Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2006, 01:03   #5401
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Wat is dat nu weer voor een totaal belachelijke uitspraak.
Inderdaad. Uw uitspraak is wederom belachelijk.

Paulus slaat de nagel op de kop.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 01:06   #5402
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
waarom vergelijk je toch altijd met de Hezbollah om de daden van Israël te relativeren ?
de Hezbollah dat zijn immers de 'slechten', het krapuul de terroristen die niets of niemand ontzien ... dan kan je die toch moelijk op de balans gooien ?
Door steeds naar zelfmoordcommando's en de Hezbollah te verwijzen, kan hij de moord op zo eventjes 2.000 onschuldige Libanese burgers goedpraten.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 01:06   #5403
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je hebt gelijk. Een zetduiveljte is de oorzaak.

De zin had moeten zijn:

Net zoals de joden, de hindoe's de boeddhisten heeft geen enkele islamiet bekeringsdrang, daar doen ze het niet voor en dat beweer ik ook niet. Bekeren, zoals jij het bedoeld, is een christelijke (katholieke) term.

De verspreiding van de islam gebeurd niet door overtuiging, maar door voortplanting, huwelijken en vooral militair geweld.

Bedankt voor de rechtzetting Willem

Paulus.
Toch nog niet geheel correct denk ik; de bekeringsdrang van moslims lijkt juist hevig en indien eenmaal in machtspositie "niet goedschiks, dan maar anders". Kan ook moeilijk anders, als je de koran aandachtig leest.

http://www.ontdekislam.nl/shahada.php

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 september 2006 om 01:10.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 01:10   #5404
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Inderdaad. Uw uitspraak is wederom belachelijk.

Paulus slaat de nagel op de kop.
Van iemand die op een bepaald moment schreef 'En waarom weigeren de meeste moslimlanden diplomatieke betrekkingen te hebben met Israel? Omdat die moslims een grote bende racistische rotzakken zijn', krijgt Paulus de nodige steun natuurlijk.
Oud 1 september 2006, 01:14   #5405
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Toch nog niet geheel correct denk ik; de bekeringsdrang van moslims lijkt juist hevig en indien eenmaal in machtspositie "niet goedschiks, dan maar anders". Kan ook moeilijk anders, als je de koran aandachtig leest.

http://www.ontdekislam.nl/shahada.php
Misschien nog eens even snel verwijzen naar je oude uitspraak, nu je toch nog wakker bent: "Er heerst daar slechts 1 "cultuur" en die draait niet om aardappels; de zegeningen daarvan zoals het ritueel slachten van mensen enzo, blijken steeds duidelijker".
Oud 1 september 2006, 01:17   #5406
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Van iemand die op een bepaald moment schreef 'En waarom weigeren de meeste moslimlanden diplomatieke betrekkingen te hebben met Israel? Omdat die moslims een grote bende racistische rotzakken zijn', krijgt Paulus de nodige steun natuurlijk.
Jammer dat ik geen weddenschap had afgesloten want ik wist dat je deze quote van mij als reply zou gebruiken. Soit, mijn woordkeuze is niet altijd even diplomatiek en deze was er inderdaad over. Maar dat zijn nu eenmaal de regels van dit forum, je kunt je (geschreven) woorden niet terugnemen.

Maar kun je voor de verandering Paulus' stelling weerleggen? Ik ben benieuwd...
Oud 1 september 2006, 01:19   #5407
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Als een zelfmoordenaar met bomgordel en baby op de arm naar mijn familie toeloopt, dan zal ik hem neerschieten als ik kan. Sterft die baby daardoor ook dan vind ik dat voor zijn rekening. Hoe zou je zelf zijn?
Die uitspraak komt ook in mijn archief terecht.
Oud 1 september 2006, 01:22   #5408
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die uitspraak komt ook in mijn archief terecht.
Ook hier heeft Paulus gelijk. Een zelfmoordenaar met bomgordel en baby op de arm zal sowieso zichzelf en die baby doden. Waarom moet je familie ook sterven als je het kunt vermijden?

Je antwoord hierop zal wellicht ook in je archief blijven....
Oud 1 september 2006, 01:56   #5409
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ook hier heeft Paulus gelijk. Een zelfmoordenaar met bomgordel en baby op de arm zal sowieso zichzelf en die baby doden. Waarom moet je familie ook sterven als je het kunt vermijden?
We weten al dat ge vindt dat 'die moslims een grote bende racistische rotzakken zijn', Longhorn. Dus een baby minder of meer zal het niet maken.
Oud 1 september 2006, 06:09   #5410
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu weer voor een totaal belachelijke uitspraak.
Het is nochthans de waarheid.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 08:57   #5411
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

[quote=Paulus;1940990]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht

Lees dit eens. Als je de moslims niet gelooft en mij ook niet dan misschien de wikipedia?

Geloof je me nu?

Paulus.
En wat verwacht je nu van mij ? Dat ik Israël ga helpen om de rechten van de Palestijnen verder te negeren en te schenden .........
De Hezbollah heeft zelfmoordterrorisme uitgevonden, het zijn dus fanatieke fundamentalisten die in oude verhalen geloven. Dat zelfmoordterrorisme is echter een gevolg van de omstandigheden in het Midden-Oosten.
Niet de Islam maar de omstandigheden zijn gevaarlijk voor Israël. Ze moeten dus dringend iets doen aan die omstandigheden.
'Verlichting' gebeurt niet met wapens en zeker niet met het discrimineren van de anderen. Het kweekt terrorisme. Kan je dat begrijpen ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 1 september 2006 om 09:01.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 09:03   #5412
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Over welk concreet aanbod spreek je dan?

1. Naar mijn weten heeft Israel nog met geen enkel Palestijns leider willen spreken. Onder het mom van: "Wij spreken niet met terroristen!", hebben ze al 60 jaar elke vorm van dialoog, dus ook van onderhandeling of aanbod, geweigerd.
Kan jij, als je recht in je schoenen staat, één Palestijns leider noemen, met wie ze bereid waren te spreken.

2. Het zijn niet de Palestijnen die hun stuk weigeren, maar het zijn de Israelisch die meer nemen waar ze recht op hebben. Het stuk dat ze gekregen hadden van de Verenigde naties in '67, is afgesnoept door de joden. En dit illegaal!! Er is geen enkel verdrag dat dit goedkeurt.

3. En in feite is het statement "een stukje aangeboden" geheel ongepast en onbeschoft. Het was hun land. Dus kan er niet gesproken worden over een stukje krijgen, want het was al van hun!

Dus om terug te komen op je opmerking: Over welk aanbod heb je het dan?
Ik heb het over het aanbod dat door de VN werd gedaan in 1947.

En ik heb het over het aanbod dat door de Israelische regering werd gedaan aan arafat tijdens de besprekingen in Camp David.

Dat de Israelische regering nog geen enkel gesprek gehad heeft met Palestijnse leiders is een aantoonbare leugen. Dergelijke gesprekken zijn al 15 jaar bezig.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 09:06   #5413
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het zal nog moeten blijken hoeveel manschappen Hezbollah nog over heeft; ik denk niet dat het waar is dat er nagenoeg alleen maar burgers zouden zijn gesneuveld.
Er zouden 400-500 Hizbollah-strijders gedood zijn. Maar dat zijn schattingen natuurlijk. Juiste cijfers zijn terzake moeilijk te achterhalen.
Oud 1 september 2006, 09:06   #5414
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En wat verwacht je nu van mij ? Dat ik Israël ga helpen om de rechten van de Palestijnen verder te negeren en te schenden .........
Neen. Gewoon dat je toegeeft dat moslimfundamentalisme aan de basis ligt van de wens om israël te vernietigen.

Citaat:
De Hezbollah heeft zelfmoordterrorisme uitgevonden, het zijn dus fanatieke fundamentalisten die in oude verhalen geloven.
Precies!

Citaat:
Dat zelfmoordterrorisme is echter een gevolg van de omstandigheden in het Midden-Oosten.
Hoeveel keer moet ik dat nu nog weerleggen? In uw redenering zou zelfmoordterorrisme moeten voorkomen zowat overal ter wereld waar mensen onderdrukt worden. Maar dat is niet zo. Dat zien we alleen bij de islam.

Citaat:
Niet de Islam maar de omstandigheden zijn gevaarlijk voor Israël. Ze moeten dus dringend iets doen aan die omstandigheden.
Hoe jij dat nog steeds kan concluderen blijft voor mij een raadsel.

Citaat:
'Verlichting' gebeurt niet met wapens.
Volgens de islam juist wel. De verspreiding van de islam gebeurd voornamelijk met wapens.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 1 september 2006 om 09:11.
Oud 1 september 2006, 09:08   #5415
Jozef Ostyn

Standaard

[quote=labyrinth;1940779]
Citaat:

Zelfmoordterrorisme is wel het allerlaatste en het allerlaagste dat je kan doen. Om dat te doen moet je echt ten einde raad zijn, dat doe je niet zomaar om anderen te bekeren, omdat je geloof je dat dicteert, daar zijn andere veel diepere redenen voor.
Volgens u liegen die zelfmoordterroristen dus allemaal in hun afscheidsboodschappen.
Oud 1 september 2006, 09:12   #5416
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus je neemt die strooibiljetten om de burgerbevolking te waarschuwen kwalijk of zo?

De Hesbollah denkt er niet aan om de burgers te waarschuwen. Laffe zelfmoordterroristen, dat zijn het. Die zich in burgerkledij tussen burgers verschuilen. En dan achteraf moord en brand schreeuwen als er ook burgers worden geraakt als er teruggeschoten wordt. Ge moet maar durven. Menselijke schilden worden alleen door lafaards gebruikt. Dat is mijn gedacht erover.

Paulus.
Het is eigen aan verzetsbewegingen dat ze niet in het openbaar handelen en dat ze zich midden de burgerbevolking bevinden. Het is een geheim leger.
Het is echter onaanvaardbaar dat ze onschuldige burgers in de dood meeslepen.
Oud 1 september 2006, 09:21   #5417
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

'De verspreiding van de islam gebeurd voornamelijk met wapens' Paulus.

Foto: het tot puin gebombardeerde Beiroet

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 1 september 2006 om 09:22.
Oud 1 september 2006, 09:24   #5418
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote]
Citaat:
Neen. Gewoon dat je toegeeft dat moslimfundamentalisme aan de basis ligt van de wens om israël te vernietigen.
Neen, dat kan ik niet want dat geloof ik niet. In onze eeuw is moslimfundamentalisme een gevolg van een steeds grotere schending van mensenrechten in deze regio en elders.

Citaat:
Hoeveel keer moet ik dat nu nog weerleggen? In uw redenering zou zelfmoordterorrisme moeten voorkomen zowat overal ter wereld waar mensen onderdrukt worden. Maar dat is niet zo. Dat zien we alleen bij de islam.
En omdat zelfmoordterrorisme bestaat moeten we dus heel de Islam uitroeien ?
Neen, we moeten de ongelijkheid verminderen.

Citaat:
Volgens de islam juist wel. De verspreiding van de islam gebeurd voornamelijk met wapens.
Hoe verspreiden wij nu democratie ?
Ik wil het met woorden doen, u met wapens. Verwijt een ander niet wat u zelf doet.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 1 september 2006 om 09:27.
Oud 1 september 2006, 09:38   #5419
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'De verspreiding van de islam gebeurd voornamelijk met wapens'

Paulus.
En uw tegenargument is?

De opmerkelijke snelheid van de religieuze expansie van de islam kan worden toegeschreven aan het feit dat die voornamelijk werd bereikt met militaire middelen. Mohammed dreef de Arabieren van het Arabische Schiereiland naar de islam, mogelijk mede vanwege zijn krachtige persoonlijkheid, de belofte van redding voor hen die sterven voor de islam en het lokaas van fortuin voor hen die overwinnen in de strijd.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verspreiding_islam

En nu gij weer...

Paulus
Oud 1 september 2006, 09:39   #5420
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Jozef Ostyn;1941511]
Citaat:

Volgens u liegen die zelfmoordterroristen dus allemaal in hun afscheidsboodschappen.
Natuurlijk zijn ze overtuigd van hun zaak. In hun ogen voeren ze een heilige en verantwoorde oorlog voor hun territorium, hun volk, hun cultuur, hun identiteit.
In hun eigen ogen zijn ze verzetstrijders, ze offeren hun leven en zijn blij dat te doen, ze zien dat aan als een heldenstatus.....
Dat is niet eigen aan de islam of aan een godsdienst. Dat is eigen aan verzet.
Waar ze natuurlijk heel erg fout zitten is dat ze onschuldige mensen, burgers doden en dat er daar dus niets heldhaftigs aan is.
Dergelijk verzet lost niets op, net als door oorlog te voeren tegen hen een volledige bevolking treffen.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 1 september 2006 om 09:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be