![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() nog steeds overtuigd dat training niet hoeft?
![]() |
#523 |
|
![]() neeneen. onwettelijk gebruik. Dat wil zeggen dat je een legaal wapen hebt op legale wijze (sportwapen), maar het buitenshuis inzet. Dat is onwettelijk gebruik. Als je het binnen je eigen huis zou inzetten is het wettelijke zelfverdediging.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 27 november 2014 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ja, dat lijkt mij wel buitenproportioneel geweld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen als je een vergunning hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
|
![]() Zelfs afhankelijk van munitie. Dat zou niet mogen. Beter niet verder op ingaan, want ik weet waartoe dat kan leiden naar potentiële wetswijzigingen in een volgende hysteriegolf.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 27 november 2014 om 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
|
![]() Ok, mijn verhaal begint met een vergunning he. Reset.
![]()
![]() |
#528 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb ik nooit bedoeld te zeggen. Ik denk dat training geen verplichting dient te zijn maar een vrije keuze. Dat een burger zich dus een geschikt vuurwapen moet kunnen aanschaffen enkel voor noodgevallen en dat trainingen daarbij niet verplicht maar wel gestimuleerd en ook toegankelijk gemaakt dienen te worden. Ook geen continue dure permissies, medische onderzoeken en dergelijke. Dat zou mensen die het niet voor de sport doen, armeren en ook ouderen gemakkelijk uitsluiten en die laatste is juist een risicogroep. Een 90 jarige kan perfect een trekker overhalen (zoek maar eens op google naar een voorbeeld daarvan.)
Een iets volwassener houding zou de overheid er wel toe kunnen aanzetten mensen te helpen leren omgaan met een wapen (daarom geen vuurwapen. Kan ook pepper spray of een teaser zijn bv.) ter verdediging op vrijwillige basis. Maar ik schat dat dat te ver gezocht is voor België. We mogen al blij zijn als mensen geen rechten ontnomen worden. Maar wat is je antwoord eigenlijk op mijn vraag? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 november 2014 om 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is zo'n beetje zoals uw vingers tussen de fietsketting en het tandwiel steken, dat loopt fout. Hetzelfde geld voor inbrekers, vroeg of laat heb je prijs als je tegen de verkeerde loopt. En dat foutlopen kan de inbreker nochtans heel eenvoudig vermijden, bij mij thuis buiten blijven, om maar iets te zeggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het recht op het bezit van een wapen ter zelfverdediging in de wetgeving dient opgenomen te worden. Als dat in de praktijk al zo is heeft het ook geen zin een hypocriete wetgeving in stand te houden.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 november 2014 om 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men wettige zelfverdediging toestaat met een wapen waarom dan tegelijk uitsluiten in de wetgeving dat men een wapen ter zelfverdediging zou mogen bezitten? Dat is toch absurd. Op dat gebied is de VS toch wat eerlijker met zichzelf lijkt me. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 november 2014 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet toch niet of ik me zou hebben kunnen 'inhouden' als ik iemand betrap die wil vluchten met mijn bezit terwijl ik juist zie dat ie mijn hond vermoord heeft. Mag ik dan blij zijn dat ik niet wakker geworden ben? Verplichte slaappillen zou dan misschien een oplossing zijn. Misschien nog iets voor de misdaadvakbond om voor te stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() En in het geval van een inbreker : hij weet welk risico hij loopt dus hij aanvaardt het risico om doodgeschoten te worden. Dat is juist hetzelfde als politie agenten en het leger. Je wilt die job doen dus zaag niet als je eens beschoten wordt. Elke job -ook inbreker of carjacker gaan spelen- heeft een risico en je neemt de job of je neemt ze niet. Toch simpel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit bezorgdheid over de burger of omwille van de staat zelf? Waar duidt de hypocrisie in de wetgeving op? Het schrappen van het recht op een wapen ter zelfverdediging terwijl de praktijk toont dat deze voorziening niet realistisch is.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 november 2014 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Eens een uitspraak van een Rechter geweest betreft een eigenaar van een juwelenwinkel. Inbreker bedreigde zijn dochter met een mes en hij schoot de inbreker dood. Legaal wapen en als sportschutter met vergunning. Vrijgesproken! |
|
![]() |
![]() |