Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2018, 17:30   #521
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De meeste Moslims zitten hier al lang, hoor... de overgrote meerderheid is zelf geboren.
Wat bedoel je daarmee?

Dat ze daarom niet naar Syrië trekken om voor een Islamitische Staat te vechten?

Dat ze niet voor Ahrouch zullen stemmen omdat hij de sharia wil invoeren?
Oud 18 mei 2018, 17:32   #522
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
In Ontario, Canada hadden ze al lang zgn. "faith-based tribunals". Waar bepaalde beslissingen volgens gemeenschapsregels getroffen werden door aparte tribunalen van die gemeenschap. Voornamelijk om zo de rechtbanken te ontlasten. Die gevallen moesten ook met gemeenschappelijk akkoord gebeuren. Faith based tribunals werden zo opgericht voor native indians, joden en bepaalde Christen stromingen.
Toen kwamen de Islamieten op de proppen die dat ook wilden. Ze moesten dan wel akkoord geraken over een set van regulaties die van toepassing waren voor hun specifieke "rechtbanken" en die niet in tegenstrijd met de Canadese wetten mochten zijn.
Na jaren van gepalaver is dat de moslims nooit gelukt. Hun aanvraag moest dus geweigerd worden, daardoor laaiden emoties zo hoog op dat meteen alle andere "werkende" faith-based tribunals meteen ook weer verboden werden.

https://www.theguardian.com/news/blo...incanadaalmost

Moslims, niet te doen.
In Griekenland bestaan er reeds een eeuw 'sharia-rechtbanken'.
Dit nog steeds louter ter info.
Oud 18 mei 2018, 17:32   #523
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste Moslims zitten hier al lang, hoor... de overgrote meerderheid is zelf geboren.
Juist, en dat betekent dat ze mogen doen wat ze willen, ook er hier een moslimland van maken?
Mensen die een moslimachtergrond hebben moeten hier welkom kunnen zijn op voorwaarde dat ze zich aanpassen aan onze maatschappij. Nu zitten er hier blijkbaar al gasten van de derde enz generatie... die weer meer "moslim" zijn dan de vorige generaties!
Lieden die het te bont maken op dat gebied moeten aangepakt worden en desnoods het land uitgezet, punt gedaan ermee. Er zijn er genoeg die "van een ander land naar hier komen", waarom zouden er eens geen zijn die van hier terug naar een ander land gaan? De landen die ze niet willen moeten ze maar verder doorsturen, komen ze uiteindelijk weer terecht in moslimgebied waar ze thuishoren.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 17:38   #524
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, net als de Joden, de Russen of liever, de Oost-Europeanen, de Chinezen, de Brazilianen, de Congolezen, enz.
Allen de moslims passen niet in het plaatje. Hier niet en nergens.
Dus... moslims moeten in de moslimlanden blijven, ze kunnen daar rustig elkaar uitmoorden zoals ze al eeuwen gewoon zijn.
Ik heb het uiteraard over die vreemdelingen die per se "de moslim" moeten uithangen waar ze ook zijn of komen. Wij lopen hier ook niet rond als "de kristenen".
Oud 18 mei 2018, 17:39   #525
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat bedoel je daarmee?

Dat ze daarom niet naar Syrië trekken om voor een Islamitische Staat te vechten?

Dat ze niet voor Ahrouch zullen stemmen omdat hij de sharia wil invoeren?
Ik laat gewoon opmerken dat het misschien een heel zware strategische fout is zich te focussen op de immigranten, en niet op degenen die hier geboren zijn.

De overgrote meerderheid van de Moslimterroristen hier in België zijn dan ook homegrown terro's, en geen immigranten. Daarom ook dat ik over "onze" terroristen spreek. Ik doe écht niet graag aan profilering maar momenteel is elke Moslim een potentieel gevaar, en de meeste Moslims die hier rondlopen, die zijn hier gewoon geboren en getogen, van ouders die hier ook vaak geboren en getogen zijn.

Maar doen jullie maar doodleuk verder met de immigratie en de kamelen in de zandbak.
O, btw, de volgende generatie terroristen zullen waarschijnlijk niet uit Arabië komen, maar uit Rusland, en meer bepaald uit Tsjetsjenië. Parijs een paar dagen geleden is daar maar een voorbode van.
Maar ieder zijn prioriteiten, hé.
Oud 18 mei 2018, 17:42   #526
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Allen de moslims passen niet in het plaatje. Hier niet en nergens.
Dus... moslims moeten in de moslimlanden blijven, ze kunnen daar rustig elkaar uitmoorden zoals ze al eeuwen gewoon zijn.
Ik heb het uiteraard over die vreemdelingen die per se "de moslim" moeten uithangen waar ze ook zijn of komen. Wij lopen hier ook niet rond als "de kristenen".
O, moeten we eens klappen over de Joods-Russische maffia? De Nigeriaanse prostitutie? Uiteraard de Oost-Europese bendes? De Chinese maffia?
Het is maar een vraag, hé.
Oud 18 mei 2018, 17:42   #527
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik laat gewoon opmerken dat het misschien een heel zware strategische fout is zich te focussen op de immigranten, en niet op degenen die hier geboren zijn.

De overgrote meerderheid van de Moslimterroristen hier in België zijn dan ook homegrown terro's, en geen immigranten. Daarom ook dat ik over "onze" terroristen spreek. Ik doe écht niet graag aan profilering maar momenteel is elke Moslim een potentieel gevaar, en de meeste Moslims die hier rondlopen, die zijn hier gewoon geboren en getogen, van ouders die hier ook vaak geboren en getogen zijn.

Maar doen jullie maar doodleuk verder met de immigratie en de kamelen in de zandbak.
O, btw, de volgende generatie terroristen zullen waarschijnlijk niet uit Arabië komen, maar uit Rusland, en meer bepaald uit Tsjetsjenië. Parijs een paar dagen geleden is daar maar een voorbode van.
Wie doet dat, als we het hebben over allochtonen, dan zijn zij die hier geboren zijn daar toch ook bij?

Of als we ze 'moslims' noemen, dan zijn zij die hier geboren zijn daar toch ook bij?
Oud 18 mei 2018, 17:49   #528
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wie doet dat, als we het hebben over allochtonen, dan zijn zij die hier geboren zijn daar toch ook bij?

Of als we ze 'moslims' noemen, dan zijn zij die hier geboren zijn daar toch ook bij?
Ik spreek niet over allochtonen, ik spreek over immigranten, dus over mensen die hier niet geboren zijn, maar in België komen leven voor tenminste een bepaalde periode (neen, toeristen zijn in principe geen immigranten).

Want ja, het idee van een immigratiestop, dat geldt voor diegenen die hier geboren zijn? Ik zou dat dan eerder een geboorte-stop noemen, hé...

Net als het idee van "ze zijn hier welkom als ze zich aanpassen". Hoe doe je dat dan als baby? Schreeuwt een Moslimbaby anders dan een Christelijk kind? Of zuigt hij anders aan de tepels van mama? Of wacht, misschien is het papa die de borst geeft bij Moslims, wie weet, die zijn toch zo bizar, hé...
Oud 18 mei 2018, 17:49   #529
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoe zou u het aanpakken ?

Treinen ?
Als je het dan toch belachelijk wil maken...
Inderdaad treinen. Geen veevervoer naar Dachau of zo, maar militair begeleide treinen die de ongewensten terug naar hun landen brengen.
Ze gewoon daar afzetten, in "no man's land".
Oud 18 mei 2018, 17:50   #530
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik spreek niet over allochtonen, ik spreek over immigranten, dus over mensen die hier niet geboren zijn, maar in België komen leven voor tenminste een bepaalde periode (neen, toeristen zijn in principe geen immigranten).

Want ja, het idee van een immigratiestop, dat geldt voor diegenen die hier geboren zijn? Ik zou dat dan eerder een geboorte-stop noemen, hé...

Net als het idee van "ze zijn hier welkom als ze zich aanpassen". Hoe doe je dat dan als baby? Schreeuwt een Moslimbaby anders dan een Christelijk kind? Of zuigt hij anders aan de tepels van mama? Of wacht, misschien is het papa die de borst geeft bij Moslims, wie weet, die zijn toch zo bizar, hé...
Standup comedy in K&K oefenen.
Oud 18 mei 2018, 17:56   #531
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Standup comedy in K&K oefenen.
Je hebt het dit keer echt niet lang volgehouden.
Oud 18 mei 2018, 17:59   #532
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard is er achter de rechtstaat mensen die bereid zijn om ze te verdedigen (via diezelfde rechtstaat). Dat betekent de nodige wetten nemen, of juist niet nemen, om onze democratie te beschermen.
Circulaire redenering he. De rechtstaat gaat ons beschermen tegen "ze" op voorwaarde dat "ze" de juiste wetten invoeren.

De notie zelf van "rechtstaat" is twijfelachtig, en ik ben er eigenlijk van overtuigd dat de notie van rechtstaat een propaganda truuk is. Tenslotte is "de wet" niks anders dan het diktaat van de machtigen. Het is de grote propaganda truuk van Hammurabi of hoe-heette-ie-ook-weer: in plaats van openlijk te stellen dat de machtshebbers van 't moment een lijstje van desiderata hebben in verband met uw gedrag, houding, geloof, en weet ik veel, vond hij "de wet" uit, waarbij hij zijn desiderata liet overkomen als "formele beginselen". De verre nazaat van die truuk is "de rechtstaat".

Onder het mom dat "de wet" iets anders is dan het lijstje van grillen en willen van de machthebbers van het ogenblik, dat ze met geweld zullen afdwingen, gaan we allemaal geloven dat die "wet" een veel fundamenteler maatschappelijk gegeven zou zijn, iets in de aard van de "werkingsbeginselen van onze maatschappij" of zo, en krijgt ge het in de kop van vele zwakzinnigen om dat nog te geloven ook.

In plaats van de machthebber die zegt "geef mij een schoon vwatuur, of ge gaan nog ne keer iets meemaken zie", vaardigt hij een "wet" uit waar een belasting moet betaald worden om de machthebber een schoon vwatuur te kopen "voor zijn functie". (simplistisch voorbeeld).

Natuurlijk bijt het beestje terug, en de machthebber is in zijn eigen spel gestrikt, en moet nu blijven doen alsof het algemeen geldende principes zijn, die door relatief ingewikkelde formele procedures moeten veranderd worden.

Maar als puntje bij paaltje komt, is de wet niks anders dan de willen en grillen van de machthebber van 't moment, en is "de rechtstaat" de propagandatruuk waarmee je dat geslikt krijgt door een grote meute goedgelovigen.

Zolang de machthebbers zelf voldoende verdeeld zijn, gebruiken ze hun eigen gedrocht van een "rechtstaat" tegen elkaar, waardoor dat die propaganda stunt inderdaad zijn eigen leven als daadwerkelijke rechtstaat lijkt te leiden. Maar van zodra de macht coherent uitgeoefend wordt door een ijzeren hand, vallen al die smoezen op tafel, en wordt "de wet" terug wat ze altijd geweest is: het lijstje grillen en willen van den boas.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 18:07   #533
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niemand beweert dat elke moslim een potentieel gevaar is, maar denken dat een meerderheid van moslims geen potentieel gevaar betekent "omdat ze hier geboren en getogen zijn" is een nog veel grotere strategische fout. "Getogen zijn" betekent opgevoed zijn. Van moslims weten we dat ze, ook na vier generaties, opgevoed worden door moslims, zoals moslims, tot moslims.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 mei 2018 om 18:07.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 18:12   #534
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Circulaire redenering he. De rechtstaat gaat ons beschermen tegen "ze" op voorwaarde dat "ze" de juiste wetten invoeren.

De notie zelf van "rechtstaat" is twijfelachtig, en ik ben er eigenlijk van overtuigd dat de notie van rechtstaat een propaganda truuk is. Tenslotte is "de wet" niks anders dan het diktaat van de machtigen. Het is de grote propaganda truuk van Hammurabi of hoe-heette-ie-ook-weer: in plaats van openlijk te stellen dat de machtshebbers van 't moment een lijstje van desiderata hebben in verband met uw gedrag, houding, geloof, en weet ik veel, vond hij "de wet" uit, waarbij hij zijn desiderata liet overkomen als "formele beginselen". De verre nazaat van die truuk is "de rechtstaat".

Onder het mom dat "de wet" iets anders is dan het lijstje van grillen en willen van de machthebbers van het ogenblik, dat ze met geweld zullen afdwingen, gaan we allemaal geloven dat die "wet" een veel fundamenteler maatschappelijk gegeven zou zijn, iets in de aard van de "werkingsbeginselen van onze maatschappij" of zo, en krijgt ge het in de kop van vele zwakzinnigen om dat nog te geloven ook.

In plaats van de machthebber die zegt "geef mij een schoon vwatuur, of ge gaan nog ne keer iets meemaken zie", vaardigt hij een "wet" uit waar een belasting moet betaald worden om de machthebber een schoon vwatuur te kopen "voor zijn functie". (simplistisch voorbeeld).

Natuurlijk bijt het beestje terug, en de machthebber is in zijn eigen spel gestrikt, en moet nu blijven doen alsof het algemeen geldende principes zijn, die door relatief ingewikkelde formele procedures moeten veranderd worden.

Maar als puntje bij paaltje komt, is de wet niks anders dan de willen en grillen van de machthebber van 't moment, en is "de rechtstaat" de propagandatruuk waarmee je dat geslikt krijgt door een grote meute goedgelovigen.

Zolang de machthebbers zelf voldoende verdeeld zijn, gebruiken ze hun eigen gedrocht van een "rechtstaat" tegen elkaar, waardoor dat die propaganda stunt inderdaad zijn eigen leven als daadwerkelijke rechtstaat lijkt te leiden. Maar van zodra de macht coherent uitgeoefend wordt door een ijzeren hand, vallen al die smoezen op tafel, en wordt "de wet" terug wat ze altijd geweest is: het lijstje grillen en willen van den boas.
Oud 18 mei 2018, 18:16   #535
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand beweert dat elke moslim een potentieel gevaar is, maar denken dat een meerderheid van moslims geen potentieel gevaar betekent "omdat ze hier geboren en getogen zijn" is een nog veel grotere strategische fout. "Getogen zijn" betekent opgevoed zijn. Van moslims weten we dat ze, ook na vier generaties, opgevoed worden door moslims, zoals moslims, tot moslims.
En de overgrote meerderheid van die Moslims, ondanks dat ze Moslims zijn, stellen geen enkel probleem.

Maar ik stel vast dat je niks begrepen heb aan wat ik geschreven heb.
Niet erg.
Oud 18 mei 2018, 18:17   #536
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er wordt niet méér met een woord geschermd dan met het woord "democratie", en er wordt geen woord meer geweld aan gedaan dan het woord "democratie".
Oud 18 mei 2018, 18:30   #537
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Los van de semantische discussie rond het begrip "wet", ben ik het met jou niet eens. De regels (laten we ze "wet" noemen) zijn onontbeerlijk verbonden aan het voortbestaan van een maatschappij. Ik ken geen enkele menselijke maatschappij, waar geen regels bestaan.
Zonder regels, is het anarchie, en ik heb nog geen samenlevingen meegemaakt die anarchie overleven.

Waar jij blijkbaar last mee hebt, is de manier waarop die regels ontstaan en toegepast worden. Tja, daar kan inderdaad heel lang over gediscussieerd worden.
Om toch een beetje on topic te blijven, jij bent een pessimist. Je gaat ervan uit dat de macht steeds terug naar een ijzeren hand (de boas) keert, waardoor alles rond democratie en rechtstaat eigenlijk inderdaad bullshit is. Een illusie dat wegvalt van zodra er "iemand" opstaat. En inderdaad, Duitsland en Hitler is daar een mooi voorbeeld van.
Ik ben eerder een optimist. Ik denk dat het systeem, noem het een democratische rechtstaat of anders, wel degelijk sterk genoeg is om zich te verweren tegen de boas. Onze maatschappij is er een van individuele rechten en vrijheden, en ik ben ervan overtuigd dat, als het er écht op aankomt, de burgers die rechten en vrijheden niet zomaar zullen laten varen. In tegendeel, zij zullen strijden om ze te bewaren. Uiteraard niet fysisch, maar juist door de regels (de wetten) toe te passen zodat de boas nooit de bovenhand krijgt, en de regels niet in zijn eigen voordeel kan ombuigen.

Heel summier uiteraard, maar de conclusie is eigenlijk: we hebben gewoonweg een andere kijk op de wereld.
Oud 18 mei 2018, 18:31   #538
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de overgrote meerderheid van die Moslims, ondanks dat ze Moslims zijn, stellen geen enkel probleem.

Niet erg.
Daarom waarschijnlijk dat overal waar islamieten neerstrijken, de autochtone bewoners na een tijdje vertrekken. Op die manier zijn trouwens die islamieten-buurten gevormd in de loop der jaren.
Maar hey, die vertrekkende autochtonen, dat zullen allemaal racisten zijn, natuurlijk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 18 mei 2018 om 18:36.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 18:31   #539
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niet erg.
Je vergist je. Ik begrijp héél goed wat jij bedoelt met wat jij geschreven hebt, maar ik ben het er niet mee eens.
Wat patrickve schrijft, daar ben ik het wél mee eens. Het spoort volmaakt met de waarheid zoals ik die aanvoel.

Sorry hoor BA, maar vergeleken met wat patrickve op de wereld brengt zijn jouw schrijfsels waardeloos. Niet meer dan het armetierige resultaat van linkse manipulatie.
Er was een tijd dat ik je een betere forummer waande, maar ik ben wijzer geworden.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 mei 2018 om 18:56.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 18:35   #540
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vergist je. Ik begrijp héél goed wat jij bedoelt met wat jij geschreven hebt, maar ik ben het er niet mee eens.
Wat patrickve schrijft, daar ben ik het wél mee eens. Het spoort volmaakt met de waarheid zoals ik die aanvoel.
Neen, je hebt net het tegenovergestelde begrepen. Maar nogmaals, dat is niet erg.

Citaat:
Sorry hoor BA, maar vergeleken met wat patrickve op de wereld brengt zijn jouw schrijfsels waardeloos. Niet meer dan het armetierige resultaat van linkse manipulatie.
Er was een tijd dat ik je een betere forummers waande, maar ik ben wijzer geworden.
O, nu bloedt mijn hartje, sie!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be