![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Cannabis legaliseren in Vlaanderen? (Lees: opening coffeeshops) | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
75 | 49,02% |
JA, MAAR NIET IN MIJN DORP! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,31% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
72 | 47,06% |
IK WEET NIET, NOOIT GEBRUIKT (DUS IK WEET NIET WAAROVER IK HET HEB) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 2,61% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het nodig is mogen die gerust gebouwd worden van mij. Genoeg leegstaande gebouwen of bunkers die daarvoor kunnen functioneren. Als je natuurlijk elke cel zoveel luxe wilt geven als de cellen vandaag hebben (stroom, water, internet, ...) dan gaat het een dure bedoeling worden, maar dat moet helemaal niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kijk eens aan, de cannabisgebruikers zullen eens wat meemaken...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#544 |
|
![]() Rond de pot draaien om uw gelijk te behouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Gebruiken heeft de laagste prioriteit als de gebruiker meerderjarig is, en niet voor overlast zorgt. Probeer eens in Kortrijk op de Grote Markt op een bank of op het terras een joint te roken, het zal lang duren. 2 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb jij je al eens afgevraagd waarom Nederland het gedoogbeleid invoerde? Omdat ze de economie om zeep wilden helpen? Omdat ze graag wat meer problemen wilden? Omdat ze te veel geld hadden in de gezondheidzorg? Omdat ze te veel geld hadden in de sociale zekerheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Ik heb al andere verhalen gehoord over festivals en openluchtoptredens. je vergeet te antwoorden op : "Voor jouw mag het toegelaten worden want het wordt soms toch al getolereerd, en het geeft blijkbaar geen problemen. Je ziet geen reden waarom iemand geen joint zou mogen roken, terwijl alle mogelijk alcohol in overvloed aanwezig is? " 3 Het gaat over een consequent drugsbeleid, en wat we de jeugd vertellen. "Vind je het dan positief om onze jeugd te vertellen : Alcohol, geen probleem, doe maar. Al de rest is allemaal slecht, des duivels. En als ze dan cannabis proberen en het blijkt toch niet zo slecht te zijn, waarom zouden ze de rest dan ook niet proberen? Waarom wil je geen consequent beleid? " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om iets te kopen dat vergelijkbaar zou zijn met een pintje, zou je naar de apoteek moeten, en dan nog eens je siskaart tonen !! Daar beginnen er hier al een paar te bleiren over big brother toestanden. Voor mij dient een apoteek voor "als je ziek bent". Dat je daar ook zonnebrandolie, kondooms en melkpoeder voor gewone babies kan kopen, hetgeen ook in de supermarkt ligt, tot daartoe. Je geeft eigenlijk toe, je bewijst perfekt: allemaal gevaarlijk spel jong !! Citaat:
Ik vind misbruik van legale drugs, aspekt geneesmiddelen, een uiterst ernstige zaak. We beweren vaak in Vlaanderen dat de huisarts de sentrale figuur is in gezondheidszorg, en dat die huisarts de vertrouwenspersoon bij uitstek is. Wel, die huisartsen zouden beter wat meer aandacht besteden aan de misbruiken die jij hier opsomt. Niet ter repressie, maar wel degelijk ter preventie, dus in het gezondheidsbelang van de patiënt. En daarbij mag duidelijk zijn dat die huisartsen ook falen, in hun sfeer van verantwoordelijkheid, voor preventie van alkohol- en tabak-misbruik, alsook misbruik van illegale drugs.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
+ "Om iets te kopen dat vergelijkbaar zou zijn met een pintje, zou je naar de apoteek moeten, en dan nog eens je siskaart tonen !!" Ge hebt plots zelf uw "gevaar" geminimaliseerd... Gelooft ge nu nog in uw eigen woorden? Laatst gewijzigd door captain jack : 26 augustus 2008 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | ||||||
|
![]() Citaat:
gebeurt dit met de illegale drug heroine? gebeurt dit met andere illegale drugs? gebeurt dit met andere legale potentieel verslavende producten als anti-depressiva of slaapmiddelen? bedankt voor de bezorgdheid, maar volgens mijn laatste check-up is mijn mentale status bevredigend Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sure. Citaat:
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#551 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als we het over weed hebben is de uitdrukking 'rond de pot draaien' subliem.
![]() Trouwens, moet de laatste optie in de poll niet zijn: 'Ik weed (of wiet) niet' i.p.v. 'Ik weet niet'? Niet te verwarren met 'Ik wied weed' ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarop baseer jij je om te vermoeden en te vrezen dat er 4 maal meer sociale gevallen zijn (weliswaar na 20 jaar gebruik) bij cannabis dan bij alcohol? Wat is er vuil een een druggebruiker? Bedoel je "sommige druggebruikers kunnen niet werken en dat zal de solidariteit doen afknakken"? Ik weet dat sommigen die te veel alcohol gedronken hebben op zondag, zich de maandag ziek zetten. Iemand die daarentegen de zondag joints rookte, is de maandag kwiek en monter en kan gezwind gaan werken. Kan je ook even schetsen wat je bedoelt met "misbruik"? Als "terecht bezorgdheid" je motief is, waarom ben je dan voorstander van het verbod op een drug dat minder ongezond en minder verslavend is dan alcohol? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 |
Parlementslid
|
![]() De betutteling van de burger loopt al genoeg de spuigaten uit. Legaliseer heel die handel - weed, coke, heroïne, crack, XTC... De criminaliteit errond verdwijnt en wie zich wil in de vernieling snuiven, spuiten, slikken, zuipen of roken moet dat zelf weten.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 31 augustus 2008 om 21:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#554 |
Banneling
|
![]() Het zou uw kind maar zijn...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#555 |
Parlementslid
|
![]() Het is mijn kind, en het rookt, spuit, snuift, slikt en zuipt niet.
![]() |
#556 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#557 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#558 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() zulke inzichten zijn spijtig genoeg niet weggelegd voor de angstigen onder ons.
![]() |
#559 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Spijtig genoeg zou U, als U dat tegen een vriend van mij zegt, een vlaai tegen uw kop krijgen... En U zou hem dat dan niet kwalijk mogen nemen, want hij heeft zijn zoon een tweetal jaar geleden mogen begraven... Waarschijnljk zult U wel de reden van de dood van zijn zoon kennen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn doden van alkohol tot en met stylo's, allemaal verbieden? Neen, want dat is zever. |
|
![]() |
![]() |