Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2012, 04:51   #541
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Aha. U begint al in de juiste richting te denken. Geestelijken kunnen titels dragen. Inderdaad, een geestelijke kan de titel "pastoor", "onderpastoor/medepastoor", "kanunnik", "deken"... dragen. Titels die naar functies, ambten verwijzen. Niet naar hun geestelijke staat.

Goed, wij zijn al zo ver.
Nogmaals: uw gezanik over de naampjes waarmee jullie elkaar in uw clubje bedenken, interesseert me geen reet. Feit is en blijft dat vrouwen geen toegang hebben tot het door de staat betaalde beroep van pastoor en dat dat discriminatie is, al uw ontwijkingsmanoeuvres ten spijt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 04:57   #542
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In deze loopt uw eigen voorkeur er gewoon vanaf. Bijgevolg blijft mijn conclusie maar al te waar: u bent niet in de positie hierover te oordelen. U kent de materie niet (bijgevolg heeft niet de nodige kennis om de motivatie van de Kerk te beoordelen), maar u mist ook iedere objectiviteit.
Helemaal niet. Maar het is duidelijk dat u - als fanatiek en fundamentalistisch exponent van uw katholieke sekte - iedere objectiviteit mist. Er is geen "materie" te kennen in deze. Vrouwen worden uitgesloten van het door de staat betaalde beroep van pastoor en dat is een overduidelijke discriminatie op basis van geslacht. Dat is een objectieve vaststelling en die heeft hoegenaamd niets met mijn persoonlijke afkeer te maken.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 6 juli 2012, 05:02   #543
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik ben voorstander van op school enkel nog het vak zedenleer te geven waar dan alle godsdiensten aan bod komen. Specifiek godsdienstonderwijs moet maar in de eigen vrije tijd gebeuren. Ik sta echt verbaasd dat dit er nog niet door is. Het benauwd me ook. Het lijkt zo vanzelfsprekend en toch weten duistere krachten dat tegen te houden.
Diezelfde krachten die de grenzen wagenwijd openzetten(houden) ?

Verdeel & heers...
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 09:27   #544
eno2
Banneling

Standaard

Wij, de objectieve Belgen, eisen Pastorinnen en priesteressen

Dan kunnen we ook eens een dame aanspreken als "Eerwaarde Dame"

Godsdiensten zonder Mullinnen en Ayatollinnen dienen verboden te worden.

Wij willen daarvoor zelfs betalen!!!!

Heerlijk dat ik eens Moslims en katholiekjes zonder enige discriminatie over dezelfde kam van de vrouwonvriendelijkheid kan en mag scheren.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 juli 2012 om 09:56.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 14:24   #545
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wij, de objectieve Belgen, eisen Pastorinnen en priesteressen

Dan kunnen we ook eens een dame aanspreken als "Eerwaarde Dame"

Godsdiensten zonder Mullinnen en Ayatollinnen dienen verboden te worden.

Wij willen daarvoor zelfs betalen!!!!

Heerlijk dat ik eens Moslims en katholiekjes zonder enige discriminatie over dezelfde kam van de vrouwonvriendelijkheid kan en mag scheren.
Ben je niet bang voor god haar toorn? Zij schijnt nogal kieskeurig te zijn over wie haar hemel mag betreden...

Citaat:
Oud 6 juli 2012, 16:01   #546
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nogmaals: uw gezanik over de naampjes waarmee jullie elkaar in uw clubje bedenken, interesseert me geen reet. Feit is en blijft dat vrouwen geen toegang hebben tot het door de staat betaalde beroep van pastoor en dat dat discriminatie is, al uw ontwijkingsmanoeuvres ten spijt.
Moest u echt objectief zijn, zou u dat wel interesseren. U wil het gewoon niet weten, u wil het niet begrijpen, alleen uw visie op de zaken telt voor u.

Citaat:
Helemaal niet. Maar het is duidelijk dat u - als fanatiek en fundamentalistisch exponent van uw katholieke sekte - iedere objectiviteit mist.
Niet meer dan u.

Citaat:
Er is geen "materie" te kennen in deze.
Toch wel. Alleen, u wil ze niet kennen. U negeert ze en doet alsof ze niet bestaat. Vandaar dat ook u niet objectief bent.

Citaat:
Vrouwen worden uitgesloten van het door de staat betaalde beroep van pastoor en dat is een overduidelijke discriminatie op basis van geslacht. Dat is een objectieve vaststelling en die heeft hoegenaamd niets met mijn persoonlijke afkeer te maken.
Vrouwen die pastoor willen worden verzaken aan het katholieke geloof. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen? U snapt anders maar al te goed waarom syndicaten, Vlaams Belang-mandatarissen uitsluit.

Andermaal een bewijs van uw onwil te begrijpen. Jan heeft gelijk. Uw eigen voorkeur druipt er met liters vanaf.

Bijgevolg blijft de conclusie maar al te waar: u bent niet in de positie hierover te oordelen. U kent de materie niet (bijgevolg heeft niet de nodige kennis om de motivatie van de Kerk te beoordelen), maar u mist ook iedere objectiviteit.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 21:39   #547
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt niet, hoor. Vrouwen kunnen weldegelijk de pastorale functie over een parochie toevertrouwd krijgen. Op de loonlijst van het ministerie van Defensie staan een aantal vrouwen die deze functie waarnemen in een parochie.

Wel is het zo - en dus, ja, blijft u zich maar wentelen in uw eigen onwetendheid - dat de priesterlijke staat voorbehouden blijft voor mannen alleen. Alleen valt de priesterlijke staat en pastoor niet samen. Zo zijn er ontelbare priesters die geen pastoraal ambt hebben dat door de overheid wordt verloond, net zoals er ook pastores zijn die geen priester zijn maar wel op de loonlijst van de overheid staan.

U ziet: uw redenering klopt van geen kanten en wordt tegengesproken door de werkelijkheid.

Dus ja, het onderscheid heeft zin, zelfs al blijft u het ontkennen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 21:41   #548
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Maar het is duidelijk dat u - als fanatiek en fundamentalistisch exponent van uw katholieke sekte - iedere objectiviteit mist. Er is geen "materie" te kennen in deze. Vrouwen worden uitgesloten van het door de staat betaalde beroep van pastoor en dat is een overduidelijke discriminatie op basis van geslacht. Dat is een objectieve vaststelling en die heeft hoegenaamd niets met mijn persoonlijke afkeer te maken.
O jawel, hoor, uw persoonlijke afkeer druipt ervan af en vertroebelt uw denkvermogen in heel grote mate.
Oud 7 juli 2012, 06:53   #549
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt niet, hoor. Vrouwen kunnen weldegelijk de pastorale functie over een parochie toevertrouwd krijgen. Op de loonlijst van het ministerie van Defensie staan een aantal vrouwen die deze functie waarnemen in een parochie.
U draait rond de pot met uw "pastorale functie". Zijn er vrouwelijke pastoors of niet?

Citaat:
Wel is het zo - en dus, ja, blijft u zich maar wentelen in uw eigen onwetendheid - dat de priesterlijke staat voorbehouden blijft voor mannen alleen. Alleen valt de priesterlijke staat en pastoor niet samen. Zo zijn er ontelbare priesters die geen pastoraal ambt hebben dat door de overheid wordt verloond, net zoals er ook pastores zijn die geen priester zijn maar wel op de loonlijst van de overheid staan.

U ziet: uw redenering klopt van geen kanten en wordt tegengesproken door de werkelijkheid.

Dus ja, het onderscheid heeft zin, zelfs al blijft u het ontkennen.
De interne regeltjes en geplogenheden van uw sekte betekenen voor normale mensen niets, Van den Berghe. De discriminatie van vrouwen zien ze des te duidelijker.

Citaat:
Oud 7 juli 2012, 06:55   #550
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O jawel, hoor, uw persoonlijke afkeer druipt ervan af en vertroebelt uw denkvermogen in heel grote mate.
Onzin. Het is uw fundamentalisme dat uw denkvermogen vertroebelt.

Citaat:
Oud 7 juli 2012, 07:01   #551
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De interne regeltjes en geplogenheden van uw sekte betekenen voor normale mensen niets, Van den Berghe. De discriminatie van vrouwen zien ze des te duidelijker.
Uw subjectiviteit blijft er vanaf druipen. Nu zijn de mensen die de regels van de kerk genegen zijn, plots "niet normaal" meer.

Ge moet maar durven.

Naar analogie zou ik kunnen stellen dat:...
De interne regeltjes en geplogenheden van de vakbond betekenen voor normale mensen niets, Raf. De discriminatie van mensen met een politieke overtuiging zoals van het Vlaams Belang, zien ze des te duidelijker
... maar zo zit ik niet in elkaar.

U blijkbaar wel.

Paulus.
Oud 7 juli 2012, 07:02   #552
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin. Het is uw fundamentalisme dat uw denkvermogen vertroebelt.
Want?

Noppes zekers?!

Paulus.
Oud 7 juli 2012, 07:15   #553
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U draait rond de pot met uw "pastorale functie". Zijn er vrouwelijke pastoors of niet?

misschien eerst de terminologie beter bestuderen?
er zijn vrouwelijke pastoors maar geen vrouwelijke priesters.
een pastoor kan priester zijn maar is het niet noodzakelijk.
een priester kan pastoor zijn maar dit is evenmin noodzakelijk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 08:10   #554
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
misschien eerst de terminologie beter bestuderen?
er zijn vrouwelijke pastoors maar geen vrouwelijke priesters.
een pastoor kan priester zijn maar is het niet noodzakelijk.
een priester kan pastoor zijn maar dit is evenmin noodzakelijk.
Allemaal één pot nat.

Citaat:
Oud 7 juli 2012, 08:19   #555
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allemaal één pot nat.
maar nee, gewoon de hierarchie en rol in die bepaalde club.
ik snap van heel het voetbal- of wielergebeuren ook niks, hoe klinkt het dan als ik zeg ""één pot nat"? gewoonweg teken van gebrek aan inzicht in die materie.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 juli 2012 om 08:20.
Oud 7 juli 2012, 08:19   #556
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

oops.. dubbel

Laatst gewijzigd door circe : 7 juli 2012 om 08:20.
Oud 7 juli 2012, 08:27   #557
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allemaal één pot nat.
....zei de objectieve...

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 juli 2012 om 08:28.
Oud 7 juli 2012, 08:51   #558
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik had gisteren weer eens een grappige ervaring (zoiets zouden onze kinderen dus wèl moeten leren).

Ik reed voorbij een bejaardentehuis waar de verzorgende nonnekes toevallig buitenstonden. Natuurlijk weet ik dat het nonnekes waren: donkerblauwe rok, witte bloes, blauw cardiganneke, ouderwets kapsel.

Echter... een honderdtal meter verder stond nog een non in habijt: lange zware zwarte jurk met identieke cape en bovendien met kap die het haar en de zijkanten van het hoofd helemaal bedekte. Bijna net zoals de nonnen die ik nog kende van zo'n vijftig jaar geleden.
Maar nee, het bleek weer één van die zwarte kraaien te zijn die begonnen te reclameren omdat er op het feestje voor vrouwendag toch wel een homojongen van 14 meedanste met de meidengroep zeker! en men had nog zo gesteld dat er geen mannen gingen aanwezig zijn!

Enfin, de nonnen zijn dus terug. Alleen nu vergezeld van een buggy of twee en een stuk of vier kleinmannen.

Oud 7 juli 2012, 16:16   #559
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u een onderscheid maakt tussen het sacramentele en het pastorale, kunnen vrouwen inderdaad bepaalde functies van het pastoorsambt waarnemen. Dat is zo voorzien, waardoor de overheid bijgevolg ook hun pastoraal ambt verloont.
Oud 7 juli 2012, 16:17   #560
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schijnbaar betekenen ze voor u heel veel, want u maakt er zich mateloos druk over...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be