Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2010, 23:51   #541
Tawhid
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allah1 Bekijk bericht
Ik denk dat hij enkel een feit vaststelt. Ge gaat nogal fel en in 't wilde weg tekeer tegen iemand die goed onderbouwde stellingen heeft neergeschreven.

De vraag is wie gij als intellectuele posters aanziet natuurlijk. Mss alleen die die u gelijk geven?
Spreekt u steeds over uzelf in de derde persoon? Zelfs uw forumnaam is louter provocatief bedoeld. U gaat zoals alle trollen op de negeerlijst.
Tawhid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 00:04   #542
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tawhid Bekijk bericht
Vrede zij met u,

Ik ben blij dat u het mij eens bent inzake de totaal ongepaste anti-intellectuele houding van Ephialtes. Ik ga er dus van uit dat u dieper zult ingaan op de draagwijdte van de grote wijsgeer al-Ghazali en zijn beslissende invloed op Europa.

Vrede,
Tawhid
Ik denk dat u zich vergist, ik vind de bijdragen van Ephialtes zeer de moeite waard en intellecueel van hogere kwaliteit dan deze van moslim of u zelf, bovendien denk ik dat u eigenlijk wilt provoceren want u had dit best begrepen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 00:07   #543
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vrede zij met u,

Een kleine les cultuurgeschiedenis en filosofie is hier op zijn plaats. Met de Verlichting wordt de achttiende eeuw bedoeld, eventueel de "lange achttiende eeuw" (1670-1820).

Het punt van de Britse filosoof en historicus George Henry Lewes, overigens een overtuigd positivist, is dat de Discours de la Méthode van René Descartes (1596-1650) - een Franse filosoof die dus stierf vóór de Verlichting - leest als een copy-paste van al-Ghazali's werk.

Het gaat dus niet over "langzaamaan de geschiedenis te vervalsen", want Lewes observeerde dit in de negentiende eeuw en iedereen die de moeite doet om beide boeken eens open te slaan zal tot dezelfde conclusie komen.

Maar dan moet je natuurlijk wel bereid zijn om een onderwerp te onderzoeken alvorens er een oordeel over te vormen. Dit vraagt een opgave van het ego en een onderwerping aan Allah (subhanahu wa ta3ala).

En Allah weet het best.

Vrede,
Tawhid
Wat heeft u niet begrepen uit mijn citaat waarop u reageert?
Uw houding lijkt bewust geen ander doel te hebben dan te provoceren, wanneer u les wilt geven zult u dat elders moeten doen en wilt u me die religieuze onzin besparen over Allah?
Daar heb ik echt geen nood aan!
Oud 3 september 2010, 00:29   #544
Tawhid
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat heeft u niet begrepen uit mijn citaat waarop u reageert?
Uw houding lijkt bewust geen ander doel te hebben dan te provoceren, wanneer u les wilt geven zult u dat elders moeten doen en wilt u me die religieuze onzin besparen over Allah?
Daar heb ik echt geen nood aan!
Ik heb uw stellingen weerlegd. U sprak b.v. over de Verlichting, maar Descartes is helemaal geen auteur van de Verlichting.

Gelieve geen scheldwoorden zoals "onzin" te gebruiken. Anders gaat u op de negeerlijst.
Oud 3 september 2010, 10:05   #545
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Te gek dan ook voor woorden dat het Westers verlichtingsdenken gebaseerd zou zijn op Islamitische "geleerden". Het Islamitisch denken gebeurt vanuit een religieus kader waar de verlichting dit juist losliet en vanuit de rede dacht, buiten het religieuze kader.
Dat stoort me toch wel wat, hoe langzamerhand de geschiedenis wordt vervalst en Islam langzamerhand wordt voorgesteld als " bron van al het goede"..blijkbaar is het principe van de verlichting voor ware gelovigen niet te vatten, niet God maar de mens werd daar centraal gezet en dat is niet te verzoenen met de opvattingen vanuit het Islamitisch denkkader, voor veel moslims vrees ik dat de onmogelijkheid buiten het religieuze kader te denken dan ook maakt dat zij de betekenis van verlichting ook niet echt vatten.

Omgekeerd is ook waar, ik kan het Islamitisch denken ook niet werkelijk vatten omdat ik niet vrij kan denken binnen vastgelegde kaders en daar dan ook onmogelijk vrijheid in kan zien.
Tawhid;Hier even het orginele citaat, zoals iedere forumlezer zal opmerken gaat dit helemaal niet over Descartes, bijgevolg kun je ook niet zeggen dat u iets uit mijn stelling weerlegd zou hebben.

Het principe van de verlichting gaat over de mens die centraal staat in het denken, en niet langer God die de mens onderwerpt en net dat principe lijkt me voor ware gelovigen binnen Islam bijzonder moeilijk te vatten,juist omdat het vrije denken door die onderwerping aan banden wordt gelegd.
Dat is ook niet zo vreemd omdat islam als ideologie ieder aspect van het menselijk leven regelt, juist hiermee brak de verlichting!

En wilt u uw toon matigen? Uw dreigement om iedereen die het waagt er een andere mening op na te houden op uw negeerlijst te zetten, getuigt van agressie, dat is hier op het forum wat bedoeld is voor discussies echt geen aanwinst!
Hoe komt dit toch dat wie zichzelf moslim noemt onmiddellijk een pedante en agressieve houding aannneemt binnen de discussies op dit forum, is het voeren van een discussie met anders denkenden echt onmogelijk?
Wat komt u hier dan eigenlijk doen, behalve het "verdedigen van uw Islam" waarbij uw opvattingen duidelijk niet ter discussie mogen worden gezet?

Laatst gewijzigd door alice : 3 september 2010 om 10:11.
Oud 3 september 2010, 16:58   #546
Tawhid
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Tawhid;Hier even het orginele citaat, zoals iedere forumlezer zal opmerken gaat dit helemaal niet over Descartes, bijgevolg kun je ook niet zeggen dat u iets uit mijn stelling weerlegd zou hebben.
Uw citaat was een reactie op mijn post i.v.m. Descartes. Uw intellectuele oneerlijkheid is nu genoegzaam aangetoond. U gaat op de negeerlijst.
Oud 3 september 2010, 17:23   #547
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw citaat was een reactie op mijn post i.v.m. Descartes. Uw intellectuele oneerlijkheid is nu genoegzaam aangetoond. U gaat op de negeerlijst.
Ik heb dit gevolgd zonder commentaar te geven maar het is wel grappig als men dit zo leest : braaf zijn of u gaat op de negeerlijst.
Snapt u zelf wel, Tawhid, hoe gek dat overkomt? Als u iedereen waar u het niet mee eens bent, op uw negeerlijst zwiert, kan u binnenkort nog slechts met 5 �* 6 mensen discussiëren en het zullen geen interessante discussies zijn want het enige wat er dan gezegd wordt is : ja, u hebt gelijk.
Saai, hoor!
Oud 3 september 2010, 17:28   #548
Ephialtes
Burger

Standaard

Ik denk dat u houdt van monologen voeren, Tahwid. In een democratische samenleving moet je nu eenmaal leren omgaan met kritiek, ook al gaat die regelrecht in tegen bijvoorbeeld een achterlijke godsdienst. Ook dat hoort bij het integratieproces.

Het zou van meer volwassenheid getuigen mocht u erin slagen op een respectvolle en intellectueel correcte wijze in debat te treden met mensen die een andere mening hebben dan uzelf of uw koran. Het zou helemaal fantastisch zijn mocht u daarbij ook nog tot een onderbouwde stelling komen.

Uw negeerlijst-dreigementen tot op heden getuigen helaas van het tegendeel en verraden een diepe onmacht om met inhoudelijke argumentatie uw punt te maken. Ik vrees dat - buiten uw fanclub van religieuze descipelen - niemand nog geïnteresseerd zal zijn in uw "commentaren".

Wanneer u zich liefst ontdoet van mensen met een dissidente (geloofs)opvatting, vraag ik me af wat u eigenlijk komt zoeken op een discussieforum.
Geloofspropaganda voeren?

Tenslotte, voor we verdergaan, nog even dit: het is niet omdat iemand uw replieken, meningen of geloof onzinnig noemt, dat u persoonlijk wordt uitgescholden.

We doen nogmaals een poging, indien u zich bereid voelt om op een correcte en volwassen manier in debat te treden.

Voor een goed begrip wil ik eerst duidelijkheid over het volgende:

1) Beweert u dat het verlichtingsdenken is overgewaaid van de arabische wereld naar Europa?

2) Wat begrijpt u onder het begrip "verlichtingsdenken" (u beweert dat ik er niks van afweet, dus ik leer graag bij)?

3) Wat vindt u zo provocerend aan de nickname Allah1?

Laatst gewijzigd door Ephialtes : 3 september 2010 om 17:29.
Ephialtes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 18:10   #549
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb dit gevolgd zonder commentaar te geven maar het is wel grappig als men dit zo leest : braaf zijn of u gaat op de negeerlijst.
Snapt u zelf wel, Tawhid, hoe gek dat overkomt? Als u iedereen waar u het niet mee eens bent, op uw negeerlijst zwiert, kan u binnenkort nog slechts met 5 �* 6 mensen discussiëren en het zullen geen interessante discussies zijn want het enige wat er dan gezegd wordt is : ja, u hebt gelijk.
Saai, hoor!
Iedereen zet op zijn negeerlijst/doei-lijst wie hij wil.
Moest hij nu nog anderen aanzetten/oproepen om niet te reageren; dan heb je reden om kritiek te uiten.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 18:33   #550
Ephialtes
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Iedereen zet op zijn negeerlijst/doei-lijst wie hij wil.
Moest hij nu nog anderen aanzetten/oproepen om niet te reageren; dan heb je reden om kritiek te uiten.
Vanzelfsprekend. Iedereen beslist zelf of hij/zijn wil participeren op dit forum of niet. Iedereen reageert op commentaren naar keuze.

Het zegt wel veel over de debatbekwaamheid van de debateur en de verdraagzaamheid van diegene die iedere dissidentie meent te moeten "uitsluiten".
Oud 3 september 2010, 19:41   #551
Tawhid
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Saai, hoor!
Wie scheldt en intellectueel oneerlijk is, gaat op de negeerlijst. Wat begrijpt u hier niet aan?
Oud 3 september 2010, 19:50   #552
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie scheldt en intellectueel oneerlijk is, gaat op de negeerlijst. Wat begrijpt u hier niet aan?
Wanneer iemand hier intellectueel oneerlijk is dan bent u het zelf.
Ik heb heel duidelijk uitgelegd waarom ik meen dat moslims zoals u ( gelukkig ken ik andere moslims!) gewoon niet begrijpen waar de verlichting over gaat, uw onmacht om minstens met enige beleefdheid te reageren spreekt boekdelen!
Maar zet me gerust op uw negeerlijst, blijkbaar kunt u niet om met andersdenkenden die menen dat Allah het niet beter weet?
Oud 3 september 2010, 19:58   #553
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u iedereen waar u het niet mee eens bent, op uw negeerlijst zwiert, kan u binnenkort nog slechts met 5 �* 6 mensen discussiëren en het zullen geen interessante discussies zijn want het enige wat er dan gezegd wordt is : ja, u hebt gelijk.
Saai, hoor!
Zou hij soms familie van banneling Egmond Codfried zijn, die zwierde ook iedereen die het met hem niet eens was op zijn negeerlijst.
Zelfs MaGNiFiCaT die ik hier nog nooit heb zien schelden staat er op, met stip zelfs.

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=45

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 september 2010 om 20:00.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 09:05   #554
Ephialtes
Burger

Standaard

Citaat:
Wanneer iemand hier intellectueel oneerlijk is dan bent u het zelf.
Ik heb heel duidelijk uitgelegd waarom ik meen dat moslims zoals u ( gelukkig ken ik andere moslims!) gewoon niet begrijpen waar de verlichting over gaat, uw onmacht om minstens met enige beleefdheid te reageren spreekt boekdelen!
Maar zet me gerust op uw negeerlijst, blijkbaar kunt u niet om met andersdenkenden die menen dat Allah het niet beter weet?
Het is moeilijk voor Tahwid om in discussie te gaan met mensen die inhoudelijk debatteren. Dit geeft geen blijk van veel intelligentie...
Maar op zich is die houding erg veelzeggend en zal de lezer daar zeker conclusies uittrekken.

Laatst gewijzigd door Ephialtes : 4 september 2010 om 09:07.
Oud 5 september 2010, 19:54   #555
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
Het is moeilijk voor Tahwid om in discussie te gaan met mensen die inhoudelijk debatteren. Dit geeft geen blijk van veel intelligentie...
Maar op zich is die houding erg veelzeggend en zal de lezer daar zeker conclusies uittrekken.
Lees de eerste post van Tawhid in deze draad.
http://forum.politics.be/showthread....53#post4952453
en jouw reacties
http://forum.politics.be/showthread....89#post4952689
http://forum.politics.be/showthread....06#post4952806
of deze
http://forum.politics.be/showthread....22#post4953322
Oud 5 september 2010, 19:59   #556
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja en?
Wat is hier uw punt?
Tawhid lijkt te denken dat iedere vorm van intellectuele bijdragen slechts te vinden is op het ware pad van de Islam die als bron voor anderen zou hebben gediend, anderen spreken dit tegen, mag dat van u?
Waar bemoeit u zich eigenlijk mee, inhoudelijk draagt u niets bij aan de discussie tussen deze twee personen!
Oud 5 september 2010, 20:03   #557
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar bemoeit u zich eigenlijk mee, inhoudelijk draagt u niets bij aan de discussie tussen deze twee personen!
Komende van iemand die in een andere discussie constant zit te trollen tussen een discussie tussen twee personen is bovenstaande reactie eigenlijk wel grappig.
Oud 5 september 2010, 20:17   #558
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Komende van iemand die in een andere discussie constant zit te trollen tussen een discussie tussen twee personen is bovenstaande reactie eigenlijk wel grappig.
ook hier doet ze zoals altijd en overal niets dan trollen; alice de koster staat daarom op m'n negeerlijst.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 20:17   #559
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja en?
Wat is hier uw punt?
Ik bevestig wat Ephialtes schreef
"...zal de lezer daar zeker conclusies uittrekken."

Citaat:
Tawhid lijkt te denken dat iedere vorm van intellectuele bijdragen slechts te vinden is op het ware pad van de Islam die als bron voor anderen zou hebben gediend, anderen spreken dit tegen, mag dat van u?
Ik dacht dat Ephialtes het had over "inhoudelijk debateren"

Citaat:
Waar bemoeit u zich eigenlijk mee,
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=549
Citaat:
inhoudelijk draagt u niets bij aan de discussie tussen deze twee personen!
Het was niet mijn bedoeling om bij te dragen tot die discussie, die discussie was immers al afgelopen.
Oud 5 september 2010, 22:41   #560
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

@Tawhid:
mag ik ook op uw negeerlijst? Of worden kindertjes die vragen overgeslagen?
Misschien moet ik eerst iets doen zoals mijn teddybeer Mohammed gaan noemen?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be