![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, wie consequent wil zijn en geen levende wezens wil eten (dus ook geen planten), kan binnenkort wellicht met een gerust geweten leven. Er zijn al biochemische processen voorhanden die artificiële nutriënten produceren zonder dat er ook maar één plant is voor vermoord.
Google investeert daarin. Check onder David Berry: www.wesolveforx.com Er is hoop.
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En waarom zeg je niet dat ze tot onze genus, familie, orda, klasse,... behoren? Dat is toch ook allemaal correct? Citaat:
Citaat:
En wat als we veel mentaal gehandicapte mensen zouden kunnen kweken, dan mag het wel om ze op te eten? Are you crazy? En dan dat percentage: waarom neem je het percentage van mentaal gehandicapten tegenover alle homo sapiens en niet van de mentaal gehandicapten tegenover alle mentaal gehandicapten? Of waarom zeg je niet dat het percentage van mensen tegenover alle zoogdieren ook maar klein is, en trek je daar dan niet morele conclusies uit? Waarom prefereer je dat specifieke percentage? Kun je dat beargumenteren, of is dat willekeur?
![]() |
![]() |
#523 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |||
Banneling
|
![]() Deepeco
Citaat:
Citaat:
![]() Ik heb met mijn totaal gehandicapte schatje ook nog nooit een afspraak kunnen maken, nog in geen elf jaar. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 20:26. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() we mogen ze dus wel gebruiken zoals dieren in experimenten?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#526 | ||
|
![]() Citaat:
Ik weet dat het argument tégen de genocide van planten absurd is, maar het wijst wel op de arbitrariteit die in uw eigen discours zo sterk aanwezig is. De grootste soortist is de anti-soortist die planten vermoordt.
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#528 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik heb het over het merendeel der mensen, versus de dieren, en planten. Als je dat niet wil begrijpen, zoek dan een zatte mens die graag oevrloos blijft lullen en in cirkeltjes draaien. Citaat:
Waarom niet. Citaat:
Je legt me woorden in de mond, en haalt bovendien twee zaken door mekaar. Ik beweer niet dat het nodig is varkens meer dan nodig te laten afzien, ik beweer dat we ze zonder ethische bezwaren kunnen opeten. Meer niet. Ik heb het over mensen en hun mogelijkheid tot onderlinge ethische afspraken itt tot de onmogelijkheid die afspraken tussen mensen en dieren te maken. Dat probeer jij onderuit te halen door een referentie naar een klein groepje mensen nl. de mentaal gehandicapten waar geen communicatie of afspraken zou mogelijk mee zijn (quod non) te misbruiken om wat voor het merendeel mensen opgaat, ongeldig te verklaren. Sorry hoor, als je dergelijke achterlijke discussiefoefjes gaat hanteren, dan zal de portie aandacht die ik aan jou besteed niet breed uitvallen.
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#530 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker dat het alleen aan zijn mentale handicap ligt?
![]() |
![]() |
#531 | ||
|
![]() Citaat:
Wat zijn gevoelens, en kunnen we die klasseren per soort? Een varken heeft gevoelens die WIJ interpreteren als pijn, plezier, etc.... Maar bij welke soort kunnen we ONZE interpretatie niet meer zinnig maken? Ik denk dat we de gevoelens van een mossel al moeilijker kunnen interpreteren. De anti-soortist die nog altijd over pijn spreekt, moet dan nog verder afdalen op de soortenladder. En daar wordt het moeilijk. Hij moet dus arbitrair een grens trekken bij bepaalde soorten: hier kan ik zinnig over de pijngevoelens van een dier spreken, bij dit dier lukt het niet meer. Maar goed, ik hou dus een pleidooi voor universele plantenrechten ![]() Er is bijvoorbeeld aangetoond dat planten communiceren, met hun nakomelingen en met hun geliefden. Waarover communiceren ze dan wel? Dat weten we niet. Maar ze communiceren in hun voordeel. Ze waarschuwen andere planten voor gevaar (waarom? Om de dood te vermijden? Waarschijnlijk). Dus dat soort zaken: praten om elkaar te beschermen, dat riekt toch veel naar menselijke, morele acties. Kortom: planten zijn ook maar mensen, met gevoelens voor hun kinderen, etc... Er is een serieuze verzameling over planten-communicatie. Niet om te lachen. Kijk maar eens op Google-scholar: http://scholar.google.com/scholar?hl...1%2C5&as_sdtp= Planten herkennen hun kinderen, hun ouders, hun grootouders, hun kleinkinderen, etc... Tijdens familiefeesten waarschuwen ze elkaar voor slecht eten, voor virussen, of voor lekker eten (waar nutriënten zich in de bodem bevinden, etc...). Dus nu mijn vraag: aangezien planten ook gevoelens hebben, moeten ze evenveel rechten krijgen als dieren of mensen?
Laatst gewijzigd door C2C : 20 mei 2012 om 20:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De essentie van deze draad, simpel uitgelegd.
![]() |
![]() |
#533 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga je gang. Het vlees en de vis kunnen maar afslaan als je er nog wat meer overtuigden bijkomen. Ik wens je oprecht succ6.
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
|
![]() Veganisten zijn horribele moordenaars.
We kunnen gerust zonder planten leven. Laat planten met rust. Er zijn al nutriënten-fabrieken die voedsel produceren waarvoor geen enkele plant werd vermoord. Op hernieuwbare energie dan nog wel! Maar Deepeco neemt dat argument niet serieus. Omdat het de arbitrariteit van zijn moorddadige keuze voor veganisme aantoont.
Laatst gewijzigd door C2C : 20 mei 2012 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Banneling
|
![]() Ik ben al elders
![]() foff ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
|
![]() Ik word diep triest van deze discussie.
Laat me afscheid nemen met deze wijsheid (ik denk dat ze van Gandhi komt): wie één kropsla doodt, doodt de hele groententuin. Laat onze groene vrienden toch gewoon met rust.
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
|
![]() Nee, ik heb er nog niet genoeg van.
De man die voedsel produceert zonder ook maar één genocide onder planten aan te richten, schrijft dit: The cow is, to put it mildly, not the most efficient mechanism to turn basic ingredients like CO2, water, and sunlight into calories and nutrition. Soy beans are better, but it is still an extremely inefficient process. What if we could skip many of the intermediate steps and directly convert the basic components of food into calories and nutrition. Such a solution would leap us forward by more than an order of magnitude in our ability to feed the world.
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Banneling
|
![]() Wist Ghandi veel. Die zat altijd aan zijn geit te lebben. (Hij nam haar mee op al zijn tochten)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
|
![]() Maar dat is zoals enkel stierenkloten eten, in plaats van de hele stier. Hypocriet!
![]() |
![]() |