Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2006, 11:54   #521
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburger Bekijk bericht
dank u wel spitsmuis

ik had vroeger ook zo een skateboard

ga je vaak skaten ?
Ik zou wel willen, maar ik moet dag en nacht in de weer zijn (werken durf ik niet meer schrijven)...

Laatst gewijzigd door Chipie : 7 april 2006 om 11:58.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 11:54   #522
limburger
Burger

limburger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
de armoede zou opgelost zijn als men de mensen veel minder zou laten betalen voor de huur en zo
-------------------------------------
Dat past men allang toe.(sociale woningen)

Waarom zou de zogezegde "armoede " dan opgelost zijn ??

Zou u iedereen die een huisje huurt dan minder doen betalen?
Wat gaan de eigenaars van die woningen dan zeggen?

Wie gaat er uiteindelijk het verschil betalen?

Moeilijke vragen , he jong.
er zijn veel te weinig sociale woningen hier voor iedereen die het nodig heeft
als de mensen minder betalen, hebben ze meer over voor andere dingen
zou dat niet goed zijn voor iedereen ?

de makelaars vragen veel te veel en schandalig hoge prijzen, ze kunnen het gerust met een beetje minder doen
limburger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 11:56   #523
limburger
Burger

limburger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ik zou wel willen, maar ik moet dag en nacht in de weer zijn (werken durf ik niet meer schrijven)...

leuk die muis
ik wou dat ik dat ook kon doen met mijn slangen
limburger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 13:19   #524

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
je klinkt net als ons moeder.
heb ik waarschijnlijk van mijn moeder en mijn vader meegekregen.
Citaat:
Als niet arme zul je het nooit begrijpen.
jij zal het nooit begrijpen heb ik de indruk. Jij bent de enige die het belang van werken altijd maar opzij schuift. Alle anderen die hier al hebben gereageerd denken er anders over.
Wat jij wil is de samenleving zodanig veranderen dat je nooit meer moet bijdragen aan die samenleving.
Citaat:
Werk is niet dé oplossing voor de armoede.
misschien niet de oplossing maar zou alvast veel ellende oplossen.
Citaat:
Ik wil met jouw op deze manier echt niet verder samenwerken. De armen moeten al heel de tijd overal niks anders aanhoren dan gezaag over werken en ander kleinburgerlijk gezaag. Ik wil hen daarvoor binnen vws behoeden.
betrek er maar terug die andere armen bij. Strooi iedereen maar verder zand in de ogen en maak ze maar wijs dat niemand meer moet werken. Ze zullen op den duur ook wel merken wie gelijk heeft en wie niet.
Citaat:
Ik kan en wil deze beslissing niet unilateraal nemen maar zal het er met de andere armen over hebben.
Hoeft niet meer, ik bespaar de anderen de keuze. Jij waant je koning en slaat tot ridder wie jij wil. En al degenen die hier niet in passen moeten eruit. Awel jong, schrap mij maar van het actieve leden forum van vws.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 13:26   #525

Karma's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar heb je op eigen houtje me al geschrapt van het actieve leden forum. Zegt ook genoeg.
Oud 7 april 2006, 13:28   #526
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
De zaken die je hier aanhaalt is door niemand op deze draad gezegd. VWS is een initiatief tegen armoede. Je kan niet over bestrijding van armoede praten zonder het thema "werk" aan te halen. Als je dat wel zou doen dan strooi je gewoon zand in de ogen van de andere armen want je belooft hen dingen die je toch niet kan verwezelijken.
En dat er verder nog heel wat onrechtmatigheden zijn zoals te weinig betaald (dus uitbuiting) worden, te moeilijke opleidingen, diplomafetisjisme, alleenstaanden met kinderen, enz... weten we ondertussen wel.
EN NEEN, het is niet omdat iemand zonder werk zit dat hij moet worden uitgesloten of moet creperen.
Ik denk dat mocht IEDEREEN werk hebben (wat uiteraard een utopie is) dat tevens deftig betaald wordt, de armoede voor 99 % is opgelost. Zou tevens de allochtonen-autochtonen discussies volledig wegwerken.
ik ben het eens met je eerste zin Karma maar ik denk dat je een evenwicht moet vinden tussen werken aan de samenleving en idd ook werken aan jezelf om armoede aan te pakken ( dat geldt trouwens gewoon voor iedereen in het leven arm en rijk)
dat werk in 99% van de gevallen een oplossing kan bieden voor armoede , daar ben ik het niet helemaal mee eens.
werk biedt zeker een aantal voordelen en kansen maar er zijn en blijven addertjes onder het gras.
en net zoals iemand anders hier al aanhaalde kan je niet denken armoede op te lossen door werk als o^lossing aan te reiken zonder ook de duurte van huurprijzen, de uitsluiting enz. aan te pakken.
Oud 7 april 2006, 13:29   #527
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je kan iedereen aan het werk krijgen, als je iedereen aanwerft.
Trouwens, je moet wel degelijk iedereen aanwerven, aangezien iedereen recht heeft op werk.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 13:30   #528
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburger Bekijk bericht
leuk die muis
ik wou dat ik dat ook kon doen met mijn slangen
Dag en nacht in de weer op Politics, die muis.
Oud 7 april 2006, 13:31   #529

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer Bekijk bericht
ik ben het eens met je eerste zin Karma maar ik denk dat je een evenwicht moet vinden tussen werken aan de samenleving en idd ook werken aan jezelf om armoede aan te pakken ( dat geldt trouwens gewoon voor iedereen in het leven arm en rijk)
dat werk in 99% van de gevallen een oplossing kan bieden voor armoede , daar ben ik het niet helemaal mee eens.
werk biedt zeker een aantal voordelen en kansen maar er zijn en blijven addertjes onder het gras.
en net zoals iemand anders hier al aanhaalde kan je niet denken armoede op te lossen door werk als o^lossing aan te reiken zonder ook de duurte van huurprijzen, de uitsluiting enz. aan te pakken.
inderdaad Lutifer, probeerde het te zeggen in te weinig woorden. Die 99% is inderdaad niet correct.
Oud 7 april 2006, 13:33   #530
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je klinkt net als ons moeder. Als niet arme zul je het nooit begrijpen. Werk is niet dé oplossing voor de armoede. Ik wil met jouw op deze manier echt niet verder samenwerken. De armen moeten al heel de tijd overal niks anders aanhoren dan gezaag over werken en ander kleinburgerlijk gezaag. Ik wil hen daarvoor binnen vws behoeden.

Ik kan en wil deze beslissing niet unilateraal nemen maar zal het er met de andere armen over hebben.
is het kapitalistisch systeem een oneerlijk en onrechtvaardig en onmenselijk systeem?? hierop een volmondige ja maar het is een utopische gedachten dat men dit zomaar kan veranderen.
het kapitalisme is verweven in onze samenleving en het zomaar opgeven is dus niet mogelijk zonder economische zelfmoord en wil je dit systeem veranderen dan moet je dit wereldwijd aanpakken en dit is op zic al een utopie.

en stel nog dat je de wereld kunt bevrijden van het kapitalisme dan vergeten we allemaan dat de draagkracht van de aarde zodanig beperkt is dat we niet iedereen een westers bestaan kunnen geven ook al zouden we willen er is gewoon niet genoeg plaats om iedereen genoeg eten te geven en een eigen huisje en tuintje en een mooie job.
hiervoor zouden we bijna een stuk of 3 nieuwe aardes moeten ontdekken.

dus we moeten leven zoals het ons word voorgelegd en op dit moment is dit in een kapitalistisch systeem waar sommige super rijk zijn en op kap van een massa armen leven en hier tussen zit al de rest.

mensen die in dit deel van de wereld onder de armoede grens leven hebben dit grotendeels aan hun zelf te danken.
het is niet dat ons systeem geen 2de kans mogelijkheden kent integendeel luiheid word hier beloont wat op zich al onlogisch is.
maar mensen die vrijwillig werkloos zijn en bewust niet willen gaan werken omdat ze tegen het systeem zijn en toch profiteren van het systeem van de sociale zekerheid vind ik hypocriete mensen die ik een leven op de vuilnisbelt gun en dat de mensen in de arm landen die daar nu op leven en willen werken dan maar naar hier komen.
met hen kunnen we meer doen dan met mensen die vrijwillig en bewust werk weigeren te doen. punt uit
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 13:34   #531
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

als ik koning zou zijn zou ik de anderen niet hoeven consulteren. Ik trek de uitspraak in dat ik in het geheel niet meer met je wens samen te werken. Ik wil dat nog wel maar dan op een gans andere manier ( steuncomitee ) . Ik stuur je nu een pB op onze site.

we zouden ook graag mambo s mening over dit alles weten.
Jullie zijn dus niet uitgesloten en we behandelen deze zaak open en geven iedereen recht om te spreken zoals we dat altijd doen.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 13:34   #532
eno2
Banneling

Standaard

Iedereen aan het werk?

Niet moeilijk. Vergeet de knelpuntberoepen en voer 10.000 creatieve,
leuke nieuwe beroepen in, met een verdubbeld minimumbarema.

Eén voorbeeld: betaalde forumlectoren, zodat ze hun werk beter kunnen doen.
Oud 7 april 2006, 13:36   #533

Standaard

Citaat:
Blijkbaar heb je op eigen houtje me al geschrapt van het actieve leden forum. Zegt ook genoeg.
nee dat was op je eigen verzoek. en is eventueel slechts tijdelijk. we zullen zien.

hier kan je nog steeds binnen - een verborgen subforum die ik in allerijl speciaal voor deze gelegenheid aanmaakte
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 april 2006 om 13:39.
Oud 7 april 2006, 13:40   #534

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ik koning zou zijn zou ik de anderen niet hoeven consulteren. Ik trek de uitspraak in dat ik in het geheel niet meer met je wens samen te werken. Ik wil dat nog wel maar dan op een gans andere manier ( steuncomitee ) . Ik stuur je nu een pB op onze site.

we zouden ook graag mambo s mening over dit alles weten.
Jullie zijn dus niet uitgesloten en we behandelen deze zaak open en geven iedereen recht om te spreken zoals we dat altijd doen.
Vergeet het. Gedaan met VWS voor mij. Zoek maar een andere sponsor die zijn mening niet mag zeggen.
Oud 7 april 2006, 13:42   #535

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee dat was op je eigen verzoek. en is eventueel slechts tijdelijk. we zullen zien.

hier kan je nog steeds binnen - een verborgen subforum die ik in allerijl speciaal voor deze gelegenheid aanmaakte
citeer me dan maar eens dat eigen verzoek. [SIZE=1](niet dat ik nog terug kom op mijn beslissing)[/SIZE]
Oud 7 april 2006, 13:43   #536

Standaard

als het erop aan komt mag je voor mijn part je bijdragen gerust terug hebben. En je mening heb je altijd mogen zeggen. Maar inspraak is in vws niet te koop. Van in t begin is altijd gezegd dat ten gronde enkel ervaringsdeskundigen inspraak hebben. Ik meende dat jij daar altijd mee akkoord was. Nu plotseling niet meer ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 april 2006 om 13:43.
Oud 7 april 2006, 13:44   #537

Standaard

Citaat:
citeer me dan maar eens dat eigen verzoek. [SIZE=1](niet dat ik nog terug kom op mijn beslissing)[/SIZE]
wie van de actieve ledenlijst geschrapt wordt ( en dat heb je gevraagd ) wordt natuurlijk ook van het actieve leden forum geschrapt he.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 april 2006 om 13:44.
Oud 7 april 2006, 13:47   #538

Standaard

bovendien is het zo dat wie vws financieel wil steunen in feite geld geeft zodat de armen v vws hun mening ( wat die ook is ) kunnen uiten in onze maatschappij. Wanneer men daar iets ( bvb inspraak ) voor terug verwacht dan kan men niet meer spreken van geven, doch louter van het kopen van inspraak.

zie je anders de mannen van het eigenaarssyndicaat al komen met een worst en in ruil daarvoor willen ze slechts inspraak om de belangen van de eigenaars te kunnen veiligstellen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 april 2006 om 13:49.
Oud 7 april 2006, 13:55   #539
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Momenteel veel werklozen, vergrijzingsproblematiek, knelpuntberoepen, enz ...

In plaats van steeds op elkaar af te geven zou het misschien interessant zijn om eens te bekijken hoe iedereen op een deftige manier aan 't werk kan geraken.
Gelieve niet af te komen met "terugsturen naar land van herkomst" aub, want dat zit er toch niet in.
Breendonk heropenen en de chain-gang instellen voor werklozen zal voor jou, in tegenstelling tot velen hier, wel niet 'deftig genoeg zijn...
Oud 7 april 2006, 14:23   #540
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bovendien is het zo dat wie vws financieel wil steunen in feite geld geeft zodat de armen v vws hun mening ( wat die ook is ) kunnen uiten in onze maatschappij. Wanneer men daar iets ( bvb inspraak ) voor terug verwacht dan kan men niet meer spreken van geven, doch louter van het kopen van inspraak.

zie je anders de mannen van het eigenaarssyndicaat al komen met een worst en in ruil daarvoor willen ze slechts inspraak om de belangen van de eigenaars te kunnen veiligstellen.
Tjonge, tjonge toch...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be