Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2010, 12:08   #541
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Uw huis is uw prive,als ze daar niet mee gediend zijn mogen ze het afstappen!
Als ik in hun huis kom zal ik me aan de regel houden.
Ja en nee. Uw huis is inderdaad uwe prive, maar op die moment is het een werkplaats.
Mensen die een restaurant hebben, en daar in wonen, mogen toch ook niet roken, wanneer er klanten in zijn.
Oud 30 september 2010, 12:53   #542
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Ja en nee. Uw huis is inderdaad uwe prive, maar op die moment is het een werkplaats.
Mensen die een restaurant hebben, en daar in wonen, mogen toch ook niet roken, wanneer er klanten in zijn.
In hun privégedeelte mogen ze dat wel. Het restaurant zelf maakt geen deel uit van dat gedeelte.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2010, 12:55   #543
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In hun privégedeelte mogen ze dat wel. Het restaurant zelf maakt geen deel uit van dat gedeelte.
2

Tenzij hun woonkamer het restaurant is natuurlijk.
Oud 30 september 2010, 16:07   #544
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik heb verschillende studenten (gehad) doorheen de 7 jaar dat ik lesgeef. Sommige studenten herken je meteen als "allochtoon", door hun houding, gedrag, sommigen door de ronduit shockerende meningen die ze per sé willen uiten.
Van anderen merkte ik het pas op eens ik de link legde met hun naam. Die zijn dan wel blank, natuurlijk. Van anderen zie je of hoor je dat ze ergens een andere afkomst moeten hebben (aan hun huidskleur, of omdat hun nederlands een beetje exotisch klinkt). Soms geeft dat grappige effecten. Eén van m'n vroegere studenten komt uit limburg, de enige limburger in ons midden. Een vreemde vogel, zeg maar. Heeft geduurd tot ik wist wat z'n naam was voor ik door had dat het nen italiaan is...
Maar goed, ook al zie het of hoor je het, dat verschil-effect verdwijnt meteen. Een zwarte in de klas, dat merk je 1 keer op ("ha, die is zwart") maar de volgende keren zie je dat toch niet meer? Iemand die wat gebrekkig NL spreekt, dat hoor ik na een tijd ook niet meer, daar raak je aan gewoon, dat 'past' bij die persoon.

Maar van sommigen blijf je het natuurlijk WEL zien. Ik herinner me de studente in niqaab en lange gewaden die per sé iedere keer de les uit moest gaan als het over een voor haar blijkbaar verboden thema ging.
Of de verwijten van racisme die je naar je hoofd geslingerd krijgt van sommigen ("ik ben de enige met een buis? is't omdat ik marrokaan ben ofzo maDAM?!" - en ze vragen dat niet vriendelijk). Zo integreer je niet maar zet je jezelf apart.

Het blijft ook generaties op generaties doorgegeven worden. De mensen die zichzelf blijven apart zetten, kiezen ervoor om het gevoel van heen en weer geslingerd te worden ook door te geven aan hun kinderen. En die moeten dan wéér dat gevecht leveren.

Sommige van de allochtonen die ik gezien hebben in één van m'n lessen vonden meteen na hun diploma werk. Anderen niet. Ik betwijfel of de juffrouw in niqaab met de verboden thema's ooit werk heeft gevonden als psycholoog... Je kan je therapieruimte niet uitrennen als het onderwerp je niet bevalt.
Die niqaab dame draagt natuurlijk waar zij zich het beste bijvoelt. Wat jammer is is het feit dat ze met de niqaab gaat studeren. Hoe kunt ge werk vinden met uw niqaab? Integratie is een verplichting binnen de religie (uiteraard niet ten koste van uw geloof) maar hoe kunt ge u nu binnen onze maatschappij integreren terwijl ge de niqaab of boerka draagt? Nou ja, het gaat uiteraard om mijn persoonlijke mening. Ik zal ten allentijde opkomen voor de rechten van deze vrouwen die ervoor kiezen om de niqaab te dragen maar ze sluiten zichzelf wel uit.

En ik snap dit punt niet: De mensen die zichzelf blijven apart zetten, kiezen ervoor om het gevoel van heen en weer geslingerd te worden ook door te geven aan hun kinderen. En die moeten dan wéér dat gevecht leveren.
Ik werk, heb jaren gestudeerd (nu nog steeds), zonder mij absoluut niet af, communiceer thuis grotendeels int nederlands en ga zo maar door. Ik vind dat ik me absoluut niet apart plaats en mn rug keer naar anderen toe. En toch blijft ge 'een allochtoon' hoe ge het draait of keert. Nou goed, ik zou het ook niet leuk vinden mocht iemand me als een belgische bezien, ik ben namelijk wie ik ben en daar ben ik fier op, een marokkaanse belg.

Allochtonen roepen graag. Ik kan me nog herinneren dat ik als kind heel af en toe het gevoel had gediscrimineerd te worden door een autochtoon en als ik bij mn ouders ging klagen dan kreeg ik nog eens onder mijn voeten ook.. Maar laten we niet ontkennen dat er wel degelijk leerkrachten bestaan die u punten zouden aftrekken als ze iets tegen u of uw afkomst hebben, wat niet wilt zeggen dat ik beweer dat jij dat deed.
Oud 30 september 2010, 16:56   #545
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Dus ge zou er nog om liegen ook?
Ge durft er dan nog niet eerlijk voor uitkomen?
Als ge er eerlijk voor uit komt dat wordt ge vervolgd...

Ik zeg niet dat ik aan dergelijke praktijken doe, ik zeg enkel dat er achterpoortjes genoeg zijn om die discriminatiewetten te omzeilen.
Oud 30 september 2010, 17:06   #546
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De wet spreekt niet echt over een werkplaats.
De wet spreekt over het volgende: "Iedereen heeft recht op een rookvrije omgeving om zijn werk te doen".
Dat geldt enkel vanuit het standpunt van de werknemer. Als ik een kettingroker ben en mijn kuisvrouw maakt hier een probleem van dan kan zij haar ontslag indienen zonder dat haar dit kan aangewreven worden, aangezien ze niet gedwongen kan worden in een rokerige omgeving te moeten werken. Wat echter nooit kan is dat ze mij kan verbieden om in mijn eigen huis te roken. Enkel werkplaatsen die als doel hebben om mensen tewerk te stellen (zoals kantoren) hebben de plicht om deze werkruimte rookvrij te houden. In uw eigen privé-ruimte (huis), wat NOOIT de functie van werkruimte heeft, doet ge nog altijd wat ge wilt. Maw dit recht garandeert enkel dat werknemers nooit gedwongen kunnen worden om in een rokerige omgeving te werken, maar niet dat iedere plaats waar mensen werken verplicht rookvrij moet worden.
Oud 30 september 2010, 17:38   #547
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Komt gij veel buiten ?

Eerdaags dient Raf klacht in tegen mij omdat ik enkel sexuele relaties wil met vrouwen..
Ja, ik kom veel buiten. Waarom vraag je dat?
Wat heeft een huishoudhulp in dienst nemen te maken met een seksuele relatie?

Laatst gewijzigd door artisjok : 30 september 2010 om 17:40.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2010, 17:42   #548
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, ik kom veel buiten. Waarom vraag je dat?
Daar hoef je zelfs niet op te antwoorden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2010, 18:11   #549
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Die niqaab dame draagt natuurlijk waar zij zich het beste bijvoelt. Wat jammer is is het feit dat ze met de niqaab gaat studeren. Hoe kunt ge werk vinden met uw niqaab? Integratie is een verplichting binnen de religie (uiteraard niet ten koste van uw geloof) maar hoe kunt ge u nu binnen onze maatschappij integreren terwijl ge de niqaab of boerka draagt? Nou ja, het gaat uiteraard om mijn persoonlijke mening. Ik zal ten allentijde opkomen voor de rechten van deze vrouwen die ervoor kiezen om de niqaab te dragen maar ze sluiten zichzelf wel uit.

En ik snap dit punt niet: De mensen die zichzelf blijven apart zetten, kiezen ervoor om het gevoel van heen en weer geslingerd te worden ook door te geven aan hun kinderen. En die moeten dan wéér dat gevecht leveren.
Ik werk, heb jaren gestudeerd (nu nog steeds), zonder mij absoluut niet af, communiceer thuis grotendeels int nederlands en ga zo maar door. Ik vind dat ik me absoluut niet apart plaats en mn rug keer naar anderen toe. En toch blijft ge 'een allochtoon' hoe ge het draait of keert. Nou goed, ik zou het ook niet leuk vinden mocht iemand me als een belgische bezien, ik ben namelijk wie ik ben en daar ben ik fier op, een marokkaanse belg.

Allochtonen roepen graag. Ik kan me nog herinneren dat ik als kind heel af en toe het gevoel had gediscrimineerd te worden door een autochtoon en als ik bij mn ouders ging klagen dan kreeg ik nog eens onder mijn voeten ook.. Maar laten we niet ontkennen dat er wel degelijk leerkrachten bestaan die u punten zouden aftrekken als ze iets tegen u of uw afkomst hebben, wat niet wilt zeggen dat ik beweer dat jij dat deed.
Die die zich apart zetten, daarmee bedoel ik de mensen wiens waarden en normen totaal onverenigbaar zijn met die van de hoofdcultuur. Als die mensen kinderen krijgen, zitten die kinderen totaal verwrongen tussen twee waarden- en normenstelsels. Ik vind dat triestig voor die kinderen.

Wat punten aftrekken betreft: ik doe mijn uiterste best zo objectief mogelijk te zijn. Ik geef veel taken en opdrachten waarvan de juiste oplossing nogal subjectief is, dus dat is een karwei. Als ik problemen heb om een student tof te vinden, heeft dat meestal een reden. Afkomst is nooit een reden, maar gedrag soms wel. En als die student de mening verkondigt dat homo's vermoord moeten worden en vrouwen niet geschikt zijn om les te geven, dan hebben ze het op persoonlijke basis wel wat verkorven bij mij. Dan wordt het extra goed opletten dat ik niet plots "strenger" ga verbeteren.
Omgekeerd, moet ik er me ook voor behoeden dat ik mensen die het om één of andere reden extra moeilijk hebben, niet ga bevoordelen. Een allochtoon die goed zijn best doet ondanks een taalprobleem, is er zo één die het in mijn ogen extra moeilijk heeft. Dan wordt het extra goed opletten dat ik plots niet wat dingen "door de vingers ga zien".
Docenten (en leerkrachten ook, lijkt me) zijn mensen, met voorkeuren en afkeuren. Dat hoeven ze niet te veranderen, tot zolang ze er zich maar bewust van zijn. Als ik problemen heb met een bepaalde student, zoek ik een collega om erover te praten.

Doet me trouwens denken aan een turkse student waarmee ik eens stond te praten, ging zo half over afkomst enzo. Zegt hij: "mevrouw ge weet toch van waar ik ben?". 'k zeg: "van gent eh vriend, ge zijt den enigste met zo'n plat gents accent hier in de groep". Hij schrok er precies van
Oud 27 oktober 2010, 12:17   #550
jonas123
Vreemdeling

Standaard Tv-programma

Hallo beste mensen,

Ik werk voor een tv-programma en ben nog op zoek naar mensen die een concreet probleem (tegen een bepaald bedrijf, persoon, ... niet algemeen) hebben naar aanleiding van discriminatie, racisme, geuluidsoverlast, een consumentenprobleem, enz. Wij kunnen uw probleem misschien oplossen!

Aarzel niet me te contacteren voor meer uitleg op 0473/199 426. Alvast bedankt!

Jonas
jonas123 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be