![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#54221 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 26 juli 2024 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54222 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus, laten we pragmatisch beoordelen. Ga je hier nu zeggen dat de track record van fascistisch nazi-Duitsland, communistisch Stalin-Rusland, communistisch Mao-China beter is dan democratisch UK en US. Biedt het verschil tussen Oost en West Duitsland nu niet net het sterkste empirisch bewijs dat een vrije samenleving een betere outcome oplevert voor de bevolking dan een autoritaire centrale planning? Ik wil ook wel pragmatisch opstellen en de systemen op hun merites beoordelen. Hoe doen we dat? HDI vergelijken? Zeg maar
![]() |
![]() |
#54223 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voltian
Citaat:
Iedereen weet dat Noord-West-Europa en de VS (Canada, Australië) hogere lonen hebben dan in de rest van de wereld. Voor het Westen is dat een reden om landen als Rusland maar ook andere Oost-Europese te kleineren, om de gewilde maar onwillige bruid te spelen voor miljoenen migranten uit heel de wereld, etc. Ik dacht dat je dat gegeven snapte. MAAR als je ook kijkt naar de levenskost dan heeft men hier in het Westen helemaal niet zo'n veel hogere levensstandaard dan in landen als Rusland of Turkije. 25 jaar geleden was dat wel even anders, doen leed de meerderheid van de Russen zelfs honger, na 9 jaar pro-westers beleid, door IMF opgelegde regels, shock therapy, etc. En dat verklaart ook net de reden waarom de overgrote meerderheid van de Russen nog steeds Poetin steunen. Natuurlijk als je niets van Rusland en hun recente geschiedenis kent is het logisch dat je niet begrijp waarom ze Poetin steunen. Citaat:
Ik ken veel koppels in België waar de man veel rijker is dan de vrouw, en meestal ook veel ouder en lelijker. Of omgekeerd. Ik lees op een dood moment dat de zoon van prins Laurent zich vermaakt in de dure clubs van Saint-Tropez, de champagne (en tussen de regels lees je cocaïne) rijkelijk aanwezig is, je ziet instagram foto's van de jongen aan het kussen met allerlei modellen, wat niet weggelegd is voor ons gewone stervelingen. Ik wil maar zeggen: dat principe geldt over heel de wereld. Citaat:
Echt authentiek, voor mij, dat zijn bvb. Noord-Ossetië, Dagestan, Noord-Kazachstan, waar er bijzonder weinig toeristen komen uit het Westen. En je geld investeren in de lokale restaurants, toergidsen, ets. in doodarme stadjes in landen als Kenia, landen waar de grote massa toeristen in volledig georganiseerde package tours komen, waar enkel de grote bedrijven in handen van miljonairs wat aan verdienen, lijkt mij wel ethisch toerisme. (het heeft niet alleen met een relatief gevoel van veiligheid te maken, veel toeristen willen zich ook niet aanpassen aan de lokale cultuur, lusten de lokale keuken niet, etc. ) Citaat:
Citaat:
![]() Mijn grootvader zei altijd: hoe meer je weet, hoe meer je beseft dat je niets weet. En dat klopt. Ik pretendeer niet de wereld te snappen, zelfs al ben ik al 40 keer naar Afrika geweest, alle uithoeken aangedaan, heb in de Sovjet-Unie gewoond als kind, op cuba gestudeerd, ook veel naar Zuid-Oost-Azië geweest vroeger, etc. Niet slecht als 49 jarige, maar ik pretendeer helemaal niet om de wereld te kennen want dat doe ik niet. Sommigen hier denken dat omdat ze eens naar Vranckx kijken ze alles van de wereld kennen, en alles van het conflict in Oekraïne bvb. Wat dat laatste betreft kent ik er meer van dan de overgrote meerderheid hier, daarom dat ik op deze draad actief ben en niet op andere. Laatst gewijzigd door tomm : 26 juli 2024 om 12:56. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54224 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Westerse filosofie is allemaal wel mooi in de praktijk, net trouwens als de communistische filosofie. Ik ben meer geïnteresseerd in de toepassing in de praktijk. En dan zie je: At the height of the British Empire, just after the First World War, an island smaller than Kansas controlled roughly a quarter of the world’s population and landmass. https://www.newyorker.com/magazine/2...cy-of-violence https://en.wikipedia.org/wiki/Timeli...g_British_rule Timeline of major famines in India during British rule Why is Winston Churchill, who killed 4 million Indians, not regarded as a mass murderer in history? https://www.reddit.com/r/NoStupidQue...led_4_million/ Churchill’s real Darkest Hour: new evidence confirms British leader’s role in murdering 3 million Bengalis https://www.scmp.com/week-asia/opini...nfirms-british ![]() The war caused the deaths of between 400,000 and 1,500,000 Algerians, 25,600 French soldiers, and 6,000 Europeans. War crimes committed during the war included massacres of civilians, rape, and torture; the French destroyed over 8,000 villages and relocated over 2 million Algerians to concentration camps. https://en.wikipedia.org/wiki/Algeri...ration%20camps. Enzovoort, enzoverder. De Westerse "liberale democratie" heeft meer onschuldige doden op hun geweten dan gelijk welke andere ideologie. Zelfs nu zie je dat nergens ter wereld zoveel onschuldige kinderen door geweld omgebracht worden dan in Gaza, door een westerse proxy, die gisteren nog een staande ovatie kreeg in het Amerikaanse congres. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54226 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb mijn oordeel gevormd, na uitvoerig denkwerk. Lees eens iets meer. Begin bij Arendt of zo of toch minstens het communistosch manifest van Marx en Engels (toch?!). Ik kan u hetzelfde aanbevelen, maar ik vrees dat het een verloren zaak is. Citaat:
Is er nog hongersnood geweest in India na de onafhankelijkheid en de installatie van een liberale democratie in India? “Though Indian democracy has many imperfections, nevertheless the political incentives generated by it have been adequate to eliminate major famines right from the time of independence. The last substantial famine in India — the Bengal famine — occurred only four years before the Empire ended. The prevalence of famines, which had been a persistent feature of the long history of the British Indian Empire, ended abruptly with the establishment of a democracy after independence.” https://en.m.wikipedia.org/wiki/Time...g_British_rule Overwinning voor…. Liberale democratie! Maar bon, dit is allemaal zinloos zinloos zinloos.
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 26 juli 2024 om 13:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Indie betreft, de levensstandaard ligt er vele malen lager dan in China, vrouwenrechten bestaan niet in de praktijk, het religieus geweld is gruwelijk, en de kastelozen worden er nog behandeld als slaven. China heeft meer hogesnelheidslijnen dan de rest van de wereld samen, Indie geen... Gewoon de 2 landen vandaag de dag vergelijken is erg wreed voor de Indiers. En ja er is nog steeds honger in Indie, terwijl dat in China niet langer het geval is. Ik heb al die werken ooit gelezen, maar wat voor mij telt is de dagelijkse realiteit, niet theoretische geschriften over het geslacht ter engelen. Laatst gewijzigd door tomm : 26 juli 2024 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 juli 2024 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54229 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54230 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De misdaden van Stalin waren daarentegen een rechtstreeks gevolg van de communistische ideologie. Maar ach, doe maar alsof het Westen ook haar eigen bevolking liet sterven en masse naar gulags stuurden. Het verschil is misschien zo: Stalin zag zijn eigen land als wen kolonie van hemzelf, terwijl in liberale democratieën tenminste de eigen bevolking nog vrij was. Qua India, gelukkig hebben de indiers niet eerst een grote sprong voorwaats moeten doormaken….. Anyway, het maakt niet uit, ge staat er toch niet voor open. En dat voor iemand die historisch geschoold is. Ik heb een goed boek voor u: Bloodlands. Lees dat ne keer Heil Stalin! (Of zoiets) Man man man
![]() |
![]() |
#54231 |
Minister-President
|
![]() Nog zoiets wat enorm ergerlijk is: constant de baten van een vrije samenleving wegrelativeren, maar tegelijk wel het hardste roepen om die rechten in te roepen als evident en verworven. Rechten die niet bestaan in de “even goede” andere regimes zoals Rusland (noem het niet “oorlog” maar “speciale militaire operatie” of ge vliegt den bak in) of China (don’t even think about Tiananmen of ge verdwijnt).
En dat passeert allemaal alsof het normaal is
![]() |
#54232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoewel Stalin een Georgiër was, heeft het feit dat het psychopathisch leiderschap zo lang heeft kunnen duren wel iets met de Russische volksziel te maken, vermoed ik. De misdaden van Poetin zijn dan wel niet van de omvang van die van Stalin, ze hebben dezelfde psychopathische kern.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ‘Eerste keer ooit’: Chinese en Russische bommenwerpers die samen opereren onderschept nabij Alaska
https://www.demorgen.be/nieuws/eerst...aska~bf60f8b8/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#54235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan heb je Marx en Lenin blijkbaar toch niet goed gelezen. Dus als je andere volkeren genocideert uitbuit en mishandelt maar niet je eigen volk ben je beter dan Stalin? Hitler moordde ook andere volkeren uit niet zn ander volk. De meeste slachtoffers van Stalin waren trouwens politieke tegenstanders, er zaten weinig tot geen vrouwen en kinderen in de Gulag. Sowieso in absolute nummers blijft de Westerse elite het meest moorddadig, in de wereldgeschiedenis zelfs. En het belangrijkste hebt u het zelfs niet over: de Russische "kolonies" als Kazachstan, etc. hebben ongeveer dezelfde levensstandaard als Rusland, Indie en het VK of Belgie en Congo daarentegen? Waarom denk je dat het globale zuiden grotendeels partij trekt voor Rusland? Een laatste iets: misschien hadden de Indiers ook beter een soort culturele revolutie meegemaakt, dan had je nu geen kastelozen meer, geen extreme moordpartijen tussen hindu s en mislims, geen meisjes die gekweekt worden om in bordelen te werken, enzovoort. Laatst gewijzigd door tomm : 26 juli 2024 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 1) “Pics or it didn’t happen” Of m.a.w.: BEWIJS die stelling maar eens, menere de profeet. ![]() 2) ... of toch minstens de draai die ik er aan kan geven. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54238 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Whataboutisms zijn een teken van onzekerheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#54240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zou Rusland een haven van democratie en vrijheid moeten zijn.
Nee, repressie is inherent aan Rusland. Citaat:
|
![]() |
![]() |