Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2007, 19:41   #521
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zucht. Jongentje, ik zal het eens heel duidelijk proberen uit te leggen.

Eerst en vooral de punten waarop jij gelijk hebt. (Dat klinkt positief, vind je niet?)
  • De koran is een geweldadig boek. Vergelijkbaar met het oude testament en mss zelfs erger.
  • Mohammedanen zijn mensen die geloven in Mohammed en Allah en die de Koran bijgevolg (waarschijnlijk) dus beschouwen als het boek van God.
  • Dit heb je niet gezegd, maar ik ga er voor de gein vanuit dat je dat denkt. Ja, moslimfundamentalisten zijn een probleem in de wereld.
Tot dusver zijn we mee?

Nu. Waar zit je fout?
Hier dus.
  • Gematigde Mohameddanen bestaan. Je zou eens buiten moeten komen. Ik raad mijn buur van 2 huizen verder aan. Autoritaire vader en huisgenoot, maar hey, een strenge opvoeding is volgens genoeg mensen in België een goede opvoeding.
  • Bijgevolg zijn er natuurlijk genoeg mensen die de Koran verre van letterlijk opvolgen. En die zichzelf ook gerust Mohammedanen mogen noemen. (Tenzij je natuurlijk Mohameddaan gaat definieren als iemand die de Koran letterlijk opvolgt. Maar dat is dan weer niet bepaald intellectueel eerlijk.)
Oké?
Dank voor dat "jongetje". Aan het belerend toontje dat je aanslaat ben jij duidelijk een ouwe knar. Of een pastoor in spe?

Over waar ik dan volgens jou verkeerd zou zitten, beveel ik volgende stukje aan: http://lagonda.blogspot.com/2006/09/turfmolm.html

Als je ermee klaar bent kan ik nog wat literatuur aanbevelen.
Oud 18 juni 2007, 19:54   #522
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Dank voor dat "jongetje". Aan het belerend toontje dat je aanslaat ben jij duidelijk een ouwe knar. Of een pastoor in spe?

Over waar ik dan volgens jou verkeerd zou zitten, beveel ik volgende stukje aan: http://lagonda.blogspot.com/2006/09/turfmolm.html

Interessante tekst. Het zou idd leuk zijn als de moslimwereld van binnenuit een beweging maakt.
Onze verlichting is 'begonnen' in 1776 en nog steeds zijn we er nog niet compleet uit. Wat geduld hebben kan wonderen doen, op dat vlak.

Als je veranderingen verwacht binnen dit en volgend jaar, ben je logischerwijze naief bezig. Verder is het natuurlijk ook ergens ridicuul dat de 'gematigde' moslims verantwoordelijkheid moeten opnemen voor de hardere kern. Ik ga ook geen verantwoordelijkheid opnemen voor wat skinheads doen. Ik ga zelfs geen verantwoordelijkheid opnemen als een doorgedreven libertariër 6 ministers dood. Ja wij delen een gedachtegoed. ALleen ik doe dat gematigd.

En dat zinnentje 'wij kunnen er niets aan doen'? Ik vind dat nog niet zo'n slecht zinnentje. De gemeenschap kan zijn verantwoordelijkheid opnemen en dat afkeuren, maar betekent dat dan dat je geen extremisten meer zult hebben? Natuurlijk niet. Betekent dat het op lange termijn het extremisme zal minderen? Dat kan. Ik wil daar geen zekere uitspraken over doen, maar dat kan.

Maar verandert dat iets aan de zaak? Moet de gematigde gemeenschap verantwoordelijkheid opnemen voor de extremisitische kant? Neen. Want wie voeren uiteindelijk de aanslagen uit? De extremisten. Niet de gematigden.

Als de gematigde gemeenschap die zaken echter openlijk begint te steunen, dan kunnen we al eens beginnen spreken over verantwoordelijkheid. Meer zelfs, dan moeten we dat. Want dan is het niet van 'ich haben es nich gewusst'.

Maar goed.
Ik zie nergens in die blog staan waar dat mijn beide stellingen ontkracht worden zijnde
1. de grote meerderheid is gematigd
2. de grote meerderheid [in de westerse wereld] volgt de koran niet letterlijk op
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 20:27   #523
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Interessante tekst. Het zou idd leuk zijn als de moslimwereld van binnenuit een beweging maakt.
Onze verlichting is 'begonnen' in 1776 en nog steeds zijn we er nog niet compleet uit. Wat geduld hebben kan wonderen doen, op dat vlak.

Als je veranderingen verwacht binnen dit en volgend jaar, ben je logischerwijze naief bezig. Verder is het natuurlijk ook ergens ridicuul dat de 'gematigde' moslims verantwoordelijkheid moeten opnemen voor de hardere kern. Ik ga ook geen verantwoordelijkheid opnemen voor wat skinheads doen. Ik ga zelfs geen verantwoordelijkheid opnemen als een doorgedreven libertariër 6 ministers dood. Ja wij delen een gedachtegoed. ALleen ik doe dat gematigd.

En dat zinnentje 'wij kunnen er niets aan doen'? Ik vind dat nog niet zo'n slecht zinnentje. De gemeenschap kan zijn verantwoordelijkheid opnemen en dat afkeuren, maar betekent dat dan dat je geen extremisten meer zult hebben? Natuurlijk niet. Betekent dat het op lange termijn het extremisme zal minderen? Dat kan. Ik wil daar geen zekere uitspraken over doen, maar dat kan.

Maar verandert dat iets aan de zaak? Moet de gematigde gemeenschap verantwoordelijkheid opnemen voor de extremisitische kant? Neen. Want wie voeren uiteindelijk de aanslagen uit? De extremisten. Niet de gematigden.

Als de gematigde gemeenschap die zaken echter openlijk begint te steunen, dan kunnen we al eens beginnen spreken over verantwoordelijkheid. Meer zelfs, dan moeten we dat. Want dan is het niet van 'ich haben es nich gewusst'.

Maar goed.
Ik zie nergens in die blog staan waar dat mijn beide stellingen ontkracht worden zijnde
2. de grote meerderheid [in de westerse wereld] volgt de koran niet letterlijk op
Ons democratisch systeem neemt wél verantwoordelijkheid op voor de extremisten.

Wat 1. en 2. betreft: turfmolm.

Om de werking van de mohammedaanse ideologie beter te begrijpen zijn volgende publicaties voor mij zeer waardevolg geweest:

V.S. NAIPAUL, Among the Believers: An Islamic Journey, New York, 1981, ISBN 0-394-71195-5

V.S. NAIPAUL, Beyond Belief. Islamic Excursions among the Converted People, London, 1998, ISBN 0 349 11010 7

Het eerste is wel rijkelijk "oud" maar een must. Dat ze van de hand zijn van een Nobelprijswinnaar literatuur is meegenomen.
Oud 28 december 2007, 02:08   #524
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht

Stek!
Oud 31 december 2007, 18:18   #525
Skoebidoe
Banneling

Standaard

het is toch allemaal vrij simpel... wie zich niet wil aanpassen heeft hier niks te zoeken.
Opzouten zou ik zeggen!
Skoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 08:08   #526
bk232214
Gouverneur

Standaard waarom

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Wat Leterme zei is verkiezingspropaganda, hij probeert op die manier stemmen los te weken bij het Vlaams Belang...

Dat hij dan het voorbeeld geeft en alle Mariabeeldjes verbied...
Die staat overal afgebeeld met hoofdoek...
En de nonnekes moeten dan ook maar hun hoofddoek afleggen...

Absurde verkiezingspropaganda...
Waarom zouden zij zich aanpassen aan ons binnen 15jaar moeten wij ons aanpassen aan hun

Laatst gewijzigd door bk232214 : 5 januari 2008 om 08:09.
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 08:14   #527
bk232214
Gouverneur

Standaard zal

Citaat:

Maar goed.
De gematigde geven de opdracht aan de extremisten onrechtstreeks
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 16:03   #528
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het multiculturele beleid van de Britse regering heeft geleid tot afgescheiden islamitische gemeenschappen die niet integreren in de samenleving. Dat stelde de anglicaanse bisschop Michael Nazir-Ali in de Sunday Telegraph. Onder invloed van de radicale islam ontstaan er buurten waar niet-moslims niet meer welkom zijn. Sommige wijken krijgen stilaan een islamitisch karakter, bijvoorbeeld door het ophangen van luidsprekers die de gelovigen naar de moskee roepen. Dat de toestand in Groot-Brittannië geen ver van ons bed-show is, bewijst de situatie in het Brusselse Molenbeek…

... niets om ons over te verwonderen natuurlijk! Sommigen doen nog elke dag hun best om dat door onze strot te rammen als was het vanzelfsprekend, "multicul is een feit en zelfs een absolute noodzaak", we hebben het zelfs nodig om op termijn te overleven... maar welke soort van multicul? Diegene waarvan we nu reeds de verrijking ervaren?
Hoog tijd dat alle Europese landen eens hun bevindingen bij elkaar leggen, kijken wat er allemaal misloopt en waarom en gezamelijke standpunten en ernstige wetten beginnen stemmen om dit immense probleem aan te pakken voor er helemaal niets meer aan te pakken zal zijn... vanwege islamitische staat.

Een meer volledig artikel kan vandaag in de Standaard gevonden worden.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 16:15   #529
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

’Multi-culti gedoe’ ook in Duitsland op z’n retour

Premier deelstaat Hessen: allochtone boef land uit
Irene de Pous

De Duitse politicus Roland Koch is een scherp debat begonnen over allochtone delinquenten. Het onderwerp komt gelegen in de aanloop naar de deelstaatverkiezingen in Hessen deze maand.

Op de televisie werden de beelden steeds weer herhaald: twee jongens die een man op leeftijd van achteren overvallen in een metrostation in München. Ze gooien hem op de grond, roepen ’Scheiss Deutscher’ en schoppen hard op hem in. De aanleiding: hij had gevraagd of ze in het station niet wilden roken. De daders zijn veelplegers van Griekse en Turkse afkomst.

De minister-president van deelstaat Hessen, Roland Koch, zei na het incident dat Duitsland te veel jonge buitenlandse criminelen heeft en moet ophouden met het ’multiculturele knuffelen’ van immigranten. De toon was gezet voor een debat over een onderwerp dat in Duitsland nog steeds gevoelig is. Vlak voor nieuwjaar volgden nog twee soortgelijke incidenten die de discussie verder deden oplaaien.

Aanvankelijk richtte het debat zich vooral op de aanpak van jeugdcriminaliteit. De CDU van Angela Merkel stelde opvoedingskampen en de verlaging van het volwassenenrecht van 21 naar 18 jaar voor. De Beierse minister van binnenlandse zaken, Joachim Herrman, zegt na de overval in München de Turkse dader te willen uitzetten, als dit mogelijk is.

Ook de aanstichter van het debat, CDU-er Roland Koch, presenteerde een plan om de criminaliteit aan te pakken en allochtone delinquenten makkelijker het land uit te zetten. De kwestie rond het uitzetten vanveelplegers speelde eerder toen in 1998 de Turkse draaideurcrimineel Mehmet werd uitgezet. De rechter bepaalde echter in 2002 dat hij terug mocht komen.

De commotie komt Koch goed uit. De Hessense politicus stond er een paar weken geleden in de peilingen voor de deelstaatsverkiezingen slecht voor. Zijn rivaal van de SPD, Andrea Ypsilanti, scoorde goed met een voorstel voor een minimumloon, dat in Duitsland nog niet bestaat. Iedereen zou een uurloon van minstens zeven euro vijftig moeten verdienen.

De CDU had hier nog geen stembusonderwerp tegenover staan.

De SPD verwijt Koch dat hij gebruik maakt van sluimerende xenofobe gevoelens. Het verwijt zal Koch bekend in de oren klinken. In 1999 won hij de verkiezingen met een actie tegen de dubbele nationaliteit van allochtonen.

De conservatief grijpt de incidenten ook aan voor een algemener ’debat over ’Duitse normen en waarden’. In een opiniestuk in de populaire conservatieve krant Bild stelde Koch dat allochtonen hier respect voor moeten hebben. „Slachten in de keuken en rare ideeën over afvalverwerking passen niet bij onze principes.”

Bondskanselier Merkel heeft gisteren gezegd de ideeën van Koch over een strenger beleid zinvol te vinden. ’Absurd’ noemt zij de aantijging dat hij het thema misbruikt. „43 procent van de gewelddadige misdrijven wordt door mensen onder de 21 begaan en bijna de helft daarvan is allochtoon”, zegt zij in een interview dat morgen in Bild verschijnt.

bron...http://www.trouw.nl/

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 17:44   #530
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Khalid, je maakt een denkfout.
Religie is hier beperkt door scheiding van kerk en staat, een argument als"niemand moet ons komen vertellen hoe we ons geloof moeten belijden" is dus onzin, want dat wordt je wel vertelt in een land waar de macht van religie aan banden ligt.
Het Christendom heeft zich aangepast nu islam nog?

Wat uw hoofddoekargument betreft: als u zich onderdeel voelt van Vlaanderen, kunt u er niet omheen dat waar de hoofddoek voor staat zelfs stijdig is met de grondwet, dus ja, uit respect voor wie geen moslim is worden beperkingen opgelegd, waarom is dit een probleem?? U weet toch dat u in een niet Islamitisch land leeft met diversiteit in opvattingen?
Niemand wil moslims onderwerpen, maar wel wordt verwacht dat u de diversiteit in levensbeschouwingen erkent en niet verwacht dat islam of islamitische principes anders benaderd worden of meer ruimte krijgen dan andere overtuigingen doen, en volgens mij toont uw betoog vooral aan dat moslims die blijven verwachten, zelfs eisen en dat is jammer want de weerstand die groeit door die houding neemt door uw standpunten alleen maar toe.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 18:47   #531
Aaron
Vreemdeling

Aaron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe Bekijk bericht
het is toch allemaal vrij simpel... wie zich niet wil aanpassen heeft hier niks te zoeken.
Opzouten zou ik zeggen!
Het is inderdaad zo simpel: aanpassen en dan écht aanpassen aan al onze gebruiken en gewoontes of buiten!

Wie niet komt om zich hier aan te passen hoort hier gewoonweg niet!
Aaron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 22:53   #532
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Premier deelstaat Hessen: allochtone boef land uit
Irene de Pous

De Duitse politicus Roland Koch is een scherp debat begonnen over allochtone delinquenten. Het onderwerp komt gelegen in de aanloop naar de deelstaatverkiezingen in Hessen deze maand.

Op de televisie werden de beelden steeds weer herhaald: twee jongens die een man op leeftijd van achteren overvallen in een metrostation in München. Ze gooien hem op de grond, roepen ’Scheiss Deutscher’ en schoppen hard op hem in. De aanleiding: hij had gevraagd of ze in het station niet wilden roken. De daders zijn veelplegers van Griekse en Turkse afkomst.

De minister-president van deelstaat Hessen, Roland Koch, zei na het incident dat Duitsland te veel jonge buitenlandse criminelen heeft en moet ophouden met het ’multiculturele knuffelen’ van immigranten. De toon was gezet voor een debat over een onderwerp dat in Duitsland nog steeds gevoelig is. Vlak voor nieuwjaar volgden nog twee soortgelijke incidenten die de discussie verder deden oplaaien.

Aanvankelijk richtte het debat zich vooral op de aanpak van jeugdcriminaliteit. De CDU van Angela Merkel stelde opvoedingskampen en de verlaging van het volwassenenrecht van 21 naar 18 jaar voor. De Beierse minister van binnenlandse zaken, Joachim Herrman, zegt na de overval in München de Turkse dader te willen uitzetten, als dit mogelijk is.

Ook de aanstichter van het debat, CDU-er Roland Koch, presenteerde een plan om de criminaliteit aan te pakken en allochtone delinquenten makkelijker het land uit te zetten. De kwestie rond het uitzetten vanveelplegers speelde eerder toen in 1998 de Turkse draaideurcrimineel Mehmet werd uitgezet. De rechter bepaalde echter in 2002 dat hij terug mocht komen.

De commotie komt Koch goed uit. De Hessense politicus stond er een paar weken geleden in de peilingen voor de deelstaatsverkiezingen slecht voor. Zijn rivaal van de SPD, Andrea Ypsilanti, scoorde goed met een voorstel voor een minimumloon, dat in Duitsland nog niet bestaat. Iedereen zou een uurloon van minstens zeven euro vijftig moeten verdienen.

De CDU had hier nog geen stembusonderwerp tegenover staan.

De SPD verwijt Koch dat hij gebruik maakt van sluimerende xenofobe gevoelens. Het verwijt zal Koch bekend in de oren klinken. In 1999 won hij de verkiezingen met een actie tegen de dubbele nationaliteit van allochtonen.

De conservatief grijpt de incidenten ook aan voor een algemener ’debat over ’Duitse normen en waarden’. In een opiniestuk in de populaire conservatieve krant Bild stelde Koch dat allochtonen hier respect voor moeten hebben. „Slachten in de keuken en rare ideeën over afvalverwerking passen niet bij onze principes.”

Bondskanselier Merkel heeft gisteren gezegd de ideeën van Koch over een strenger beleid zinvol te vinden. ’Absurd’ noemt zij de aantijging dat hij het thema misbruikt. „43 procent van de gewelddadige misdrijven wordt door mensen onder de 21 begaan en bijna de helft daarvan is allochtoon”, zegt zij in een interview dat morgen in Bild verschijnt.

ONTSTEEKT DE VREUGDEVUREN!!! JUICHT, BESCHAAFDEN, DE VERLOSSING IS NABIJ!!!!
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 05:13   #533
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De dag dat moslims tolerant zijn tov andere religies zullen we misschien ook eens tolerant zijn tov de islam. De dag dat ik met een groot kruis op mijn voorhoofd mag rondlopen in Iran of de dag waarop ik subsidies krijg in Iran om gelovigen te recruteren in Iran, is de dag waarop je je ongenoegen mag uiten. Tot die dag aanbraakt, mag je je verdraagzaamheids speeches voor jezelf houden. Hypocriete zever, niet meer niet minder
De dag dat een nottoire christen als Tareq Azziz eerste minister wordt van Irak, bijvoorbeeld?
De dag dat Yasser Arafat de middernachtmis meeviert in Betlehem, bijvoorbeeld?

Laatst gewijzigd door driewerf : 8 januari 2008 om 05:13.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 19:34   #534
Winterhamer
Banneling

Standaard

whahaha net alsof ik wil dat hun zich aanpassen, ik wil geen turkie of murkie buren, of ze nou zijn ''aangepast'' wat dat ook mag betekenen of niet.

Rita Verdonk: ''Als er Marokkaanse jongeren zwembaden onveilig maken en meisjes aanranden, als ze vrouwen op straat voor hoer uitmaken, dan lokt dat natuurlijk een reactie op bij de autochtone groepen. Dan komen groepen tegenover elkaar te staan. Dat is onwenselijk. Mat wat doet de PvdA? Die constateert dan dat autochtone jongeren radicaliseren. Nee, die jongeren zijn het gewoon zat wat er gebeurt, doen wat goed is en wat er hoort te gebeuren in zo situatie''
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 19:54   #535
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
De dag dat een nottoire christen als Tareq Azziz eerste minister wordt van Irak, bijvoorbeeld?
de dag dat Circe een dienst in een moskee heeft meegevierd? Of vind je dat niet vermeldenswaard?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 11 januari 2008, 19:54   #536
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
de dag dat Circe een dienst in een moskee heeft meegevierd? Of vind je dat niet vermeldenswaard?

Oud 11 januari 2008, 20:51   #537
Banneling

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door circe

We onthouden vooral dit :

Citaat:

En nog blijven de Edina's, Driewerven en Filosofen zich vastklampen aan hun wanen over de verrijkende multicultuur.
Zou links criminaliteit nu ook al verrijkend vinden louter en alleen omdat allochtonen er zo overproportioneel in vertegenwoordigd zijn?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 20:52   #538
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ik heb me al goed aangepast. Nadat ik die kereltjes in die dood aan Wilders video heb bezig gezien, heb ik me ook een zaag aangeschaft.
Oud 11 januari 2008, 21:00   #539
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door circe

We onthouden vooral dit :

En nog blijven de Edina's, Driewerven en Filosofen zich vastklampen aan hun wanen over de verrijkende multicultuur.
Zou links criminaliteit nu ook al verrijkend vinden louter en alleen omdat allochtonen er zo overproportioneel in vertegenwoordigd zijn?
meer info uit Duitsland (daar weten we hier nooit iets van via onze nationale voorlichtingszender hé?)

--------------------

--------------------------------------------------------------------------------

De jongeren kriminaliteit is een onderwerp geworden in de Duitse verkiezingsstrijd. Je ziet het aan de reclame:

Heel opmerkelijk is het ook dat in de pers meer en meer de mazen van het multikul-filter wijder worden. Neem b.v. dit artikel in de afdeling 'religie' van Welt Online.
http://www.welt.de/politik/article15...des_Islam.html
Citaat:
Auch wenn die meisten Muslime es nicht wahrhaben wollen, der Terror kommt aus dem Herzen des Islam, er kommt direkt aus dem Koran. Er richtet sich gegen alle, die nicht nach den Regeln des Koran leben und handeln, also gegen Demokraten, abendländisch inspirierte Denker und Wissenschaftler, gegen Agnostiker und Atheisten. Und er richtet sich vor allem gegen Frauen. Er ist Handwerk des männerbündischen Islam, der mit aller Macht verhindern möchte, dass Frauen gleichberechtigt werden und ihre Jahrhunderte lange Unterjochung ein Ende findet.
[...]
Der Totalitarismus der Taliban und der muslimischen Terrorzellen ist wahrscheinlich schlimmer als der Faschismus, denn er ist nicht das Ergebnis eines Zivilisationsprozesses. Er entsteht in einem Raum, in dem nichts mehr an zivilisatorischen Fortschritt erinnert.

Over de auteur wordt gezegd:
Der Berliner Autor Zafer Senocak, 1961 in der Türkei geboren, lebt seit 1970 in Deutschland. Zuletzt erschien von ihm: „Das Land hinter den Buchstaben. Deutschland und der Islam im Umbruch“, Babel-Verlag, München 2006.

Stomgaweg kunt ge hier nog als onnozele lompe poco belg blijven zitten, niet beter dan de simpelste wallon die zelfs niet weet wat er gebeurt buiten zijn PS-vergadering, maar uiteindelijk begint het toch her en der in Europa te bewegen hoor! of e nu poco vlaming dan wel pocops wil zijn!

Laatst gewijzigd door circe : 11 januari 2008 om 21:03.
Oud 12 januari 2008, 10:09   #540
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
inderdaad, het vermelden niet waard.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be