![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en wie heeft geboord en hoe weet je hoe diep ze gegaan zijn en is dat diep genoeg of mischien juist niet? het lijkt me nu te veel op een cirkelredenering er is geen holle aarde dus als men boort ontdekt men geen holle aarde. Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 april 2010 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik sta er voor open. De aarde kan inderdaad hol zijn, maar dan had ik daar toch graag eerst eens een bewijsje van gezien. Ik vertrouw onbekenden namelijk niet zomaar op hun woord. Heb je daar een linkje van Khwajahan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar het blijft een circelredenering of zie je dat nu echt niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hollow_Earth
![]() |
![]() |
#546 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hmmm eens kijken hoe 'open' je staat: http://www.hollowplanets.com/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
EN, je springt mij te snel naar je conclusies en trapt in de intelligentie val! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men heeft namelijk reeds meerdere tientallen kilometers diep geboord. Daarnaast heeft men de vulkanen reeds zeer goed onderzocht. En dan nog de ultrasonische onderzoeken, waarbij men tot in de kern van de aarde onderzoeken doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 |
Banneling
|
![]() wel jan zie mijn link!
tientallen km is echt niet voldoende Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 april 2010 om 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn er zelfs uitgevoerd die dwars door de aarde gingen. En ik heb je link gelezen. Citaat:
Maar blijkbaar hecht jij dus meer geloof aan iemand die niets kan bewijzen en zich enkel baseert om mythes, dan dat je harde onweerlegbare bewijzen aanvaard. Jan Lamprecht is iemand die zijn kost verdient met het uitkramen van onzin en met fantasie verhalen te schrijven. Hij is van opleiding en beroep dan ook journalist en schrijven. Hij heeft geen enkele wetenschappelijke achtergrond en baseert zich volledig op schrijfsels van derde, waaronder Jules Verne. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ja, de link wel, maar niet wat er in staat! ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
weer een bewijs dat je zijn schrijfsels niet gelezen hebt, kan ook niet he, in zo'n korte tijd nee 'open' sta je zeker niet en dit is de reden waarom ik vaak niet dieper op zaken in ga hier. Veel wordt verdraaid etc. en dan beroept men zich op logica pleaseeeee |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#553 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze vriend hier heeft deze stelling ook reeds op een ander forum gedeponeerd. Bemerk dat hij met enorme bewijzen komt aandrijven. Vooral de "het is toch hetzelfde als een wasmachine" is prachtig.
http://www.wetenschapsforum.nl/index...howtopic=76939 Maar goed, ik sta open en zal eens de link bekijken van onze Pindar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#554 |
Minister-President
|
![]() hèhèhè, dit is echt folklore
![]()
![]() |
#555 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op de zuidpool een ballon in een gat in de aarde werpen en dan 20 maanden wachten tot die ballon op de noordpool terug te voorschijn komt?????????????? Een echt wetenschappelijk onderzoek moet ik toegeven!!!!!!!! De Noordpool is water van enkel duizenden meters diep. Laten we A.U.B. een beetje normaal doen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() A priori is er niks mis met een hypothese dat de aarde "hol" zou zijn, he. Maar dan moeten we nadenken wat zoiets zou impliceren, en dan botsen we op vele problemen.
Voor mij is het voornaamste probleem dat de druk daar beneden te groot is om opgevangen te worden door de schuifspanning in een vaste struktuur. Vanaf een zekere diepte zijn de drukken zo groot dat enkel de "hydrostatische druk" kan opgevangen worden. Vergeet niet dat de materie van de aarde denser is dan water, en dat je bij water elke 10 km diepte 1000 bar erbijkrijgt. De enige manier om een holle aarde te hebben zou dus zijn om een vrij dunne schil te hebben. Maar dan klopt de zwaartekracht weer niet. Natuurlijk zou een PERFECTE SFEER zonder schuifspanning kunnen. Maar we weten reeds dat de aarde geen perfecte sfeer is, en de kleinste afwijking zou het ineenklappen van de schil veroorzaken. Dus nee, het is materieel heel moeilijk (om niet te zeggen onmogelijk) om een grote holte in de aarde te hebben. Uit "bouwkundige" overwegingen.
![]() |
#557 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag hierbij is natuurlijk ook hoe die ballon langs de interne zon zal geraken. Hoe zal dit in zijn werk gaan?
Wat ik me wel altijd afgevraagd heb, is waarom de aarde inderdaad vrij constant blijft in temperatuur terwijl de aardkern aan het afkoelen is. De link stelt dat daar geen plausibele verklaring voor is, als er geen interne zon is. Is dit correct? |
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 |
Banneling
|
![]() maar goed hier een lezing van hem:
http://video.google.com/videoplay?do...precht&view=3# langer dan een uur dus graag stilte anders neem ik je echt niet meer serieus Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 april 2010 om 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#560 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel, maar dat is gewoon een legitieme vraag die we ons daar bij kunnen stellen. Een vraag die niet beantwoord wordt in uw link. Er wordt enkel vermeld dat de aarde wel eens minder zou kunnen wegen dan oorspronkelijk gedacht. Welke onderzoeken dit ondersteunen wordt niet vermeld en of de schil dan wel sterk genoeg zou zijn wordt ook nergens bewezen. Daar mag toch wel dieper op ingegaan worden denk ik want de theorie valt of staat met het feit of de schil het gewicht al dan niet kan dragen. |
![]() |
![]() |