![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Minister
|
![]() het is nochtans een feit dat binnen 20 jaar er nog maar 5 ercent euopeanen zullen zijn, de anderen zullen allemaal van elders zijn
de vlaming sterft idd uit, da's een feit. jammer genoeg.
![]() |
#522 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat de dhimmies eerst de betekenis van het woord 'recuperatie' opzoeken. Blijkbaar gaat Mo's onzin er bij hen beter in dan de betekenis van een 'symbool dat gerecepureerd' werd. Nu meer moslims de kerstboom in huis halen en als symbool recupereren, zouden we volgens Rafke's loigica moeten stellen dat de kerstboom een islamitisch symbool is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik fundeer wat ik zeg door wikipedia te citeren. Jij draait als een gladde paling, door van symbolen een 'verband' te maken en zo... zoals gewoonlijk hé Raf. En nee ik ben niet boos. Integendeel. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zou iemand van de moderatie deze thread ajb kunnen overplanten naar "Integratie en vreemdelingenbeleid". De andere sub-forums worden meer en meer ingepalmd door onderwerpen die er niet thuishoren.
![]() |
![]() |
#527 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Voor niet-"gelovigen" onder ons is het een stukje folklore dat ons dierbaar is, voor de "gelovigen" is het christelijk.
Nu, op hun eis zal niet ingegaan worden. Vooral als we stellen : - dan ook varkensvlees op hun menu in de ziekenhuizen - geen paaseitjes of een sint-niklaasgeschenk op school voor de moslimkindjes etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je stelt zelf dat het wel degelijk een islamitisch symbool is : de islam is de laatste in de rij om de kerstboom als symbool te recuperen. Voor de islam werd dit oud-Germaans symbool gerecupereerd door de vrijzinnigen, en in de tijden dat er nog christenen waren in Europa, door de katholiek kerk. Weer problemen met je geheugen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie jij hier ergens een kerstboom bij staan? Of paaseieren? http://www.begraafplaats.org/info/cl...hristelijk.htm http://nl.wikipedia.org/wiki/Categor...telijk_symbool Wat is uw bron om te stellen dat het wel om christelijke symbolen gaat? Paulus. Citaat:
Laatst gewijzigd door Paulus : 24 augustus 2007 om 16:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (Een klein beetje) ernstiger nu : ooit worden die kinderen groot en sterk, en de ouders oud en zwak. Hopelijk leidt dat niet tot nog méér gezinsdrama's. Ik ben toch ergens wel blij dat ik een 'traditionele' voornaam meekreeg. Mijn overgrootvader heette ook zo, en diens vader, en ... Maar ja, ik ben dan ook in de vroege 'sixties' geboren, hé, en in het Vlaanderen van toen was men toch nog vrij voorzichtig bij het namen geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom niet "nieuwjaarsboom" of "langste winterdagboom" of om het even wat. Waarom in alle talen dat woordje kerst, als het niets te maken heeft met dit kristelijk feest. Dank bij voorbaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat geëist wordt dat paaseieren uitdelen zou moeten verboden worden, hoort niet bij integratie noch vreemdelingenbeleid. Het feit dat geëist wordt dat kerstbomen zouden moeten verboden worden hoort evenmin bij integratie noch vreemdelingenbeleid. Dit gaat over ONZE folkloristische gebruiken waarbij moslims eisen dat die worden afgeschaft.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De graad van acceptatie is afhankelijk van de welwillendheid waarmee de overige leden van de samenleving op dat initiatief ingaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat een plezante thread, ik bescheur me zowat van het lachen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarschijnlijk noemen anderen dit kerstboom omdat die toevallig geplaatst wordt in de periode dat er kerstmis wordt gevierd. Net zoals men een ei een paasei noemt als het in de tuin valt rond de tijd dat er pasen wordt gevierd. Alhoewel Ostara (Easter / Östern) een betere benaming is: het hangt blijkbaar af van de mate waarin de kerk de taal heeft kunnen bepalen. Zo zijn er ook landen waar men Kerstmis nog steeds het Yulefeest noemt. Gezien de vervolging waar de heidenen aan blootgesteld werden is het in feite nog te verwonderen dat men de namen van Keltische feesten nog herinnert.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 augustus 2007 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tannenbaum is van de orde zoals bij ons spar, de soort van de boom, eens versierd voor het jawel kristelijke feest verandert die van naam, in zowat alle talen. Wat die Yule betreft, dat komt denk uit het noorden, in noorwegen us het Jul denk ik Laatst gewijzigd door spherelike : 24 augustus 2007 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ho! en daarom dat de duitsers zingen van "oh weihnachtsbaum" zeker, ipv oh tannenbaum....
En wat is Weihnacht dan? lijkt me evenmin zwaar katholiek: het waren de kelten die de dag lieten beginnen de avond voordien, niet de katholieken. Daarom dat we kerstAVOND vieren op 24/12 en niet op 25/12!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 augustus 2007 om 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wij zingen wel van o denneboom, wat nog dommer is aangezien het een spar is. Laatst gewijzigd door spherelike : 24 augustus 2007 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |