![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En jij komt hier doodleuk even vertellen dat je een afbeelding van twee mannen die elkaar kussen "provocerend" vindt? Als er hier één homo is die nog lang niet in het reine is met zijn "gesteldheid", dan ben jij het wel. Jij hebt niet eens respect voor jezelf, laat staan dat je objectief zou kunnen oordelen over het (gebrek aan) respect van je "schoonbroer" jegens homoseksuelen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf zou het erg beschamend vinden mochten anderen, mij er op wijzen dat zij mijn avatar niet aan hun kinderen willen laten zien. Ik zou niet willen dat anderen omwille van mijn avatar de optie 'avatars verbergen' zouden moeten gebruiken. Ik zou eerder van avatar veranderen. Maar zoals ik zei, snap jij dat blijkbaar niet. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Banneling
|
![]() ultima heeft duidelijk een gevoelige spot geraakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 |
Banneling
|
![]() Heb je het nou over die metrosexuele jongens die denken dat ze macho hetero zijn door zichzelf als stereotypische homo's te verkleden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 september 2007 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we in een maatschappij terecht komen waar niets meer gezegd of uitgebeeld mag worden wat voor iemand beledigend of ''incorrect'' is, is er geen sprake meer van vrijheid van meningsuiting e.d... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik niet.
![]() |
![]() |
#539 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Provoceren is, net als betogen, schrijven op een forum of spreken, een communicatietechniek. Gerard Reve, wiens mening hier al een paar keer geïnstrumentaliseerd is tot een argument van het Verzameld Homofoob Collectief, heeft zijn leven lang geprovoceerd, en zijn boeken bulken van de homoseks. Ik merk op dat hij bij Jukes en anderen toch een zeker respect opbrengt. Dat komt omdat provoceren niet noodzakelijk negatief is. Provoceren is een techniek die ten goede en ten kwade kan worden gebruikt. Als Reve uitvaart tegen bepaalde gevallen van provocerende homo's, dan komt dat omdat zij volgens hem het instrument van de provocatie met verkeerde doeleinden hanteren, en niet omdat ze provoceren. Een goed voorbeeld -en nu kom ik terug op Raf's bijdrage- van provocatie ten goede is de Stonewallmanifestatie die in de VS het begin van de emancipatie van homo's en lesbiënnes heeft ingeleid. Die manifestatie was bijzonder provocerend, maar ze heeft er uiteindelijk wel toe geleid dat homo's zich nu niet meer hoeven te verstoppen. De jaarlijkse Gay Pride herdenkt deze beweging, en het blijkt duidelijk uit de reacties hier dat ook die nog steeds broodnodig is.
![]() |
![]() |