![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Duitsland gemaakte EVs zijn er genoeg.
En "Duitse EV-merken" uiteraard ook. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#542 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkele weetjes /Tesla Charts:
Laatst gewijzigd door Micele : 25 april 2022 om 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als we het over anekdotes mogen hebben, mijn schoonbroer heeft een Tesla en is er laaiend enthousiast over.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Of is de auto van het bedrijf en niet van hem/haar? Laatst gewijzigd door Micele : 25 april 2022 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze ver staat van Europese premium is een feit, maar ze kunnen wel mee met de middenklasse. Dit gezegd zijn, is dat ook de reden waarom mijn volgende wagen geen Tesla meer is. Ik stap over naar Europese premium.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duitse autojournalisten van Auto Zeitung geven aan de Tesla model 3 Performance nipt meer totaalpunten dan de vergelijkbare BMW i4 M50, of "Europese premium".
Hoe men aan die totaalpunten komt is ingedeeld in 5 hoofdstukken van elk 1000 maximale punten. De consument zal dan zijn persoonlijke keuze maken aan die gegeven punten afzonderlijk, dus waar men meer of minder waarde aan wil hechten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 27 april 2022 om 12:43. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
Staatssecretaris
|
![]() En hoeveel km kan je minder rijden als je vb 200km met je ruitenwissers aan moet rijden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ja, de Tesla is gewoon spuuglelijk binnenin. Ik ben hem echt beu gezien. BMW is fantastisch mooi en subliem afgewerkt. Toon de beide interieurs aan 100 Europeanen en 95 ervan zullen de BMW verkiezen. Daar ben ik van overtuigd. En aangezien je daar de ganse tijd op moet zitten kijken is dat voor mij extreem belangrijk. Het rijgedrag van de BMW e40 is trouwens ook veel beter dan de tesla. Wel geen fan van de M50, dat is een bom maar rijdt heel zwaar.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Rijdynamisch is de Tesla alvast de betere. Dat komt gewoon door zijn lager gewicht, 10 punten beter op 1000. Zelfs Duitsers gaan dat moeten toegeven. Citaat:
Bij normale snelheden op gewone (minder goede) wegen is het afrolkomfort van de Tesla model 3 ook beter dan de i4 schrijft Autozeitung, toch wint BMW het ganse hoofdstuk rijcomfort met 24 punten meer, dat zou er nog aan mankeren bij een 16k € duurdere wagen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 27 april 2022 om 19:22. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 27 april 2022 om 19:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... nog eentje die toch een voorkeur voor de Tesla heeft.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 27 april 2022 om 21:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#552 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin natuurlijk. Het probleem van de I4 is niet de verkoop, het is de levering. En zolang die dingen niet geleverd zijn staan ze niet in de verkoopscijfers.
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 28 april 2022 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bedoelt dat BMW niet zoveel i4 kan maken als er vraag naar is. Dat moet je dan wel kunnen aantonen. Zoals je uw puur subjectieve claim niet kunt aantonen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
BMW 2002, 2002 ti, 320i, 323 i, Alpina B6 2,8 (allemaal verder verkocht), Z1 nog altijd (33 jaar). Less is more. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 28 april 2022 om 09:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aantonen? Moet ik mijn bestelbon tonen of zo? Mijn verlopige leverdatum staat op juli 23. Ik kan u verzekeren dat die NIET in de verkoopscijfers staat. Elke wagen die in 22 in Belgie geleverd zal worden, werd besteld in 21. Je moet me natuurlijk niet geloven, maar het is wel zo.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 28 april 2022 om 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja uw 100 Europeanen waarvan 95 de BMW i4 kiezen, lol.
Citaat:
![]() Het is evident dat jouw bestelde wagen daar niet in staat. Wachttijden van 9 maanden voor de BMW i4 lees ik op diverse fora (ook Duitse), bijzonder veel is dat niet. Er zijn modellen van andere merken met 1,5 jaar en meer wachttijd. Ik bedoel maar dat de BMW i4 allesbehalve een succes is vergeleken met andere electrische BMWs die sinds 2021 geleverd werden. Dus daarmee bedoel ik dat die samenvattende testresultaten via autointernationaal niet uit de lucht gegrepen zijn. i4 heeft quasi de zwakste score van 0,7. Enkel de oude kleine i3S doet slechter Het aantal uitgeleverde iX en iX3 -nochtans ~ dezelfde prijsklasse- doen het duidelijk beter, gemiddeld 4 maal meer van verkocht. Tabel vanaf november 2021 tot heden (4 Europese landen) En daarmee pleit ik niet voor SUVs, integendeel. BMW kan veel beter dan die i4, ik denk dat een nieuwe i3 limousine (hopelijk zonder middentunnel) al in de pijplijn zit (?-versie bestaat al in China), en de huidige te zware i4 (oud ICE-platform met middentunnel) niet lang zal overleven, imo. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 28 april 2022 om 10:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#558 |
Staatssecretaris
|
![]() En wat als de Rus nog wat begint te nijpen ?
Gaskraan toe ......piektarief ...afschakel plan ....gedaan met opladen van EV hun grote batterijen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees gerust, je zal de cijfers van de i4 wel zien verbeteren eens hij effectief uitgeleverd geraakt... De strategie van BMW is gewoon om dezelfde wagens te leveren ofwel benzine, diesel of elektriciteit. Dat zie je trouwens ook met de nieuwe 7 reeks. Je zit dus verkeerd als je denkt dat BMW van strategie gaat veranderen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 28 april 2022 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De iX3 en iX verkopen 3 tot 4 maal beter, je weet nu waarom. En als toemaatje zeg ik nog dat BMW heus wel betere EVs kan maken maar voorlopig doen ze dat blijkbaar enkel met hun SUVs. Ook ADAC testte en schreef dat, hier de pdf van de iX, de grootste van de hoge middenklasse: https://assets.adac.de/image/upload/...e50_dsbqvc.pdf De iX bleek zelfs ~1 kWh/100 km zuiniger dan de kleinere lichtere iX3, middenklasse: https://assets.adac.de/image/upload/...ive_eeardv.pdf Ook Bjorn Nyland testte dat uit op 1000 km, waar de veel grotere iX-SUV even snel was op 1000 km dan de i4 M50, normaal is dat niet hé. Dat een i4 zelfs trager is dan een basismodel 3 van Tesla.... Dus het is zeker niet onterecht dat men ontgoocheld mag zijn van de nieuwe i4. Jij moogt daar gerust hoog mee oplopen, ik doe dat niet. Laatst gewijzigd door Micele : 28 april 2022 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |