Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 januari 2011, 21:52   #541
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Vandaag was er in de 7de dag een debat over haatmails die politici en andere mensen krijgen. De Grauwe had er ook zo een paar gekregen en was er niet goed van geweest.

Hij meende dat het vooral het nationalistisch denken is dat hievoor verandwoordelijk voor is. Of tenminste dat dit één van de oorzaken is. Nationalisten kunnen weinig relativeren en beschouwen iemand die niet tot hun gedachtengoed behoren als 'dè vijand', die men door alle mogelijke middelen moet bestrijden, dus ook met doodsbedreigingen.
Gelieve dan ook eerst de oorzaak van het nationalisme onder ogen te zien.
Je hebt blijkbaar nog nooit BDW over zijn haatmails bezig gehoord aangezien je je toch automatisch afsluit van wat hij te zeggen heeft.

Met wat je hierboven schrijft bewijs je ook dat je je laat beïnvloeden door de media je neemt immers automatisch wat een ander in de media zegt aan als waar. (nationalistisch gedachtengoed is de vijand,.... indien Belgisch nationalisme bedoeld wordt ben ik akkoord ) dat van de haatmails geloof ik wel. In iedere ideologie zijn er echter extremen. Zo gaan anarchisten altijd op de vuist na een betoging en raar maar waar betogen die altijd tegen rechts.

aan de anarchisten: maak me dan aub niet wijs dat jullie geen politieke voorkeur hebben want eigenlijk is extreem rechts �* la vlaams belang even anarchistisch als jullie en bestrijden jullie dus jullie eigen rangen.

Aan SPA en groen!: Deze beseffen blijkbaar niet dat ze een deftig sosciaal beleid ondermijnen door hun houding tov het sosciaal beleid,....
Men regulariseert maar mensen zoveel men maar kan. Zou dit uit menslievendheid zijn? Ik betwijfel dit ten zeerste. Armoede in armere landen bestrijd je niet door massaal mensen naar hier te halen. Ook steun je er niet de werkende mens door. Je houd op deze manier immers de lonen laag. Indien men echt sosciaal was dan zou men de armoede ginder bestrijden. Ook is het nogal een achterbakse manier van deze met veel bezit om de waarde van hun eigendom te behouden. En als men dan toch echt sosciaal is gelieve de werklozen dan ook in te schakelen voor sosciaal werk. Vuilnis ophalen, de werkende mens (die voor hun uitkeringen zorgen en het soms zelf moeilijk hebben) helpen met bijvoorbeeld de opvang van kinderen, klusjes in en rond het huis,..... dit wel enkel voor degene die het echt nodig hebben om geen concurrentie te krijgen met zelfstandigen, dit zal waarschijnlijk nooit op de agenda komen aangezien ze enkel denken aan het DEEL van hun kiezers die op hun luie krent willen blijven zitten. Dit laatste zal ook de niet werkende mens een beetje onder de mensen laten komen en niet wereldvreemd laten worden.
alfa16vjtd is offline  
Oud 23 januari 2011, 21:52   #542
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vandaag was er in de 7de dag een debat over haatmails die politici en andere mensen krijgen. De Grauwe had er ook zo een paar gekregen en was er niet goed van geweest.

Hij meende dat het vooral het nationalistisch denken is dat hievoor verandwoordelijk voor is. Of tenminste dat dit één van de oorzaken is. Nationalisten kunnen weinig relativeren en beschouwen iemand die niet tot hun gedachtengoed behoren als 'dè vijand', die men door alle mogelijke middelen moet bestrijden, dus ook met doodsbedreigingen.
Gelieve dan ook eerst de oorzaak van het nationalisme onder ogen te zien.
Je hebt blijkbaar nog nooit BDW over zijn haatmails bezig gehoord aangezien je je toch automatisch afsluit van wat hij te zeggen heeft.

Met wat je hierboven schrijft bewijs je ook dat je je laat beïnvloeden door de media je neemt immers automatisch wat een ander in de media zegt aan als waar. (nationalistisch gedachtengoed is de vijand,.... indien Belgisch nationalisme bedoeld wordt ben ik akkoord ) dat van de haatmails geloof ik wel. In iedere ideologie zijn er echter extremen. Zo gaan anarchisten altijd op de vuist na een betoging en raar maar waar betogen die altijd tegen rechts.

aan de anarchisten: maak me dan aub niet wijs dat jullie geen politieke voorkeur hebben want eigenlijk is extreem rechts �* la vlaams belang even anarchistisch als jullie en bestrijden jullie dus jullie eigen rangen.

Aan SPA en groen!: Deze beseffen blijkbaar niet dat ze een deftig sosciaal beleid ondermijnen door hun houding tov het sosciaal beleid,....
Men regulariseert maar mensen zoveel men maar kan. Zou dit uit menslievendheid zijn? Ik betwijfel dit ten zeerste. Armoede in armere landen bestrijd je niet door massaal mensen naar hier te halen. Ook steun je er niet de werkende mens door. Je houd op deze manier immers de lonen laag. Indien men echt sosciaal was dan zou men de armoede ginder bestrijden. Ook is het nogal een achterbakse manier van deze met veel bezit om de waarde van hun eigendom te behouden. En als men dan toch echt sosciaal is gelieve de werklozen dan ook in te schakelen voor sosciaal werk. Vuilnis ophalen, de werkende mens (die voor hun uitkeringen zorgen en het soms zelf moeilijk hebben) helpen met bijvoorbeeld de opvang van kinderen, klusjes in en rond het huis,..... dit wel enkel voor degene die het echt nodig hebben om geen concurrentie te krijgen met zelfstandigen, dit zal waarschijnlijk nooit op de agenda komen aangezien ze enkel denken aan het DEEL van hun kiezers die op hun luie krent willen blijven zitten. Dit laatste zal ook de niet werkende mens een beetje onder de mensen laten komen en niet wereldvreemd laten worden.
alfa16vjtd is offline  
Oud 23 januari 2011, 21:52   #543
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

sorry voor de dubbele post
alfa16vjtd is offline  
Oud 23 januari 2011, 21:52   #544
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik probeer niemand te overtuigen.
D�*t is duidelijk, ja
Oud 23 januari 2011, 21:53   #545
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Komaan zeg. Vlamen is gewoon een bijnaam voor Vlamingen. Op dit forum heb ik het bijvoorbeeld al eerder gebruikt dan suqar ooit. Wind je toch niet zo op. Als je niet eens met een bijnaam om kunt.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 januari 2011 om 21:53.
Scarabaeida is offline  
Oud 23 januari 2011, 21:53   #546
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap niet waarom bepaalden het nodig achten over de islam te beginnen. Laat mn religie hierbuiten en wees toch niet zo slecht van wil, mijn beste. En ja, ook bepaalde moslims zijn haatdragend. Niets nieuws onder de zon.
De Moslimexecutieve is overigens een paar jaren geleden gesplitst in aparte Vlaamse en Franstalige organisaties.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 23 januari 2011 om 21:53.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 23 januari 2011, 21:53   #547
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
U mag over de Vlamingen beginnen en ze beledigen, maar ik mag niet over de moslims beginnen...?

Ik vind trouwens dat nogal wat moslims goede redenen hebben om haatdragend te zijn, maar dat geheel terzijde.
Waar heb ik de Vlamingen beledigd? Ik vind vele Vlamingen gewoon hypocriet en egoïstisch. Anderen vinden mij toch ook een shariaslet die een pedofiel vereert (aldus jullie woorden). Mij goed hoor.

Redenen, zoals?
Oud 23 januari 2011, 21:57   #548
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat kan deze betoging voor effect hebben ?
Gaat deze betoging hen daartoe inspireren ?
houd ge het nog voor mogelijk 10jaar zonder regering ?
jogo is offline  
Oud 23 januari 2011, 21:58   #549
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar heb ik de Vlamingen beledigd?
U bent erover begonnen, u noemde sommigen haatdragend, en u doelde daarmee op degenen die de Belgische staat willen doen verdwijnen.

Citaat:
Redenen, zoals?
Zoals de wreedheden van de Europese kolonisatie in de Arabische landen, en tot de dag van vandaag in Irak.
Oud 23 januari 2011, 21:59   #550
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
houd ge het nog voor mogelijk 10jaar zonder regering ?
Vaneigens.

Als het echt nodig is, zal de Vlaamse regering enkele levensnoodzakelijke bevoegdheden naar zich toe trekken.
Oud 23 januari 2011, 22:01   #551
luc broes

Standaard

Citaat:

Wie zou is verantwoordelijk voor de talloze doodsbedreigingen aan FDW, en voor de talloze vernielingen van VB-secretariaten?

Zou De Grauwe daar ook een verklaring voor hebben?
Oud 23 januari 2011, 22:02   #552
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
U bent erover begonnen, u noemde sommigen haatdragend, en u doelde daarmee op degenen die de Belgische staat willen doen verdwijnen.
Ja, daar begon ik inderdaad over. Trek het je niet aan. Iedereen kan wel eens haatdragend uit de hoek komen. Ik heb ook de pest aan vuile zionisten.

Citaat:
Zoals de wreedheden van de Europese kolonisatie in de Arabische landen, en tot de dag van vandaag in Irak.
Ja, dat klopt.
Oud 23 januari 2011, 22:03   #553
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom niet? Het nationalisme zet iedereen op tegen elkaar en dat jij op een nationalistische partij stemt snap ik al helemaal niet.
Het nationalisme brengt iedereen uit een volk juist bij elkaar om samen sterker te staan om te werken aan een betere samenleving.

Citaat:
Jezus zou alvast geen N-VA stemmen daar ben ik zeker van.
Daar ben ik nog niet zo zeker van.
De sjacheraars uit de tempel ranselen == de profiteurs eruitgooien.
De Farizeeën aanklagen voor hun hypocrisie == de politieke hypocrisie doorbreken
fonne is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:08   #554
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het nationalisme brengt iedereen uit een volk juist bij elkaar om samen sterker te staan om te werken aan een betere samenleving.
Ja, door andere medemensen uit te sluiten. Wat vredelievend allemaal zeg.

Citaat:
Daar ben ik nog niet zo zeker van.
De sjacheraars uit de tempel ranselen == de profiteurs eruitgooien.
De Farizeeën aanklagen voor hun hypocrisie == de politieke hypocrisie doorbreken
Neem nu die nationalisten van het vlaamsblok. Kom kom, welke redelijke mens stemt nu op die achterlijke racisten? Jezus zou dat alvast niet doen. Den N-VA vind ik dan nog een beetje meevallen.
Oud 23 januari 2011, 22:12   #555
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem nu die nationalisten van het vlaamsblok. Kom kom, welke redelijke mens stemt nu op die achterlijke racisten? Jezus zou dat alvast niet doen. Den N-VA vind ik dan nog een beetje meevallen.
Maar natuurlijk vind jij de NV-A meevallen.
Ze bakken er niks van op het vlak van vreemdelingenbeleid en migratie.
Demper is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:17   #556
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Maar natuurlijk vind jij de NV-A meevallen.
Ze bakken er niks van op het vlak van vreemdelingenbeleid en migratie.
En wat doet uw partij als ik vragen mag?

Ik heb ze nog geen migranten boven de woestijn zien lossen, eerlijk gezegd.
Oud 23 januari 2011, 22:17   #557
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een land waar mensen van verschillende culturen op een vredige manier kunnen samenleven, dat is voor mij het ideale land.
Ja het land waar de leeuw en de antilope in harmonie samenleven Maar zolang we dat niet bewerkstelligd krijgen lijkt het mij beter de leeuw en de antilope een beetje uit elkaar te houden. Het ideale land is een land dat zo geörganizeerd is dat iedereen ervan overtuigd is dat samenwerken voordelen heeft. En dat is nou net niet het geval in België.

Citaat:
En dat is nou net iets waar Vlamen tegen gekant zijn.
Helemaal niet. Wij willen een land waar iedereen op een vredige manier kan samenleven, alleen zijn we door de feiten van de laatste 180 jaar tot de conclusie gekomen dat dat niet gaat lukken door de agressiviteit van de Franstaligen wiens enige doel altijd is geweest de Vlamingen hun taal, hun kultuur, hun zelfrespect af te nemen. Je zou kunnen stellen dat Vlamingen het beu zijn om gehaat te worden.

Citaat:
Vlamen zijn egoïstisch, hypocriet.
Dat weerspiegelt alleen jouw racistische gedachtengoed. Moest je echt vinden dat mensen van verschillende culturen in vrede moeten samenleven, dan begin je toch niet een deel van die mensen te beledigen? Maar wat jij in werkelijkheid bedoelt: de Vlaamse cultuur moet wijken voor de jouwe, want jij wil niet in vrede samenleven met een cultuur die niet de jouwe is.

Citaat:
De Vlamen zijn kort van geheugen en het is hen volledig ontgaan hoe de Walen hen uit de stront geholpen hebben honderd jaar geleden.
Tijdens de hongersnoden van de jaren '40 en '80 van de negentiende eeuw hebben de Walen de Vlamingen heel bewust laten stikken. Terwijl de Vlaming verhongerde, moesten de boeren schandalig veel belasting betalen om de uitbouw van de staalindustrie in Luik en de Borinage te helpen financieren.
De Vlaming was toen nog minder waard dan een negerslaaf in de kolonies.
fonne is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:19   #558
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarstraks stond jij nochthans toe te juichen dat TAK tegenbetogers zonder reden werden aangehouden. Wat vredelievend allemaal zeg.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:20   #559
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Daarstraks stond jij nochthans toe te juichen dat TAK tegenbetogers zonder reden werden aangehouden. Wat vredelievend allemaal zeg.
Waren dat niet die mensen die andere mensen bedreigden?
system is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:21   #560
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie wordt er dan wel uitgesloten? Die gasten die weigeren zich behoorlijk te gedragen op het feest misschien, of die onuitgenodigd willen komen meeëten?

Citaat:
In vergelijking met de PVV van Geert Wilders zijn die van het VB eigenlijk brave doetjes hoor. Er zijn behoorlijk wat allochtonen die er voor stemmen
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be