![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mensen die een restaurant hebben, en daar in wonen, mogen toch ook niet roken, wanneer er klanten in zijn.
![]() |
![]() |
#542 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In hun privégedeelte mogen ze dat wel. Het restaurant zelf maakt geen deel uit van dat gedeelte.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij hun woonkamer het restaurant is natuurlijk. ![]()
![]() |
![]() |
#544 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ik snap dit punt niet: De mensen die zichzelf blijven apart zetten, kiezen ervoor om het gevoel van heen en weer geslingerd te worden ook door te geven aan hun kinderen. En die moeten dan wéér dat gevecht leveren. Ik werk, heb jaren gestudeerd (nu nog steeds), zonder mij absoluut niet af, communiceer thuis grotendeels int nederlands en ga zo maar door. Ik vind dat ik me absoluut niet apart plaats en mn rug keer naar anderen toe. En toch blijft ge 'een allochtoon' hoe ge het draait of keert. Nou goed, ik zou het ook niet leuk vinden mocht iemand me als een belgische bezien, ik ben namelijk wie ik ben en daar ben ik fier op, een marokkaanse belg. Allochtonen roepen graag. Ik kan me nog herinneren dat ik als kind heel af en toe het gevoel had gediscrimineerd te worden door een autochtoon en als ik bij mn ouders ging klagen dan kreeg ik nog eens onder mijn voeten ook.. Maar laten we niet ontkennen dat er wel degelijk leerkrachten bestaan die u punten zouden aftrekken als ze iets tegen u of uw afkomst hebben, wat niet wilt zeggen dat ik beweer dat jij dat deed.
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat ik aan dergelijke praktijken doe, ik zeg enkel dat er achterpoortjes genoeg zijn om die discriminatiewetten te omzeilen.
![]() |
![]() |
#546 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat geldt enkel vanuit het standpunt van de werknemer. Als ik een kettingroker ben en mijn kuisvrouw maakt hier een probleem van dan kan zij haar ontslag indienen zonder dat haar dit kan aangewreven worden, aangezien ze niet gedwongen kan worden in een rokerige omgeving te moeten werken. Wat echter nooit kan is dat ze mij kan verbieden om in mijn eigen huis te roken. Enkel werkplaatsen die als doel hebben om mensen tewerk te stellen (zoals kantoren) hebben de plicht om deze werkruimte rookvrij te houden. In uw eigen privé-ruimte (huis), wat NOOIT de functie van werkruimte heeft, doet ge nog altijd wat ge wilt. Maw dit recht garandeert enkel dat werknemers nooit gedwongen kunnen worden om in een rokerige omgeving te werken, maar niet dat iedere plaats waar mensen werken verplicht rookvrij moet worden.
![]() |
#547 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat heeft een huishoudhulp in dienst nemen te maken met een seksuele relatie? Laatst gewijzigd door artisjok : 30 september 2010 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat punten aftrekken betreft: ik doe mijn uiterste best zo objectief mogelijk te zijn. Ik geef veel taken en opdrachten waarvan de juiste oplossing nogal subjectief is, dus dat is een karwei. Als ik problemen heb om een student tof te vinden, heeft dat meestal een reden. Afkomst is nooit een reden, maar gedrag soms wel. En als die student de mening verkondigt dat homo's vermoord moeten worden en vrouwen niet geschikt zijn om les te geven, dan hebben ze het op persoonlijke basis wel wat verkorven bij mij. Dan wordt het extra goed opletten dat ik niet plots "strenger" ga verbeteren. Omgekeerd, moet ik er me ook voor behoeden dat ik mensen die het om één of andere reden extra moeilijk hebben, niet ga bevoordelen. Een allochtoon die goed zijn best doet ondanks een taalprobleem, is er zo één die het in mijn ogen extra moeilijk heeft. Dan wordt het extra goed opletten dat ik plots niet wat dingen "door de vingers ga zien". Docenten (en leerkrachten ook, lijkt me) zijn mensen, met voorkeuren en afkeuren. Dat hoeven ze niet te veranderen, tot zolang ze er zich maar bewust van zijn. Als ik problemen heb met een bepaalde student, zoek ik een collega om erover te praten. Doet me trouwens denken aan een turkse student waarmee ik eens stond te praten, ging zo half over afkomst enzo. Zegt hij: "mevrouw ge weet toch van waar ik ben?". 'k zeg: "van gent eh vriend, ge zijt den enigste met zo'n plat gents accent hier in de groep". Hij schrok er precies van ![]()
![]() |
![]() |
#550 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo beste mensen,
Ik werk voor een tv-programma en ben nog op zoek naar mensen die een concreet probleem (tegen een bepaald bedrijf, persoon, ... niet algemeen) hebben naar aanleiding van discriminatie, racisme, geuluidsoverlast, een consumentenprobleem, enz. Wij kunnen uw probleem misschien oplossen! Aarzel niet me te contacteren voor meer uitleg op 0473/199 426. Alvast bedankt! Jonas |
![]() |
![]() |