Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2007, 12:30   #521
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ultima Bekijk bericht
Ik kan uit eerste hand verzekeren dat Jukes respect heeft voor homo's, want ik ben één van de homo's uit zijn familiekring. Jukes is mijn schoonbroer. Ik heb me speciaal geregistreerd op dit forum omdat hij me een deel van de reacties hier had laten lezen. Jukes gaat voorzover ik kan zien nergens te keer tegen homo's op dit forum. Hij stelt alleen een logische vaag en dat is waarom sommige homo's zo menen te moeten opvallen met hun aard? De reacties die hij heeft gekregen, vooral dan van Raf en Doki, bevestigen wat ik al lang weet. Er zijn homo's die nog lang niet in het reine zijn met hun gesteldheid en ze provoceren dan speciaal om uiting te geven aan dat ongenoegen. Zo simpel is het volgens mij. Het citaat van Reve legt het perfect uit: homo's die zich zo opvallend gedragen, zetten de hele homogemeenschap in een slecht daglicht. Zelf zal ik dus nooit uiting geven van mijn sexuele voorkeur in het openbaar, zeker niet door te staan kussen. Op familiefeesten zit ik mijn vaste vriend niet te tongzoenen en Jukes doet dat ook niet met zijn vrouw. Zo hebben we allemaal respect voor mekaars gevoelens. Afbeeldingen met kussende mannen als symbool gebruiken vind ook ik, als homo, dus ongepast, want veel te privé. Mocht ik hetero zijn, dan zou ik ook geen afbeelding van mezelf plaatsen, al trekkebekkend met mijn vrouw. Maar ik kijk gelukkig zelden op forums. Weinig tijd voor!
Wat een hoop bevooroordeelde, ongefundeerde, paternalistische kwatch. Waar haal jij de arrogantie vandaan om het proces te maken van mensen die je van haar noch pluim kent? Waar haal jij de pretentie vandaan om hier in naam van "de homogemeenschap" een frontale aanval te lanceren tegen "homo's die zich zo opvallend gedragen"? Je moest je schamen! Die mensen - met wie je minstens je geaardheid deelt - hebben voor jou op de barricades gestaan en er dus voor gezorgd dat jij hier in relatieve vrijheid een relatie kan aangaan met een andere man; dat je je niet langer hoeft te verstoppen voor de buitenwereld; dat je niet langer in duistere achterbuurten op zoek moet gaan naar "verboden mannenliefde". Dat hebben jij en ik te danken aan die "homo's die zich zo opvallend gedragen"; die homo's die het na eeuwen van vernederingen en onderdrukking door "normale" heteroseksuelen niet langer pikten om een leven van leugens te leven.

En jij komt hier doodleuk even vertellen dat je een afbeelding van twee mannen die elkaar kussen "provocerend" vindt? Als er hier één homo is die nog lang niet in het reine is met zijn "gesteldheid", dan ben jij het wel. Jij hebt niet eens respect voor jezelf, laat staan dat je objectief zou kunnen oordelen over het (gebrek aan) respect van je "schoonbroer" jegens homoseksuelen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 12:33   #522
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
...waarop Andro dit typte.
Waarmee je bewijst iets niet te snappen.

Ikzelf zou het erg beschamend vinden mochten anderen, mij er op wijzen dat zij mijn avatar niet aan hun kinderen willen laten zien. Ik zou niet willen dat anderen omwille van mijn avatar de optie 'avatars verbergen' zouden moeten gebruiken.

Ik zou eerder van avatar veranderen. Maar zoals ik zei, snap jij dat blijkbaar niet.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 12:35   #523
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Niet op basis van vooroordelen, maar op basis van wat op het forum waar te nemen is. Was dit fenomeen niet opgevallen, dan was er ook geen vraag over gekomen. Blijven ontkennen dat dit daadwerkelijk zo is, heeft echt niet veel zin.

En ja we weten dat er ook kussende hetero's als avatar gebruikt worden en ja we weten dat niet alle homoseksuelen hun geaardheid laten blijken door hun avatar...

Maar je moet ook eens durven rondkijken...verder dan je neus lang is...

Iemand kwam hier zeggen dat hij zijn kinderen niet wil confronteren met bepaalde avatars. Ik kan dat best begrijpen en ik ben hierin zeker niet alleen.

Allee vooruit: maak me nu maar weer uit voor homofoob.
Homofoob!

Citaat:
Paulus.
Raf.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 7 september 2007, 12:35   #524
born2bewild
Banneling

Standaard

ultima heeft duidelijk een gevoelige spot geraakt.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 12:35   #525
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat een hoop bevooroordeelde, ongefundeerde, paternalistische kwatch. Waar haal jij de arrogantie vandaan om het proces te maken van mensen die je van haar noch pluim kent? Waar haal jij de pretentie vandaan om hier in naam van "de homogemeenschap" een frontale aanval te lanceren tegen "homo's die zich zo opvallend gedragen"? Je moest je schamen! Die mensen - met wie je minstens je geaardheid deelt - hebben voor jou op de barricades gestaan en er dus voor gezorgd dat jij hier in relatieve vrijheid een relatie kan aangaan met een andere man; dat je je niet langer hoeft te verstoppen voor de buitenwereld; dat je niet langer in duistere achterbuurten op zoek moet gaan naar "verboden mannenliefde". Dat hebben jij en ik te danken aan die "homo's die zich zo opvallend gedragen"; die homo's die het na eeuwen van vernederingen en onderdrukking door "normale" heteroseksuelen niet langer pikten om een leven van leugens te leven.

En jij komt hier doodleuk even vertellen dat je een afbeelding van twee mannen die elkaar kussen "provocerend" vindt? Als er hier één homo is die nog lang niet in het reine is met zijn "gesteldheid", dan ben jij het wel. Jij hebt niet eens respect voor jezelf, laat staan dat je objectief zou kunnen oordelen over het (gebrek aan) respect van je "schoonbroer" jegens homoseksuelen.
Amen to that.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 12:36   #526
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
pathetisch
Oud 7 september 2007, 12:36   #527
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Mensen als jij,

die het klaarspelen om een liefdevolle afbeelding uit de oudheid, zoals deze die ik als avatar heb gekozen, af te doen als "homoseksuele provocatie",

die geen gelegenheid ongebruikt laten om in elke thread waar homoseksualiteit ter sprake komt hun morele bezwaren bij deze vorm van liefde te afficheren, daarbij nooit een originele idee formulerend, maar zich beperkend tot het schier eindeloos herhalen, na-apen en beamen van andere homofoben,

die homo's met een kinderwens ervan betichten een kind te willen zoals een kleuter een hamster wilt, uit puur en bewust eigenbelang, en zonder enig respect voor de noden van het kind,

die, pathetisch schermend met pseudo-wetenschappelijke nonsens met alle geweld homoseksualiteit in het verdomhoekje van de psychologische stoornissen trachten te drummen,

die zich opwerpen als verdediger van de vrije meningsuiting wanneer het in hun kraam past, maar zich tegelijk oeverloos storen aan uitingen van mensen die niet hun enge levensvisie delen ;

voor zo'n mensen heb ik bitter weinig begrip.
Kernachtig en to the point!

Citaat:
Oud 7 september 2007, 12:37   #528
Winterhamer
Banneling

Standaard

Heb je het nou over die metrosexuele jongens die denken dat ze macho hetero zijn door zichzelf als stereotypische homo's te verkleden
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 12:38   #529
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neem me niet kwalijk, maar het zijn juist die homoseksuelen, die hun homoseksualietit etaleren alsof het om een ik-weet-niet-wat gaat, die de ganse homogemeenschap in een slecht daglicht stellen. Want een normaal mens loopt niet met zijn geaardheid rond als een sandwichman.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 september 2007 om 12:40.
Oud 7 september 2007, 12:38   #530
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarmee je bewijst iets niet te snappen.

Ikzelf zou het erg beschamend vinden mochten anderen, mij er op wijzen dat zij mijn avatar niet aan hun kinderen willen laten zien. Ik zou niet willen dat anderen omwille van mijn avatar de optie 'avatars verbergen' zouden moeten gebruiken.

Ik zou eerder van avatar veranderen. Maar zoals ik zei, snap jij dat blijkbaar niet.

Paulus.
Dit is een vrij forum Paulus, er komt wel meer content voorbij die niet voor kinderen geschikt is. Zeker als je het vocabulaire van sommigen hier onder de loep neemt!

Als we in een maatschappij terecht komen waar niets meer gezegd of uitgebeeld mag worden wat voor iemand beledigend of ''incorrect'' is, is er geen sprake meer van vrijheid van meningsuiting e.d...
Oud 7 september 2007, 12:40   #531
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
pathetisch
Ik denk dat jij een ander beeld in je hoofd hebt dan Raf. Jij denkt waarschijnlijk aan de ''hysterische homo'', terwijl Raf het gewoon heeft over de prominenten binnen de beweging die voor de verworven vrijheden hebben gevochten.
Oud 7 september 2007, 12:40   #532
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem me niet kwalijk, maar het zijn juist die homoseksuelen, die hun homoseksualietit etaleren alsof het om het leven gaat, die de ganse homogemeenschap in een slecht daglicht stellen. Want een normaal mens loopt niet met zijn geaardheid rond als een sandwichman.
Wat weet jij daarvan? Met welk recht spreek jij voor "de homogemeenschap"? Wie "etaleert" er zijn homoseksualiteit alsof zijn leven ervan afhangt?

Citaat:
Paulus.
Raf.

Citaat:
Oud 7 september 2007, 12:42   #533
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Jij denkt waarschijnlijk aan de ''hysterische homo'',
hoe zou dat komen
Oud 7 september 2007, 12:42   #534
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ultima Bekijk bericht
Ik kan uit eerste hand verzekeren dat Jukes respect heeft voor homo's, want ik ben één van de homo's uit zijn familiekring. Jukes is mijn schoonbroer. Ik heb me speciaal geregistreerd op dit forum omdat hij me een deel van de reacties hier had laten lezen. Jukes gaat voorzover ik kan zien nergens te keer tegen homo's op dit forum. Hij stelt alleen een logische vaag en dat is waarom sommige homo's zo menen te moeten opvallen met hun aard? De reacties die hij heeft gekregen, vooral dan van Raf en Doki, bevestigen wat ik al lang weet. Er zijn homo's die nog lang niet in het reine zijn met hun gesteldheid en ze provoceren dan speciaal om uiting te geven aan dat ongenoegen. Zo simpel is het volgens mij. Het citaat van Reve legt het perfect uit: homo's die zich zo opvallend gedragen, zetten de hele homogemeenschap in een slecht daglicht. Zelf zal ik dus nooit uiting geven van mijn sexuele voorkeur in het openbaar, zeker niet door te staan kussen. Op familiefeesten zit ik mijn vaste vriend niet te tongzoenen en Jukes doet dat ook niet met zijn vrouw. Zo hebben we allemaal respect voor mekaars gevoelens. Afbeeldingen met kussende mannen als symbool gebruiken vind ook ik, als homo, dus ongepast, want veel te privé. Mocht ik hetero zijn, dan zou ik ook geen afbeelding van mezelf plaatsen, al trekkebekkend met mijn vrouw. Maar ik kijk gelukkig zelden op forums. Weinig tijd voor!
Bravo, eindelijk eens een tegengewicht voor al die homoseksuele aandachtshoeren op dit forum.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 12:43   #535
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
hoe zou dat komen
Weet ik niet. Er zijn ook heel veel hysterische VB'ers, zoals Morel. Laat ik hierdoor mijn algehele beeld beïnvloeden? Zeker niet.
Oud 7 september 2007, 12:43   #536
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is een vrij forum Paulus, er komt wel meer content voorbij die niet voor kinderen geschikt is. Zeker als je het vocabulaire van sommigen hier onder de loep neemt!

Als we in een maatschappij terecht komen waar niets meer gezegd of uitgebeeld mag worden wat voor iemand beledigend of ''incorrect'' is, is er geen sprake meer van vrijheid van meningsuiting e.d...
Er is niemand die zegt dat het niet mag.

Paulus.
Oud 7 september 2007, 12:44   #537
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet ik niet. Er zijn ook heel veel hysterische VB'ers, zoals Morel. Laat ik hierdoor mijn algehele beeld beïnvloeden? Zeker niet.
interessant.

kunnen we nu on topic blijven. Het is lastig genoeg om 1 vraag beantwoord te krijgen.
Oud 7 september 2007, 12:47   #538
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Ik zou eerder van avatar veranderen.

Paulus.
Ik niet.
Oud 7 september 2007, 12:53   #539
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Ik niet.
geen probleem. Als je nu nog kan typen waarom dan is de vraag van deze thread beantwoord en kunnen we verder.
Oud 7 september 2007, 12:53   #540
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volledig eens hiermee! (Schrijf dat alvast op conto van de fameuze "homo-lobby") En ik denk trouwens dat Raf terecht dit aspect, dat tijdens deze discussie onvoldoende is belicht, benadrukt.

Provoceren is, net als betogen, schrijven op een forum of spreken, een communicatietechniek. Gerard Reve, wiens mening hier al een paar keer geïnstrumentaliseerd is tot een argument van het Verzameld Homofoob Collectief, heeft zijn leven lang geprovoceerd, en zijn boeken bulken van de homoseks. Ik merk op dat hij bij Jukes en anderen toch een zeker respect opbrengt. Dat komt omdat provoceren niet noodzakelijk negatief is. Provoceren is een techniek die ten goede en ten kwade kan worden gebruikt. Als Reve uitvaart tegen bepaalde gevallen van provocerende homo's, dan komt dat omdat zij volgens hem het instrument van de provocatie met verkeerde doeleinden hanteren, en niet omdat ze provoceren.

Een goed voorbeeld -en nu kom ik terug op Raf's bijdrage- van provocatie ten goede is de Stonewallmanifestatie die in de VS het begin van de emancipatie van homo's en lesbiënnes heeft ingeleid. Die manifestatie was bijzonder provocerend, maar ze heeft er uiteindelijk wel toe geleid dat homo's zich nu niet meer hoeven te verstoppen. De jaarlijkse Gay Pride herdenkt deze beweging, en het blijkt duidelijk uit de reacties hier dat ook die nog steeds broodnodig is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be