Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2012, 19:52   #5381
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
U geeft de VZW's dus eens te meer gelijk want de verdediging "anderen doen het OOK" is een bevestiging van schuld.
De rechter had dienaangaande dus gelijk als hij die islampraktijken evenals de VZW's "onethisch" en "barbaars" noemde...
Neen, ik geef het Vlaams Blok nog steeds geen gelijk, want wat zij als "waarheid" proberen te verpatsen, blijkt helemaal geen waarheid te zijn. Dat "anderen het ook doen" is overigens geen "verdediging", maar een verklaring waarom de uitspraken van het Vlaams Blok verkeerd zijn. En bovendien heeft die rechter de praktijk van de vrouwenbesnijdenis niet als "onethisch" en "barbaars" genoemd; hij heeft gezegd dat het Vlaams Blok die praktijk misbruikte 'om het imago van de “allochtone medemens”, zoals deze spottend wordt genoemd, als onethisch en barbaars te kunnen bestempelen en aldus bij te dragen tot de gevoerde haatcampagne'. Het zou immers niet betamen dat de rechter hierover persoonlijk een waardeoordeel velt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 20:20   #5382
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

blz 270 en nog steeds geen racisme te vinden!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 20:20   #5383
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Dixie : 20 maart 2012 om 20:22.
Oud 20 maart 2012, 20:21   #5384
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Dixie : 20 maart 2012 om 20:22.
Oud 20 maart 2012, 20:21   #5385
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Neen, ik geef het Vlaams Blok nog steeds geen gelijk, want wat zij als "waarheid" proberen te verpatsen, blijkt helemaal geen waarheid te zijn. Dat "anderen het ook doen" is overigens geen "verdediging", maar een verklaring waarom de uitspraken van het Vlaams Blok verkeerd zijn. En bovendien heeft die rechter de praktijk van de vrouwenbesnijdenis niet als "onethisch" en "barbaars" genoemd; hij heeft gezegd dat het Vlaams Blok die praktijk misbruikte 'om het imago van de “allochtone medemens”, zoals deze spottend wordt genoemd, als onethisch en barbaars te kunnen bestempelen en aldus bij te dragen tot de gevoerde haatcampagne'. Het zou immers niet betamen dat de rechter hierover persoonlijk een waardeoordeel velt.
Wel Raf, de Raad Van State zegt dat het discours van het VB niet aanzet tot haat.
Maar dat zullen wel idioten zijn zeker.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 20:24   #5386
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 20 maart 2012, 20:30   #5387
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wel Raf, de Raad Van State zegt dat het discours van het VB niet aanzet tot haat.
of erger nog het zijn misschien 'racisten'
Oud 20 maart 2012, 20:32   #5388
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
of erger nog het zijn misschien 'racisten'
Dat moet haast wel.
Oud 21 maart 2012, 06:39   #5389
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Artisjok
Maar ik wil weten wat de forumgebruiker denkt :
“Is het een misdaad vreemdeling te zijn?”
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Voorlopig niet, maar laat ons hopen dat het ooit zover komt.
Oud 21 maart 2012, 06:43   #5390
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Die "stelling" werd al lang dubbel en dwars onderuit gehaald.
Voor zover dat nodig was.
Oud 21 maart 2012, 06:44   #5391
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij het arrest van de Raad van State nog eens opnieuw moet lezen, Pericles-met-een-c. Vooral de conclusie. Vraag misschien ineens ook iemand om je uit te leggen wat daar staat, want je hebt er duidelijk niet al te veel van begrepen...

Citaat:
Oud 21 maart 2012, 08:21   #5392
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Amaai, na hoeveel bladzijden hebben de VB-aanhangers het eindelijk fits?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 08:24   #5393
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Fits?

Citaat:
Oud 21 maart 2012, 08:37   #5394
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Fits?
Het fits hebben is het door hebben.
Mijn spellingcontrole kent het woord, maar Vandale niet.
Oud 21 maart 2012, 10:02   #5395
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

al een tijdje terug bezig aan een lange en slopende dag...

Hoe zit het hier...
Al iets gevonden dat van verre trekt op racisme?
Blokproces?
Hoe zit dat nu?...hebben we al een citaat gevonden waaruit kan besloten worden dat de VZW's zich ergens vergist hebben?

Het laatste wat ik gelezen heb is:

Citaat:
”Het ethisch imago van de islamitische wereld houdt maar stand zolang men niet achter de façade kijkt of de getuigenis van een islamitische vrouw* hoort…In de islam is de vrouw binnen het huwelijk totaal rechteloos. De koran voorziet uitdrukkelijk dat een man zijn vrouw mag slaan als hij vreest dat ze ongehoorzaam zou kunnen worden ….De islamitische man kan zijn vrouw verstoten door driemaal een rituele verstotingformule uit te spreken.
Deze formaliteit kan in een minuut afgehandeld worden. … Betwistingen over de kinderen zijn er ook niet: tot zeven jaar kunnen ze bij hun moeder blijven, daarna worden ze onherroepelijk eigendom van de vader. … Een vrouw die verkrachting aangeeft wordt opgesloten in een cel zolang niet bewezen is dat ze zelf geen aanleiding tot die verkrachting heeft gegeven. … Niets kan de minachting voor de vrouw beter illustreren dan de besnijdenis. Anders dan bij mannen is de besnijdenis bij de vrouwen een blijvende sexuele verminking: de clitoris wordt geheel of gedeeltelijk geamputeerd. Dit is de mildste vorm, de zogenaamde kleine besnijdenis. Bij de infibulatie of grote besnijdenis worden alle uitwendige geslachtsorganen weggesneden en worden vervolgens de rauwe randen van de wonde dichtgenaaid waarbij slechts een kleine opening wordt gelaten om te urineren en te menstrueren. Dit alles gebeurt vaak in uiterst primitieve en onhygiënische omstandigheden. De houding van de islam tegenover de vrouw toont duidelijk aan dat de Europese en islamitische wereld totaal verschillend zijn. We kunnen dan ook niet dulden dat onze samenleving door islamitische wetten en zeden wordt geïnfiltreerd. … Men mag in dit land het Vlaams Blok onbeperkt aanvallen en beschimpen, maar op de zeden en gewoonten van de ‘allochtone medemens’ – hoe barbaars ook – mag blijkbaar geen enkele vorm van kritiek geuit worden.”
Het gaat hier dus over "de getuigenis van een islamitische vrouw"...en die kan het als slachtoffer uiteraard weten...
De waarheid en niets dan de waarheid dus: de ethische waarden van de islam die vrouwendiscrimnatie, mutilatie enz genereert is nul komma nul...
De rechter heeft daar nog het woord "barbaars" aan toegevoegd...en hij heeft gelijk...

Ikzelf zou het eens aan Ayaan Hirsi Ali vragen......
Zij is als besneden slachtoffer van de islam goed geplaatst om de stelling van de VZW's als volgt te verwoorden:
Citaat:
Mohammed is als individu verachtelijk. Mohammed zegt dat een vrouw binnenshuis moet blijven, een sluier moet dragen, bepaald werk niet mag verrichten, niet hetzelfde erfrecht heeft als haar man, gestenigd moet worden als zij overspel pleegt – ik wil laten zien dat er ook een andere werkelijkheid is dan de "waarheid" die, met behulp van Saoedisch geld, over de wereld wordt verspreid
Ik kan mij voorstellen dat er algehele verwarring bestaat met de islam-apologeten van het niveau van Edina/Akira/Artisjok/RAf over wat pocolinkieland met die "waarheid" waar Ayaan het over heeft nu eigenlijk zou moeten doen...

Ik heb trouwens de indruk dat de linkse "maakbaarheid van de maatschappij" niet zo goed opschiet als er keer op keer enkelingen,VZW's en andere realisten melding maken van de gevolgen van de sharia als onscheidbaar onderdeel van de islam.

Dit vonnis heeft beijgevolg een averechts effect: ongeveer iedereen kent nu de verachtelijke binnenkant van de islam. Het feit alleen al dat die rechter het bekendmaken van die binnenkant als racisme en haatzaaierij veroordeelt bevestigt enkel de vernietigende waarheid over de islam.

Ik kan het eigenlijk niet beter zeggen dan de VZW's hierboven: "kijk naar de getuigenissen van een islamitische vrouw..."

Ik ken het vonnis niet helemaal vanbuiten maar als ik de voorbeelden lees dan denk ik bij mezelf: die VZW's zijn dat pussy's of zo?
Hoe komt het dat die zo zacht zijn tav de islamnazi's....ikzelf hak veel harder in op het krapuul dat zich identificeerd met vrouwendiscriminatie, verminking van kinderen,oproept tot uitroeiing van homo's en andersdenkenden, blind imperialisme, antidemocratie...kortom...een wrede en achterlijke ideologie...

de verdediging dat er ook anderen zulke midsdaden hebben gedaan en in een ander tijdvak tot op de dag van vandaagmaakt geeneens indruk in een theekransje van verworden sissies laat staan in een inhoudelijk debat...

Maar de adjectieven van de logebroeder blijven natuurlijk onverkort van kracht "onethisch" en "barbaars" alhoewel ik deze uitdrukkingen uiterst eufemistisch vind...

Ik vind het eigenlijk frustrerend: een VZW die spreekt uit ideologisch standpunt wordt door honderden overbetaalde speurders letter per letter gescreend.
Na twintig jaar kunnen die geeneens een onwaarheid produceren?
Waren die VZW's nu heiligen vraag ik mij af? Wie kan er nu twintig jaar standpunten verkondigen zonder zich ooit te vergissen?
Welnu: dagdageljks krijg ik meer respect voor die gozers die onze kultuur willen beschermen tegen de "onethische barbaren" van de islam...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 maart 2012 om 10:05.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 10:02   #5396
Fieseler

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 maart 2012 om 10:03.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 11:56   #5397
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij het arrest van de Raad van State nog eens opnieuw moet lezen, Pericles-met-een-c. Vooral de conclusie. Vraag misschien ineens ook iemand om je uit te leggen wat daar staat, want je hebt er duidelijk niet al te veel van begrepen...
De conclusie is Rafke, dat het discours van het VB weliswaar confronterend is voor bepaalde bevolkingsgroepen doch moet kunnen in een normale democratie.
En verder ook dat hun discours niet aanzet tot haat.
Meer moet dat toch niet zijn hé Rafke.
Oud 21 maart 2012, 12:55   #5398
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De conclusie is Rafke, dat het discours van het VB weliswaar confronterend is voor bepaalde bevolkingsgroepen doch moet kunnen in een normale democratie.
En verder ook dat hun discours niet aanzet tot haat.
Meer moet dat toch niet zijn hé Rafke.
Neen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5167
Oud 21 maart 2012, 13:05   #5399
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
neen...

logica:

A/ de islam is foei
daar is iedereen (behalve de islamieten, sexisten, homofoben en antidemocraten) het over eens.
B/ een moslim belijdt de islam

C/ moslims zijn foei: deze logische gevolgtrekking is verboden. Men heeft er zelfs een blik semantische begrippen voor opengedaan: islamofoob, racist, xenofoob, enz...
Oud 21 maart 2012, 13:13   #5400
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Meisje.
Iedereen stigmatiseert.
De sossen , de PVDA enz... stigmatiseren de rijken
De rijken stigmatiseren de stempelaars.
De groenen stigmatiseren diegenen het op dat gebied niet zo nauw nemen
De planteneters stigmatiseren de vleeseters
De niet rokers stigmatiseren de rokers
enz...
Stigmatisatie is helemaal niet verboden.
Het behoort tot het politieke spel.
Maar stigmatisatie gelijk stellen met aanzetten tot haat, dat is debiel.
Die rechter in Gent haalde duidelijke beide begrippen door elkaar
En fout die de Raad van State niet maakte.
En het moreel gezag van de rechters van de Raad Van State lijkt mij toch een pak hoger te zijn dat dat van een logerechterke.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be