Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2024, 09:53   #54161
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En ik maar denken dat de mensen in Oekraïne het regime weg willen en smachten naar de weldaden van een Russische overheersing.
In sommige regio's wel ja.
In andere regio's worden de Russen hartsgrondig gehaat.

Om dat te begrijpen moet je al minstens een keer in Oekraïne rondgereisd hebben.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2024, 09:55   #54162
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In sommige regio's wel ja.
In andere regio's worden de Russen hartsgrondig gehaat.

Om dat te begrijpen moet je al minstens een keer in Oekraïne rondgereisd hebben.
Ik ben daar al geweest.

Uw air van de enige kenner te zijn is wat potsierlijk, weet je.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2024, 09:59   #54163
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ah je bent zo eentje die mee gaat met een bus, dus je wordt als propagandaslaaf uitgenodigd om te gaan kijken met uw eigen ogen hoe goed; en hoe vredig het daar allemaal verloopt in Donbas regio
Ewel nee, ik haat zulke reizen, daarom ben ik nog nooit in Noord-Korea geweest.
Oud 23 juli 2024, 10:05   #54164
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik ben daar al geweest.

Uw air van de enige kenner te zijn is wat potsierlijk, weet je.
OK dan, waar, wanneer en wat waren uw bevindingen?

Om Oekraïne te begrijpen moet je Lvov en de Karpaten aangedaan hebben, hartland van de Oekraïense cultuur en dat het anti-Russisch is is een understatement, ik werd daar zeer slecht behandeld omdat ze dachten dat ik een Rus/ Oost-Oekraïner was. Dus op den duur deed ik alsof ik geen Russisch kon en begon in het Engels. Uiteindelijk schakelden we dan toch over op het Russisch maar men was veel vriendelijker. Was er in 2008 of 2009.

Maar je moest ook steden als Mariupol, Donetsk, etc. aangedaan hebben (toen deze nog bij Oekraïne hoorden) en uiteraard de Krim.
Geen kat sprak daar Oekraïens, zowel linguïstisch als cultureel 100% Russisch. De overgrote meerderheid met wie ik sprak voelde zich geen echte Oekraïner. En ze worden door "echte Oekraïners" (uit Lviv, Kiev, etc.) ook niet als echte Oekraïners beschouwd.
Oud 23 juli 2024, 10:10   #54165
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hij vormt op zichzelf een soort pro-Russische vijfde kolonne hier in de EU.
Je moest eens weten hoeveel pro-Russen er wonen in landen als Bulgarije, etc.

Bulgaria's Orthodox Church elects new patriarch with pro-Russian views

https://www.voanews.com/a/bulgaria-o...s/7678825.html
Hongarije en Slovakije hebben een pro-Russische regering.
In Frankrijk kregen partijen die kritisch staan ten opzichte van het huidige Russofobe beleid de meerderheid van de stemmen.

Ook veel Oost-Duitsers zijn pro-Russisch.

Why Does Eastern Germany Love Putin So Much?

https://foreignpolicy.com/2023/09/17...isinformation/

Laatst gewijzigd door tomm : 23 juli 2024 om 10:17.
Oud 23 juli 2024, 10:51   #54166
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK dan, waar, wanneer en wat waren uw bevindingen?

Om Oekraïne te begrijpen moet je Lvov en de Karpaten aangedaan hebben, hartland van de Oekraïense cultuur en dat het anti-Russisch is is een understatement, ik werd daar zeer slecht behandeld omdat ze dachten dat ik een Rus/ Oost-Oekraïner was. Dus op den duur deed ik alsof ik geen Russisch kon en begon in het Engels. Uiteindelijk schakelden we dan toch over op het Russisch maar men was veel vriendelijker. Was er in 2008 of 2009.

Maar je moest ook steden als Mariupol, Donetsk, etc. aangedaan hebben (toen deze nog bij Oekraïne hoorden) en uiteraard de Krim.
Geen kat sprak daar Oekraïens, zowel linguïstisch als cultureel 100% Russisch. De overgrote meerderheid met wie ik sprak voelde zich geen echte Oekraïner. En ze worden door "echte Oekraïners" (uit Lviv, Kiev, etc.) ook niet als echte Oekraïners beschouwd.
Kyiv en Odessa, en wat plaatsen in de buurt van beide steden. Dat was in 2016.

Ik spreek geen Russisch of Oekraïens en werd dus benaderd als westerling. Over het algemeen werd ik zeer positief bejegend. Zeker in Kiev had men het veel over wat er met Maidan is gebeurd en men vertelde over Janoekovitsj als een corrupt figuur die het land wilde terugsturen in de Russische invloedssfeer.

Het bezoek aan het Lavraklooster gaf een wat andere impressie. Dat klooster werd op dat moment nog gerund door de Russisch-orthodoxe kerk en je merkte dat de gids zich niet zo positief opstelde ten aanzien van de lokale overheid.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2024, 11:48   #54167
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Simplisme troef.
ja ze was gevraagd om het in simpele woorden uit te leggen.. stel u voor..
en weet je wat, als je niet kunt uitleggen in één zinnetje waarover het conflict gaat, klopt de uitleg niet...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2024, 11:50   #54168
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In Frankrijk kregen partijen die kritisch staan ten opzichte van het huidige Russofobe beleid de meerderheid van de stemmen.

et alors ? zijn ze in de meerderheid ? en hebben ze een mening die het internationaal rechten van de mens / landen betekent ?
Oud 23 juli 2024, 12:04   #54169
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Simplisme troef.
De realiteit is meestal eenvoudig, propagandapogingen om ze om re buigen tot leugens meestal complexer.

Dat is wat jullie nu al twee jaar aan het proberen zijn: van de agressor het slachtoffer maken en omgekeerd. Tegen alle feiten in. En tevergeefs.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2024, 13:00   #54170
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nog een vreemde gedachtengang mijn inziens.

Enerzijds hoor je afschuwelijke bedreigingen naar het westen toe (genre 'we nuken jullie de verdoemenis in')
Maar als we er van uit gaan dat er in het westen ook heel veel sympathie is voor P&co (zoals jij hierboven beweert).
Hoe zit dat dan?
Worden die sympathisanten (zoals jij er oa ééntje bent) dan en passant ook maar mee verdampt met de schurkachtige westerlingen (zij die niet van P&co houden of er niet willen voor buigen – wat voor P&co mogelijks wel op het zelfde neerkomt)
Of
Heeft P&co daar iets voor ontwikkeld dat de symphatisanten gespaard worden van het hellevuur (soort selectief maaien?)
Dan hebben ze daar ongetwijfeld ook gebruik van gemaakt in al die steden en dorpen die ze in Ukr al met de grond gelijk hebben gemaakt.
Dat we van dat middel nog niet gehoord hebben is waarschijnlijk te wijten aan onze bevooroordeelde westerse pers.
Mocht dit zo zijn mag je daar uiteraard altijd je licht laten over schijnen.

Laatst gewijzigd door satiper : 23 juli 2024 om 13:02.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2024, 13:21   #54171
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht

Enerzijds hoor je afschuwelijke bedreigingen naar het westen toe (genre 'we nuken jullie de verdoemenis in')
Maar als we er van uit gaan dat er in het westen ook heel veel sympathie is voor P&co (zoals jij hierboven beweert).
Hoe zit dat dan?
Worden die sympathisanten (zoals jij er oa ééntje bent) dan en passant ook maar mee verdampt met de schurkachtige westerlingen (zij die niet van P&co houden of er niet willen voor buigen – wat voor P&co mogelijks wel op het zelfde neerkomt)
Of
Heeft P&co daar iets voor ontwikkeld dat de symphatisanten gespaard worden van het hellevuur (soort selectief maaien?)
Dan hebben ze daar ongetwijfeld ook gebruik van gemaakt in al die steden en dorpen die ze in Ukr al met de grond gelijk hebben gemaakt.
Dat we van dat middel nog niet gehoord hebben is waarschijnlijk te wijten aan onze bevooroordeelde westerse pers.

ja gans UKR is zo n een verhaal, ze komen onze broeders en onderdrukte taalgenoten bevrijden< Ah jullie willen niet meewerken dan gooien we jullie huizen effe plat, verdiende loon bevrijdingsweigeraars
Oud 23 juli 2024, 13:29   #54172
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
ja gans UKR is zo n een verhaal, ze komen onze broeders en onderdrukte taalgenoten bevrijden< Ah jullie willen niet meewerken dan gooien we jullie huizen effe plat, verdiende loon bevrijdingsweigeraars
Ja, sneu voor tomm en zijn vrienden.
Hoe langer en hoe meer ze pleiten, hoe ongeloofwaardiger het wordt.
Dus dat ze nog maar wat voortdoen zeker.
Qua eye opener kan het tellen (voor wie wil zien natuurlijk )
Oud 23 juli 2024, 13:32   #54173
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht

Hoe zit dat dan?
Of
De werkelijkheid is natuurlijk dat het de Russische leiders geen bal kan schelen wie er sterft. Net zomin als het hen kan schelen wie er in Oekraïne sterft, en evenmin wie er in Rusland sterft.

Dacht Hitler bij zijn 9 maanden bombardementen op Britse steden aan de nazigezinden die daar woonden?
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2024, 14:41   #54174
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De werkelijkheid is natuurlijk dat het de Russische leiders geen bal kan schelen wie er sterft. Net zomin als het hen kan schelen wie er in Oekraïne sterft, en evenmin wie er in Rusland sterft.

Dacht Hitler bij zijn 9 maanden bombardementen op Britse steden aan de nazigezinden die daar woonden?
Naar 't schijnt dacht de snor voornamelijk aan Blondie (z'n hondje welteverstaan) niet dat het veel verschil maakte, ook zij moest er aan geloven (in the end). Dictators hè, speciaal soort mensen toch.
Oud 23 juli 2024, 16:00   #54175
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

moest ik Tomm zijn zou ik niet durven naar RU te gaan
de kans dat hij hier op het forum iets fout tokkelt is zodanig groot, dat hij veel kans heeft om opgepakt te worden

ah kammeradsky Tommy, kommen sie einmahl mitt, wir mussen eine weitere erklaring suchen fur ihre berichte auf Belgische Forums...

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 juli 2024 om 16:01.
Oud 23 juli 2024, 16:24   #54176
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan wel natuurlijk, maar ik reis niet alleen.
Mariupol loopt overigens niet weg, en als de huidige visa procedure onveranderd blijft, is de kans groot dat ik elk jaar wel een paar weken in Rusland zal belanden.
(Oekraïne, zo lang het huidige regime aan de macht is, is uitgesloten, ik sta op de zwarte lijst, heeft trouwens niets met dit forum te zien)

Overigens niets houdt U tegen om ZELF eens met eigen ogen te gaan zien hoe de vork nu in de steel zit. Russisch visum verkrijgen is gemakkelijk geworden, Rusland is naar West-Europese normen spotgoedkoop en veel mensen zullen bereid zijn om voor jouw te vertalen en je te helpen. Ook nog eens een erg mooi en divers land, daarom zou het ook een beetje zonde zijn om die kinderen de Kaukasus te onthouden en hen mee te brengen naar een stad met grote politieke symboliek waar de kinderen niets aan hebben.

Een road trip door Noord-Ossetië zal hen veel meer bijblijven.
https://www.youtube.com/watch?v=fg2v9s6-ruA&t=867s

Of een roadtrip naar de Elbrus, hoogste berg van Europa, je geraakt bijna helemaal nabij de top met een huurauto en nadien met kabelbanen. Ongeveer 10 keer goedkoper dan de kabelbanen nabij de Mont Blanc.

https://www.youtube.com/watch?v=9DnzsQAirqY&t=1s

Ondertussen leren de kinderen ook de culturen kennen van de vele volkeren die in deze regio leven. En dat moslims en christenen wel degelijk vreedzaam en als vrienden kunnen samenleven.

De keuken in de regio is trouwens ook heerlijk, terwijl die in Donbas en de Krim gewoontjes is, vergelijkbaar met Moskou. Extra voordeel, geen westerse fast food. Toch wel eens de Russische vervanging van McDonals proeven. Naar het schijnt goedkoper en beter. Slechter wordt moeilijk trouwens, ik vind McDonalds, quick, etc. oneetbaar. Trouwens ook een verkrachting van de Belgische/Franse, etc. keuken.
Hoeft niet, dank u. Ik wil daar niet per se terug heen.

Ik kan niet zo goed tegen die ongelijkheid; zoals je zegt, alles is daar zo goedkoop dat zelfs een middelmatige Europeaan aanzien wordt als rijk. Daardoor krijgt ge een onbalans. Als Westerling zijt gij meestal de attractie voor de local. Net zo in Brazil, Kenya, Indonesie. Ik vind dat niet zo plezant…

Anyway, ik zou toch nog eens naar wat andere bronnen zoeken over het aantal inwoners in Mariupol nu vs 4j geleden. Allez, als je het echt wilt weten natuurlijk; niet als je gewoon je priors bevestigd wilt zien
Oud 23 juli 2024, 21:34   #54177
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Zelfs zonder burgeroorlog, China moet maar tegen Amerika beginnen en wij staan dan alleen tegenover Rusland, Iran, Noord Korea en meer.

Kus uw geliefden vaarwel. Het zal echt wel uitmonden in oorlog... en neen we winnen deze niet.
Oud 24 juli 2024, 05:46   #54178
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een big kaboom in de Kerch regio. In de russische Kavkaz haven is UA erin gelukt de grootste russische Ferry met een voltreffer te trakteren. Een belangrijk gegeven, gezien deze vooral diende voor transport van militair materiaal naar de bezette Krim.

Het schip was de Slavyanin. Op het youtube kanaal van Denys Davydov staan beelden van het brandende schip.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2024, 05:55   #54179
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
et alors ? zijn ze in de meerderheid ? en hebben ze een mening die het internationaal rechten van de mens / landen betekent ?
Europa blijft Israël in de praktijk steunen, terwijl dat land massaal het internationaal recht en de mensenrechten schendt.
Et alors?
Oud 24 juli 2024, 05:56   #54180
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De realiteit is meestal eenvoudig, propagandapogingen om ze om re buigen tot leugens meestal complexer.

Dat is wat jullie nu al twee jaar aan het proberen zijn: van de agressor het slachtoffer maken en omgekeerd. Tegen alle feiten in. En tevergeefs.
Al 70 jaar probeert het Westen van Israël het slachtoffer te maken, tevergeefs. Tegen alle feiten in.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be