![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarvoor moet eerst vastgelegd worden wat onwenselijk is. Niet-rokers die passief meeroken is onwenselijk. Café's die moeten sluiten/failliet gaan is ook onwenselijk. ...... Dan moet er nagegaan worden in hoeverre een wet het onwenselijke ontmoedigd. Indien 1 wet het ene onwenselijke ontmoedigd en het andere onwenselijke bevorderd, moet er afgewogen en bijgestuurd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geertje : 28 december 2011 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
100000 man, dat merkt bobke niet ![]() Als ze mij moesten verplichten te werken in rookcafés, zouden er doden vallen, en niet allen ik ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- mensen doen geloven dat hun gedrag ziek is, zodanig ze meer medicatie slikken. - kleine ondernemers uitschakelen tvv anonieme vestigingen vanuit een multinational gestuurd. (kun je ook terugvinden in de wildgroei aan toekomstige winkelcomplexen).
![]() |
![]() |
#526 |
|
![]() Blijkbaar is de behoefte aan cafés niet zo groot. Een café is in de loop der tijden een soort rookruimte geworden waar men toevallig ook iets kan drinken, een beetje zoals bioscopen popcornrestaurants werden waar toevallig - en een beetje hinderlijk - een film bij werd geprojecteerd.
Wat gesloten is, zijn dus geen 2.000 cafés, maar 2.000 rookruimtes. Bloemen noch kransen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | ||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Je kan dat legale collateral damage noemen. . Citaat:
Ik heb ook een fout gemaakt in het citaAT DAT JE CITEerde van mij. Het woordje "tegen" stond daar teveel in ![]() Mja, soms doen ze dat Citaat:
Moet de overheid zich daarmee bemoeien, met het ombuigen van die trend? Misschien overheidscafés openen? Met subsidie? Ik heb al een voorstel geformuleerd hier, daartoe. Laatst gewijzigd door eno2 : 28 december 2011 om 12:52. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
Banneling
|
![]() x
Laatst gewijzigd door eno2 : 28 december 2011 om 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
|
![]() Citaat:
Als jij op cafe rookt, waar ik sta, heb ik daar wel last van. dat is het verschil
![]() |
![]() |
#532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet als je gewoon naar een ander café gaat waar men niet rookt. Als de cafébaas liever rokers toelaat dan antirokers... Iedere zelfstandige heeft z'n eigen doelgroep toch...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
|
![]() Citaat:
Neen, die dingen worden niet gescheiden GEEN ENKEL cafe wordt er gerookt. snap dat nu toch is.. ![]()
![]() |
![]() |
#534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
|
![]() Trouwens, zomaar even naar een ander cafe gaan..hoe werelvreemd is dat wel niet
![]() als ik naar een van mijn stamcafé's ga, is dat ook omdat daar veel maten van mij zitten, en dat daar goeie ambiance is door goei dj's, mijn merk van't vat.. Het enige wat me daar vroeger stoorde, was de sigarettenrook. enfin, ben nu heel blij dat het daar weg is
![]() |
#536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien u persé in een rokerige kroeg wenst te zitten om daar te klagen over die rook bent u degenen die het uzelf moeilijk maakt. En let maar op, binnenkort kan u terug gezellig in zo'n rokerige kroeg gaan zitten indien u daar zin in hebt, deze wet kan men niet aanhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
|
![]() Citaat:
No way dat ze die wet gaan terugdraaien. Wilt ge roken? dan gade naar buiten? Ist te koud, regent het? sta het u niet aan? Ga dan naar huis ! Maar stopt met de mensen ziek te maken !
![]() |
![]() |
#538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uw "ga dan naar huis" is net wat men doet, daarom gaan de café's ook in grote getalen dicht, daar gaat het draadje over... Net als in Nederland en Duitsland zal men ook hier de wet wel terug aanpassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
|
![]() Citaat:
Schoon manne die rokers..niet meer dan een bende randdebielen..die niet kunnen functioneren zonder hun kankerstokjes
![]() |