Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2009, 18:32   #541
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ding is: ze willen niet enkel de allochtonen niet.

Alle vormen zijn ongewenst: de dikken, de lelijken, de verlegenen, de getatoeerden, de afwijkend gekleden, de ...
is niet zo van belang
de meeste interimkantoren lokken de kandidaten toch maar gewoonweg voor inschrijvingen
Oud 8 juni 2009, 22:28   #542
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Dat zegt al genoeg..., het weinige dat u van mij kent... .

"je bent voor de blanken verloren. Met autochtonen zoals jij hebben we geen allochtonen nodig om ons het leven zuur te maken."

Loopt u hier niet een beetje te hard van stapel?
Ik hoop het , maar vrees van niet. Ik ken wel meer zo mensen, die vastgesmeed in hun eigen waanideeën door het leven moeten, tot het bittere einde...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2009, 22:31   #543
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Er staat nochthans duidelijk dat men zeer mild was tegenover de overwonnen volkeren. Bv: Zuid-Spanje.

De islam deed in die tijd aan acculturatie (= culturen die van elkaar leren). Men leert dus van andere culturen. De kennis van de Grieken, Perzen en Indiërs werd aandachtig bestudeert en verfijnt. Deze werd dan samengebracht met de kennis die men al bezat. Zo zijn ze uiteindelijk tot nieuwe inzichten gekomen. En die nieuwe inzichten hebben onze Westerse cultuur beïnvloed. Zo simpel is het.
Zeer mild...In Spanje ? Daarom dat de Spanjolen geen rust gekend hebben alvoor de laatste moslim terug de Middellandse Zee over gejaagd was zeker ? En dat ze zelfs vandaag nog zeer wantrouwig zijn tegenover Moros.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2009, 23:43   #544
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Zeer mild...In Spanje ? Daarom dat de Spanjolen geen rust gekend hebben alvoor de laatste moslim terug de Middellandse Zee over gejaagd was zeker ? En dat ze zelfs vandaag nog zeer wantrouwig zijn tegenover Moros.
...en DAT kan ik beamen!!!

Ik zie ook dat de roos nog niet genezen is van het al-Andaluz natte-droom-sprookje - wat al zo vaak werd weerlegd.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 00:03   #545
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
...en DAT kan ik beamen!!!

Ik zie ook dat de roos nog niet genezen is van het al-Andaluz natte-droom-sprookje - wat al zo vaak werd weerlegd.
Ben je al eens in Andalusië geweest?

De Reconquista was een drama voor de beschaving. De eerste maatregel van de christenen was de badhuizen sluiten: hygiëne was des duivels, want men moest het lichaam minachten.

Over de jodenvervolgingen en de Spaanse inquisitie zal ik maar zwijgen...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 00:06   #546
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

De Reconquista was een drama voor de beschaving. De eerste maatregel van de christenen was de badhuizen sluiten: hygiëne was des duivels, want men moest het lichaam minachten.

Het waren dan ook de kruisridders, of Franken zoals ze daar werden genoemd, die de Islamitische gewoonten overnamen en niet omgekeerd.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 00:11   #547
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Hallooooo Kallikles - Ik WOON in Spanje - al-Andaluz was niet enkel Andalucia, maar héél Spanje + Portugal + een deel van Z. Frankrijk, behalve Asturias!
Laten we vooral zwijgen over Jodenvervolging ja - want islamieten doen daar niet aan, nou???
Verschrikkelijk drama ja - zonder de 'reconquista' was jij nu muzelman en werd ik gestenigd!
Het is tenslotte toch goedgekomen, we leven niet meer in de middeleeuwen - islam daarentegen

Laatst gewijzigd door SDX : 9 juni 2009 om 00:12.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 01:03   #548
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Het waren dan ook de kruisridders, of Franken zoals ze daar werden genoemd, die de Islamitische gewoonten overnamen en niet omgekeerd.
Die islamitische gewoonten waren gewoonten die de barbaarse Arabieren van de beschaafdere volken die ze veroverden hadden overgenomen. En die waren erfgenamen van het Romeinse rijk en het rijk van Alexander de Grote. De badhuizen bijvoorbeeld, waren Romeins.

De fraaie Romeinse urbanistiek verloederde wel tot de welbekende Arabische medina, want het islamitisch recht bepaalde dat in een straat twee beladen ezels elkaar moesten kunnen passeren. Dus alles wat breder was, werd dichtgebouwd met groezelige wanorde.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 01:13   #549
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De bloeiperiode van de islam mag dan wel interressant geweest zijn, ze is in elk geval afgelopen, van tolerantie schiet niets over, mocht dat ooit bestaan hebben, hetgeen zeker en vast niet bewezen is. Al die kennis waar je het over hebt, is trouwens grotendeels afkomstig uit India en Griekenland.
Juist, India (b.v. rekenkunde) en Griekenland (b.v. meetkunde). De bloei vond plaats bij christenen en joden die zich vaak voor moslims uitgaven om aan discriminatie en vervolging te ontkomen. Hij is al zeshonderd jaar afgelopen. De bijdrage van Mohammedanië aan de beschaving is sindsdien zo goed als nihil.
Oud 9 juni 2009, 12:38   #550
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop het , maar vrees van niet. Ik ken wel meer zo mensen, die vastgesmeed in hun eigen waanideeën door het leven moeten, tot het bittere einde...
Wel, dan ben ik niet 1 van die mensen... .
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 13:18   #551
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Juist, India (b.v. rekenkunde) en Griekenland (b.v. meetkunde). De bloei vond plaats bij christenen en joden die zich vaak voor moslims uitgaven om aan discriminatie en vervolging te ontkomen. Hij is al zeshonderd jaar afgelopen. De bijdrage van Mohammedanië aan de beschaving is sindsdien zo goed als nihil.
ik herhaal het gewoon eventjes omdat ze mij niet geloofden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 19:42   #552
Jennes
Banneling

Standaard

Als u na jaren proberen te overleven. Smachtend naar voedsel, verteerd door honger. Hopend op een betere toekomst. Die misschien nooit komen zal. Toch plots het winnende formulier lijkt gewonnen te hebben. Bij mekaar gewerkt, met de hele familie. Waarvan er maar enkele mee kunnen. Degenen die sterk genoeg zijn. Degenen die nageslacht hebben. Of degenen die nog nageslacht willen hebben. En het een toekomst willen garanderen.
Ze vertrekken, zwaar getraumatiseerd door wat ze hebben gezien in het eigen land. Onderweg maken ze dingen mee die leiden tot vele frustraties. Mogelijk haalt een deel van hun nooit de eindmeet.

Het zal je maar overkomen. Als moeder. Altijd hopend op een betere toekomst voor je kind. En dit dan zien sterven in je armen, meereizend in een vrachtwagen. In een ver land, waarvan je de taal niet kent. En waar men medische hulp weigert, omdat je geen papieren kan voorleggen. Of omgekeerd als kind, of als eender wie, iemand zien sterven die je graag ziet... net omdat de wereld waarin alles in overvloed is, het land van je bestemming, medische hulp weigert.
Een maatregel ooit ingesteld, door types die zo hardvochtig en koud zijn, vinden dat de maatschappij zo hard en ruw moet zijn, dat ze zelf de Darwinian survival een handje mogen helpen, ... zoals de topicposter.

Eén lichtpunt. U weet niet wat u zegt. Anders zei u het niet.
Jennes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 19:50   #553
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennes Bekijk bericht
Als u na jaren proberen te overleven. Smachtend naar voedsel, verteerd door honger. Hopend op een betere toekomst. Die misschien nooit komen zal. Toch plots het winnende formulier lijkt gewonnen te hebben. Bij mekaar gewerkt, met de hele familie. Waarvan er maar enkele mee kunnen. Degenen die sterk genoeg zijn. Degenen die nageslacht hebben. Of degenen die nog nageslacht willen hebben. En het een toekomst willen garanderen.
Ze vertrekken, zwaar getraumatiseerd door wat ze hebben gezien in het eigen land. Onderweg maken ze dingen mee die leiden tot vele frustraties. Mogelijk haalt een deel van hun nooit de eindmeet.

Het zal je maar overkomen. Als moeder. Altijd hopend op een betere toekomst voor je kind. En dit dan zien sterven in je armen, meereizend in een vrachtwagen. In een ver land, waarvan je de taal niet kent. En waar men medische hulp weigert, omdat je geen papieren kan voorleggen. Of omgekeerd als kind, of als eender wie, iemand zien sterven die je graag ziet... net omdat de wereld waarin alles in overvloed is, het land van je bestemming, medische hulp weigert.
Een maatregel ooit ingesteld, door types die zo hardvochtig en koud zijn, vinden dat de maatschappij zo hard en ruw moet zijn, dat ze zelf de Darwinian survival een handje mogen helpen, ... zoals de topicposter.

Eén lichtpunt. U weet niet wat u zegt. Anders zei u het niet.
U denkt en praat emotioneel, niet rationeel.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 19:53   #554
Jennes
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Wat een vreemde reactie ...

Ik betaal het nu al uit eigen zak (zoals alle Belgische belastingbetalers).
En ik ben best bereid te zagen over te hoge belastingen, over slechte besteding van belastingsgelden, enz, enz, enz ...

Maar dat arme drommels die hier illegaal verblijven toch geholpen worden met dringende medische hulp, daar maak ik mij niet druk om.
Integendeel! Zo hoort het, iets anders zou een schande zijn.

En dan mag het nog zo zijn dat ook van dit stelsel misbruik wordt gemaakt. Stel dan iets voor om de systemen beter te maken, ipv van te stampen op hen die helemaal onderaan de ladder staan.
Oud 9 juni 2009, 19:57   #555
Sus Iratus
Banneling

Standaard

En uw punt is?
Oud 9 juni 2009, 20:07   #556
Jennes
Banneling

Standaard

Die post verdiende een herhaling.

Dit topic is praatjesmakerij. Er is geen enkele ernstige bron aangehaald voor de zogenaamde vaststellingen, al zou de term 'dringende medische hulp' liposucties dekken van rijke zonen van oliesjeiks die vervolgens weer terug naar de Verenigde Arabische Emiraten emigreren.

Waarom richt je de pijlen niet op al de elitairen van dit land die het volk dagelijks veertig miljoen armer maken voor een luxejacht hier en een hotelkamer voorzien van alle franjes, toeters en bellen ginder? Ik geef maar even enkele tips: de leden van het koninklijk paleis, 'managers' die hun bedrijf ten onder lieten gaan maar vonden dat ze hiervoor toch een jaarinkomen voor mochten krijgen dat groter is dan hetgeen u en ik met onze beide families tijdens onze hele levens bij mekaar krijgen! Het is natuurlijk makkelijk als u opperhoofd bent van een keten en een percentage van de omzet rustig tot het uwe kan maken... over de gouden handdrukken, het feit dat deze bedrijven dan ook nog gered moeten worden met het geld van de hardwerkende burger, politici die alles proberen mee te pakken wat er maar te pakken valt, al de bedrijven die frauderen, al de mensen die hun geld verscheepten naar Monaco of de Kaaimaneilanden, al dan niet via ingenieuze operaties waar ook zij zelf niet meer aan uitkunnen (dus de belastingscontroleur zeker niet), de ettelijke Belgische bedrijven die jaarlijks nul euro aan de belastingen overmaken 'zogenaamd vergeten' , de enorme fraudes, ...

Oh wacht, daar is heel wat meer lef voor nodig dan de meest arme en gediscrimineerde burgers van onze samenleving zomaar te kijk zetten hé. En daarvoor moet je ook een beetje schranderder zijn.

Laatst gewijzigd door Jennes : 9 juni 2009 om 20:07.
Oud 9 juni 2009, 20:25   #557
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Waar leidt u aan af dat het tegen het misbruik zijn van de geneugten van onze welvaartsstaat -waarvoor wij allen belasting hebben betaald- gelijk staat aan het goedkeuren van wat die koninklijke uitvreters allemaal uitspoken of wat het internationale grootkapitaal allemaal uitspookt?

En verder maakt u de inmiddels klassieke fout om mensen die de multikul niet met onverdeeld genoegen toejuichen, te betichten van lafheid en minder schrander zijn dan 'moreel superieure' Gutmenschen zoals u.
Oud 9 juni 2009, 20:28   #558
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik herhaal het gewoon eventjes omdat ze mij niet geloofden.
Ik heb me wel wat vergaloppeerd; dacht aan de soennieten en met name aan de soennitische Arabieren. De sjiieten zijn eigenlijk nooit zo diep gevallen, en bleven tot in de vorige eeuw goede Perzische literatuur en filosofie voortbrengen, misschien ook ander cultuurgoed; ik ben daar minder in thuis. Aan de Turkse cultuur zit dan weer een moderne, allesbehalve islamitische kant; daarover had ik het gewoon niet.
Oud 9 juni 2009, 20:44   #559
Jennes
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Waar leidt u aan af dat het tegen het misbruik zijn van de geneugten van onze welvaartsstaat -waarvoor wij allen belasting hebben betaald- gelijk staat aan het goedkeuren van wat die koninklijke uitvreters allemaal uitspoken of wat het internationale grootkapitaal allemaal uitspookt?
Uit het feit dat hier een topic staat en dit laat uitschijnen dat er mensen zijn die zich veel meer over opwinden en hier veel meer mee bezig zijn, dan het te zoeken waar het echt zit.

Citaat:
En verder maakt u de inmiddels klassieke fout om mensen die de multikul niet met onverdeeld genoegen toejuichen, te betichten van lafheid en minder schrander zijn dan 'moreel superieure' Gutmenschen zoals u.
Dan heb ik me verkeerd uitgedrukt. Het is eerder of of:
of men is zeer laf
of men is zeer weinig schrander

dat men bang is voor de eurocentiemen die worden besteed aan de verzorging (in nood zelfs mogelijk!!) van mensen die proberen te overleven in de alleronderste lagen van deze planeet.
Oud 9 juni 2009, 21:11   #560
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Uit het feit dat hier een topic staat en dit laat uitschijnen dat er mensen zijn die zich veel meer over opwinden en hier veel meer mee bezig zijn, dan het te zoeken waar het echt zit.
Er zijn anders genoeg topics te vinden waarin die uitvreters van het koninklijk huis en/of het internationale grootkapitaal aangeklaagd en aan de schandpaal genageld wordt - en terecht wat mij betreft.

Citaat:
Dan heb ik me verkeerd uitgedrukt. Het is eerder of of:
of men is zeer laf
of men is zeer weinig schrander

dat men bang is voor de eurocentiemen die worden besteed aan de verzorging (in nood zelfs mogelijk!!) van mensen die proberen te overleven in de alleronderste lagen van deze planeet.
Noem me laf indien u dat wilt. Noem me zeer weinig schrander als u dat een goed gevoel geeft. Noem me desnoods een misantroop, maar die eurocentiemekes kunnen maar eenmaal besteed worden, en als ik en de mijnen daarvoor hebben gewerkt, dan lijkt het me niet meer dan logisch dan dat ik en de mijnen daar primair het recht op hebben.

Uiteraard staat het u geheel vrij om de medische behandeling van voor mijn part heel de derde wereld geheel uit uw eigen privégeldbuidel te betalen. Dat zou van nobelheid en een groot hart getuigen en u het recht te geven om moreel superieur te zijn. Sinterklaas spelen van mijn belastingcenten echter niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be