Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 7 juni 2006, 15:58   #521
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard ja

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Het tweede VU-scenario is dus volgens jou al volop bezig?
Dat is effectief bezig en zal op dezelfde manier eindigen8) .
kingtiger is offline  
Oud 7 juni 2006, 19:33   #522
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doet me plezier, maar wat je eventueel van mij leert heb ik van hem geleerd, dus...

Tussen de regels staat heel wat meer dan er in.
Ik dacht dat deze discussie over Aisha van Zele ging.

Ik ben trouwens zeer blij dat ze bij de juiste partij hoort. Dat ze dus bij het Vlaams Belang is.

Het Vlaams Belang is hoegenaamd géén racistische partij. Om het voor de zoveelste keer nog maar eens te herhalen.

Filip Dewinter herhaalt intern meermaals en zeer duidelijk wat hij op het congres in het openbaar heeft laten verstaan. In de partij is géén plaats voor racististen, neo-nazie's, relschoppers en andere parasieten. We nemen hier duidelijk afstand van.
Oud 7 juni 2006, 20:12   #523
kingtiger
Banneling

Standaard provocateur

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik begin te geloven dat je een provocateur bent van Blokwatch.
Ik lig krom van het lachen.EeN BLOKwatcher die voorstander is van de oorog in Irak en Afgahistan,van militaire actie tegen Iran en van de aanwezigheid van kernraketten in Kleine Brogel.EERST AL MIJN BIJDRAGEN LEZEN VOORALEER DWAASHEDEN TE VERKOPEN.
kingtiger is offline  
Oud 7 juni 2006, 20:21   #524
kingtiger
Banneling

Standaard Liberalen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuw Bekijk bericht
Ik dacht dat deze discussie over Aisha van Zele ging.

Ik ben trouwens zeer blij dat ze bij de juiste partij hoort. Dat ze dus bij het Vlaams Belang is.

Het Vlaams Belang is hoegenaamd géén racistische partij. Om het voor de zoveelste keer nog maar eens te herhalen.

Filip Dewinter herhaalt intern meermaals en zeer duidelijk wat hij op het congres in het openbaar heeft laten verstaan. In de partij is géén plaats voor racististen, neo-nazie's, relschoppers en andere parasieten. We nemen hier duidelijk afstand van.
Hij had beter gezegd dat blauwen niet welkom zijn in de partij want dat zijn parasieten.Voor het overige heb ik allang geleerd dat ge de wat impulsieve FDW niet altijd al te letterlijk moet nemen.Gedeeltelijk heeft hij wel gelijk maar niet helemaal.Partijleden moeten zich degelijk aan bepaalde normen houden maar meer ook niet.8)
kingtiger is offline  
Oud 8 juni 2006, 07:40   #525
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
U geeft dus toe dat het mogelijk is?
Een splitsing is in theorie altijd mogelijk. Wie neen zegt liegt bij voorbaat.
Alles kan onvoorspelbaar zijn. Ego kan soms meespelen.
We beseffen het misshien niet als Vlamingen maar we mogen blij zijn met zo een grote goed georganiseerde volkspartij.
In Nederland ligt dat even anders...
Hoe groter de partij hoe moeilijker. Je ziet dat Dewinter zijn best doet dat boeltje bij elkaar te houden.
Natuurlijk moeten we slimmer zijn als dat en als de linksen zeggen leren uit de geschiedenis dan moeten we leren uit de VU, wat ook geschiedenis is 8)
Ik merk dat sommige radicalen het jammer vinden dat FDW soms de softe tour opgaat maar ze moeten beseffen dat Dewinter's wezenlijke ideeën niet veranderen en dat niet alles meer gezegd mag worden!

Een Alexandra Colen ga je bv zelden met een Jürgen Verstrepen zien praten doch zijn ze slim genoeg te zwijgen en profesioneel te blijven (buiten een paar details) in het belang van de partij. Zoniet moet er achter de schermen even gewaarschuwd worden door iemand van de top. Interne vetes zijn nefast.
Het VB staat gekend als een hecht Blok en dat dient zo te blijven vind ik.
Ik ontken niet dat er een kleine kern liberalen, radicalen, neo-cons zitten maar ik denk dat de hoofdpunten door iedereen gedragen worden.
Internaut is offline  
Oud 8 juni 2006, 09:14   #526
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het opnemen van Pieter Van Boxel en Aisha Van Zele is al een duidelijk signaal, Luc.
De discussie gaat hier precies over de mensen binnen het Belang, kaderleden zelfs, die dit soort leden niet aanvaardt, ze "wil aanmoedigen om de partij te verlaten" en uiteindelijk het land uit wil zetten.
In heel de maatschappij en op alle niveaus vind je mensen met extreme gedachten. Het is aan de mensen met gezond verstand iedereen bij te brengen dat behoorlijk gedrag moet de bovenhand krijgen.
Spijtig genoeg worden in deze staat zeer dikwijls maatregelen opgelegd die een hevige en onredelijke tegenreactie tot gevolg hebben.
De overheid laat te veel ongeschoolde immigranten toe zonder taalvereiste die zeer moeilijk integreerbaar zijn, en dit in een land waar fabrieken met ongeschoolde arbeid naar lage loonlanden verhuizen. Die immigranten krijgen dan nog allerlei beschermende maatregelen, die onze eigen minderbedeelden niet begrijpen en niet aanvaarden.
Op die manier lokt de overheid een 'racistische' reactie uit.
Met een verstandig beleid zou zoiets niet gebeuren.
De fout ligt dus in eerst plaats bij een slecht beleid, en niet bij 'racisten'.

Dit gezegd zijnde: wie iemand als Aisha weigert toe te laten in onze samenleving maakt zichzelf hopeloos belachelijk en hatelijk tegenover heel de maatschappij in binnen- en buitenland.
luc broes is offline  
Oud 8 juni 2006, 09:23   #527
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Spijtig genoeg worden in deze staat zeer dikwijls maatregelen opgelegd die een hevige en onredelijke tegenreactie tot gevolg hebben.
De overheid laat te veel ongeschoolde immigranten toe zonder taalvereiste die zeer moeilijk integreerbaar zijn, en dit in een land waar fabrieken met ongeschoolde arbeid naar lage loonlanden verhuizen. Die immigranten krijgen dan nog allerlei beschermende maatregelen, die onze eigen minderbedeelden niet begrijpen en niet aanvaarden.
Op die manier lokt de overheid een 'racistische' reactie uit.
Met een verstandig beleid zou zoiets niet gebeuren.
De fout ligt dus in eerst plaats bij een slecht beleid, en niet bij 'racisten'.
Ik heb in deze discussie niet zonder reden de uitdrukking "ideologische racisten" gebruikt. Ik wens een onderscheid te maken tussen enerzijds de term "racisme" zoals die in media en politiek gebruikt wordt als scheldwoord voor critici van het migratie- en veiligheidsbeleid, en anderzijds de werkelijke racisten voor wie etnische afkomst een bepalende factor is in hun politiek project.

De persoon van Aisha Van Zele heeft dit onderscheid haarscherp naar boven gebracht.

Als jij nu gaat denken dat ik in deze draad beide soorten "racisten" door elkaar viseer, dan zitten we weer bij nul, natuurlijk.
Oud 8 juni 2006, 09:25   #528
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
...
Ik merk dat sommige radicalen het jammer vinden dat FDW soms de softe tour opgaat maar ze moeten beseffen dat Dewinter's wezenlijke ideeën niet veranderen en dat niet alles meer gezegd mag worden!
De samenleving verandert en dus al de rest ook.
Unitaristen werden federalisten, en federalisten werden confederalisten of separatisten. Wie een realistische politiek wil voeren en tot resultaten komen, past zich aan aan de steeds veranderende maatschappij.
FDW is een verstandig politicus en zal daarop geen uitzondering zijn.
Eendrachtig zijn en resultaten behalen is belangrijker dan 'radikaal' zijn.
luc broes is offline  
Oud 8 juni 2006, 10:13   #529
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik heb in deze discussie niet zonder reden de uitdrukking "ideologische racisten" gebruikt. Ik wens een onderscheid te maken tussen enerzijds de term "racisme" zoals die in media en politiek gebruikt wordt als scheldwoord voor critici van het migratie- en veiligheidsbeleid, en anderzijds de werkelijke racisten voor wie etnische afkomst een bepalende factor is in hun politiek project.
De persoon van Aisha Van Zele heeft dit onderscheid haarscherp naar boven gebracht.
Als jij nu gaat denken dat ik in deze draad beide soorten "racisten" door elkaar viseer, dan zitten we weer bij nul, natuurlijk.
Baarle, we zitten niet bij nul, maar wel in dezelfde boot. Goede vaart!
luc broes is offline  
Oud 8 juni 2006, 10:44   #530
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Alexandra Colen ga je bv zelden met een Jürgen Verstrepen zien praten doch zijn ze slim genoeg te zwijgen en profesioneel te blijven (buiten een paar details) in het belang van de partij. Zoniet moet er achter de schermen even gewaarschuwd worden door iemand van de top. Interne vetes zijn nefast.
Ik ontken niet dat er een kleine kern liberalen, radicalen, neo-cons zitten maar ik denk dat de hoofdpunten door iedereen gedragen worden.
Maar dan moet je het toch evident vinden dat die verschillen en ego's uitgespeeld worden door de tegenstanders? Per slot van rekening stemt niet iedere VB-kiezer voor de partij, maar sommige voor ene persoon. Het is het recht van de tegenstanders om de verschillen en onverenigbaarheden aan te tonen en de zwakte van het geheel aan te kaarten.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 8 juni 2006 om 10:45.
Steben is offline  
Oud 8 juni 2006, 12:31   #531
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Baarle, we zitten niet bij nul, maar wel in dezelfde boot. Goede vaart!
In dit bootje wil ik ook wel plaatsnemen. Ik zorg voor spijs en drank, want Luc vertrouw ik voor geen haar op dit gebied. Hij zou ons op een rantsoen van rijst en water zetten, de snoodaard. En s'avonds, als het anker uitgeworpen is, geniet ik, mijn Duvel binnen handbereik, van de diepzinnige gesprekken tussen Baarle en Luc, waarin eerstgenoemde haarfijn het verschil tussen ideologisch en media-racisme uitlegt. Wat kan een simpele Vlaams-nationalist meer verwachten?
robert t is offline  
Oud 8 juni 2006, 12:46   #532
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
In dit bootje wil ik ook wel plaatsnemen. Ik zorg voor spijs en drank, want Luc vertrouw ik voor geen haar op dit gebied. Hij zou ons op een rantsoen van rijst en water zetten, de snoodaard. En s'avonds, als het anker uitgeworpen is, geniet ik, mijn Duvel binnen handbereik, van de diepzinnige gesprekken tussen Baarle en Luc, waarin eerstgenoemde haarfijn het verschil tussen ideologisch en media-racisme uitlegt. Wat kan een simpele Vlaams-nationalist meer verwachten?

Ik neem voor het gemak aan dat dat betekent dat je mijn stelling steunt...

En verder zou ik het waarlijk waarderen als je de zorg voor de drank aan mij toevertrouwde.

Laatst gewijzigd door baarle : 8 juni 2006 om 12:47.
baarle is offline  
Oud 8 juni 2006, 16:13   #533
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Maar dan moet je het toch evident vinden dat die verschillen en ego's uitgespeeld worden door de tegenstanders? Per slot van rekening stemt niet iedere VB-kiezer voor de partij, maar sommige voor ene persoon. Het is het recht van de tegenstanders om de verschillen en onverenigbaarheden aan te tonen en de zwakte van het geheel aan te kaarten.
Uiteraard, en dat geldt voor alle partijen en voor alle tegenstanders.
luc broes is offline  
Oud 8 juni 2006, 19:28   #534
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ik neem voor het gemak aan dat dat betekent dat je mijn stelling steunt...
Het was prachtig weer vandaag. Ik heb een leuke uitstap naar de kust achter de rug en absoluut geen zin je tegen te spreken.
Citaat:
En verder zou ik het waarlijk waarderen als je de zorg voor de drank aan mij toevertrouwde.
Geen probleem, zolang als het gesprek maar niet verwatert.
robert t is offline  
Oud 8 juni 2006, 19:40   #535
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Hij had beter gezegd dat blauwen niet welkom zijn in de partij want dat zijn parasieten.Voor het overige heb ik allang geleerd dat ge de wat impulsieve FDW niet altijd al te letterlijk moet nemen.Gedeeltelijk heeft hij wel gelijk maar niet helemaal.Partijleden moeten zich degelijk aan bepaalde normen houden maar meer ook niet.8)
Goh, ik denk dat ikzelf, Pieter van Boxel en Aisha van Zele, genoeg Vlaamse waarden en normen besef hebben, en echte Vlaming zijn. (Beide zijn trouwens als baby geadopteerd). En dat wij perfect aansluiten bij de partijlijn van het Vlaams Belang. En de Waarden, Normen en standpunten van het Vlaams Belang perfect kunnen verdedigen en vertolken. (Maarja, dit past niet in de "linkse" logica waarschijnlijk).
Oud 8 juni 2006, 19:47   #536
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuw Bekijk bericht
Goh, ik denk dat ikzelf, Pieter van Boxel en Aisha van Zele, genoeg Vlaamse waarden en normen besef hebben, en echte Vlaming zijn. (Beide zijn trouwens als baby geadopteerd). En dat wij perfect aansluiten bij de partijlijn van het Vlaams Belang. En de Waarden, Normen en standpunten van het Vlaams Belang perfect kunnen verdedigen en vertolken. (Maarja, dit past niet in de "linkse" logica waarschijnlijk).
Aanvullend op m'n vorige tussenkomst:

Iemand heeft het perfect verwoord in een ander "topic":

Natuurlijk kun je meer of minder racistisch zijn.

Eigen volk eerst? Zeer zeker!

Onder eigen volk versta ik (en velen met mij), iedereen, ongeacht zijn of haar huidskleur, degenen die zich aanpassen aan onze normen, zeden en gewoonten, en die hun godsdienstige beleving ondergeschikt maken aan de wetten van ons volk.

Pieter Van Boxel is iemand van ons eigen volk. Ik hoop voor hem een grote toekomst in het Vlaams Belang.

Multiraciaal? Ja! Multicultureel? neen!
Oud 8 juni 2006, 20:03   #537
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We beseffen het misshien niet als Vlamingen maar we mogen blij zijn met zo een grote goed georganiseerde volkspartij.
Hoe groter de partij hoe moeilijker. Je ziet dat Dewinter zijn best doet dat boeltje bij elkaar te houden.
Natuurlijk moeten we slimmer zijn als dat en als de linksen zeggen leren uit de geschiedenis dan moeten we leren uit de VU, wat ook geschiedenis is 8)

Mooie analyse

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 8 juni 2006, 20:05   #538
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
De samenleving verandert en dus al de rest ook.
Unitaristen werden federalisten, en federalisten werden confederalisten of separatisten. Wie een realistische politiek wil voeren en tot resultaten komen, past zich aan aan de steeds veranderende maatschappij.
FDW is een verstandig politicus en zal daarop geen uitzondering zijn.
Eendrachtig zijn en resultaten behalen is belangrijker dan 'radikaal' zijn.
Veranderingen in de maatschappij zijn niet altijd ten goede mijn beste. Soms is beter vast te houden aan traditionele normen en waarden.

De samenleving wordt steeds decadenter en multicultureler. Ik weiger mij dan ook aan te passen aan deze veranderingen 8) !

Oud 8 juni 2006, 20:07   #539
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Het tweede VU-scenario is dus volgens jou al volop bezig?
Laten we hopen van niet. Want dan is er totaal geen hoop meer voor het Vlaamse volk, buiten geweld dan, maar dat wenst geen enkel vredevol mens.

Oud 8 juni 2006, 20:17   #540
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Hier kan ik me wel in vinden. En de verkettering en de hetze van buitenaf is zo groot dat er binnen de partij niet eens erg veel druk nodig is om een hecht blok te blijven.

Een beetje grappig ook hoe men hier probeert om de verschillen tussen belangers te duiden en dat tegen het belang te gebruiken.

We hadden toch ook een SP.a met daarin :
  • Louis Tobback - een aartsconservatieve rechtse socialist. Met rode das voert hij in Leuven een bewind waarvan men bang is dat Dewinter het zou voeren in Antwerpen. De vastgoedprijzen swingen er de pan uit en de straten worden proper en veilig gehouden. Een avondklok is nooit ver weg als burgemeester Tobback in de buurt is. Een gordel van steendure appartementsblokken voor de elite moeten dienen als buffer tegen marginale buurten in de hoop de marginalen uit het centrum van de stad te houden.
  • Jef Sleeckx - een halve of hele communist. Nog graag lopende met een denkbeeldige rode vlag en hopende dat hij op een dag weer de oude volkshuizen uit de grond kan stampen.
  • Robert "Steve" Stevaert - een soort van door staatsbemoeienis geobsedeerde liberaal. Het soort dat draait met de wind en voor wie opportunisme "a way of life is". Onder hem en onder de hieronder volgende voorzitter van de SP/SP.a heeft die partij zijn traditioneel arbeiderskiezerscorps verruild voor een intellectualistisch clubje hoogopgeleiden met een goed loon.
  • Johan Vandelanotte - een oud-anarchist die nu in das de meest perfide spelletjes speelt om de macht.
Kunnen die mensen allemaal achter 1 vlag lopen ? Blijkbaar wel.

Ik kan soortgelijke voorbeeldjes geven voor andere partijen ook, hoor. So what's the point here ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 juni 2006 om 20:18.
Jazeker is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be