![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Partijlid
|
![]() Blijf eraf, Abiorix, dat bespaart je het ongemak om stoned-geweg naar argumenten te moeten zoeken (die er dan ook naar zijn).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
Partijlid
|
![]() Tis te hopen dat 'de klets op de poep' niet gaat verboden worden voor klein mannen die een forum komen vervuilen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dat u opgevoede jonger mijdt, uit lijfsbehoud dan nog, maakt u zeer verschillend van ongeveer het voltallige lerarenkorps. Zij klagen erover dat het een aanzienelijk deel van de leerlingen ontbreekt aan elementaire beleefheid, geduld, beheersing ... (kortom: alle eigenschappen die het samenleven prettig maken). Dit fenomeen is nieuw, even nieuw als (o! sakkers toeval) de anti-autoritaire opvoeding. Dit fenomeen was zo goed als onbestaande toen opvoeding (voor u: autoritaire opvoeding) nog gemeengoed was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
Banneling
|
![]() Recent? de Nederlandse pedagoog en schrijver Theo Thijssen 100 jaar geleden al (en ongeveer alle andere pedagogen) verzetten zich tegen kindermishandeling onder de vorm van lijfstraffen. Het is gewoon een bekentenis van pedagogische onkunde en gebrek aan argumenten, overreden te vervangen door mishandelen.
Laatst gewijzigd door filosoof : 13 augustus 2007 om 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
Banneling
|
![]() Weet u wat ik pervers vind?
Een discutie vervalsen met termen aan te halen als "Kindermishandeling, Rammeling, slagen, traumatiseren" terwijl dit niks te maken heeft met het onderwerp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
|
![]() Citaat:
Het verschil tussen een "tik" en een "pak slaag" is volgens mij dat het eerstgenoemde géen pijn doet, en dus geen (fysieke) mishandeling is. Blijkbaar denken hier bepaalde mensen lichtjes anders over. Wat mij vooral stoort is het LAFFE karakter van de daad, het is een uiting van zwakte in de opvoeding, als de ouder het kind mentaal niet de baas kan. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 13 augustus 2007 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
|
![]() Citaat:
Maar dat weet je als ouder niet altijd, want dat durven ze je gewoon niet zeggen
![]() |
![]() |
#550 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allemaal mensen die denken dat pedagogogische kennis samen met hun schaamhaar kwam en groeide. ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 14 augustus 2007 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben ze aan het zoeken, ik heb ze verdrongen zeker omdat het zo erg was... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaar dat er meer en meer scholen ontstaan, waar leerkrachten na 5 jaar les geven mogen opgenomen worden voor een inzinking. Omdat ze soms een tik krijgen....van de leerlingen. Het resultaat van hoe goed we het nu doen. Komaan zeg! Laatst gewijzigd door giserke : 14 augustus 2007 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 14 augustus 2007 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 |
Banneling
|
![]() Zou kunnen
Laatst gewijzigd door filosoof : 14 augustus 2007 om 12:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
|
![]() Het zijn door die trauma's dat ze nu ook in het misdaadmileu stappen. Nee, niet allemaal natuurlijk.
Als er iemand een zware misdaad heeft begaan, onderzoeken ze toch ook of hij vroeger slechte jeugd heeft gekend/mishandeld/geslagen. Iemand die vroeger verkracht is geweest, heeft meer kans om later ook een verkrachter te worden Iemand die vroeger veel slaag heeft gekregen, zal later ook veel meer slaag uitdelen. Waarom? Omdat hij vroeger niets anders gekend heeft. Hij acht het als normaal.
![]() |
#557 | |
|
![]() Citaat:
Nu krijgt er af en toe is een leerkracht een 'tik' van een leerling, en nu wenen ze daar over. NIET DAT IK DAT GOEDKEUR, maar ik trek de lijn door hoe jullie reageren
![]() |
![]() |
#558 | |
|
![]() Citaat:
![]() ik zei SOMMIGE
![]() |
![]() |
#559 | |
Secretaris-Generaal VN
|