![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Zouden scholen beter af zijn ZONDER religie? | |||
Ja, GEEN religie in ons onderwijs. |
![]() ![]() ![]() |
38 | 64,41% |
Nee, alle officieel erkende religies in ons onderwijs, zoals nu het geval is. |
![]() ![]() ![]() |
19 | 32,20% |
Geen idee, ik heb hier nog nooit deftig over nagedacht. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,39% |
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hetzelfde probleem stelt zich met de acupunctuur. Wordt in het Westen veel te snel onder tafel geveegd. Niets op voorhand uitsluiten zonder degelijk wetenschappelijk onderzoek. Zo denk ik erover. Laatst gewijzigd door system : 20 juni 2007 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In ieder geval, zulke toestellen claimen veel... maar bedriegen minstens evenveel. Wedrom worden , net zoals bj astrologie, bepaalde eigenschappen toegekend volgens de regeltjes van de natte vinger... Dat al ten eerste. Ten tweede heeft op zulk toestel elk object een foto, dood of levend. ten derde weten we al hoe dit werkt en is dit niets super, gewoon elektro-fysica die nietszeggende resultaten geeft. Deze toestellen bestaan al meer 30-40 jaar denk ik, als het zoiets wereldschokkend zou zijn zou het allang veel breder in de praktijk genomen zijn. Neem als voorbeeld de verschillende scanners in de ziekenhuizen. Het nut en effect is daarvan bewezen en kijk eens, Overal in de wereld worden die in de praktijk gebruikt, gewoon omdat ze bewezen werken. Als uw krilian toestel ook zo zou zijn zou het er al 30 jaar naast de rest van die apparatuur staan. Laatst gewijzigd door Zyp : 21 juni 2007 om 07:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En ik ben niet 'in een religie' gedonderd. Ik volg gewoon, relax consequent de waarheid, zonder te flippen van: "Oeiejoeiejoei!!!!! als de waarheid nu net uitgerekend lijnrecht ingaat tegen de mainstream cultuur die hier vandaag heerst, en als blijkt dat de mensen die als 'terroristen', en andere angstaanjagende titels worden afgeschilderd, een groot stuk van het recht aan hun kant hebben.
Wij, alle mensen op aarde hebben een gemeenschappelijk probleem met onze menselijkheid. Als we niet bereid zijn dat gezamenlijk, hand in hand, en met wederzijds begrip, respect, en barmhartigheid voor mekaar, op te lossen, dan kunnen we niet overleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Religie hoort niet in het onderwijs thuis. Voor mij is de koppeling van religie aan het onderwijs gelijk aan hersenspoeling.
Elk kind heeft het recht om zijn eigen keuze te maken, dat is échte vrijheid van onderwijs. Slechts een kleine minderheid van de mensen in Nederland is practiserend Christen of Moslim, het gedoopt worden uit traditie tel ik natuurlijk niet mee als iemand nooit naar de kerk gaat. Ook is het juist enorm belangrijk dat de kinderen op school met andere kinderen uit verschillende milieus in aanraking komen (arm vs rijk, stad vs dorp, sterk religieus vs atheïstisch enz). Dit bevorder mi de sociale cohesie in de maatschappij omdat we elkaar dan beter kunnen begrijpen. Voor een kakker is het goed als hij eens een vriendje krijgt die een bijstandsmoeder heeft, voor een practiserend gereformeerde is het goed als hij eens een atheïstisch vriendje krijgt enz. Het gaat tegen dat wij een tunnelvisie krijgen. Nog een laatste argument om tegen de koppeling van religie aan onderwijs te zijn is het gegeven dat deze zogenaamde religieuze scholen (60% van de mensen gaat naar een christelijke school terwijl minder dan 10% van de kinderen ook practiserend christen is) leerlingen mogen weigeren. Soms omwille van hun achtergrond, soms omdat ze toevallig een wat mindere CITO-toets hadden. Veel scholen blijven maar wat graag christelijk omdat ze hun scholen op die manier wit kunnen houden. Ja, ze zijn bereid een klein percentage allochtonen op school toe te laten (vaak een quotum) maar niet evenredig veel zodat de openbare scholen veel meer een concentratie van allochtonen zijn gaan hebben. Nu maakt het mij geen reet uit wat iemands afkomst of huidskleur is maar het is nu eenmaal zo.
![]() |
![]() |
#525 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wij, alle mensen op aarde hebben een gemeenschappelijk probleem met onze menselijkheid. Als we niet bereid zijn dat gezamenlijk, hand in hand, en met wederzijds begrip, respect, en barmhartigheid voor mekaar, op te lossen, dan kunnen we niet overleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door system : 21 juni 2007 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het verhaaltje over de onzichtbare kleren van de keizer gaat over het feit dat mensen geloven wat de mainstream hen opdringt, zonder voor zichzelf te denken. Mijn vermogen om God te zien, heb ik te danken aan het feit dat ik mij heb kunnen bevrijden van de tiranie van het mainstream denken. Ik ken 'atheïsten' die zichzelf atheist noemen, maar infeite alleen de versie van 'God' als instrument in handen van op macht beluste lieden afwijzen, en God toch wel degelijk zien, maar er dan een andere naam aan geven. Dat schept voor hen wellicht meer duidelijkheid. Als ik over God spreek, dan heb ik het over een bevrijdend concept, terwijl jullie, die God afwijzen, bij de term 'God' aan het bedrieglijke, manipulatieve instrument denken. We spreken dus naast mekaar, over verschillende dingen. In tegenstelling tot julllie kijk ik niet minachtend neer op het patrimonium wat onze voorouders ten koste van grote inspanningen, en veel leed hebben opgebouwd. Jullie weten goeie, waardevolle teksten die vandaag geschreven worden, evengoed de nek om te wringen. Bovendien worden dezelfde verhalen steeds weer herhaald. De faculteiten menswetenschappen houden zich eigenlijk bezig met wat in de heilige boeken staat te herhalen in een jargon met een verminderde toegankelijkheid voor de brede lagen van de samenleving. Het doel is in de eerste plaats meer macht te verwerven door een schijn van verhoogde 'geleerdheid' op te wekken. In veel gevallen doen wetenschappers ook werk dat een toegevoegde waarde heeft, maar dat is niet altijd het geval. Urbain Vermeulen van de KUL doet onder het mom van 'wetenschap' aan het cultiveren van de islamofobie, en het aanzetten tot haat tegen moslims. Gelukkig houden zijn oversten hem tegenwoordig een beetje in toom. Welke ook de situatie is waarin men zich bevindt, alles is altijd te herleiden tot of men bezig is met zijn egokneuzingen, ofwel heeft men een ego die voldoende sterk is opdat men zich op een objectieve manier kan openstellen voor de waarheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 |
Partijlid
|
![]() Ik ben er mij goed van bewust dat volgen bijzonder lastig wordt.
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Partijlid
|
![]() Vind ik ook. Ik zie ook wel iets in die chakra's.
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |||||||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je moet vooral kinderen veel oprechte liefde, en geborgenheid geven, en daar consequent in zijn. Dat wil zeggen dat je gedrag niet in tegenstelling mag zijn met je retoriek. De meeste psychologen begrijpen dat niet eens. Ze denken dat 'consequent' zijn wil zeggen dat je niet van gedacht mag veranderen. Zo dacht Goedele Liekens dat als ze beslist had niet naar een pretpark te gaan op woensdagnamiddag, dat ze zich niet mocht bedenken. Dat is dus naast de kwestie. Ook een Australisch psycholoog die een jaar of wat geleden goeie methodes voor de omgang met kinderen kwam promoten (waren wij die dan kwijt?) had een foute opvatting over consequent gedrag. Het goede is gewoon altijd een beetje moeilijk, vraagt een beetje inspanning. Akkoord, ik ben er een beetje moe van, maar het heeft enorm veel opgebracht, en dat maakt het toch wel meer dan de moeite waard. Ik zou het echt van harte opnieuw doen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(Filip Dewinter wou een 'Zonder Jihadstraat' = een 'Zonder menselijke ontwikkelingsstraat'. Typisch voor het VB) Citaat:
Christelijke scholen zijn meer gegeerd omdat ze beter onderwijs bieden dan de gemeenschapsscholen. Ik vind ook dat de Joodse scholen moeten blijven kunnen, en het zou goed zijn als de overheid extra inspanningen zou doen om islamtische scholen op touw te zetten. Het is voor Joden, en voor moslims belangrijk dat hun geschiedenis niet verloren gaat. Het geschiedenisonderwijs in de andere scholen is nog teveel geschreven vanuit dominantie, nog te denigrerend voor het andere. Je hebt dus mééér godsdienstonderwijs nodig, en niet minder om een evenwichtige pluralistische samenleving te stichten. In het andere geval doe je de christelijke fouten over. We moeten er altijd bijvoegen dat sedert 1965 het christendom, met wissselend succes, probeert open te staan voor andersdenkenden. Citaat:
Citaat:
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Partijlid
|
![]() [quote=system;2746250]
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Jij neemt dus de communicatiestrategie van de drie monotheïstische religies over. Zij nemen 'de engel Gabriël' als metafoor voor het analytische denken. Hmmm, hmmm...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jammer dat er maar geen antwoord komt op een heel eenvoudige vraag:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ook ben ik nooit pisnijdig geweest. Ik vermoed dat jij bepaalde waanvoorstellingen in het hoofd haalt. Is het niet zo dat je misschien zelf pisnijdig bent? Ik heb dat gebedje opgezocht, en het stelt geen probleem. Dat is toch een simpel antwoord, waarmee alles is gezegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Beste Circetje, ik weet de dingen die ik vandaag weet, ook nog maar vrij recent. Voor die tijd ging ik, zoals de meeste mensen, met de beste bedoelingen mee in het mainstream denken. Wat is het wat jij wil, wil je het beste voor de samenleving, of is je nood aan een uitlaatklep voor je negatieve gevoelens zo groot dat je daaraan voorrang moet verlenen boven het algemeen welzijn? Ik heb alle begrip voor het feit dat je je niet goed voelt. Dat overkomt ieder mens wel eens. We kiezen daar niet voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
Minister-President
|
![]() Als er één geloof is dat verboden moet worden, is het de Islam wel. Constant aanzetten tot haat, zichzelf superieur vinden tegenover anderen. De belangrijkste bron van geloof (de Koran) roept zelfs op tot de Jihad, de heilige oorlog tegen andersgelovigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Banneling
|
![]() El jihad den heilgen oorlog.....in woord of in daden staat DA geschreven ?!
WIE ?!!! Durft ....liefst nen imam & liefst éne van de el haadj oké & nu de volgende aub ![]() Bij mijn weten waren ENKEL de chinezen in staat om tot een soort van leven en doods gevecht over te gaan wat dan al dan ni heilig kan zen . ZONDER naam te noemen dacht ik niet dat onze profeet nen vleeslijken vechter zou zen geweest ....ook al spreekt men over iets dat eeuwen geleden zen waarde en NORMEN opstelde ....na christus . try me ![]() Niet gehéél den islaam is hetzelfde zoals het katholisisme of christelijke ....ect. Waarom verbannen dat wat reeds is ?! ![]() Laatst gewijzigd door duncan : 21 juni 2007 om 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vroeg u reeds meerdere malen over welk "onverstaanbaar Arabisch gebedje" (uw eigen woorden, nietwaar) het ging. Eerst antwoordde dat het er allemaal niet toedeed, om tegelijkertijd trouwens eens flink uit te halen naar de (volgens u ook onverstaanbare) Latijnse gebeden in de RKK. Daarna herhaalde ik de vraag met de verduidelijking of het om de "sjahada" ging. Eerst liet u dat links liggen, om vervolgens met het antwoord op de proppen te komen dat u "er niets in vond dat storen was". Nadat ik nogmaals de vraag had gesteld, wierp u mij de vraag voor de voeten wat mij aan dat gebed dan wel tegenstond. Hoe kon ik dat nu weten? U gaf immers geen antwoord over welk gebed het ging. Dus, alweer hetzelfde scenario: herhalen van de vraag. Een na nog eens tweemaal hetzelfde geeft u in bovenstaand bericht nog steeds geen antwoord. Waarom niet? Waarom kunt u ons niet gewoon een verwijzing of de tekst (mag gerust in het Arabisch) geven? Wat is daar nu zo moeilijk aan? |
|
![]() |
![]() |