![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wel degelijk discriminatie, in de zuiverste zin van het woord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wel gelijkwaardig. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 juli 2012 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. Maar er zullen altijd mensen zijn die het licht van de zon ontkennen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nietsche en Paulus die het eens zijn,....
![]() Waar gaan we d�*t schrijven? Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Paulus : 5 juli 2012 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze is volkomen onbelangrijk, aangezien er gepleit wordt voor het stopzetten van de staatsfinanciering, wat ook de Anglicaanse Kerk inhoudt. Het zijn trouwens pastoors en andere functies die verloond worden, niet priesters an sich, wat een wijding is. De bisschop bijvoorbeeld heeft als zijn beroep Ordinaris en/of metropoliet. Vele priesters in ons land worden niet verloond door de staats, het gaat louter om de bedienaars van de eredienst. In de katholieke Kerk bijvoorbeeld gaat het ook om parochieassistenten waaronder vrouwen zitten, wat bij andere religieuze gemeenschappen niet het geval is. De Centrale Vrijzinnige Raad heeft in tegenstelling tot de andere groeperingen lonen die (twee)jaarlijks verhogen kunnen. Het loon van de laagste in rang ligt ook hoger dan dat van de laagste in rang van de meeste andere groeperingen. Het is een erg uitgebreide hiërarchie:
Zo'n morele consulenten worden bijvoorbeeld aangesteld als equivalent voor de katholieke aalmoezenier in gevangenissen voor alle niet-erkende geloven. Voor een groep Koptisch-Orthodoxen financiert de staat bijvoorbeeld deze groep, wist één van hen met een gevangenisverleden me te vertellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Koenraad, dat er theologische redenen voor zijn betekent niet dat het geen discriminatie is.
Het is alleen niet ongeoorloofd, het is hetzelfde als dat mannen in de mannen wc moeten en de vrouwen in de vrouwen wc. Het is geoorloofde discriminatie. Maar discriminatie is het wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Poteeto, potaato... Allemaal één pot nat.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen een atheïstische reden is objectief zekers? Uw subjectiviteit druipt er van af. Met liters. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 juli 2012 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het interesseert met geen reet welke naampjes jullie voor elkaar bedenken, Van den Berghe.
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gescheiden toiletten zijn mijns inziens een vrucht van de puriteinse 19e eeuwse. En waar vond het puriteins gedachtegoed zijn oorsprong? Juist, in het anglicaanse Engeland... En van daaruit verspreid over Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we dan maar alle geestelijken een maandwedde geven, nietwaar... Of ze nu pastoor zijn of niet, 't maakt volgens u toch niets uit. De woorden hebben voor u geen betekenis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, laten we geen enkele geestelijke nog een maandwedde geven, om het even welk titeltje hij draagt. Zou dat niet veel beter zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed, wij zijn al zo ver. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze worden in de eerste plaats al gedwongen deel te nemen aan het primaire geloofsgeloof onderwijs. Hoe meer verplichting deel te nemen aan geloofsgeloof onderwijzen hoe meer openheid van blik, zou ik zo zeggen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
ik zou eerst naar school gaan voor beetje respect mr.perfectionist. ---------------------------------------------- Ik zou idd een andere school zoeken. De Wereld is van niemand. maar sommige maken hem kapot. Moslilms komen naar België en denken dat ze hier alles mogen. ze zouden beter respect tonnen zoals in hun land. want hun land is mooier dan stom België. maar ja. |
|
![]() |
![]() |