![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Tekent u de petitie "Red de Solidariteit"? | |||
Ja, zonder meer |
![]() ![]() ![]() |
14 | 10,45% |
Ja, maar vooral omwille van het communautaire aspect |
![]() ![]() ![]() |
7 | 5,22% |
Ja, maar vooral omwille van het economische aspect |
![]() ![]() ![]() |
8 | 5,97% |
Nee, zonder meer |
![]() ![]() ![]() |
76 | 56,72% |
Nee, maar vooral niet omwille van het communautaire aspect |
![]() ![]() ![]() |
12 | 8,96% |
Nee, maar vooral niet omwille van het economische aspect |
![]() ![]() ![]() |
4 | 2,99% |
Ik twijfel |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,75% |
Geen mening / Niet toepasselijk (andere nationaliteit) |
![]() ![]() ![]() |
12 | 8,96% |
Aantal stemmers: 134. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waar schrijft Vrijgevochten dat hij problemen heeft met de solidariteit an sich? Ik lees enkel dat hij problemen heeft met het gedwongen karakter ervan.
![]() |
#543 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar helaas geen keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 |
Burger
|
![]() Limburg is lang een Volksunie - bolwerk geweest, vele 'progressievere' VU - millitanten stapten mee op bij betogingen van mijnwerkers enzomeer. Sla er even de geschiedenisboeken op na.
En wat je opeens daar de solidariteit van jongeren met ouderen bijhaalt ontgaat me volledig, wat dit te maken heeft met VL mensen? Enfin swat, ik ga er mij niet moe om maken om belgicisme te verdedigen moet men vooral geen argumenten hebben! |
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ken ook mensen die mijn vragen negeren en rond de pot blijven draaien. Nog eens: waar in Vrijgevochtens tekst staat dat hij een probleem heeft met de solidariteit an sich?
![]() |
#547 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Misschien nog niet veel de Bijbel in handen gehad hé: ergens in de bergrede staat: 'bemindt u vijanden".......kunt er misschien nog iets van leren. En laat alsjeblieft levensbeschouwing buiten deze discussie....! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat je zelf de keuze maakt of niet doet niets af aan het solidariteitsprincipe.
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een "Chinese vrijwilliger" is ook een vrijwilliger zeker?
![]() |
![]() |
#550 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Daar hoeft geen verschil op te zitten. Maar zeg nu zelf. Schrijf VB, LDD, NV-a en CD&V aan en je krijgt media aandacht genoeg. Ik denk dat jullie eerder zelf schrik hebben om op je bek te gaan. Wij hebben op zijn minst dat risico genomen, nu jullie nog.
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... Laatst gewijzigd door hurycane : 8 december 2007 om 21:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Belgicisme is een ziekte. Geen besmettelijke weliswaar, maar wel een levensbedreigende. Laatst gewijzigd door mcielen : 8 december 2007 om 21:26. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#552 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik geef jaarlijks voor bijna 1000 euro aan goede doelen, en U ?
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#554 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() En dat is een bewijs voor? Of een argument voor? Een totaal irelevante opmerking.
![]() |
#555 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Bewijs dan eens dat het niet zo is?
Citaat:
Ik heb geen niet de minste behoefte om wat dan ook te bewijzen. Ik vraag me alleen af hoe je zonder blozen kan stellen dat een petitie waar 1% van de mensen tekent een bewijs is dat een overgrote meerderheid van de bevolking het eens is met de tekst van de petitie.
![]() |
![]() |
#556 |
Burger
|
![]() Sociale zekerheid binnen Belgie kan natuurlijk, maar als die wordt aan Vlaanderen wordt gegeven staat het gehele systeem natuurlijk op stelten. Stel je voor!
Dat is net zoals een 'belg' wel solidair kan zijn, maar een 'Vlaming 'absoluut niet. Dikke flauwe kul. Als we nu geen maatregelen nemen dan kunnen we de sociale zekerheid voor Vlamingen en Walen blijven betalen. Een meerderheid in dit land zijn Vlamingen, pakt dat meer dan drie tot vier miljoen ervan belastingen betalen. De Walen zijn met minder, dus zijn er ook minder mensen die belastingen betalen. Hoe kun je het verkopen aan die meerderheid van Vlamingen, blijvend mee de 'eigen' vergrijzing te betalen èn de Waalse voor een groot deel te blijven financieren? Sociale zekerheid moet er voor iedereen zijn, solidariteit moet blijven, maar de invulling hiervan verschilt nogal vaak. Laten we misschien eerst het eens worden over de invulling ervan. Vooraleer we elkaar 'counteren'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Is het proletariaat, en dit zowel in Vlaanderen als Wallonië nu beter af met een federaal niveau dat in 2007 650 miljoen euro uit de SZ uitgeeft aan dienstencheques, of zonder een federaal niveau? Misschien krijg ik deze keer eindelijk eens een deftig beargumenteerd antwoord, als is dat waarschijnlijk wederom ijdele hoop.
![]() |
![]() |
#558 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik ben het bewijs.
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik vraag mij af hoe men zonder blikken of blozen kan stellen dat het merendeel van Vlaanderen tegen een splitsing is, terwijl hier nergens bewijs voor is.