![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wenst u censuurwetten (te behouden) | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
48 | 17,84% |
NEEN |
![]() ![]() ![]() |
221 | 82,16% |
Aantal stemmers: 269. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Om het nog even te illustreren dat meningen vrij zijn en blijven even herinneren aan dit citaat uit het arrest door de betrokken rechters:
[font=Arial]2.2.2. Nopens de verenigbaarheid van de Wet van 30 juli 1981, inzonderheid van het artikel 3 ervan, met het recht op vrijheid van meningsuiting, het recht op vreedzame vergadering, het recht op vrijheid van vereniging en het recht op vrije verkiezingen. [size=3]De Wet van 30 juli 1981 staat niet in de weg dat door een groep of vereniging schokkende, verontrustende of zelfs kwetsende ideeën worden geuit. Zo willen het het pluralisme, de verdraagzaamheid en de geest van openheid, zonder dewelke een vrije en democratische samenleving niet bestaat. Het artikel 3 van de Wet van 30 juli 1981 legt dus geenszins de dwingelandij van "het correct denken" op. Kritiek, zelfs hevige kritiek door eender welke groep of vereniging en nog meer door een politieke partij is en blijft mogelijk. Het publiek debat is een noodzakelijke en wezenlijke waarborg voor het correct functioneren van de democratische instellingen. Kritiek geuit ten aanzien van de allochtone bevolking van het land is door de wet als dusdanig zeker niet verboden. De eventuele problemen veroorzaakt door zelfde deel van de bevolking mogen en moeten kunnen worden aangekaart. Ook objectief en redelijk te verantwoorden voorstellen teneinde te verhelpen aan deze eventuele problemen mogen ongetwijfeld nog steeds worden geformuleerd. [/size][/font]
![]() |
#542 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
dus Piano, je ontwijkt weeral de vraag: vind jij dat Kris Merckx, als fervent goelag-ontkenner, strafrechterlijk vervolgd zou moeten worden? Als je ja antwoordt ben je tenminste consequent, maar dat bevestigt dan ook dat je niet verlegen zit om dictatoriale maatregelen Als je neen antwoordt, bewijst dat dat je selectief en inconsequent bent
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die wet is veel ruimer dan allemaal een verbod op het publiceren van boeken. Maar ongetwijfeld zal de rechter in die richting gaan, daar er bij Verbeke heel wat boeken in beslag werden genomen en hij als uitgever fungeerde. Maar mocht Verbeke slecht lezingen hebben gegeven, dan zou hij ook vervolgd zijn geworden. Kortom, we hebben hier een dubbele schending van onze grondwettelijke rechten: vrije meningsuiting en persvrijheid. Bedankt, mr. Pianodinges, om ook dit laatste onder onze aandacht te brengen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie een lezing houdt met daarin revisionistische thesissen is volgens de wet strafbaar. M.a.w. men mag in België niet meer zeggen wat men wil zeggen. Geen grotere schending van de vrije meningsuiting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op het verbieden van bepaalde meningen, of op het benotten van de persvrijheid, of beide?
![]() |
![]() |
#546 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | |
|
![]() Citaat:
Je haspelt twee verschillende zaken door elkaar: enerzijds de leugen dat je niet meer mag zeggen wat je wilt toon dat maar eens aan waar dat staat geschreven! anderzijds van het houden van een leugenachtige lezing die door het publieke karakter ervan wel een grotere dimensie krijgt dan alleen maar over iets een mening hebben, bovendien kan ik me niet eens herinneren waar en wanneer dergelijke lezing ooit werd verboden, jij soms wel?
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 8 december 2004 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als alle meningen vrij zijn, licht mij dan eens in over de mening der negationisten en revisionisten. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#550 |
Vreemdeling
|
![]() Ik kan het niet laten enkele bedenkingen te geven ivm de uitspraak "meningen doden niet" of (iets breder): "uitroepingen doden niet".
Wat doe je met iemand die in een overvolle operazaal plotseling "Brand! Brand!" begint te roepen, en erin slaagt paniek te zaaien in de massa mensen. Stel dat dit leidt tot gekwetsten of (laat ons het effe extreem stellen) enkele doden. Blijf je dan beweren dat de uitroep, zijn woorden, niet gedood hebben? Ergens verder in dit forum lees ik iets in de trant van "Ik dacht dat een contractie van de spier oorzaak is van het overhalen van de trekker". In principe kan je dan beweren dat de persoon achter het geweer niet verantwoordelijk is, maar zijn spiertje van de wijsvinger. Iedereen die dus al eens iemand heeft doodgeschoten, mag vrijgelaten worden: het zijn die spiertjes die moeten opgesloten worden. Klinkt absurd, niet? Je zal niet akkoord gaan met die mening, omdat je ervan uitgaat dat die spier een commando opvolgt van de hersenen van die persoon. Dat vind je genoeg om die mens verantwoordelijk te stellen voor die daad. Maar stel dat deze persoon nu eens handelt op commando van iemand anders? Stel dat de moordenaar nu eens een moslimextremist is, labiel, van kinds af aan gehersenspoeld door één of andere charismatische leider. Als die leider deze labiele moordenaar heeft beinvloed met zijn overtuigingen, en als deze moordenaar vanuit die overtuiging iemand neerschiet, waarom zou ik - net als die stap van spier naar hersenen - niet verder de oorzaak kunnen leggen bij de woorden van die charismatische leider? Waarom zou die niet verantwoordelijk kunnen gesteld worden voor deze moord? Ik ga gewoon een stap verder in het zoeken naar de oorzaak. Jij vindt waarschijnlijk de oorzaak 'contractie spier' niet goed, en zoekt verder. Jij eindigt bij de persoon die de trekker overhaalt. Ik vind dat misschien nog altijd niet ver genoeg, en zoek verder tot aan die charismatische leider. Is het niet volledig arbitrair waar je eindigt met het zoeken van de oorzaak of verantwoordelijkheid van de daad? Met vriendelijke groeten (en sorry voor de lange tekst), Sebastiaan |
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
|
![]() Citaat:
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 8 december 2004 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier wordt dus overduidelijk een rem gezet op het uiten van een welbepaalde mening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | |
|
![]() Citaat:
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 8 december 2004 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
|
![]() Citaat:
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 8 december 2004 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed van niet. Citaat:
Ik heb mijn mening. Ik schrijf ze neer et voil�*. Citaat:
Citaat:
Citaat:
we hebben je dan ook nodig !! niet. Citaat:
Citaat:
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, mijnheer Pianodinges, ik zal u eens een element geven dat door de "holocaustaanhangers" iedere keer weer netjes wordt doodgezwegen en dat eigenlijk een van de element vormt dat wel heel wat vragen oproept bij de waarde van een aantal ingeroepen getuigenissen. Op het Auschwitz-proces verklaarde voormalig joodse gevangene Richard Böck het volgende, nadat hij eerst had uitgelegd hoe de joden naar de gaskamers werden gedreven, en hoe de Duitsers zyklon-B door de openingen bovenaan hadden geworpen: (voor de moderatoren: dit is geen revisionistish "citaat" maar komt uit de akten van het proces, nl. Js 444/59, blad nr. 6878 - kan gerust nagevraagd worden in het Auschwitz-museum) Citaat:
Volgens mr. Pianodinges zou dit dus een leugen zijn. Waarom? Omdat ik het aanhaal. Dat is zijn diepe argumentatie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |