![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dus als je geen kinderen hebt moet je niet bijdragen aan het kindergeld? Als je geen wagen hebt, geen bijdrage aan de wegenwerken? Ik ben menslievend dus geen bijdrage voor de politie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik krijg diaree van die zeverdiscussies over wat nu precies een Vlaming zou zijn, of een volk, of een taal of dit of dat. Voor mij is een Vlaming, wie zich gedraagt als een Vlaming. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het waren allemaal prematuurtjes met mentale blijvende letstels zeker? Wees toch een beetje accuraat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat is de waarde van hun kiesgedrag? Maar Zeg het hun niet, want hoe dommer je beweerd dat ze zijn, hoe dommer ze zullen reageren Laatst gewijzigd door stropke1000 : 17 februari 2013 om 18:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze mogen dus vooral niet uitwijken en in Wallonië gaan kleine Waaltjes maken. Daarom zou men meer moeten investeren in huisvesting zodat woningen meer betaalbaar worden. Door de verhoging van het aanbod daalt immers de prijs. De bedoeling is van zo de immobiliënuittocht naar Wallonië te stoppen. Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 februari 2013 om 19:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil meer kindergeld, hogere werkloosheidsvergoeding, een sociale woning maar ga zelf in het zwart werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het volksnationalisme wordt trouwens vooral gedefinieerd door taal. Citaat:
Was mijn moeder dus verkeerd? In mijn optiek verraadt gij dus de Nederlandse stam.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 februari 2013 om 19:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb Mangain en andere défendeurs der Francité nog nooit over het begrip 'volk' horen spreken. Wel over rechten van Franstaligen.
'Volk': Dat is een filosofische diskussie die mij geen bal interesseert omdat ik uitga van het socio-linguïstisch gegeven van de taalgemeenschap. Taal is de 'allerindividueelste' uiting van een kultuurgemeenschap. Het is naast kultuuruiting, kultuuurdrager en ook kultuuroverbrenger. En dat laaste is spijtig want dat maakt het de speelbal van kultuurdarwinisme. De Bretoenen en de Apachen kunnen ervan meespreken, of eerder, helaas nét niet meer..... Taal is de énige kulturele determinant die overblijft in een gestandaardiseerde gemondialiseerde wereld. We dragen allen bluejeans, we drinken allen cola en vreten allen Mc Donnalds. Het énige verschil dat de ene kultuur vd. andere onderscheidt is taal geworden. Inderdaad: Wanneer hielden de Sioux op Sioux te zijn? Niet op het ogenblik dat ze niet meer in wigwams woonden. Niet op het ogenblik dat ze geen veders meer in hun haar staken. Maar....op het ogenblik dat ze geen Sioux meer spraken; op dat beslissende punt in hun kulturele genocide, toen hadden ze in 1 klap, in 1 generatie ALLES verloren. Dus, de Tael is gansch het Volk! Mijn dag kan niet meer stuk als ik mijn geliefd kredo van Prudens Van Duyse kan laten over de toesten rollen. Of: «Die wahre Heimat ist eigentlich die Sprache. Sie bestimmt die Sehnsucht danach, und die Entfernung vom Heimischen geht immer durch die Sprache am schnellsten.» Wilhelm Freiherr von Humboldt
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 februari 2013 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- Is het daarvoor dat Herman Van Den Reeck werd doodgeschoten? - Is het daarvoor dat Willem De Deken aan een paard gebonden door de straten van Parijs werd gesleept? - Is het daarvoor dat Jean-Marie Gantois vijf jaar moest zitten? - Is het daarvoor dat 15.000 Kempenzonen werden afgeslacht tijdens de Franse bezetting? - Is het daarvoor dat Jozef Schoep in 1872 tot in Kassatie werd veroordeeld omdat hij in Molenbeek de geboorte van zijn zoontje weigerde in het Frans te doen? - Is het daarvoor dat de Klauwaarts tijdens de Frans-Vlaamse oorlog de bezetter terugdrongen? - enz. enz...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 februari 2013 om 20:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als uiting van onverdraagzaamheid en rassisme kan dat best wel tellen....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Europees Commissaris
|
![]() /
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 februari 2013 om 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naast het feit dat de asielzoekers in A'pen moeten 250 € betalen voor hun dossierkosten komt er bij dat de illegale seropositieven geen 800 € per maand meer krijgen voor hun aids-remmers als ze die in hun eigen land kunnen krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...30217_00473151 • BINNENLAND Te weinig aidsremmersvoor sans-papiers • maandag 18 februari 2013, 03u00 • • Auteur:Van onze redactrice ,Maxie Eckert BRUSSEL - Het Antwerps OCMW weigert aidsremmers te betalen aan heel wat sans-papiers met hiv. ‘Een gevaar voor volksgezondheid', waarschuwen artsen. Wie niet wettig in ons land verblijft en medische zorg nodig heeft, kan een beroep doen op het OCMW. Dat springt bij als het om dringende medische hulp gaat. Onder ‘dringende medische hulp' vallen ook aidsremmers voor hiv-patiënten. Behalve in Antwerpen. Daar weigert het OCMW om de medicatie van een aantal hiv-positieve sans-papiers te betalen. ‘In anderhalf jaar tijd hebben we een twintigtal hiv-patiënten zonder papieren gehad voor wie het OCMW niet bijsprong', zegt Ludwig Apers, arts bij het Antwerpse Instituut voor Tropische Geneeskunde (ITG). ‘Sinds half 2011 is het niet meer vanzelfsprekend dat alle hiv-patiënten hun aidsremmers krijgen.' Aidsremmers zijn nochtans levensnoodzakelijk voor hiv-patiënten. Na enkele dagen zonder aidsremmers vermenigvuldigt het virus zich weer. Bovendien werkt een te lage dosis aidsremmers de vorming van resistente hiv-virussen in de hand. ‘Een gevaar voor de volksgezondheid', aldus Apers. ‘Ook omdat we weten dat veel sans-papiers zich prostitueren om te kunnen overleven.' Volgens andere centra die hiv-patiënten opvolgen, geven de OCMW's in andere steden wel altijd steun voor aidsremmers. ‘Antwerpen is de enige stad die niet voor alle mensen zonder papieren in aidsremmers voorziet', beaamt Ellen Druyts, stafmedewerkster van de vluchtelingenorganisatie Kruispunt Migratie-Integratie. Dat aidsremmers niet voor alle hiv-patiënten zonder papieren worden terugbetaald, gold al onder het vorige stadsbestuur. Die regeling heeft de huidige OCMW-raad op zijn laatste zitting, eind januari, bevestigd.
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 18 februari 2013 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als zij denken dat ze maar kunnen bijbouwen voor die invoer die economisch problematisch wordt (veel kinderen maar weinig beroepsopgeleiden), dat ze dan consequent zijn en die mensen opnemen. Het is elke dag meer en meer irritant om te moeten vaststellen dat wij daar in moeten meedoen. Alsof we geen andere piste kunnen bewandelen. Alsof wij geen inventaris kunnen opmaken van de nog groene gebieden. Alsof we geen idee hebben van hoe duurzame, ecologisch verantwoorde woningen eruit kunnen zien. Ik heb meer en meer de indruk dat we zelfs economisch gezien beter een eigen koers varen dan daarin geremd te worden omdat dat overleg altijd eerst moet plaatsvinden. Ik heb lak aan aantallen (hoe minder hoe beter) maar ga voor kwaliteit en dat betekent ongehinderd nieuwe economische pistes uitproberen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als land moeten we opkomen voor onze inwoners. Wie werkloos is en echt wil werken of gehandikapt enz moeten we ondersteunen, geen probleem. Wie uit een ander land, of zelfs continent komt kan zich niet met duizenden hier eveneens op onze kosten laten helpen (bij hen:onderhouden) alsof dat vanzelfsprekend is! We hebben daar wat ruimte voor maar we beschikken niet over een zwembad vol geld dat verder vanzelf met geld volloopt! Zie andere discussies nu over illegalen met hiv enz enz Daar gaat het juist over hetzelfde! Vul jij je huis maar met vreemdelingen en geef ze allemaal wat ze nodig hebben, op jouw kosten. Tot je blut bent. En tot zij baas over jou spelen. En kom het dan nog eens uitleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |