![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er is overlaatst nog wat ontdekt Citaat:
Citaat:
het ding is is in verschillende fases gebouwd de grote stenen werden vervoerd over zee en kwamen vanuit wales en daar vervaardigd ... het werkvolk was dus verspreid... men heeft dit ook kunnen aantonen |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
sommige bewijzen spreken voor zich en kan men niet negeren maar heel wat bewijzen en feiten zijn helemaal niet zo duidelijk en dan moet de archeoloog op basis van zijn kennis en persoonlijkheid een theorie vormen. Nu zoals je weet is iedereen goed op zijn vakgebied maar helaas komt bij de archeologie ook heel wat geologie, antropologie, astronomie, bouwkunde, wiskunde enz. bijkijken. Nu archeologen zullen ongetwijfeld slimme mensen zijn maar je gaat mij niet vertellen dat ze op elk voornoemde vakgebied zullen uitblinken. En dan komt de persoonlijkheid van de archeoloog er nog aan te pas. als het een archeoloog is die vast houd aan de oude paradigma's en niet open staat voor nieuwe theorieën dan zal zijn interpretatie en veronderstelling ook hierop gebaseerd zijn. Geschiedenis zal nooit zeker zijn omdat op elk moment kan er een nieuw bewijsstuk boven water komen dat de oude theorie omverwerpt. En het is dit wat niet word gedaan door mensen zoals jij. De bewijzen zijn er meer dan in overvloed, u wilt ze alleen niet zien zoals ze moeten worden bekeken namelijk met een open visie. uw verstand zegt alle beschavingen voor christus waren primitieve beschavingen, u klamt zich zodanig hard vast aan dit punt dat u gewoon weg andere dingen niet wilt en kunt zien. Hebt u eigenlijk ooit al wel eens boeken gelezen die een andere theorie suggereren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus bedankt voor de inlichting. Citaat:
Citaat:
Daarom ook dat de bouwtijd zo lang is voor dit bouwwerk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Stonehenge bevat nog altijd een aantal mysteries die nog niet verklaard zijn door de moderne wetenschap. En laten we het nu even hebben over de zogezegde bouw zelf. U zegt dat het in fases is gebouwd en het werkvolk was verspreid omdat de stenen kwamen vanuit zee. Laten we even aannemen dat ze dan ook goede zeewaardige boten hadden in het stenen tijdperk hé! Ik neem aan dat stonehenge door 1 primitieve stam, stad of beschaving is gemaakt? Laten we ook aannemen dat er op alle werkplaatsen in het totaal pakweg een 500 man aanwezig was tijdens de verschillende bouwfases. Maar in het stenen tijdperk was het zo dat voedselvoorziening gelijkstond met overleven dus men moest zeker ook mannen nodig hebben om aan het benodigde voedsel te komen. Ik kan me inbeelden dat het leven in dit tijdperk vol met gevaren was, vijandige stammen en dergelijke dus er zullen ook mannen nodig geweest zijn die de stad of dorpen en werkplaatsen bewaakte. Dan de bouw zelf, de stenen kwamen vanuit andere plaatsen en overzee. hoe verliep de communicatie en de logistiek hiervan of wachtte men gewoon totdat er nog eens een steen van overzee kwam om verder te kunnen bouwen? met als gevolg dat de bouw zeker en vast vertragingen opliep! Ik denk dat met onze moderne machines het al een leuke uitdaging is om stonehenge te bouwen en de moderne westerse mens moet zich geen zorgen maken om aan het dagelijks voedsel te komen dus kunnen we zeker aannemen dat dit zeker niet evident was om stonehenge te bouwen in die tijd. En waarom kon men dit bouwwerk wel maken maar geen fatsoenlijke stenen woningen voor hun eigen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een periode dat archeologie nog geen wetenschap was, maar een maier om snel rijk te worden. Veel zaken zijn in die periode dan ook door elkaar gehaald of verdwenen in privé verzamelingen. Zo is men vandaag nog steeds aan het uitzoeken welke Farao het is die naar Canada was verdwenen. Citaat:
Citaat:
Wat dus wil zeggen, als hun broodheer hun verklaringen en ontdekkingen niet wil aanvaarden of niet wil dat deze bekend geraken, de archeologen zich naar die zijn wil moeten schikken of anders mogen gaan doppen. Archeologie is immers een wetenschap geworden die afhangt van broodheren en dus steeds moet zorgen dat zijn broodheer blijft betalen. En elke wetenschapper zal steeds naar de mond van zijn broodheer spreken, immers wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. En dit geld voor elke wetenschappelijke tak die niet zelfbedruipen is. Citaat:
Beide veronderstellingen zijn dus gewoon gebaseerd op overtuigingen en invalshoeken, maar niet op bewezen feiten. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is zelfs Bijbels vastgelegd dat de scheepsbouw toen reeds in een zeer vergaande fase zat, de ark is volgens de overlevingen zelfs nog van voor die tijd. +/- 8000 jaar geleden volgens bijbelse tijdsrekeningen. Citaat:
Citaat:
1) het waren geen primitieven, maar het was een hoger ontwikkelde beschaving. 2) het was geen stam of stad, maar een hele samenleving die dit heeft gebouwd, is reeds bewezen. 3) een beschaving is een niet te omvatten bepaling, want die kan zich over een heel groot gebied hebben versprijd en vele volkeren omvatten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit is bewezen dankzij de grafgrotten die zijn teruggevonden. Er was dus een grote vorm van samen werking en er heerste geen onderlinge strijd tussen de stammen, zoals op het vaste land. Citaat:
Logistiek en communicatie verliep dus via hen en was dus helemaal geen probleem. Dat de bouw soms vertraagd werd is geweten. Er zijn dan ook meerdere honderde jaren over de bouwwerken gedaan. De oorzaak hiervan word nog steeds onderzocht. Citaat:
Citaat:
Woningen hadden een tijdelijk nut en moesten enkel de tijd van de bewoner meegaan. En kijk dan maar eens naar onze eigen bouwwerken. Onze kerken zijn vaak meer dan 300 en zelfs 500 jaar oud en nog steeds in gebruik en goed onderhouden staat. Als de rest van onze bouwwerken 150 jaar meegaan zonder zware ingrepen, wel dan hebben ze lang stand gehouden. De meeste van onze woningen verdwijn zelfs binnen de 100 jaar om plaats te maken voor andere en die tijd word steeds korter. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
wat wil dat dan precies zeggen ? Citaat:
Citaat:
het zijn net de aanhangers van die alternatiefjes die blijven bij het oude bekende verhaaltje Citaat:
het zou leuk zijn dat je op z'n minst die al eens hard zou maken Citaat:
te weinig om uit te sluiten dat er een boekske zou zijn dat wel ernstig te nemen zou vallen.... maar misschien kan jij dat wel ? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
en die astronomische kennis is gering in die zin dat ze zich enkel tot de zichtbare observatie beperkt Citaat:
eerlijk gezegd vind ik bv de wijze waarop de stenen verticaal zijn geplaatst wel erg intrigerend maar nauwelijks een mysterie te noemen eens de rest van de context bekend is Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en dat zowat over 1000 jaar Citaat:
jij bent nog een stuk stráffer dan die archeologen die je steeds hun vet geeft Citaat:
informeer je liever wat Citaat:
Citaat:
Citaat:
waarom konden wij destijds wél deftige kathedralen bouwen voor onze hersenschimmen en geen deftige huizen voord bouwers ervan ? |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | ||||||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
en vergeet dus ook niet de stijging van de zeespiegel (zondvloed) waardoor heel veel kust gebieden onder water kwamen te liggen en kust gebieden zijn nu nog altijd plaatsen waar veel mensen samenleven. laat de zeespiegel eens een paar honderd meter stijgen zoals toen het geval was en bye bye new york en nog vele grote steden alsook ganse landen. dus ik vind het helemaal niet onlogisch dat we zo weinig bewijzen vinden. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @slegie
misschien kan je nu maar best eens stoppen met te veronderstellen wat mijn gedachtengang zou zijn.... ik word het wel behoorlijk beu dat je post na post woorden in m'n mond leg en steeds maar blijft hameren op het vermeende feit dat archeologen of de wetenschap/archeologie dit of dat zouden gesteld hebben * begin eerst met die zogenaamde zaken die ge de consensus verwijt te stellen te staven... want 't meeste zijn gewoon leugens, net verspreid door die boekskes van jou * vervolg dan met die zaken waarvan de consensus stelt dat het concreet sus of zo zou gegaan zijn en die niet kunnen kloppen volgens jou .... toon dat aan ipv alternatiefjes te lanceren * besluit dan met de inbreng van een sluitend en beter alternatief zou dit enigsinds mogelijk zijn in je algehele kennis ... of ga je een potje verder zeveren over oogkleppen ed ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | ||||||||
Staatssecretaris
|
![]() [
Citaat:
Citaat:
Zo niet is het zeker geen sluitend feit dat er niet meer kennis in verweven zat dan enkel het zichtbare. en voor veel astronomische kennis heb je ook wiskundige kennis nodig om berekeningen door te voeren. wij moeten enkel op onze pc wat intokkelen en we krijgen onze berekening of onze feiten direct, helaas hadden ze toen nog geen pc Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
onze prachtige kathedralen dienden ook als woonst voor de parasieten van de bevolking namelijk de kerk. ook was het zo wie de mooiste en de grootste kon bouwen kon rekenen op massa's pelgrims en pelgrims brachten geld in het laatje dus het eeuwenoude motief om iets te bouwen is namelijk winst maken. daarom dat we ook meedere kathedralen vinden die prachtig zijn. helaas is er maar 1 stonehenge en onze kathedralen waren binnen 1 of 2 generaties voltooid terwijl u zelf zegt dat stonehenge over 1000 jaar is gebouwd dus van winst maken is niet veel sprake. dus blijft de vraag waarom we niet meer bouwwerken van die tijd vinden? |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
erger nog, je begint persoonlijk mij uit te maken voor idioot terwijl iedereen in dit land zijn mening mag hebben en mijn mening niet dommer klinkt dan de jouwe en mijn boekskes heb jij niet gelezen dus oordeel niet over iets wat je nooit gelezen hebt. ik zal zeggen wat u wilt horen ok. u bent de alwetende, de persoon die altijd gelijk heeft, die alle feiten kent en de waarheid spreekt en ik, ik ben maar een domme mens, nu content. helaas voor u zullen er steeds meer bewijzen boven water komen die mijn gedachtengang ondersteunen en die van jou eronderuit haalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
er blijft een opening ( vaagheid ) dus veronderstel je meteen meer... dat is nu net jouw probleem het is echter veel aannemelijker net te veronderstellen dat de eerste fasen van stonehenge net niet veel soeps waren betreffende die bizarre eigenschappen .. en dat pas later verfijnd is geweest Citaat:
idem dito Gizeh dus Citaat:
je blijft maar wat woorden in m'n mond leggen voor mij is stonehenge lange niet afgesloten... maar 't is weer eens in de verf gezet dat het wel erg onwaarschijnlijker is dat we er één of andere superbeschaving voor nodig hadden that's the difference between you and me Citaat:
Citaat:
jij veronderstelt er maar op los... en dat maar met één doel Citaat:
de info die ik Jantje gaf is vrij recent en zo gefixeerd ben ik niet jij blijkbaar wel... dus is het aan jou je te informeren maar daar ging 't 'm zelfs niet over informeer je in de zin van meteen te gaan speculeren over hoe onmogelijk het nu wel was idem dito die voetafdruk dus Citaat:
de eerste fase was een project dat op zich stond en waarschijnlijk niet eens volledig tot een eind gebracht... pas daarna is de finetuning er gekomen vergelijk het een beetje met de gothieke transformatie die elke kerk doorstond in de loop van de bouw Citaat:
maar kom daar gaat het niet over.... het gaat 'm erover dat jij dat erfect logisch kan 'zetten' omdat je een achtergrond/geschiedenis hebt/kent ivm die kerken en dat heb je niet voor stonehenge en blijkbaar volstaat dat om de meest wilde speculaties erop los te laten en in principe heb je niet één stonehenge maar er is er geen één zijn gelijke |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
schijnbaar ben je nu wel druk bezig het hazenpad te kiezen Citaat:
ik weet echt niet wat er allemaal in staat... ik kan het me enkel voorstellen en in het licht van de discussie die we tot nu toe gevoerd hebben _ ik mag toch wel veronderstellen dat je je die info in je achterhoofd houdt _ voorspelt dat niet echt veels Citaat:
ik heb je het al eens gepropageerd... kies iets, eender wat waar de huidige consensus ernaast zou zitten Citaat:
ik ben verdomme pissed... da's weer eens hetzelfde truukje om ertussen uit te muizen als je iets zou begrepen hebben van heel m'n betoog dan is het net dat ik beweer dat ik helemaal niet volledig alle feiten ken of de waarheid in pacht zou hebben Citaat:
waar blijven ze dan toch ? je blijft dat beweren dat er méér en méér bewijzen bovben water komen drijven maar net het omgekeerde is merkbaar de voormalige lacunes worden beetje bij beetje netjes ingevuld |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @slegie
neeje ik blijf niet met je spelen .... kom met zaken af waar het van aangetoont is dat het fout zit, waar de consensus dat flagrant negeert en waar er een alternatief voorhanden is |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | ||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
zoniet dan kan en mag ik speculeren zoveel ik wil. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |