Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2007, 12:24   #541
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Kortaf: Jean Stengers is één van de meest eminente historici van het einde van de vorige eeuw en zijn beroepsernst -en kennis staat buiten kijf.
Zeker. Hij is ook Belgisch gezind.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 12:29   #542
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Mensen zoals jij neem ik zelden au sérieux. Het bevestigt alleen maar dat er met jouw types geen discussie gevoerd kan worden.
Ik ken Dimitri (ook IRL) als één van de eerlijkste en vooral meest onderlegde posters van dit forum. Je beoordeling n.a.v. dit conflictje lijkt me overtrokken.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 12:32   #543
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

De mens die er in slaagt om de voorbije dertigtal pagina's te lezen zonder eens zwaar te zuchten, zijn hoofd te schudden en naar een glas Cuervo Gold te grijpen, krijgt van mij een schouderklopje en een kus vergezeld van een champagneontbijt.
Oud 4 augustus 2007, 12:41   #544
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Dat is dan wel helemaal je eigen schuld.
Uiteraard. Zelf ben je perfect.
Citaat:
Aanval? Zie jij elke reactie naar jou als een aanval? Dat heet discussiëren hoor.
Toch raar dat ik met andere mensen perfect een discussie kan voeren en dat het met jou blijkbaar niet lukt.
Citaat:
Maar goed, ik zeg niet ineens "het was m'n eigen opmerking", ik reageerde gewoon op jouw opmerking dat ik in mijn post het woord Waal door Marokkaan moest vervangen. Dat heb ik gedaan met een bestaande post van mij. Ga maar eens zoeken op "Walen hebben een waardeloze mentaliteit", dan zul je 'm wel vinden. Misschien kun je dan eindelijk je eigen fout toegeven en deze onzindiscussie afsluiten.
Ik zie niet in waar ik een "fout" moet toegeven. Ik heb reeds meermaals gezegd dat jouw opmerking inderdaad niet zo erg was. Ik heb je toen (en ondertussen ook al meermaals) gevraagd wat je dacht over de uitlating "Walen zijn luiaards, profiteurs en dieven". Ik vroeg je toen om het woordje "Walen" te vervangen door "Marokkanen" of "allochtonen" en om dan eens te kijken of je geen klacht wegens racisme aan je broek zou krijgen.

Je blijft mijn vraag negeren, je zit me te verwijten dat ik niet kan lezen, dat ik dom ben etc. en dan ga jij mij even zeggen dat het mijn eigen schuld is dat ik de discussie spuugzat ben?

Met alle respect, maar als jij op mijn vraag weigert in te gaan dan concludeer ik daaruit dat je geen enkel probleem hebt met dergelijke stelling. Het zij genoteerd bij deze.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 12:43   #545
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik ken Dimitri (ook IRL) als één van de eerlijkste en vooral meest onderlegde posters van dit forum. Je beoordeling n.a.v. dit conflictje lijkt me overtrokken.
De kans dat Dimitri en ik mekaar ooit irl tegenkomen is betrekkelijk klein dus ik kan enkel maar verdergaan op zijn manier van discussiëren hier.
Oud 4 augustus 2007, 13:10   #546
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Willem I weigerde in te gaan op de terechte eisen voor een evenredige vertegenwoordiging in het parlement, voor de zuidelijke Nederlanden. Hij vond ook de Noord-Nederlanders superieur aan de zuidelijke en liet dit ook duidelijk merken. Hij stond allerminst open voor dialoog en heeft zo de radicalisering alleen maar in de hand gewerkt in het zuiden.
Willem I was te dialooggezind. Hij had in Brussel de kanonnen moeten laten spreken.
Oud 4 augustus 2007, 13:27   #547
Dimitri

Standaard

Citaat:
Toch raar dat ik met andere mensen perfect een discussie kan voeren en dat het met jou blijkbaar niet lukt.
Je hebt ondertussen alleen al in deze draad twee keer aangegeven dat je je in een discussie 'aangevallen' voelde: de eerste keer was het liberalist_nl, de tweede keer was het Kortaf. Aan mij alleen ligt het dus niet blijkbaar...

Misschien zou het helpen als je je 'discussiegenoot' ook als zódanig zou bekijken en niet als iemand die je wil 'aanvallen'.

Citaat:
Ik zie niet in waar ik een "fout" moet toegeven. Ik heb reeds meermaals gezegd dat jouw opmerking inderdaad niet zo erg was.
Nee, je hebt gezegd dat je de opmerking an sich niet zo erg vindt. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je daarbij telkens, tot vijf keer toe, beweerde dat die opmerking 'verzonnen' was, omdat je dacht dat ik het als een opmerking van jou zag. D�*t is jouw fout. Ik mag hopen dat je dat ondertussen wel inziet.

Citaat:
Ik heb je toen (en ondertussen ook al meermaals) gevraagd wat je dacht over de uitlating "Walen zijn luiaards, profiteurs en dieven". Ik vroeg je toen om het woordje "Walen" te vervangen door "Marokkanen" of "allochtonen" en om dan eens te kijken of je geen klacht wegens racisme aan je broek zou krijgen.

Je blijft mijn vraag negeren, je zit me te verwijten dat ik niet kan lezen, dat ik dom ben etc. en dan ga jij mij even zeggen dat het mijn eigen schuld is dat ik de discussie spuugzat ben?

Met alle respect, maar als jij op mijn vraag weigert in te gaan dan concludeer ik daaruit dat je geen enkel probleem hebt met dergelijke stelling. Het zij genoteerd bij deze.
Ik ben toch niet verantwoordelijk voor de uitspraken van anderen, of wel soms? Deze opmerking doet helemaal niet ter zake, ik reageerde enkel op je opmerking over Nederlanders.

Maar goed, ik geloof best dat je voor deze uitlating in België een klacht wegens racisme aan je broek kunt krijgen. Daar hoef je niet zo héél veel moeite voor te doen...
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 13:44   #548
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u een discussie verwart met een Socratisch gesprek.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 13:48   #549
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Willem I was te dialooggezind. Hij had in Brussel de kanonnen moeten laten spreken.
Niet Willem I ging toen in de fout, maar wel zijn zoon die toch in zekere onmin met zijn vader leefde. De zoon liet zich door de Belgische opstandelingen overhalen om de Nederlandse troepen terug te trekken. In ruil zou hij dan de troon van België kunnen bestijgen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 13:48   #550
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Zou ook vandaag de in de titel van de draad genoemde beweging gegroeid zijn?

Sorrie, grapje, 'k kon het niet laten.
Ik werd "geïnspireerd" door een bericht waarin gesproken werd van een negatieve ekonomische groei ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 14:22   #551
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niet Willem I ging toen in de fout, maar wel zijn zoon die toch in zekere onmin met zijn vader leefde. De zoon liet zich door de Belgische opstandelingen overhalen om de Nederlandse troepen terug te trekken. In ruil zou hij dan de troon van België kunnen bestijgen.
Bedankt voor de correctie.
Maar bij P. Beliën heb ik menen te lezen dat de zoon meer dan één maal zijn vader voor het koninklijke schut zette.
A propos: voxlatina.
Dat was te verwachten , he?

Laatst gewijzigd door stab : 4 augustus 2007 om 14:23.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 22:52   #552
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Bedankt voor de correctie.
Maar bij P. Beliën heb ik menen te lezen dat de zoon meer dan één maal zijn vader voor het koninklijke schut zette.
A propos: voxlatina.
Dat was te verwachten , he?
En hier kan ik tweemaal met ja antwoorden.
Oud 5 augustus 2007, 04:23   #553
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En hier kan ik tweemaal met ja antwoorden.
Ik heb de afgelopen maanden van je interventies genoten.
Het zat ze blijkbaar hoog.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 10:45   #554
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Je hebt ondertussen alleen al in deze draad twee keer aangegeven dat je je in een discussie 'aangevallen' voelde: de eerste keer was het liberalist_nl, de tweede keer was het Kortaf. Aan mij alleen ligt het dus niet blijkbaar...
Misschien zou het helpen als je je 'discussiegenoot' ook als zódanig zou bekijken en niet als iemand die je wil 'aanvallen'.
Nee, je hebt gezegd dat je de opmerking an sich niet zo erg vindt. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je daarbij telkens, tot vijf keer toe, beweerde dat die opmerking 'verzonnen' was, omdat je dacht dat ik het als een opmerking van jou zag. D�*t is jouw fout. Ik mag hopen dat je dat ondertussen wel inziet.
Ik ben toch niet verantwoordelijk voor de uitspraken van anderen, of wel soms? Deze opmerking doet helemaal niet ter zake, ik reageerde enkel op je opmerking over Nederlanders.
Maar goed, ik geloof best dat je voor deze uitlating in België een klacht wegens racisme aan je broek kunt krijgen. Daar hoef je niet zo héél veel moeite voor te doen...
Om er het laatste over te zeggen (wat mij betreft alleszins): het is overduidelijk dat wij niet op eenzelfde lijn zitten en de discussie in een geheel andere context bekijken.
Oud 5 augustus 2007, 12:03   #555
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Ik heb de afgelopen maanden van je interventies genoten.
Het zat ze blijkbaar hoog.
Inderdaad, hoogstwaarschijnlijk ook omdat ik me niet liet verleiden tot gescheld zoals een aantal rabiate Vlamingenhaters wel deden. Inhoudelijk werken en af en toe wat prikjes uitdelen, dat wel... Blijkbaar werkte dat evenwel als een rode lap op een stier.

Merk je trouwens ook het verschil in discussiestijl tussen Vlamingen en Franstaligen?
Oud 5 augustus 2007, 12:35   #556
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, hoogstwaarschijnlijk ook omdat ik me niet liet verleiden tot gescheld zoals een aantal rabiate Vlamingenhaters wel deden. Inhoudelijk werken en af en toe wat prikjes uitdelen, dat wel... Blijkbaar werkte dat evenwel als een rode lap op een stier.

Merk je trouwens ook het verschil in discussiestijl tussen Vlamingen en Franstaligen?
Ook bij de 'moderatie', zenne, 'gijse Flamingantische provocateur'...
Ook wat objectievere Franstaligen en Walen vliegen er geregeld uit.
Ik vraag mij af hoe lang Bonatier het er nog gaat uitzingen.
Oud 5 augustus 2007, 12:36   #557
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
PERSBERICHT N.A.V. DE NATIONALE FEESTDAG 2007: NIEUWE LEDEN (20.07.2007)

De pluralistische beweging B-Plus, die opkomt tegen separatisme en confederalisme en die ijvert voor een waarachtig en evenwichtig federalisme (zie onze principes op www.bplus.be) is verheugd om u een lijstje van bekende personen te kunnen meedelen die recent haar rangen zijn komen vervoegen.

Naast onze reeds 3.000 leden, waaronder o.m. Wilfried Martens, Pierre Chevalier, Camille Paulus, Richard Fournaux, Willy Claes, Ludwig Vandenhove, Josy Dubié, … zijn de hieronder vermelde personen recent tot onze beweging toegetreden. Zoals men kan zien, zijn zij afkomstig uit beide landsgedeelten en komen diverse maatschappelijke middens:

- Anne-Marie Lizin (oud-Voorzitster van de Senaat – burgemeester van Hoei - PS)

- Rudy Aernoudt (topambtenaar bij de Vlaamse administratie en auteur van de bestseller “Vlaanderen - Wallonië, je t'aime moi non plus')

- Hervé Jamar (Staatssecretaris - MR)

- Wim Helsen (cabaretier - humorist)

- Jan Peeters (Ere-Voorzitter Belgische Voetbalbond KBVB)

- Vitalski (zanger - humorist - cabaretier - “nachtburgemeester van Antwerpen”)

- Walter Zinzen (publicist - voormalig journalist bij de VRT)

B-Plus bedankt deze mensen voor hun steun en voor hun uiting van sympathie voor het streven naar een goede verstandhouding tussen de verschillende gemeenschappen in ons land binnen een federaal kader.

Tenslotte nodigt B-Plus iedereen uit om 21 juli mee te komen vieren in haar standjes te Brussel en te Hoei!!! Voor meer info, zie www.bplus.be.
Maar de kopstukken van jouw partij zijn intussen wel van de bus gestapt.
Oud 5 augustus 2007, 13:37   #558
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, Geert Van Istendael ... zei ook dat de Belgen en Nederlanders in die 177 jaar wel uit elkaar zijn gegroeid en dat een unie nu niet meer mogelijk zou zijn.
We zijn in diezelfde tijdspanne ook niet dichter bij Franstalig België gekomen...
Ook de conclusie trekken?
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 13:41   #559
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De mens die er in slaagt om de voorbije dertigtal pagina's te lezen zonder eens zwaar te zuchten, zijn hoofd te schudden en naar een glas Cuervo Gold te grijpen, krijgt van mij een schouderklopje en een kus vergezeld van een champagneontbijt.
Cola eerder. Champagne-ontbijt volstaat al hoor, Lombas.
Of neen : gewoon ontbijt.

Laatst gewijzigd door evilbu : 5 augustus 2007 om 13:42.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 13:45   #560
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
We zijn in diezelfde tijdspanne ook niet dichter bij Franstalig België gekomen...
Ook de conclusie trekken?
Ik durf trouwens in grote mate de stelling van Van Istendael betwijfelen. Vlamingen en Nederlanders zijn de afgelopen weldegelijk naar elkaar gegroeid: in Vlaanderen althans wordt veel vaker naar Nederland gekeken dan in het verleden het geval was. Omgekeerd gebeurt minder, maar ja, er valt hier dan ook niet echt veel interessants te beleven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be