![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat er in ons land te veel vreemdelingen zijn ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
174 | 64,21% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
97 | 35,79% |
Aantal stemmers: 271. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Banneling
|
![]() Een boer die veel teveel kaf onder het geoogste koren vaststelt, zal zich niet eens de moeite getroosten het kaf nog van het koren te scheiden. Laat staan dat hij de onmogelijke taak om van kaf koren te maken op zich zal nemen. Wat hij wél doet, is die mislukte oogst ofwel aan de varkens voederen, ofwel weer onderploegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die boer is toch geen alchemist die van stront goud probeert te maken. Wat trouwens toch nooit gelukt is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De cultuur van diep bukken voor de Franstalige baasjes? De cultuur van het toespelen van subsidies, banen, en andere leuke dingen aan familie & vrienden? De cultuur van in een kantoortuin zitten en ervan overtuigd zijn dat je geslaagd bent? De cultuur van lafheid & angst? De cultuur van dialect spreken? De cultuur van onbestraft misdadig kunnen zijn? De cultuur van wegvluchten uit de steden , de provincie in, De cultuur van neerkijken op eigen cultuur? De cultuur van zuur om je heen kijken. De cultuur van weinig of geen kinderen. De cultuur van haten op andere volken. We mogen alleen maar hopen dat immigranten in Vlaanderen zich niet aan deze waarden en samenlevingsvormen aanpassen. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 17 juli 2010 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van zodra je niet onverdeeld gelukkig bent met de cultuur hier mag je vertrekken. "Ik ga ook niet altijd akkoord met al die "elementaire regels, zeden, normen en waarden" die hier zouden gelden en ben nochtans een "rasechte Belg" evenals mijn ouders, grootouders en overgrootouders." http://forum.politics.be/showthread.php?t=141559 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vandaag staat er in "De Morgen" een nogal verwarrend artikel over "identiteit"
Toegepast op deze draad zou ik zeggen dat er blijkbaar nogal veel "allochtonen" zijn met een zeer uitgesproken "vlaamse identiteit" (zonder daarom geassimileerd te zijn) & dat er nogal veel "autochtonen" met een zeer uitgesproken "onvlaamse identiteit" Overigens is het ookj zéér waar dat vooral stedelingen zich geconfronteerd zien met een maatschappij waarin het aantal onbekenden = vreemdelingen in de strikte zin van het woord overheersend zijn. Als reiziger op tramlijn 8 in Antwerpen voel ik me geweldig thuis in...Polen ; het aantal polen dat ik op die tramlijn ontmoet is bijna even talrijk als pakweg in Gdansk. In de staat Luxemburg overtreft het aantal niet-Luxemburgers in de bevolking intussen het aantal "autochtone" luxemburgers :; ik ben er vast van overtuigd dat vooral in de steden Bruxelles, Antwerpen, Gent, Charleroi en Luik die toestand zich ook zal voordoen binnen enkele jaartjes... Het idee van Filip Dewinter om uit te wijken naar Namibië om daar een uit de tijd van de apartheid een soort Vlaanderistan op te richten lijkt me voor sommige mensen wel een goed idee. Men kan er een nostaligische toeristenindustrie opzetten.
![]() |
#547 |
Minister
|
![]() Ik heb die vraag al eens in een ander topic gesteld. Waarom komen vreemdelingen naar hier ? Voor onze mooie cultuur ? Voor ons goed eten ? Voor onze mooie natuur ? Voor het goede weer ?
Voor het geld en de hoge levensstandaard, verder moeten we niet zoeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pak degenen aan die niet willen integreren, rotzooi trappen, niet willen werken, geen respect hebben voor onze grondrechten maar laat moslims die dit wel doen gerust! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De cultuur van wie niet beantwoord aan mijn beeld over vrouwen is ene hoer en een slat. De sultuur van massale sociale fraude, om aan papieren te geraken, aan uitkeringen te geraken, ondertussen rommelen we wat in de criminaliteit. ( graaicultuur die vooral geimporteerd is als verrijking! ![]() De cultuur van ze zelf niets van bakken maar wel de schuld schuiven op de samenleving? De cultuur van liever dom dan iets leren, liever lui dan werken? De cultuur van vrouwenhaat, machogedrag, haat tegen holebi's tegen andere moslims, tegen zwarten , en tegen blanken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Gelukkig maar zijn de meesten onder ons tamelijk verzoeningsgezind en vooral niet zo haatkoestend tegenover ongelovigen zoals de 'Islam' het de 'Moslims' ten andere oplegt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We moeten de rijkdom herverdelen. http://forum.politics.be/showthread....89#post4864289 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van zodra je niet onverdeeld gelukkig bent met de cultuur hier moet je vertrekken. "Ik ga ook niet altijd akkoord met al die "elementaire regels, zeden, normen en waarden" die hier zouden gelden en ben nochtans een "rasechte Belg" evenals mijn ouders, grootouders en overgrootouders." http://forum.politics.be/showthread.php?t=141559 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door alice : 17 juli 2010 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |