![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wens u deze zomer veel last van muggen, dazen en wespen. Diekomen ook veelvuldig voor. Citaat:
Als je dat niet belangrijk vindt, dan vraag ik me af of je überhaupt verkiezingen belangrijk of zelfs nodig vindt? In feite verdedig jij het blanco-cheque-systeem voor onze voogden. Citaat:
![]() |
![]() |
#522 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
wel beter weten de volgende keer! |
|
![]() |
![]() |
#523 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() voor de geloofwaardigheid moet de n-va er idd misschien uitstappen. als ze eruit stapt houdt ze geloofwaardigheid, maar zijn we nog verder van huis ! Ook daar moet je realistisch in zijn. beter de luis in de pels blijven in de regering !
Wat is er aan de hand met Verhofstadt II? Is zij te vergelijken met het orkest op de Titanic dat lustig verder speelde terwijl de boot aan het zinken was? Of zijn de pronostieken over een kabinetscrisis sterk overdreven? Terwijl de regering in conclaaf bijeen is voor een (moeilijke) begrotingscontrole, wordt in de Wetstraat volop gespeculeerd over een politieke crisis en vervroegde verkiezingen. Die zouden dan op 12 of 19 juni moeten plaatsvinden. ![]() Temeer omdat duidelijk is geworden dat de N-VA géén crisis zal uitlokken in de Vlaamse regering. "Zelfs indien B-H-V niet gesplitst geraakt, dan blijft mijn partij in de Vlaamse regering", zo liet Bart De Wever tijdens het weekend enigszins verrassend weten. Dat is een dikke streep door de rekening van de VLD. De Vlaamse liberalen hadden er immers op gerekend dat bij al het getalm en getreuzel rond B-H-V, de N-VA op een bepaald moment haar koelbloedigheid moést verliezen. De VLD-top zat te wachten tot De Wever op de barricaden zou kruipen en zijn vertrouwen in de Vlaamse ploeg zou opzeggen. Dat zou voor de VLD twee prettige gevolgen hebben gehad: het Vlaams regeerakkoord, met inbegrip van het engagement om B-H-V onverwijld te splitsen, zou niet meer gelden. En bovendien - minstens zo belangrijk - was de kans groot dat dan het kartel tussen CD&V en N-VA zou sneuvelen. De VLD heeft verkeerd gegokt. De N-VA is niet bereid harakiri te plegen voor B-H-V. Waardoor de druk nu helemaal op de ploeg van Verhofstadt ligt en een federale crisis inderdaad weer een stapje dichterbij is gekomen. Iedereen beseft dat. Getuige de haast pathetische noodkreet van Patrick Dewael, gisteren in deze krant....
#524 |
Vreemdeling
|
![]() Maar het is nu toch voor iedereen duidelijk dat de n-va haar beloftes niet nakomt en haar woord niets waard is. En waarom zou uit de regering stappen gelijk zijn aan harrakiri plegen??? Dat is wel de meest dolle uitdrukking die ik hier heb mogen lezen. Een partij die niet in de regering zit kan nl niet vernatwoordelijk gesteld worden voor het immobilisme en de gebroken beloftes van die regering en zal daar zeker en vast door de kiezer voor beloond worden.
Mocht de VLD uit de federale regering gestapt hebben in het B-h-V dossier dan zouden zij daar electoraal ook voor beloond zijn. Eigenlijk lijdt de n-va aan dezelfde ziekte als de VLD , men verbreekt beloftes en men kent geen enkel breekpunt...machtsdeelname is het breekpunt. Niemand zou het de n-va kwalijk genomen hebben mocht ze zijn opgestapt. |
![]() |
![]() |
#525 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
de n-va is mathematisch niet nodig. dus dat we eruit stappen is dat de vld wil !
![]() |
#526 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#527 | |
|
![]() Citaat:
Of bhv nu gesplitst wordt of niet , of we eigen Vlaamse accenten kunnen leggen in het Vlaams "regeerwerk" of niet, of we nu tegen onze zin met de sossen regeren of niet DAT allemaal speelt geen rol OMDAT wij nu eenmaal .. mathematisch niet nodig zijn. "Hoewel wij in de Vlaamse Regering niks Vlaams kunnen verwezenlijken , moeten wij erin blijven omdat wij er buiten ... niks Vlaams kunnen verwezenlijken"?! Je kan het zo gek niet bedenken.
![]() |
#528 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
#529 |
Vreemdeling
|
![]() Eigenlijk geef je zo toe dat de CDenV jullie eigenlijk niet serieus neemt en het Kartel er enkel maar omwille van de macht is , want jullie zijn samen met een ambitieus programma naar de kiezer gegaan. Cdenv'ers spraken zelfs van een Big-Bang.
|
![]() |
![]() |
#530 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#531 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#532 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#533 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#534 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#535 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
#536 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#537 | |
|
![]() Citaat:
Geert Lambert van spirit heeft nog een beter excuus nl. de uitvoering van een prachtig project (wat dit ook moge wezen). "Les excuses sont faits pout s'en servir" zoals de fransen zeggen. Laatst gewijzigd door jan hyoens : 20 april 2005 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
#538 | |
|
![]() Citaat:
Alleen ben ik er ook zeker van dat de NVA kikker zichzelf heeft opgeblazen tot ongehoorde proporties en nu langzaam aan het leeglopen is totdat ze terug haar ware proporties heeft... een kikker in de bek van de CDV ooievaar die nog even wacht om de kikker op te peuzelen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
#539 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hopelijk krijgen diegene die het hardst roepen ook eens de kans mee te doen aan het beleid, we zullen wel zien dan. Laatst gewijzigd door instromaniac : 20 april 2005 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
#540 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |