![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Banneling
|
![]() Wat nu? wil jij nu beweren dat la Belgique slechts een hobbyclubje van 2 man en evenveel paardenkoppen is???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik voel me weer Gertje Verhulst.... Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 april 2017 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
Banneling
|
![]() De BUB is inderdaad slechts een hobbyclub maar die hebben wel de Belgische geschiedenis met de door la Belgique gesubsidieerde Belgische geschiedenisschrijvers als hun propagandamiddel en dat is wel wat meer dan een hobbyclubje van 2 man en evenveel paardenkoppen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
edit : is iemand die van zichzelf zegt dat hij geen vlaams nationalist meer is voor jou automatisch een "anti-vlaming" ?
Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 april 2017 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf was ook ooit VU-aanhanger. Wat wilt ge als een van uw infobronnen het pallieterke was. Maar toen kwam internet. En ging een enorme bron van informatie open. Tja en dan merk je dat de info van school en omgeving wel eens indruist tegen de werkelijke feiten uit de geschiedenis. Maar je moet wel de moeite doen om info zo veel mogelijk te controleren op betrouwbaarheid. EN de moed hebben om (je) fouten uit het verleden toe te geven. Laatst gewijzigd door pajoske : 7 april 2017 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals onze geschiedenisboeken vroeger op school. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze halen nergens 1%.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als hij dat met walging en met een van door haat doortrokken gezicht uitroept dan lijkt me dat wel ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Geen goede Vlaming..." "Geen goede Vlaming..." "Geen goede Vlaming..." ... Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 april 2017 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 7 april 2017 om 16:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees het met de woorden van de man in kwestie, uit 2010. Let vooral op hoe hij met respect over zijn afkomst en zijn achtergrond spreekt. Wie zo iemand een anti-vlaming noemt, weet volgens mij niet over wat hij spreekt. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#555 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 april 2017 om 16:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Hansworst en Bruno zich meer kenbaar maken zal het rap gedaan zijn met la belgique.
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn vader, die weliswaar Vlaams-nationalist was en nogal stevig rechts, had ook lak aan autoriteit. Dat was dus een zeer goede vader die eigenlijk niets liever wilde dan discussiëren met zijn kinderen en die mij natuurlijk vierkant uitlachte met mijn jaren ’70-kledij en mijn kapsel, maar dat wel tolereerde. Aan de koffietafel hadden we altijd bloedige discussies, over Zuid-Afrika, over de gastarbeiders — zoals dat toen nog heette — en hoe de samenleving daarmee om moest. We hadden vaak tegenovergestelde meningen, maar dat werd geapprecieerd. Ik heb vastgesteld dat die tolerantie in het Vlaams-nationalistische milieu eerder regel is dan uitzondering. Bij de jeugdbeweging kregen we de klassieke indoctrinatie met grote helden van ons volk, Cyriel Verschaeve, August Borms en Joris Van Severen. Als vijftienjarige ging ik daar tegenin, toen nog naïef en met weinig argumenten. Maar dat werd niet afgeremd. Later aan de universiteit kon ik heel die achtergrond in een ander kader plaatsen. Eens ik in de appel van de kennis had gebeten, heb ik op een bepaald moment moeten vaststellen: ‘Neen, ik ben geen nationalist meer.’ Ik ben dat zeker wel geweest, want het Vlaams-nationalisme is ook wel een warme verbondenheid. Maar al vóór, en zeker dóór mijn studie, ben ik daar dus van los gekomen. Wat ook verklaart waarom ik vandaag denk dat het voor België niet over and out hoeft te zijn. Maar we gaan zien, hé. Het zal mijn tijd zelfs niet meer duren, denk ik. En ik ben vijftig jaar geworden. Dat België is voor mij niet het einde.” We hadden vaak tegenovergestelde meningen, maar dat werd geapprecieerd. Ik heb vastgesteld dat die tolerantie in het Vlaams-nationalistische milieu eerder regel is dan uitzondering. En dat kunnen we van la Belgique natuurlijk niet zeggen... en dan de Vlaams nationalisten maar voorstellen als de nieuwe nazi's met BDW als de nieuwe Hitler... Ten andere ik kom niet uit een Vlaams nationalistisch milieu, maar wel uit een Vlaams milieu waar ook tegengestelde meningen schering en inslag waren en als heel gewoon en bevordelijk voor de eigen ontwikkeling werden gezien... het Vlaams-nationalisme is ook wel een warme verbondenheid. De franstaligen proberen hun eigen wereld ook zo voor te stellen maar dan is het van 'wat zijn wij toch goed', 'zie eens hoe goed wij dat doen', 'zie eens hoe lief wij zijn', zie eens hoe wij toch samen zitten te lachen... Maar hoe wil je nu de Vlamingen daarbij betrekken als het eerste dat ze zeggen is 'Je comprends pas' of 'Excusez-moi mais je n'ai pas appris le Néerlandais' en de franstaligen politiek roept 'stoute Vlamingen, jullie weigeren frans te leren...' En je Belgique ligt op apengaten... Dat België is voor mij niet het einde Dat is wijze taal, maar hij zal dan wel moeten inzien dat Belgique francofone daar niet rijp voor is... enfin, ten minste zolang ze de Vlaamse centen in eigen beheer willen hebben... want ik herhaal, de franstaligen geven geen cent om la Belgique, de dag dat ofwel Vlaanderen is leeggepompt, ofwel de SZ zekerheid ophoudt een federaal gegeven te zijn is voor hen 'la Belgique' over en uit... |
|
![]() |
![]() |