![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#54681 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
“Vooringenomener dan Vranckx” (…en dat vraagt een inspanning!…) Gezien de duidelijke voorkeur van tomm, heeft het relaas van een reis niet echt veel objectieve waarde. Maar ik weet het wel, dat maakt allemaal niet uit. Tomm, ik hoop dat ge u geamuseerd hebt!
![]() |
![]() |
#54682 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54683 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu en dan laat hij wel eens iets los, bvb. in het programma over oorlogsverslaggevers enkele maanden geleden, toen hij het regime in Kiev er van beschuldigde grove leugens te verkondigen. Hij blijft echter over het algemeen trouw aan de "partijlijn", hoewel hij ongetwijfeld beter weet. Wiens brood men eet... En ongetwijfeld, net als Tieleman, zal hij binnen enkele jaren zijn memoires schrijven die veel dichter bij de waarheid liggen, als hij niets meer te verliezen heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54684 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleszins denk ik dat ik Rusland en Oekraïne beter ken dat de overgrote meerderheid hier. Ik verduister de negatieve kanten van Rusland ook niet, zoals de medestanders van het Kiev regime wel doen. Ik heb mij zeker geamuseerd, hoewel ik constant moest vertalen en alles regelen. Ook erg goed zorg dragen voor de paspoorten, Russisch visa en het contant geld, want als je deze verliest ben je "gejosd". Rusland wordt net als hier een steeds meer digitale maatschappij, dus zonder kredietkaarten kun je zelfs geen hotels boeken op voorhand en in veel restaurants niet betalen. Ik kijk er naar uit om Rusland te bezoeken in meer ontspannen tijden. Als het conflict nog lang duurt (de gemiddelde met wie ik sprak in Rusland schat dat de oorlog nog 2 jaar zal duren voor Rusland finaal zal overwinnen) zal ik een Chinese kredietkaart aanschaffen als ik Rusland nog eens bezoek. Die kun je aanschaffen in België en werkt perfect in Rusland. De Amerikanen hebben al gedreigd met sancties tegen Chinese banken maar de Chinezen hebben duidelijk gemaakt niet te buigen voor chantage, en desgevallend proportionele tegenmaatregelen te nemen die Amerikaanse banken hard zouden raken. Zoals ik hier al een tijdje verkondig, de wereld is aan het veranderen... Laatst gewijzigd door tomm : 31 augustus 2024 om 09:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54685 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog iets dat ik vergeten te vermelden ben, ik heb ook met veel Oekraïense vluchtelingen gepraat. Uiteraard zijn deze die naar Rusland gevlucht zijn meestal pro-Russisch. Het gaat over vele miljoenen die naar Rusland gevlucht zijn.
Ik heb ook met veel mensen gesproken die Mariupol en de Krim recent bezocht hebben. Het werd ons afgeraden om de Krim te bezoeken, maar niet om veiligheidsredenen, wel omdat de hotels er in augustus vol zijn, en je het kunt vergeten om een kamer te bemachtigen als je niet op voorhand kunt boeken. Ook, begrijpelijk, is het anti-westerse sentiment er sterker dan in de rest van Rusland. De Oekraïense aanvallen op strandgangers vonden plaats in Sebastopol, geen toeristische trekpleister maar een plaats voor mariniers en hun familie. Voor de gemiddelde Rus geen reden om de Krim te mijden. Ze gaan ervan uit dat Kiev geen plaatsen als Yalta zal bombarderen, dat krijgen ze ook aan hun eigen achterban niet verkocht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54686 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat betreft Kursk, vervelend voor de Russen, maar een enorme strategische blunder van zelensky beseffen ook steeds meer westerse media en politici.
Het gaat over een stuk landbouwgrond en een klein stadje zonder veel waarde, waar de Russen niet echt van wakker liggen, dit terwijl de Russen systematisch oprukken in de Donbas. Zelensky hoopte waarschijnlijk dat de Russen veel troepen zouden wegtrekken uit Donbas maar dat gebeurde niet in tegendeel. In "het journaal" van gisteren zag ik hoe oudjes in het dorp dat Kiev veroverd heeft in de regio Kursk door Oekraïense militairen verplicht werden om hun propaganda na te apen. Je zag ook de verwoesting, in weerwil van de propaganda. En dat het Lenin beeld gevandaliseerd was en dat er geprobeerd was om het op te blazen, wat maar gedeeltelijk lukte, blijkbaar een prioriteit... Ongetwijfeld komt er na de bevrijding een gigantisch Lenin beeld in de plaats, als welgemeende fuck you, zo zijn de Russen dan ook weer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54687 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tenslotte een laatste iets. Je kent Rusland niet als je niet eens een of meerdere nachten gereisd hebt in een "platskartniy" treinwagon.
Door de gigantische afstanden zijn de meeste treinen slaaptreinen, en onvermijdelijk volgen verbroedering, delen van eten en drank, soms romances, etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54688 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Wel lang geleden voor mij intussen, maar dat was me wat. Bij een stop om te eten bijna te laat om terug op te stappen. Bijna gestrand in the middle of nowhere!
![]() |
![]() |
#54689 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen foto's van volksdansen, Tomm?
![]() |
#54690 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beste Pandareus, Rusland is deze oorlog aan het winnen. If Ukraine’s Invasion Of Russia’s Kursk Oblast Was A Diversion, It Has Failed Russian troops continue to march on Pokrovsk. https://www.forbes.com/sites/davidax...it-has-failed/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54692 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54693 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54694 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de jaren 90 en begin 2000 misschien wel, nu niet meer. Russische vrouwen zijn helemaal niet gemakkelijk te veroveren, tenzij het om "golddiggers" gaat, maar miljonairs reizen heus niet in "platskartniy", die hebben hun privé-jets. Overigens reisden we meestal in coupé's, dubbel zo duur maar je hebt wel privacy, alleen waren die op bepaalde trajecten uitverkocht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54695 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lugansk, Engelstalige reportage.
https://www.youtube.com/watch?v=7vYbyXf-hXM MARIUPOL BEFORE AND AFTER COMPILATION 2024 https://www.youtube.com/watch?v=ax64CfHsrhc It's rather ironic, a big reason why so many Ukranians wanted to become part of the EU is because they're convinced it will lead towards greater wealth and prosperity. However, former regions of Ukraine, such as Crimea and now Mariupol, are experiencing the economic miracle that the Ukrainians have been desperately searching for. New and updated infrastructure, increased investments, and greater income. Because unlike the EU, Russia has a greater economic and cultural incentive to see it prosper. Laatst gewijzigd door tomm : 31 augustus 2024 om 12:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54696 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54697 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54698 |
Minister-President
|
![]() 20j geleden of zo.
Maar ik heb me vergist, dat was niet Rusland, maar China
![]() |
#54699 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is dit soort zelfbedrog wat Rusland en de SU al verschillende keren tot ineenstorting heeft gebracht. Nog altijd geen lessen geleerd… Oh well…
![]() |
![]() |
#54700 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dimitri Simes legt uit waarom: LINK
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 31 augustus 2024 om 15:30. |
|
![]() |
![]() |