. Dat de NVA niets durft te doen voor de positie van het Nederlands in Belgie blijkt duidelijk over hun absolute lethargie in deze in de Vlaamse regering. Om van die vakantiefrans brabbelende partijleider maar te zwijgen. Zelfs de meest fervente NVA´er/trotse Nederlandstalige wist toen genoeg: Het NVA is vooral een (neoliberale) belangenclub voor autochtone Vlamen. En uiteindelijk ook weer geleid door kruipers, zoals in de beste Vlaamse traditie. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 3 december 2011 om 02:22. |
||
![]() |
![]() |
#535 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik herhaal: Woeter Becque, huisneger-ex-machina, probeert zijn eigen verraad te verdoezelen door BDW zwart te maken.
Even bekieken, zoals Woeter het zou doen: 12% waarvan 6 a 8% rechtstreeks afhankelijk zijn voor hun inkomen, of dat denken te zijn, van de verrotte en uistervende Christelijke zuil 40% voor Bart en de zijne. Resultaat: Paniek, kak smijten, en zwartmakerij -Conclusie: die 'Staatsman' is twee derde aap en een derde Quisling... leuke cocktail* dat... *= Cocktail is niet een woord die men in PS-kringen mag gebruiken, ondanks Di Rupo zijn vrijspraak ivm met het misbruik van onvalwassen jongens.
#536 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Feit is dat concurrentie tussen staten (in zo weinig mogelijk belasten van investeerders) net de oorzaak is van de 'noodzaak' om investeerders zo weinig mogelijk te belasten. De andere landen doen hetzelfde en het concurrentiële voordeel is weg. De kloof tussen arm en rijk wordt ondertussen elke keer vergroot. Feit is dat nationalisten geen internationalisten zijn en dat zij dus het status quo, dat serieus problematisch is, verdedigen. Toch geen onbelangrijke details die jij vergeten was of misschien is uw intelligentie wat te klein om het te begrijpen, jij als verdediger van de partij van de 'zelf uitgeroepen intellectuelen'. |
||
![]() |
![]() |
#537 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 3 december 2011 om 04:02. |
|
![]() |
![]() |
#538 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(ruwweg uit mijn herinnering) „Moeten we binnenkort ons dan behelpen met Assimil-Engels? Hoe moeten we communiceren met de Franstaligen zonder een gedegen kennis van hun taal?” (de uitspraak was anders, maar het was even knechterig en zonder dat de persoon noch de Vlaamse publieke opinie het cynisme inzag). Bang om 'extremistisch' over te komen. Man, normaal zijn is al extremistisch in ons land. Het is verdorie de manier om te zijn. Laatst gewijzigd door Weyland : 3 december 2011 om 04:09. |
|
![]() |
![]() |
#539 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door SDG : 3 december 2011 om 08:25. |
|
![]() |
![]() |
#540 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Weet niet vanuit welke schaal jij vertrekt, maar ik vertrek vanuit een positieve schaal (meer intelligent is hoger IQ). http://www.deredactie.be/polopoly_fs...%20%282%29.pdf Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
||
![]() |