![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#54201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Wat levensstandaard betreft, dat je niet kunt uitdrukken in geld, is Rusland wat armer dan Belgie, ongeveer op het niveau van Slovakije en Hongarike, beter dan EU lid Bulgarije bvb. en veel beter dan Oekraine. (Cijfers van 2021) https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...elopment_Index 3)Ik vind het leuk dat alles goedkoper is, maar ik steun de lokale economie. Iedere maal U kledij koopt "made in Bangladesh" of zo profiteert u ook van de lage lonen in (echt) arme landen. Rusland is geen arm land, en je zult er geen "kind vertaler" vinden, de Russen zijn blij en trots dat je hun land bezoekt en je wordt er veel uitgenodigd bij mensen thuis. Echte uitbuiting zie je in arme landen, en dan vooral door westerse multinationals, op grote schaal. In landen als Kenia, etc. zie je ook veel westerlingen die zich op de (kinder)prostitutie storten en zich de koning wanen. Dat vind ik moreel verwerpelijk. Maar dingen bezichtigen, de lokale horeca spekken, lokale vrienden maken, etc. daar is niets verwerpelijks aan. In tegendeel voor veel mensen in die arme landen is dat hun enige vorm van broodwinning. 4) Het enige dat ik hier post over Mariupol zijn filmpjes waarvan er elke dag honderden online gezet worden. Allemaal propaganda en acteurs volgens U? Natuurlijk is er Ruusische propaganda maar er is ook westerse propaganda niet waar? Propaganda die U kritiekloos slikt en waarmee we op onze media overspoeld worden. "Je WEET dat het een westers propaganda verhaaltje is, maar je kiest ervoor dat te geloven. Echt hopeloos". Ik herhaal dat de meeste van mijn bronnen op deze draad westerse media zijn. Maar over Mariupol vind je niets in de westerse media, wat geen enkele journalist uit de mainstream westerse media komt in gebieden die in Russische handen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54202 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
3. Sure. Maar maak u geen illusie. Het is niet echt. Je wordt in de watten gelegd omdat je (relatief) rijk bent. Dat is ok he, maar naak uzelf niks anders wijs 4. En daar is het verschil tussen u en mij. Ik slik niet zomaar Westerse propaganda. Gij denkt dat, ja, maar dat is niet zo. Ik denk voor mezelf. Jij denkt niet. De luiheid die je toont ivm de vraag hoe het nu zit met de bevolking van Mariupul is daar getuige van. Met wat krantenartikels en ongeverifieerde filmpjes heb je genoeg. Je zegt zelf dat het propaganda is. Allez, da’s gewoon uw brein uitzetten he… Er is een tijd geweest dat ik Russische (enfin, Sovjet) propaganda geloofde. Ik was net als jij! Rusland werd gedemoniseerd, maar eigenlijk is’t daar net zo goed als hier en maken wij dezelfde fouten als hen. Dat soort dingen. Ik ben op tijd wakker geworden en ben beginnen lezen. Vanalles beginnen lezen. Ik herken veel van wat je doet. Maar bon, dat is een welles-nietes spel. Zoals ik eerder al zei, je moet het zelf doen. Niets van wat een ander zegt kan u helpen uw ogen te openen. Ik denk eigenlijk wel dat het al te laat is wsk. Ik vermoed dat je al te oud bent. Je gaat dezelfde kant op als bejaarde en hardleerse nazi’s die in de jaren ‘90 op hun sterbad nog altijd bij hoog en laag beweren dat de holocaust fake was.
![]() |
![]() |
#54203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grootste deel van de wereld heeft die dubbele standaard door, en ook steeds meer in het Westen..Gevolg is dat het Westen zich belachelijk maakt met hun morele preken tegen Rusland. Het grootste deel van de wereld weigert Rusland te veroordelen in tegendeel. Dat is geen nuloperatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
3.Ten eerste wordt wie meer geld heeft overal meer in de watten gelegd ook hier. Als je daar niet tegenkunt moet je eigenlijk voorstander zijn van een hardleers radicaal communistisch regime zoals dat van Hoxha in Albanie of het Chinese maoisme. Ten tweede in Rusland ben je de gast en weigeren ze dikwijls dat je ook maar iets betaalt. Toeristen uit arme landen zijn net zo welkom als toeristen uit rijke landen. Dat terwijl er hier een enorm racisme heerst tegen moslims, en mensen van Afrikaanse origine. En ook veel haat tegen vluchtelingen uit arme landen. 4. U kunt zelf ook eens opzoeken over Mariupol, ik denk dat ik hier degene ben die het meest referenties geeft naar bronnen die er niet van verdacht kunnen worden tendentieus te zijn in het voordeel van degene die ik ondersteun. Mijn tijd is niet onbeperkt. Op deze draad heb ik U alvast nog niets zien posten dat ingaat tegen de westerse propaganda, of met bronnen af zien komen die er niet van verdacht kunnen worden anti-Russisch te zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, als je de werken van Stalin leest,kun je ook al vermoeden dat hij misdaden tegen de mensheid zou begaan. Maar nergens in het communistisch manifest staat er dat je de hele politieke, culturele, etc. top moet zuiveren, en rijkere boeren naar strafkampen moet sturen, daarom werd Stalin niet langer verheerlijkt in de SU vanaf de jaren 50. De westerse ideologie is niet zo eenduidig en vol dubbele standaarden. Toch blijft men hier denken dat het Westen het centrum van de wereld is en moet blijven. Ook de liberale ideologie is vrij duidelijk. De rijke elite moet alles overheersen en bepalen, de overheden doenen slechts als scheidsrechters, uiteraard in het belang van diezelfde rijke elite. Dat het in Rusland allemaal zo goed zou zijn heb ik nooit beweerd. Maar is het mij toegestaan enig weerwerk te bieden aan de modderstroom van Russofobe propaganda die onze media en politici dag en nacht uitbrakrn? Deze draad gaat over Rusland versus Oekraine, is niet (volledig) hetzelfde als de SU versus het Westen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren in "het journaal" van 19 u op VRT.
https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/vrt-nw...-19u-20240724/ Volgens een recente opiniepeiling zou een steeds groter deel van de Oekrainers voorstander zijn van onderhandelingen met Rusland, ook als dat zou betekenen dat Oekraine gebied moet afstaan aan Rusland. Ook Zelensky zelf sluit dit niet meer uit. Niemand gelooft nog dat het Kiev regime deze oorlog kan winnen. Ook de meeste Europeanen een Amerikanen geloven dat niet langer.Niemand gelooft nog dat de Russen een deel klunsen zijn met een tekort aan wapens, die vechten met chips uit gestolen Oekraiense wasmachines zoals ons 2 jaar geleden werd voorgelogen. De jerk ass reactie van de Europese elite op het initiatief van Orban is gewoon omdat Orban pijnlijk duidelijk maakt dat hun strategie faalt en nergens toe leidt. Dat zijn de dames en heren die constant gatlekkers rond zich hebben niet gewend. Laatst gewijzigd door tomm : 25 juli 2024 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54207 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
3. Niet het punt. Het gaat om de ongelijkheid va de rijke toerist vs de arme local. Ge moogt nog zo hard denken dat het allemaal authentiek is, dat is het niet. Maar da’s ok (lees eens terug hoe dit begon) 4. I’ve done my homework, you do yours. Niks wat ik zeg maakt toch uit. Ik zit voor jou voor altijd in het pro-Westen kamp dus alles wat ik zeg is propaganda. Zo redeneert gij
![]() |
![]() |
#54208 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Weet ge eigenlijk waar gij ideologisch tegenover staat? Hoezo “de westerse ideologie is niet eenduidig”? Zijt ge nu serieus? Individuele vrijheid en individuele rechten staan centraal in de Westerse ideologie. Voor de communist, de fascist, de etatist,… staat de burger in functie van de staat. Ziet ge dat verschil niet?! Ge kunt uitvoerig discussiëren over de imperfecte implementaties, maar de grond is glashelder. Wat ik tragisch vind aan jouw verdediging van het huidige Rusland is dat je dat doet owv de Sovjet erfenis van Rusland. Je bent een communist en steunt daarom Sovjet en nu Rusland als “erfgenaam”. Maar het huidige Rusland heeft werkelijk niets communistisch. Putin heeft meer gemeen met Tsaar Nicolas dan met Lenin of Stalin. Als ge een echte communist was, dan zou je strijden tegen deze rijke klasse en tsaar Nicolas… euh… Putin willen omver werpen. Maar de propaganda werkt zo goed dat je gewoon mee gaat in de personencultus en buigt voor de tsaar. Lenin zou het moeten zien….
![]() |
![]() |
#54209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
3.In Rusland mag je zelfs niets betalen als vrienden je inviteren het draait dus helemaal niet om geld. In landen als Kenia wordt je heel anders behandeld naaegelang je vrienden tot de arme onderlaag, de middenklasse of de elite behoren, maar is dat hier ook niet zo? Mijn zus had eens een relatie met een jongen uit St. Martens Latem. Maar hij liet haar meermaals uitschijnen dat ze haar jetset leventje aan hem te danken had en dus dankbaar moest zijn en zijn grillen verdragen, is dat niet net hetzelfde? Heel oude westerse mannen en vrouwen haar naar Kenia om een jonge vriendin/vriend op te scharrelen, maar rijke Kenianen doen net hetzelfde alleen nog veel jonger/schaamtelozer. 4. Je hebt op deze draad nog geen enkele maal de westerse politiek terzake bekritiseerd. Indien wel, graag referentie naar de betreffende post? Laatst gewijzigd door tomm : 25 juli 2024 om 23:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54210 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voltian
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54211 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Het puntje [2] was begonnen als reactie op “alles is hier veel te duur” en ik reageer met “hoge lonen en koopkracht”, “lagere levensstandaard”. En nu, verkondig je trots dat Rusland een grote stap voorwaarts maakte en toch ook zeker beter scoort dan Oekraine. Allez, hoe ver kunt ge afbuigen van het oorspronkelijke (mini-)argument… Ik wil zelfs niet meer reageren op [3]. Jij bent er rotsvast van overtuigd dat jouw (relatieve) rijkdom geen impact heeft op hoe locals met jouw omgaan op reis in een arm land. Doe maar koppig & dream on. Als ik reis, ga ik op zoek naar iets authentieker. Maar het is ok als gij de koning wilt uithangen, denkende dat ge bij het volk hoort. Gaat ge hier nu nog eens op reageren?… Qua [4], ge hebt ge keuze: ofwel komt ge ook eens buiten deze draad, bekijk een beetje meer van de wereld, ofwel parkeert ge uw vooroordelen. Ik verwacht dat je geen van beide zal doen
![]() |
![]() |
#54212 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens, antwoord eens op de vraag? Heb je Das Kapital en het communistisch manifesto van Marx & Engels eigenlijk wel gelezen?…. En uw reactie op Westerse ideologie? Nee nee nee… Dat is veel te simpel. Natuurlijk gebeuren er fouten. De holdomor, het 5jaren-plan, de grote sprong voorwaarts,… zijn allemaal rechtstreekse gevolgen van communisme als systeem. Zowel de systematiek ervan als de schaal is met niets te vergelijken wat Westerse liberale democratieen hebben mispeuterd in de 20e eeuw. Ge gaat u eens moeten inlezen hoor. Lees eens Popper, Arendt, Mises of zo. Dan begrijp waar je tegen vecht, als communist. Verhelderend hoor.
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 26 juli 2024 om 07:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw antwoord op 1> dat de revolutie niet letterlijk moet genomen worden lijkt zo een romantisch intellectuele interpretatie 100 jaar na het publiceren van een boek. Uiteindelijk heeft het boek een relatief gewelddadige revolutie tegen de rijke bovenlaag in gang gezet en klopt het dat Voltian beweert dat in een huidige context zon revolutie zich tegen putin zou keren. Volgens mij zou dergelijke revolutie in Belgie zich bvb noeten keren tegen alle parastatale instellingen... en daarmee ben ik een soort revolutionair denker voor dat iedereen hier in belgie beseft waar het in belgie fout loopt. het piketty problee; schuiilt niet bij de rijken, maar bij de parasiterende vzw en holding structuren van dergelijke pseudooverheidsbedrijven type smals, vakbond, ziekenfonds (argument 4 wij geven geen kritiek op ons eigen systeem, he we doen dat toch en raar tis iets anders dan wat trollen denken) 2/ waarom zou de westerse ideologie vals zijn, elke ideologie is een afwijking van de realiteit , per definitie van een ideologie... En is dus nooit vals, is gewoon nooit gerealiseerd, en daarom moet je krachten installeren die continu proberen het ideaal te realiseren... En dan komt natuurlijk terug gewoon volledige overbodig whataboutisme retoriek waar je zoekt naar historische anomalien om te gaan bewijzen dat het westen vals is. het westen is volgens u gewoon alles dat er zelfs vanuit de UNO beslist wordt waar notabene rusland zelf ook in zetels samen met china , en andere landen. Je bedoelt dus dat je de UNO hypocriet vindt<<< In feite is de UNO ook maar een gebrekkige instelling in zijn functioneren, maar voorlopig het beste wat we hebben om internationale problemen in overleg op te lossen 3/ is gewoon een fantastisch titanic argument... dus putin bevrijdt ukr nog altijd van neonazis... heb het u al gevraagd waarom vind het russische leger geen concentratiekampen, want daarover ging nazisme vooral uitroeien van een bevolking. hoe komt het dat rusland geen bewijzen verzamelt van dat nazistisch uitroeien van russen in ukraine, nu ze de voet op de donbas gezet hebben moeten die bewijzen toch aan het opstapelen zijn < en uw vriend putin is dus de enige grote leider die zijn land rijker gemaakt heeft, juist ja hij heft dus rusland uit de isolatie gekregen , ttz vooral de verdienste van de slechte gorbatjov en niet van de verheerlijkte putin die de vruchten ervan geplukt heeften beginnen handel drijven internationaal wat idd zoals alles in een economie prachtige resultaten oplevert qua herverdelen van rijkdom, is altijd zo dat is gewoon het gevolg van open handel drijven. zowel china als rusland hebben de laatste 20 jaar kunne profitreen van het open trekken van de handel met het hypocriete slechte westen. dankzij de aankoop van die vuile westerse kapitalisten in het arme uitgebuite rusland en china krijg je idd ongeloofelijk maar waar rijkdom die zich herverdeeltm. pretty amazing he dat hypocrisie dan niet in het westen ligt maar aan russische zijde die denkt dat zij rijker worden dankzij hun leider terwijl het gewoon het gevolg is van open handel systemen Toegegeven china is daar niet hypocriet over, die beseffen keihard dat de handel doen stilvallen hun groeimodel gaat kastreren. en toegegeven ook het westen doet die boycots liever niet, want verarmt hun eigen bevolking en economie indirect, we weten dat ook, maar het is een beetje zot dat je iemand die geld als slijk verdient met petroleum gaat vechten tegen u met een oneindig budget, je kunt hem beter effe in isolatie duwen
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 26 juli 2024 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54214 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 'Vrije handel" klinkt mooi maar dat is niet de weg die het westen ingeslagen is. Europa richt aangespoord door een verdeel en heers VS een nieuw ijzeren gordijn op dat de handel met het Euraziatische 'hinterland' aan het afsluiten is. Met China zie je dezelfde anti vrije handel evolutie in Europa. Vrije handel wordt vervangen door een sanctie economie. Men kan zelfs argumenteren dat er een evolutie bezig is naar een neo feodaal systeem (voor zover dat nog geen realiteit is) en uiteindelijk een totalitair systeem in het westen. Dat alles in naam van vrijheid en democratie holle slogans.
Laatst gewijzigd door Bach : 26 juli 2024 om 09:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54215 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ben je akkoord met mij dat individuele rechten, individuele vrijheid als fundamentele basis een superieure vorm zijn van samenlevingsmodel, boven het gedwongen collectivisme van het communisme, of de burger als instrument van de staat in het facisme of de onderdaan subject aan de wil van een koning/keizer/tsaar?
![]() |
![]() |
#54216 |
Minister-President
|
![]() Aangenomen dat je akkoord bent, oordel dan welke van de grootmachten “Westen”, Rusland of China op een pad zitten dat het meest wegwandelt van die kernwaarden.
Als je eerlijk bent en niet in de propagandaval trapt, dan is het antwoord op die vraag eenvoudig. Ik ben het zo’n beetje beu dat de fouten en hypocrisie -die er zeker zijn!- van de imperfect liberale democratieen worden aangegrepen om de misdaden van vlakaf autoritaire regimes goed te praten. Kritiek op Het Westen hoeft niet per se te leiden tot steun voor dictators
![]() |
#54217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wiens schuld is dat ? uiteraard de wetgeving van onze eigen overheden, de sneaky subsidies van de chinezen als tweede peiler, en rendementsfocus van chineze bedrijven op een globale schaal waar onze bedrijven niet van durven dromen maar de essentie is, als er daar 4belastingen voor bedacht worden of importheffingen is dat geen handelsbelemmering dat je china verbiedt om ev te exporteren, je zorgt gewoon dat de vervalste concurrentie minder vervalst is... en de fout van het westen wordt gecorrigeerd met een importheffing ten nadel van de consument idd ten voordele van lokale productie idd, maar vooral je koopt tijd voor onze industrie om terug mee te lopen in het verhaal heeft dus totaal niets te maken met feodaliteit, of dictatuur of ook maar iets anders, trouwens het is idd wel beter dat err 10tallen concurrenten in productie van goederen bestaan dan bvb 2 grote chinese bedrijven het is altijd beter dat landen elk hun eigen industrie kunnen laten groeien in een mundiale competitie, dan dat iedereen afhankelijk wordt van 2een chinese producent
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 26 juli 2024 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54219 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Democratie is een beetje in hetzelfde bedje ziek he. Het heeft duidelijk zijn limieten bereikt en is ondertussen al een particratie geworden. Maar ik denk niet dat de Russische oplossing het beter doet. Noch de Aziatische of Chinese. Een beetje de least worst option.
![]() |
![]() |
#54220 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |