![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarom laat je deze posting dan voorbijgaan, alsof ze nooit geschreven werd. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=418 Ik probeer je tegemoet te komen zo ver als ik kan. Ik probeer zo redelijk als mogelijk te redeneren. Ik ben beleefd en respectvol. Ik sluit mijn eigen ongelijk niet uit en zeg dat ook,... Ik doe echt alles wat ik maar kan bedenken om tot een volwassen gesprek te komen,van een zeker niveau... Maar je laat me ondanks mijn inspanning, gewoon in de kou staan. Wie ben jij artisjok? Wie ben jij heel diep vanbinnen. Wat weegt bij jou door in je persoon? De haat tegen al wat onrechtvaardig is, of de liefde voor de waarheid? Wat men haat, kan men niet begrijpen en liefde maakt blind. Maar de liefde voor de waarheid artisjok, die doet je zien, doet je fouten toegeven en illusies verliezen. Want wie nooit zijn mening wijzigt, houdt meer vabn zichzelf dan van de waarheid. De waarheid is nergens lid van. Een mening mens voelt zich als priester der waarheid en is slechts knecht in de tempel zijner zelfingenomenheid. Hoe schoon de waarheid ook is, het aanbod heeft altijd de vraag altijd overtroffen. Ach,... ... laat ons gepalaver toch niet nutteloos zijn. Weet je, artisjok, ... ... de middelen die we nu hebben om te communiceren. Daar konden grote filosofen alleen maar van dromen. Zij zouden het schandelijk gevonden hebben hoe wij daar de dag van vandaag mee omgaan. En ja, ik zeg dat alles ook voor mezelf. Willen we elkaar een nieuwe kans geven? Willen we onszelf een nieuwe kans geven? We kunnen ook zonder liefde praten, alleen niet zo goed. Ik zal wel weer woordspelletjes spelen, maar het is mijn liefde voor de waarheid, die me ontwapend en ontmaskerd. ach... laat maar,.... schiet me maar dood omdat ik eerlijk ben. En moe. Doodmoe. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er u al verschillende keren naar verwezen, dus ge moet niet doen alsof ge dat niet weet.
![]() |
![]() |
#543 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | ||
|
![]() Citaat:
Iedereen die al langer dan een paar dagen op fora verblijft zal dat wel herkennen. Ge moet dit niet zo buiten proportie blazen en het grote slachtoffer gaan uithangen. Citaat:
Ik heb u al op diverse manieren gezegd dat ge anderen geen mening in hun schoenen moet schuiven, maar ge blijft het doen. Ik heb er u al ettelijke keren op gewezen dat ge de stropopstrategie gebruikt, en ge wilt het niet weten, ik heb u er al een paar keer met de gekende stijlfiguur 'FIFY' op gewezen, maar ge wilt er nog altijd niet van weten. Maar ik wil u halverwege tegemoet komen. Stop met stropoppen te gebruiken en mensen andere meningen in hun schoenen te proberen schuiven. En gezien ge zoveel problemen hebt met deze stijlfiguur zal ik het u in het vervolg op een andere manier duidelijk proberen maken. Deal?
![]() |
![]() |
#545 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
|
![]() Ik ga er vanuit dat ze dat doen en ben gerust in hun intelligentie dat ze hier zien wat er gebeurt.
![]() |
#548 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een belangrijk verschil. En er staat ook geen FIFY onder. Citaat:
Citaat:
Een moslim is iemand die zich aan de wil van Allah, onderwerpt, zoals Mohammed heeft geboodschapt. Het is de eerste pijler van de islam die door moslims openlijk beleden dient te worden, als voorwaarde zich moslim te mogen noemen. Dit is volledig conform met wat wikipedia zegt in haar beschrijving over 'moslims' Dat niet elke moslim dat doet kan best zijn. Niet elke katholiek blijft ook trouw aan zijn vrouw. Maar daar kun je echt niet van maken dat de Roomse kerk zou leren dat scheiden zou mogen. Zo ook kun je niet zeggen dat de islam anders zou leren over het uithuwelijken van dochters. Als jij het dan hebt in mijn naam over 'die' moslims, dan is dat niet alleen verkeerd, het is zelfs smering. Het is geen fout die je verbetert, het is een fout die je maakt. In mijn visie geeft artisjok weldegelijk toe dat moslims racistisch zijn. Blijf van mijn schrijfsels af, want je verknoeit de discussie. En leer eindelijk een keer dat een stropopredenering, nog altijd een soort van redenering is. De mening van iemand anders, al dan niet bewust, verdraaien, is geen stropopredenering als men bij die verdraaing niet redeneert, met die verdraaing als basis van de redenatie. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 november 2011 om 00:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De commentaren van Paulus stralen een ontwapende eerlijkheid en goede inborst uit. Het gekakel van die ander twee, enkel evil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
|
![]() Citaat:
Stop met die vervelende stropoppen en leugens, want dat verknoeit even goed de discussie. Ik zal mij van mijn kant (hoewel ik al geschreven heb dat ik daar uw toestemming niet voor nodig heb) onthouden van de FIFY stijlfiguur. Deal?
![]() |
![]() |
#552 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou nu wel gepast zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#555 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik probeer het nog éne keer uit te leggen, dat zal dan voor de vijfde keer zijn denk ik. De mening van iemand anders, al dan niet bewust, verdraaien, is geen stropopredenering als men bij die verdraaiing niet redeneert en concludeert, met die verdraaiing als basis van de redenatie. De mening van iemand anders, al dan niet bewust, verkeerd weergeven kan ook meedenken zijn of een vraag die men stelt. Het is pas een stropopredenering als met redeneert en concludeert, met die verkeerde weergave en zo tot een verkeerde conclusie komt. Daarom is het ook een drogreden. Door die verkeerde conclusie. Als er geen redeneren + conclusie bij te pas komt, is dat geen stropopredenering. Want een stropopredenering is nog altijd in de eerste plaats een redenering. Een foute redenering weliswaar, maar toch een redenering. Veel duidelijker kan ik het niet uitleggen. Met uwen uitleg over wat een stropopredenering is, kan men zelfs geen vergelijkende voorbeelden meer aanhalen. En dat is nochtans een verantwoorde discussietechniek, om anderen dingen te doen inzien en te overtuigen. Zelfs Jezus leerde met gelijkenissen. Of gebruikte die ook stropoppen misschien? Snappie? Eens je dat snapt, en daar ook naar handelt, hebben we een deal. Liegen doe ik niet op dit forum. Dat kan ik ook niet. Een aantal mensen kennen mij persoonlijk. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 november 2011 om 00:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daiwa liegt niet omdat hij zijn gelijk wil halen, feiten zijn feiten!
Mijn gewezen werkgever heeft niets anders dan last gehad met allochtonen. En ja natuurlijk, ook met een aantal autochtone werknemers heeft hij last gehad, niemand ontkent dat. Laatst gewijzigd door daiwa : 13 november 2011 om 03:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wil je, als je niks doet, kan je weinig misdoen. Citaat:
![]() |
![]() |
#559 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
We zullen eraan denken de volgende keer we iets schrijven in die stijl. Voor Artisjokjes, Alboreto's, Filosoofjes, en hun geestesverwanten is semantiek belangrijker dan de rest. Net zoals uitzendkantoren -die waarschijnlijk een paar 100 of 1000 allochtonen in hun arbeidskrachtenvoorraad zitten hebben- eufimismes moeten gebruiken om de wensen van hun klanten tussen de kantoren te communiceren, moeten we hier , onder druk van POCO's, links of rechts, midden, boven of onder ons er al voor hoeden om geen verkeerde indruk te geven dat we "elke" persoon van een bepaalde subgroep over 1 kam scheren. Ik ben eigenlijk benieuwd hoeveel keer de rode driehoek al is geklikt, en nog erger, gevolg aan gegeven is omdat Tranzies meer zagen in een posting dan er eigenlijk is.
![]() |
![]() |
#560 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb op alles wat je daar schrijft al eerder geantwoord. Je brengt niets nieuws aan. Ik meen wat ik hierboven schrijf, maar ik meen ook nog altijd wat ik je eerder schreef over bladzijden-lang argumenten negeren Citaat:
Je reageert niet op wat ik schreef, je negeert het, en begint over iets anders. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |