Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2006, 14:56   #541
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door restons courtois Bekijk bericht
"En u gaat er dan van uit dat een Limburgse boer die alleen Limburg praat, Frans begrijpt?"

Neen, ik gaa er niet daarvan uit.
Belgie heeft dan gewoon darvoor gezorgd dat de limburgse boer nu Nederlands praten kan. Ook al is het nog niet "perfect" maar de Limbuger kan zichzelfs dan ook goed "aanpassen".
Mooi, hé?
Trouwens, kon de limburgse boer toen al mooi AN verstaan? Zonder problemen?

Waarom is mijn argumentatie waardeloos?
Omdat u geen samenhangende argumentatie heeft. Al meerdere mensen hebben opgemerkt dat u eigenlijk niet discussieert, maar van het ene onderwerp naar het andere springt zodra u bij een bepaald onderwerp in het nauw komt te zitten.

België heeft niet daarvoor gezorgd. Wel de Vlaamse Beweging die de Belgische staart daartoe heeft kunnen dwingen.

Ja, de Limburgse boer kon toen als het toenmalig AN begrijpen daar zijn catechismus en zijn gebedenboek daarin was opgesteld. En als hij niet kon lezen, werd hem daaruit voorgelezen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 15:00   #542
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door restons courtois Bekijk bericht
Neen doe ik niet. Ik zeg enkel dat het eerst de Walen waren die eerst in "contact" met het duits leger kamen.
Und zwar mit der vollen Wucht. *Bang*

"Of denkt u echt dat alle Vlamingen in het Belgisch leger uit dat kleine strookje onbezet België kwamen?! Jongen toch, wat lult u erop los"

Ik heb dit niet gezegd dus bent jij het die aan't "lullen" is.
Indien de Walen het eerst met het Pruisische leger in aanraking kwamen, dan moet hun slachtofferaantal veel hoger zijn dan bij de Vlamingen. Feit is wel dat de Pruisische troepen een beweging maakten die eerst door Wallonië ging, maar, en dat vergeet natuurlijk (euh, ik bedoel: u weet het gewoon niet), het Belgische leger schoof ook op. Er waren heel wat troepenbewegingen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 16:47   #543
restons courtois
Parlementslid

restons courtois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Omdat u geen samenhangende argumentatie heeft. Al meerdere mensen hebben opgemerkt dat u eigenlijk niet discussieert, maar van het ene onderwerp naar het andere springt zodra u bij een bepaald onderwerp in het nauw komt te zitten.

België heeft niet daarvoor gezorgd. Wel de Vlaamse Beweging die de Belgische staart daartoe heeft kunnen dwingen.

Ja, de Limburgse boer kon toen als het toenmalig AN begrijpen daar zijn catechismus en zijn gebedenboek daarin was opgesteld. En als hij niet kon lezen, werd hem daaruit voorgelezen.
De vlaamse beweging alleen kan NIKS, behalve een beetje schelden.
Ik kan geen samenhangende argumentatie geven?
Dan verklaar eens waarom het plots zo rustig hier is? Is weer een Yserbedarvdebewakingdings-kermess? Zijn jouw kamaraden daar?

Hadden jouw kamaraden 1940 beter een beetje meer in de "catechismus en hun gebedenboek" gelezen, hadden wij/ze toen/nu een hoop problemen minder.

Voor je over de limburgse boer spreekt die zijn land verdedigde, daar in die loopgravens.
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 16:53   #544
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Indien de Walen het eerst met het Pruisische leger in aanraking kwamen, dan moet hun slachtofferaantal veel hoger zijn dan bij de Vlamingen. Feit is wel dat de Pruisische troepen een beweging maakten die eerst door Wallonië ging, maar, en dat vergeet natuurlijk (euh, ik bedoel: u weet het gewoon niet), het Belgische leger schoof ook op. Er waren heel wat troepenbewegingen.
Feit is dat het duitse leger eerst de Walen 'massakreerde', in die eerste weken van de oorlog. Dan was de "Schwung" van het duitse leger "futsch". De Vlamingen stonden dan aan de Yser om het laatste deel van het land te verdedigen. Tijdens Jaren. En wat deden de heroes van de vlaamse beweging?
Met de Duitse occupatie in Brussel mee lopen. De fijne Meneers.

Het "schlachtofferaantal" van de Walen is "groot genoeg", Jani.
En weet je wat, ieder man op de lijsten naast die kerken is TE VEEL.

Laatst gewijzigd door restons courtois : 21 juni 2006 om 16:55.
Oud 21 juni 2006, 18:05   #545
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Helemaal niet "in heel Europa". De Russische officieren spraken Russisch. De Nederlandse Nederlands. De Pruisen Duits. De Oostenrijkers Duits. De Hongaarse Hongaars. Enzovoort.
leer lezen les 1: "Ik zeg dat de officieren bourgeois waren, "in heel Europa".
Bent je echt Lehrer?
Of is dat video-gag?

Laatst gewijzigd door restons courtois : 21 juni 2006 om 18:06.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be