Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2013, 23:45   #541
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
En jij kent de wereld zeker, jij kent er zoveel van dat als een rechter in Rusland verbiedt wat in de koran staat, jij er Putin tegen de Moslims van maakt LOL
Dat maak jij er van, ik heb niet eens 't woord 'moslim' neergeschreven.

...en al zeker niet met hoofdletter.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2013, 23:47   #542
Khalid Bin Waleed
Banneling

Standaard

We kunnen het topic veranderen in:

CIA richt bloedbad aan in Kenya.
Khalid Bin Waleed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2013, 23:48   #543
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
We kunnen het topic veranderen in:

CIA richt bloedbad aan in Kenya.
Serieus ? Sinds wanneer roept een cia er "alla hakbaar" ?
Oud 25 september 2013, 23:49   #544
Khalid Bin Waleed
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Serieus ?
Yep.
Khalid Bin Waleed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2013, 23:51   #545
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
Yep.
Jij gelooft in sprookjes. Wakker worden man. Wat die molsimterroristen in Kenia en elders in de wereld (van thailand tot in timboektoe) deden en doen, deden ze in de 7de eeuw ook al.
Oud 26 september 2013, 00:03   #546
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat maak jij er van, ik heb niet eens 't woord 'moslim' neergeschreven.

...en al zeker niet met hoofdletter.

Ah nee, het zat er hem anders wel dik op. Verdraai mijn woorden nu niet hé.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 00:05   #547
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah nee, het zat er hem anders wel dik op. Verdraai mijn woorden nu niet hé.
Jij verdraait woorden, of leest wat je dènkt dat er staat, doe anders eens die link waar ik ergens 't woord 'moslims' schrijf, en dan nog wel met hoofdletter; nergens!
Oud 26 september 2013, 00:18   #548
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij verdraait woorden, of leest wat je dènkt dat er staat, doe anders eens die link waar ik ergens 't woord 'moslims' schrijf, en dan nog wel met hoofdletter; nergens!
Citaat:
Zoals de titel van de draad zegt;

Russische rechtbank verbiedt de Koran vanwege extremisme en haat

Poetin laat hier, via die rechter, z'n Siberische ballen zien, iets wat onze 'westerse' leiders duidelijk ontberen, de narcistische eunuchen die ze zijn.
Enfin, ik hoop dat het voor de Russen een eerste stap is naar een (op termijn) totaalverbod voor de islam in hun contreien.
Ben benieuwd hoe dat verder gaat uitdraaien en hoe Europa daarop gaat reageren.
Great days are coming.
Jij bedoelt hier wel degelijk moslims, en daarvoor hoef je ze heus niet letterlijk te citeren hoor
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 00:31   #549
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bedoelt hier wel degelijk moslims, en daarvoor hoef je ze heus niet letterlijk te citeren hoor
Ik zal zelf wel bepalen w�*t ik bedoel, en ik bedoel exact wat er staat.

Als jij daar wat anders in meent te zien of van meent te moeten maken, is voor jouw rekening.
Oud 26 september 2013, 11:28   #550
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik haat de islam niet. Ik wijs de islam af als zijnde een religie van het verderf, een uiting van de duivel. De islam staat wat mij betreft in dezelfde groep van de heidense godsdiensten die mensenoffers opdroegen.

Of moet ik volgens u ook respect tonen voor die religies, omdat men anders wel eens een of andere nieuwheiden zou kunnen beledigen?
Ik zie Islam als in dezelfde categorie als het christendom en Jodendom, bevat enkele positieve elementen, maar is uiteindelijk toch maar een sprookjesboek dat je knt interpreteren zoals je wil en waaruit sommige mensen schadelijke interpretaties kunnen putten, wat in de geschiedenis talloze keren gebeurd is, ook met betrekking tot het christendom.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 11:33   #551
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Dat heet tolerantie, niet respect.
Het verschil is dat ik niet de nood voel religieuze spanningen op te drijven door hn religie belachelijk te maken en te beledigen in de media. Dat is schadelijk en helpt niemand vooruit, en dat zeg ik als overtuigd seculier. Zelfs tijdens de strijd tussen katholieken el liberalen in de 19de eeuw werd de kerk zelden echt bespot of belachelijk gemaakt door liberalen, omdat zoiets een compromis en overleg onmogelijk zou maken, en dat compromis leidde er toch toe dat er nooit geen geweld uitbrak.
Oud 26 september 2013, 11:36   #552
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zie Islam als in dezelfde categorie als het christendom en Jodendom, ...
Waarom? Waar plaatst u die religies apart en sluit u er andere vormen van uit?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 11:38   #553
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... maar is uiteindelijk toch maar een sprookjesboek dat je knt interpreteren zoals je wil en waaruit sommige mensen schadelijke interpretaties kunnen putten, wat in de geschiedenis talloze keren gebeurd is, ook met betrekking tot het christendom.
Interpreteren? Er valt weinig te interpreteren bij de koran: heel veel zinnen en soera's staan er in niet mis te verstane bewoordingen.

Daarnaast is er die éne grote toetssteen in de islam, nl. het leven van Mohammed, hét morele voorbeeld van iedere moslim. Welnu, deze Mohammed heeft een leven geleid van geweld. Hij legde zijn religie op door het zwaard.

Veel valt er dus niet te interpreteren.
Oud 26 september 2013, 11:40   #554
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het is niet uit te sluiten dat dat inderdaad zo is.

En met vallen bedoel ik: Nu is het Nairobi, morgen kan het een warenhuis ergens in Europa zijn, of in de VS. Als je bereid bent je leven op te offeren voor je zaak dan kun je natuurlijk heel ver gaan. Dan maakt het aantal slachtoffers niets meer uit.
Ik vind het een pluim op de hoed van de Keniase troepen dat ze nog 11 terroristen levend in handen hebben weten te krijgen.

Opvallend is de aanwezigheid van genaturaliseerde arabieren binnen de groep, niettemin ontzien ze eigen bodem, vermoedelijk om repressailles te voorkomen.

Ze weten moesten ze zoiets doen in Dubai, dan worden ze genadeloos vervolgd, en worden de geldstromen uit de golflanden opgespoord en drooggelegd, dat zullen ze dus niet doen.

Als ze zoiets doen in het Westen is de kans groot dat het Westen rechtstreeks militair zal ingrijpen, bvb. in Somalië, maar misschien willen ze dat wel, niets bvb. zo goed voor de verspreiding van islamextremisme als de korte maar catastrofale Amerikaanse inval in somalië in de jaren 90. Dus ik denk dat er een zeer grote kans bestaat dat zoiets binnenkort bij ons ook gebeurt. Echt moeilijk is het trouwens niet, er zijn genoeg winkelcentra, en automatische wapens zijn op de zwarte markt te verkrijgen. Wat hen mogelijk tegenhoudt is het conflict in Syrië, ze zien graag dat het Westen de islamitische rebellen blijven steunen.

Laatst gewijzigd door tomm : 26 september 2013 om 11:42.
Oud 26 september 2013, 11:41   #555
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verschil is dat ik niet de nood voel religieuze spanningen op te drijven door hn religie belachelijk te maken en te beledigen in de media. Dat is schadelijk en helpt niemand vooruit, en dat zeg ik als overtuigd seculier.
Hoezo? Kunnen moslims dan niet omgaan met de westerse vrijheden? Weten zij dan niet dat je een spotprent niet hoort te beantwoorden met een bomaanslag? Hebben ze dan nooit vernomen dat we in het vrije Westen met elkaar in gesprek gaan, discussiëren, het spel spelen van woord en tegenwoord?

Als ze dat niet kunnen, dan ligt er een groot gebrek bij deze mensen. Dan kunnen ze niet functioneren binnen onze samenleving. Ofwel dienen ze dan andere oorden op te zoeken, ofwel zich onze geplogenheden eigen te maken. Niet wij horen ons aan te passen. En al zeker niet aan die bijzonder primitieve denkwijze.
Oud 26 september 2013, 11:42   #556
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs tijdens de strijd tussen katholieken el liberalen in de 19de eeuw werd de kerk zelden echt bespot of belachelijk gemaakt door liberalen, omdat zoiets een compromis en overleg onmogelijk zou maken, en dat compromis leidde er toch toe dat er nooit geen geweld uitbrak.
Dat is gewoon onjuist. Er zijn in die tijd honderden en honderden spotprenten over Kerk, paus, bisschoppen en priesters verschenen.
Oud 26 september 2013, 11:50   #557
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom? Waar plaatst u die religies apart en sluit u er andere vormen van uit?
Omdat net deze drie de onhebbelijke en gevaarlijke neiging hebben om de enige echte onvervalste waarheid in pacht te hebben, hetgeen natuurlijk andere 'waarheden' (of beter denkbeelden) al �* priori onwaar maakt.

De geschiedenis getuigt van de grote gevaren van zulke misvattingen.
Oud 26 september 2013, 11:56   #558
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Jan van den Berghe

Citaat:
Hoezo? Kunnen moslims dan niet omgaan met de westerse vrijheden? Weten zij dan niet dat je een spotprent niet hoort te beantwoorden met een bomaanslag?
De meeste moslims wel, maar het doet de haat tegen het Westen naturlijk toenemen, en voert religieze spanningen op, dat spreekt vanzelf. Voor niets nodig.

Citaat:
Hebben ze dan nooit vernomen dat we in het vrije Westen met elkaar in gesprek gaan, discussiëren, het spel spelen van woord en tegenwoord?
In het Westen is dat ook niet vanzelf gekomen, is een evolutie van eeuwen(met soms dramatische terugvallen..). En ja, in veel andere delen van de wereld is men daar nog niet aan toe. Overigens, zou jij in discussie treden met iemand die Jesus afbeeldt als een bloeddorstige moordenaar of pedofiel ? Om discussie te kunnen laten plaatsvinden is een minimum aan respect noodzakelijk. Op mijn werk is dat ook zo, als iemand mij beledigt is het gesprek ten einde.

Citaat:
Als ze dat niet kunnen, dan ligt er een groot gebrek bij deze mensen. Dan kunnen ze niet functioneren binnen onze samenleving. Ofwel dienen ze dan andere oorden op te zoeken, ofwel zich onze geplogenheden eigen te maken. Niet wij horen ons aan te passen. En al zeker niet aan die bijzonder primitieve denkwijze.
Die mensen passen zich wel aan en je ziet dagelijks moslims op discussieprogramma's op de Belgische tv. Overigens in moslimlanden zie je ook discussieprogramma's, en radicalen worden belachelijk gemaakt.
Maar er zijn rode lijnen in elke maatschappij. Als je bij ons komt zeggen dat Joden kakkerlakken zijn, of Vlamingen zwijnen, dan is de discussie ten einde. In die landen is religie belangrijker dan bij ons, en spotten met welke religie dan ook is een rode lijn.

Laatst gewijzigd door tomm : 26 september 2013 om 12:00.
Oud 26 september 2013, 12:06   #559
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

The Lower House of the Russian parliament has approved a controversial bill which criminalizes insulting people's religious feelings. It could come into effect as early as July if passed by the Upper House and the President.

In the current version of the bill, insulting religious feelings in public can be punished with up to three years in prison. Other possible sanctions include fines up to half a million roubles (about $15,600) and compulsory correctional work.

The MP added that according to opinion polls the majority of Russians supported the bill protecting believers’ feelings. He added that such laws were a recognized international practice and had been enforced in many European countries.

http://rt.com/politics/responsibilit...believers-526/
Oud 26 september 2013, 12:09   #560
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is gewoon onjuist. Er zijn in die tijd honderden en honderden spotprenten over Kerk, paus, bisschoppen en priesters verschenen.
Dat wel, is ook logisch want de paus bemoeide zich rechtstreeks met de Belgische politiek, zelfs in de Arabische pers verschijnen spotprenten van islamitische geleerden en imams.

Maar hoeveel spotprenten verschenen er in die tijd die Jesus als een bloeddorstig monster afbeeldden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be