Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2013, 16:56   #521
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik zie het als de vervuiler betaalt. Dit is geen belasting. Een belasting is algemeen, het is net de bedoeling dat de belastingbetaler in A'pen niet opdraait voor deze kosten. Maar dat heeft u blijkbaar niet begrepen.
Dus het ieder voor zich principe?
Dus als je geen kinderen hebt moet je niet bijdragen aan het kindergeld?
Als je geen wagen hebt, geen bijdrage aan de wegenwerken?
Ik ben menslievend dus geen bijdrage voor de politie?
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 17:00   #522
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Nee, dat hoef ik niet.
Het is voor de meeste Vlamingen evident wie een Vlaming is en wie niet.
Dat is voldoende voor mij.
2

Ik krijg diaree van die zeverdiscussies over wat nu precies een Vlaming zou zijn, of een volk, of een taal of dit of dat.

Voor mij is een Vlaming, wie zich gedraagt als een Vlaming.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 17:04   #523
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Weet je wel wat een gehandiapte kost aan de arme belastingbetalende antwerpenaar? Ik bedoel maar, alle gebouwen moeten aangepast worden, hun ouders hebben al steun gekregen en dus al 2 generaties die geen belastingen betalen? Man toch, arme Antwerpenaar, een stad van 500000 inwoners, die kunnen dat zeker niet dragen hoor!
Oh en alle gehandicapten zijn gehandicapt geboren. Geen enkele gehandicapte heeft school gelopen, gestudeerd en gewerkt. Geen enkele gehandicapte is gehandicapt geworden tijdens de uitoefening van zijn/haar werk. Geen enkele gehandicapte heeft kinderen grootgebracht die studeren en werken en belastingen betalen.
Het waren allemaal prematuurtjes met mentale blijvende letstels zeker?

Wees toch een beetje accuraat.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 18:14   #524
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Oh en alle gehandicapten zijn gehandicapt geboren. Geen enkele gehandicapte heeft school gelopen, gestudeerd en gewerkt. Geen enkele gehandicapte is gehandicapt geworden tijdens de uitoefening van zijn/haar werk. Geen enkele gehandicapte heeft kinderen grootgebracht die studeren en werken en belastingen betalen.

ER is maar een conclusie, 80% van de bevolking is dom,
Wat is de waarde van hun kiesgedrag?
Maar Zeg het hun niet, want hoe dommer je beweerd dat ze zijn, hoe dommer ze zullen reageren

Laatst gewijzigd door stropke1000 : 17 februari 2013 om 18:18.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 19:29   #525
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Gelukkig voor jullie is de accuratie niet van toepassing op vreemdelingen.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 19:37   #526
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illusie 3.0 Bekijk bericht
Ja, dat kan ik. Een mens is voor mij een Irakees als hij een papier heeft van de Irakese overheid waarop staat dat hij de Irakese nationaliteit heeft en dat papier ook door andere nationale overheden wordt erkend. Idem voor een Congolees enz. Met dat criterium kan ik dus niet uitmaken wanneer iemand een Vlaming is. Misschien moet je die consensus maar eens wat beter uitleggen, hoe die tot stand gekomen is en zo.
Wat is dan een iemand met een Irakees, een Turks en een Belgisch paspoort ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 19:39   #527
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat is dan een iemand met een Irakees, een Turks en een Belgisch paspoort ?
Een mens met drie paspoorten over wiens identiteitsbeleving we verder niets weten ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 19:40   #528
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U denkt dat als er heel veel 'Vlamingen' zijn ze als er te weinig huisvesting is zoals nu al het geval is, zullen uitwijken en zo territoria zullen vervlaamsen. Ik geloof niet in dat recept.
Maar neen! Oie, oei! Wat een misverstand. Ik geloof in de kracht der assimilerende werking van taalpolitiek.
Ze mogen dus vooral niet uitwijken en in Wallonië gaan kleine Waaltjes maken.
Daarom zou men meer moeten investeren in huisvesting zodat woningen meer betaalbaar worden. Door de verhoging van het aanbod daalt immers de prijs. De bedoeling is van zo de immobiliënuittocht naar Wallonië te stoppen.

Citaat:
In mijn wijk wonen al langer dan tien jaar mensen die geen Nederlands spreken, gebroken Frans en Berbers of één of ander Arabisch. In de statistieken staan die wellicht genoteerd als Nederlandstalig omdat ze 'goedendag', 'alstublieft' en 'dank u wel' kunnen zeggen EN omdat hun kinderen Nederlands spreken maar die Nederlandssprekende kinderen (dankzij het onderwijs) zitten met de cultuur van ouders die geen Nederlands spreken. Die kinderen zullen altijd pseudo-Vlamingen zijn. Op een uitzonderingetje na die dan het zwarte schaap van de familie wordt.
Cools, Reynders, Oncelickx, Van Der Biest, Van Cauwenberghe, Van Wieweetwatnognietallemaal. Zijn dat pseudo-Walen?

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 februari 2013 om 19:41.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 19:42   #529
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
Dus het ieder voor zich principe?
Dus als je geen kinderen hebt moet je niet bijdragen aan het kindergeld?
Als je geen wagen hebt, geen bijdrage aan de wegenwerken?
Ik ben menslievend dus geen bijdrage voor de politie?
Ik heb het al begrepen, gij zijt voor het “laat anderen maar voor mijn kosten opdraaien” principe.
Ik wil meer kindergeld, hogere werkloosheidsvergoeding, een sociale woning maar ga zelf in het zwart werken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 19:51   #530
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Natuurlijk.
Het Engels zou de Germaanse volkeren verenigen.
Nederlands, Duits, Deens... verdeelt eigenlijk volkeren van hetzelfde bloed. Takken aan dezelfde stam.
Een 'stam' is voor mij een taalgemeenschap. En voor uw rassistisch en fascistisch discours van Blut und Ehre pas ik dus.

Het volksnationalisme wordt trouwens vooral gedefinieerd door taal.
Citaat:
Een volk wordt door volksnationalisten omschreven als een groep mensen met een gemeenschappelijke taal, cultuur en geschiedenis. Hieruit volgt dus niet noodzakelijkerwijs dat ook de etniciteit of de religie, godsdienst of levensbeschouwing dezelfde moeten zijn
IK zie niet in waarom Nederlanders Engelsen zouden moeten worden.
Was mijn moeder dus verkeerd?

In mijn optiek verraadt gij dus de Nederlandse stam.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 februari 2013 om 19:54.
Oud 17 februari 2013, 20:01   #531
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
.
Volk is meer dan taal.
Ik heb Mangain en andere défendeurs der Francité nog nooit over het begrip 'volk' horen spreken. Wel over rechten van Franstaligen.

'Volk': Dat is een filosofische diskussie die mij geen bal interesseert omdat ik uitga van het socio-linguïstisch gegeven van de taalgemeenschap.

Taal is de 'allerindividueelste' uiting van een kultuurgemeenschap. Het is naast kultuuruiting, kultuuurdrager en ook kultuuroverbrenger.
En dat laaste is spijtig want dat maakt het de speelbal van kultuurdarwinisme. De Bretoenen en de Apachen kunnen ervan meespreken, of eerder, helaas nét niet meer.....

Taal is de énige kulturele determinant die overblijft in een gestandaardiseerde gemondialiseerde wereld. We dragen allen bluejeans, we drinken allen cola en vreten allen Mc Donnalds. Het énige verschil dat de ene kultuur vd. andere onderscheidt is taal geworden.
Inderdaad: Wanneer hielden de Sioux op Sioux te zijn?
Niet op het ogenblik dat ze niet meer in wigwams woonden.
Niet op het ogenblik dat ze geen veders meer in hun haar staken.
Maar....op het ogenblik dat ze geen Sioux meer spraken; op dat beslissende punt in hun kulturele genocide, toen hadden ze in 1 klap, in 1 generatie ALLES verloren.

Dus, de Tael is gansch het Volk!
Mijn dag kan niet meer stuk als ik mijn geliefd kredo van Prudens Van Duyse kan laten over de toesten rollen.

Of:

«Die wahre Heimat ist eigentlich die Sprache. Sie bestimmt die Sehnsucht danach, und die Entfernung vom Heimischen geht immer durch die Sprache am schnellsten.»
Wilhelm Freiherr von Humboldt

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 februari 2013 om 20:06.
Oud 17 februari 2013, 20:20   #532
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Binnen Europa alle officiële communicatie in het Engels, dan heb je die zever niet meer.
In mijn optiek een geval van gemis aan kollektief zelfrespekt en verloochening zijn roots.

- Is het daarvoor dat Herman Van Den Reeck werd doodgeschoten?

- Is het daarvoor dat Willem De Deken aan een paard gebonden door de straten van Parijs werd gesleept?

- Is het daarvoor dat Jean-Marie Gantois vijf jaar moest zitten?

- Is het daarvoor dat 15.000 Kempenzonen werden afgeslacht tijdens de Franse bezetting?

- Is het daarvoor dat Jozef Schoep in 1872 tot in Kassatie werd veroordeeld omdat hij in Molenbeek de geboorte van zijn zoontje weigerde in het Frans te doen?

- Is het daarvoor dat de Klauwaarts tijdens de Frans-Vlaamse oorlog de bezetter terugdrongen?

- enz. enz...

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 februari 2013 om 20:20.
Oud 17 februari 2013, 20:22   #533
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig voor jullie is de accuratie niet van toepassing op vreemdelingen.
Op die vreemde lieden in A'pen is er één zaak primair van toepassing: om te beginnen, betaal de dossierkosten voor uw aanvraag tot inschrijving.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 20:24   #534
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Of raak je werkelijk zo enthousiast bij de idee om je eigen taal en cultuur te laten hijacken door vreemdelingen?
Dus inwijkelingen die de moeite doen om onze taal te leren die stelen mijn taal en kultuur...
Als uiting van onverdraagzaamheid en rassisme kan dat best wel tellen....
Oud 17 februari 2013, 20:33   #535
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

/

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 februari 2013 om 20:33.
Oud 18 februari 2013, 10:34   #536
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Naast het feit dat de asielzoekers in A'pen moeten 250 € betalen voor hun dossierkosten komt er bij dat de illegale seropositieven geen 800 € per maand meer krijgen voor hun aids-remmers als ze die in hun eigen land kunnen krijgen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 10:39   #537
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Naast het feit dat de asielzoekers in A'pen moeten 250 € betalen voor hun dossierkosten komt er bij dat de illegale seropositieven geen 800 € per maand meer krijgen voor hun aids-remmers als ze die in hun eigen land kunnen krijgen.
Is een beslissing van het vorige stadsbestuur maar dan scheen het geen nieuws te zijn
http://www.standaard.be/artikel/deta...30217_00473151

BINNENLAND
Te weinig aidsremmersvoor sans-papiers
• maandag 18 februari 2013, 03u00

• Auteur:Van onze redactrice ,Maxie Eckert

BRUSSEL - Het Antwerps OCMW weigert aidsremmers te betalen aan heel wat sans-papiers met hiv. ‘Een gevaar voor volksgezondheid', waarschuwen artsen.
Wie niet wettig in ons land verblijft en medische zorg nodig heeft, kan een beroep doen op het OCMW. Dat springt bij als het om dringende medische hulp gaat. Onder ‘dringende medische hulp' vallen ook aidsremmers voor hiv-patiënten. Behalve in Antwerpen. Daar weigert het OCMW om de medicatie van een aantal hiv-positieve sans-papiers te betalen.
In anderhalf jaar tijd hebben we een twintigtal hiv-patiënten zonder papieren gehad voor wie het OCMW niet bijsprong', zegt Ludwig Apers, arts bij het Antwerpse Instituut voor Tropische Geneeskunde (ITG). ‘Sinds half 2011 is het niet meer vanzelfsprekend dat alle hiv-patiënten hun aidsremmers krijgen.'
Aidsremmers zijn nochtans levensnoodzakelijk voor hiv-patiënten. Na enkele dagen zonder aidsremmers vermenigvuldigt het virus zich weer. Bovendien werkt een te lage dosis aidsremmers de vorming van resistente hiv-virussen in de hand. ‘Een gevaar voor de volksgezondheid', aldus Apers. ‘Ook omdat we weten dat veel sans-papiers zich prostitueren om te kunnen overleven.'
Volgens andere centra die hiv-patiënten opvolgen, geven de OCMW's in andere steden wel altijd steun voor aidsremmers. ‘Antwerpen is de enige stad die niet voor alle mensen zonder papieren in aidsremmers voorziet', beaamt Ellen Druyts, stafmedewerkster van de vluchtelingenorganisatie Kruispunt Migratie-Integratie.
Dat aidsremmers niet voor alle hiv-patiënten zonder papieren worden terugbetaald, gold al onder het vorige stadsbestuur. Die regeling heeft de huidige OCMW-raad op zijn laatste zitting, eind januari, bevestigd.

Laatst gewijzigd door rookie : 18 februari 2013 om 10:42.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 13:22   #538
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Maar neen! Oie, oei! Wat een misverstand. Ik geloof in de kracht der assimilerende werking van taalpolitiek.
Ze mogen dus vooral niet uitwijken en in Wallonië gaan kleine Waaltjes maken.
Daarom zou men meer moeten investeren in huisvesting zodat woningen meer betaalbaar worden. Door de verhoging van het aanbod daalt immers de prijs. De bedoeling is van zo de immobiliënuittocht naar Wallonië te stoppen.

Cools, Reynders, Oncelickx, Van Der Biest, Van Cauwenberghe, Van Wieweetwatnognietallemaal. Zijn dat pseudo-Walen?
Dat zijn mensen van hier. Die personen storen mij niet. De twee besturen samen in federaal wel omdat de aanpak van immigranten veel losser gebeurt in Brussel en in het Franstalige gewest en wij, als Vlaams gewest maar mee moeten doen.Ik heb helemaal geen zin meer om mee te doen. Ik wil niet zien dat in Vlaamse steden ghetto's ontstaan omdat ze dat in Brussel normaal vinden of in Charleroi of in Luik.

En als zij denken dat ze maar kunnen bijbouwen voor die invoer die economisch problematisch wordt (veel kinderen maar weinig beroepsopgeleiden), dat ze dan consequent zijn en die mensen opnemen.
Het is elke dag meer en meer irritant om te moeten vaststellen dat wij daar in moeten meedoen. Alsof we geen andere piste kunnen bewandelen. Alsof wij geen inventaris kunnen opmaken van de nog groene gebieden. Alsof we geen idee hebben van hoe duurzame, ecologisch verantwoorde woningen eruit kunnen zien.
Ik heb meer en meer de indruk dat we zelfs economisch gezien beter een eigen koers varen dan daarin geremd te worden omdat dat overleg altijd eerst moet plaatsvinden.

Ik heb lak aan aantallen (hoe minder hoe beter) maar ga voor kwaliteit en dat betekent ongehinderd nieuwe economische pistes uitproberen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 18:22   #539
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, vervang het woord 'vreemdeling' in jouw betoog met 'gehandicapt en nog nooit financieel bijgedragen aan de maatschappij' en kijk dan eens hoe menselijk zo een maatregel is. Als de financiële bijdrage van een persoon ineens een maatstaf gaat worden omtrent zijn rechten, dan zullen de allerzwaksten er de dupe van zijn, voor jullie komt dit goed uit als dit vreemdelingen zijn, benoem het dan zo. dan is het ineens duidelijk hoe kil een beleid kan zijn.
Is dat nu komedie spelen of begrijp je echt niet wat ik (en niet ik alleen) bedoel?
Als land moeten we opkomen voor onze inwoners. Wie werkloos is en echt wil werken of gehandikapt enz moeten we ondersteunen, geen probleem.
Wie uit een ander land, of zelfs continent komt kan zich niet met duizenden hier eveneens op onze kosten laten helpen (bij hen:onderhouden) alsof dat vanzelfsprekend is! We hebben daar wat ruimte voor maar we beschikken niet over een zwembad vol geld dat verder vanzelf met geld volloopt!
Zie andere discussies nu over illegalen met hiv enz enz
Daar gaat het juist over hetzelfde!
Vul jij je huis maar met vreemdelingen en geef ze allemaal wat ze nodig hebben, op jouw kosten. Tot je blut bent. En tot zij baas over jou spelen.
En kom het dan nog eens uitleggen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 18:24   #540
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Wat is verkeerd van wat hij schrijft?
Zowat alles?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be