![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Waarom moet je het ingewikkelder zeggen?
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat bvb een Nederlandse automobilist twee uren moest stilstaan voor uw evenement en verzuurd toekeek, tja... dat zal wel onbegrijpelijk zijn... Dit is wel één van de strafste (en meest haatdragende ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 24 april 2008 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
een typisch egoïste interpretatie. omdat u medeloper bent is alles gewettigd maar als u volgende week ergens moet staan aanschuiven omdat een ander zijn hobby ervoor zorgt dat de door u gekozen weg niet toegankelijk is ga je moord en brand roepen. ik vind het op zich niet een slech initiatief maar vind het overdreven dat ook de tunnels werden gesloten. dat men in Antwerpen de nodige straten afsluit voorzien van de nodige omleidingen kan ik nog inkomen maar door de tunnels paseert ook doorgaand verkeer. dit doorgaand verkeer is enorm belemmerd geweest door deze festiviteiten waarvan trouwens menig persoon niet op de hoogte was. dat u stelt dat dat al deze mensen stonden aan te schuiven om "naar hun zondagse hobby" te gaan is totaal misplaatst. u kent het werken op een zondag misschien niet maar er zijn vele mensen die wel op een zondag werken, daar gaat u dan een beetje mooi staan naar zwaaien terwijl u denkt, ik heb toch mooi een stuk van uw verdienste afgesnoept door ervoor te zorgen dat uw werk nu enkele uurtjes stilliggen. heel joviaal is dit, je mag er best trots op zijn !!!
![]() |
![]() |
#544 |
Minister-President
|
![]() Auto's zijn tof, maar veel mensen kunnen er niet mee rijden.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik begrijp gerust, Delcom, dat autoverslaving een vervelende ziekelijke aandoening is, maar is het echt teveel gevraagd om eens een half dagje de auto aan de kant te laten staan of het lot van 'het aanschuiven' met de glimlach te ondergaan ? Dit evenement werd trouwens wel op voorhand aangekondigd, je wist er niets van als je ervoor op Mars had gezeten ... Voor die zogenaamde buitenlandse chauffeurs die het doorstroomverkeer vormen heb ik niet de minste compassie. Zij maken hier gratis gebruik van onze weginfrastructuur, rijden deze kapot, zorgen voor dodelijke ongevallen en wie betaalt er ... juist, wij !!! En als we dan een kleine compensatie vragen via een wegenvignet, dan staan de 'kazen' van Holland op hun achterste poten en beginnen ze te dreigen geen Nederlandse toeristen meer langs te sturen (België is 'natuurlijk' gezwicht voor deze druk). Misschien goed, wordt er eindelijk eens niet meer zoveel tegen de Kathedraal gezeikt ![]() In alle geval, ik beleefde vorige week een onvergeetlijk moment, en hoe die gefrustreerde automobilisten zich daar bij voelen, kan me eerlijk gezegd geen flikker schelen. Zij trekken zich ook niets aan van de lopers, fietsers en / of openbaar vervoer gebruikers ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
Banneling
|
![]() Eenvoudigweg belachelijk...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
dus het bewijs dat het egoïsme dat ik aanhaalde volledig gegrond is. menig personen beleven onvergeetelijke momenten met motocros, autocros, ..., maar daar zou jij je als als enorme tegenstander laten gelden veronderstel ik. klein vraagje Freespirit, heb jij zelf een auto?
If you think you can beat me,try it, don't cry when you fail Laatst gewijzigd door delcom : 27 april 2008 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Om op uw vraag te antwoorden: ik heb inderdaad GEEN auto. Wel al enkele jaren een rijbewijs. Ik maak af en toe, wanneer het niet anders kan, gebruik van een (lease)wagen, maar mijn meeste verplaatsingen doe ik te voet, met de fiets of met bus/tram. Ik heb voor het meerendeel van mijn werk geen auto nodig en ik voel mij 'mans' genoeg om geen wagen als compensatie te moeten aanschaffen. Indien iemand zich geroepen voelt, laat de reacties maar losbarsten over het feit dat ik geen auto heb ... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 |
Banneling
|
![]() De geest is uit de fles... Hij is bevrijd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
geloof mij beste Freespirit, moest ik zonder auto mijn werk en leven kunnen organiseren en uitvoeren, ik deed direct al mijn voertuigen weg. de prijs in aankoop en onderhoud, bv. benzine, diesel, garage, ... , zou ik dan zeer nuttig aan andere zaken kunnen besteden maar ik kan op heden geen voertuig missen. ik vind het positief dat u alles kan doen zonder auto en dat u in die enkele gevallen dat u een auto nodig hebt deze gaat huren, meer mensen zouden dit voorbeeld moeten volgen, als deze mensen hun leven en werk zonder auto kunnen uitvoeren, maar het gros van de bevolking heeft wel degelijk zijn voertuig nodig. moesten alle weggebruikers, zowel gemotoriseerde als fietsers en voetgangers, de wegcode korrekter naleven en aanvaarden dat zij niet de enige op de weg zijn, de verkeersagressie zou snel verdwijnen net zoals de ongevallen aanzienlijk zouden verminderen.
![]() |
![]() |
#552 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Diesel is duur genoeg. En een dieselauto slijt snel als ge lui zijt en voor iedere paar 100m hem uithaalt. De mijne gaat in de week ook netjes in de garage staan, aangezien ik op 3 km van mijn werk woon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 |
Banneling
|
![]() Francois Stercherle werd ..per auto(!) begraven.
Van mijn part.... Ik heb in elk geval in mijn testament gezet dat ik tevoet wil begraven worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#555 |
Banneling
|
![]() Francois Stercherle werd ..per auto(!) begraven.
Voo mijn part doen ze maar, met hun terminale ironietjes. Ik heb in elk geval in mijn testament gezet dat ik tevoet wil begraven worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
Banneling
|
![]() Twee automobilisten die elkaar beschieten omwille van het in beslag nemen van een parkeerplaats:
alleen in de VS mogelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#557 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#558 |
Banneling
|
![]() In de survival of the fittest op de baan is de fittest altijd een auto...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 |
Banneling
|
![]() Meeuwen, dat idyllische kustgevogelte, hebben kunnen overleven omdat ze nu eenmaal het lood in hun gat niet waard zijn vanwege oneetbaar.
Maar nu krijgen ze de automobilisten achter hun gat. De Stad Oostende heeft de meeuwen vogelvrij verklaard en gaat ze uitroeien. Omdat hun drek de koetswerken van de auto's aantast. Vrijwilligers gezocht dus, om de meeuwen te vervangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#560 |
Banneling
|
![]() Meeuwen = vliegende ratten. Beter kwijt dan rijk.
|
![]() |
![]() |