Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2008, 12:58   #561
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Iedereen heeft nu wel voldoende gezien dat je je beweringen niet met citaten kan staven. Mission accomplished.
U doet nogal graag aan self fulfilling profecy. Een kinderhand is nu eenmaal vlug gevuld.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 13:01   #562
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja maar dat betwist ik evenmin. Ik ben zelf voorstander van een goede staatshervorming. Ik heb nooit iets anders beweerd. Maar het ging hier over de splitsing van België. En om alle misverstanden te vermijden.Met splitsing bedoel ik: het ophouden van de staat België. Dat wil de meerderheid van de Vlamingen niet. Misschien binnen 10 of 20 jaar, misschien nooit, maar in ieder geval nu wensen de mensen dit niet.
System. Lees nog eens heel goed (want we zijn zij hier 100 dingen aan het mengen):
- noch Robke noch ikzelf hebben ooit beweerd dat de meerderheid der Vlamingen België wil splitsen. (Wij willen dat echter wel - dat is iets anders)
- U zegt dat Vlamingen op hun strepen moeten staan. (Wij zeggen dat ook - maar zelfs dat is iets anders)

Even figuratief.
Welnu, de meeste Vlamingen willen een nootje.
Om dat nootje te krijgen, zullen ze op hun strepen moeten staan.
Als Vlamingen erin slagen op hun strepen te staan om een nootje, dan nog zullen ze echter volgens mijn geestesgenoten nooit slagen.

En dan gaan we nu over tot het segment nationalisten en groot-nederlanders: Als de Vlamingen een nootje willen, kunnen ze niet anders dan vechten voor het zakje waar de nootjes inzitten. That's it.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 13:02   #563
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U doet nogal graag aan self fulfilling profecy.
Bah, vraag gerust aan alle deelnemers van deze draad of ze het door jou tot in den treure herhaalde citaat op welke wijze dan ook kunnen interpreteren als "Vlamingen willen onafhankelijkheid". Dan weet je meteen waar je staat.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 13:17   #564
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht

Even figuratief.
Welnu, de meeste Vlamingen willen een nootje.
Om dat nootje te krijgen, zullen ze op hun strepen moeten staan.
Als Vlamingen erin slagen op hun strepen te staan om een nootje, dan nog zullen ze echter volgens mijn geestesgenoten nooit slagen.
Maar volgens mij wel. Dat is het verschil tussen u en mij.

Laatst gewijzigd door system : 28 maart 2008 om 13:21.
Oud 28 maart 2008, 13:17   #565
system
Banneling

Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door system : 28 maart 2008 om 13:21.
Oud 28 maart 2008, 13:46   #566
Steben

Standaard

[quote=system;3328162]
Citaat:
Maar volgens mij wel. Dat is het verschil tussen u en mij.
Wat doen ze dan fout vandaag? Op welke manier moeten de Vlaamse onderhandelars op hun strepen staan? Wat zou u toegeven om wat te verwezenlijken?
leve de manmanman club
Oud 28 maart 2008, 15:29   #567
system
Banneling

Standaard

[quote=Steben;3328227]
Citaat:

Wat doen ze dan fout vandaag? Op welke manier moeten de Vlaamse onderhandelars op hun strepen staan? Wat zou u toegeven om wat te verwezenlijken?
Fout? Ik heb nergens gesproken over een fout. Ik zeg alleen dat er een degelijke staatshervorming moet komen, aangepast aan de noden van elke gewest. Dat de transfers naar Wallonië moeten worden afgebouwd zonder de solidariteit met Wallonië te verbreken. Dat, desnoods, meerderheid tegen minderheid, het arrondissment BHV moet worden gesplitst. Dat de voertaal van de overheid in het Vlaams Gewest Nederlands is en dat men op dit vlak geen toegeving moet doen aan de Franstaligen. Dat de voertaal van de overheid in Waals Brabant het Frans is en dat de Vlamingen die daar gaan wonen moeten beseffen dat de taal van de overheid daar het Frans is. Dat de taalwetten in het Brusselse moeten worden nageleefd. En dat is niet altijd zo in de Brusselse ziekenhuizen. Een oud zeer en moeilijk op te lossen probleem, ik geef het toe.
Oud 28 maart 2008, 15:47   #568
Steben

Standaard

[quote=system;3328533]
Citaat:

Fout? Ik heb nergens gesproken over een fout. Ik zeg alleen dat er een degelijke staatshervorming moet komen, aangepast aan de noden van elke gewest. Dat de transfers naar Wallonië moeten worden afgebouwd zonder de solidariteit met Wallonië te verbreken. Dat, desnoods, meerderheid tegen minderheid, het arrondissment BHV moet worden gesplitst. Dat de voertaal van de overheid in het Vlaams Gewest Nederlands is en dat men op dit vlak geen toegeving moet doen aan de Franstaligen. Dat de voertaal van de overheid in Waals Brabant het Frans is en dat de Vlamingen die daar gaan wonen moeten beseffen dat de taal van de overheid daar het Frans is. Dat de taalwetten in het Brusselse moeten worden nageleefd. En dat is niet altijd zo in de Brusselse ziekenhuizen. Een oud zeer en moeilijk op te lossen probleem, ik geef het toe.
Tof.
Laat me het anders stellen, vergeet die "fout":
Wat kan je als raad geven aan de onderhandelaars?
leve de manmanman club
Oud 28 maart 2008, 16:08   #569
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Eerst al eens hun cordon opblazen en doen wat ze zeggen van te doen.
Waarom zeggen de partijen die Belgie beu zijn niet gewoon wat ze willen?
Ik heb er nog maar weinig horen zeggen, ik ben Belgie beu en ik wil een confederale oplossing of ik wil een republiek of iets anders.
Neen, braaf voor de camera zeggen " Ik wil belgie niet opblazen". En als ze toch zoveel volk achter hun hebben staan dat ze hun beslissingen dan eenzijdig nemen. Maar er ontbreekt gewoon iets fundamenteel bij de vlaamse onderhandelaars namelijk lef.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 16:43   #570
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Eerst al eens hun cordon opblazen en doen wat ze zeggen van te doen.
Ik heb er nog maar weinig horen zeggen, ik ben Belgie beu en ik wil een confederale oplossing of ik wil een republiek of iets anders.
Neen, braaf voor de camera zeggen " Ik wil belgie niet opblazen". En als ze toch zoveel volk achter hun hebben staan dat ze hun beslissingen dan eenzijdig nemen. Maar er ontbreekt gewoon iets fundamenteel bij de vlaamse onderhandelaars namelijk lef.
Maar er is maar één partij die aan zogezegd aan de onderhandelingen deelneemt die zegt 'ik ben België beu'. Een partij van niemendal: de NVA. Voor hun kartel hadden ocharme 2 verkozenen. Zoveel stelt die partij in werkelijkheid voor. Maar dat is dan een 'hermafrodite' partij. Ze doet mee, maar ze blijft aan de kant staan, ze geeft het vertrouwen, maar hun voorzitter onthoudt zich. En zo van die flauwe toeren. De andere Vlaamse partijen zijn voor het behoud van België, maar wel met een degelijke staatshervorming.

En daar ben ik ook voor. Tot spijt van wie het benijdt.

Laatst gewijzigd door system : 28 maart 2008 om 16:46.
Oud 28 maart 2008, 16:47   #571
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Het is niet zo moeilijk om te weten te komen wat de consensus in Vlaanderen precies inhoudt: http://www.vlaamsparlement.be/vp/inf...resoluties.htm

Citaat:
Ja, hier moet ik je gelijk in geven. De oude koloniale reflex stuurt nog steeds het handelen en denken van de doorsnee Vlaming. Dat zal zo snel niet veranderen.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 28 maart 2008 om 16:48.
Oud 28 maart 2008, 16:50   #572
Steben

Standaard

Citaat:
Maar er is maar één partij die aan zogezegd aan de onderhandelingen deelneemt die zegt 'ik ben België beu'. Een partij van niemendal: de NVA. Voor hun kartel hadden ocharme 2 verkozenen. Zoveel stelt die partij in werkelijkheid voor.
U verdraait een beetje de feiten indien u het effect van de kiesdrempel gaat ontkennen.
In 2003 had de NVA 1 verkozene in de kamer, nl Geert Bourgeois, Groen! had niemand. Nochtans hadden beide procentueel bijna evenveel.

Indien vandaag de NVA apart op zou komen, zouden ze misschien inderdaad geen 6 verkozenen in de kamer hebben, maar wel minstens 4, misschien 5.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 28 maart 2008 om 16:50.
Oud 28 maart 2008, 16:51   #573
santos
Minister

Standaard

Gebakken lucht houdt het in, want als je die standpunten niet kan hard maken of zelfs niet eens het lef hebt om het te proberen is dat waardeloos.
Oud 28 maart 2008, 16:52   #574
Steben

Standaard

Citaat:
Gebakken lucht houdt het in, want als je die standpunten niet kan hard maken of zelfs niet eens het lef hebt om het te proberen is dat waardeloos.
Excuseer?
leve de manmanman club
Oud 28 maart 2008, 16:53   #575
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U verdraait een beetje de feiten indien u het effect van de kiesdrempel gaat ontkennen.
In 2003 had de NVA 1 verkozene in de kamer, nl Geert Bourgeois, Groen! had niemand. Nochtans hadden beide procentueel bijna evenveel.

Indien vandaag de NVA apart op zou komen, zouden ze misschien inderdaad geen 6 verkozenen in de kamer hebben, maar wel minstens 4, misschien 5.
Ik schat op 5. Maar dat is toch allemaal zeer weinig.
Oud 28 maart 2008, 16:53   #576
santos
Minister

Standaard

Citaat:

Waar zijn die feiten dan verdraaid. Wat Systeem zegt is niet fout wat u vertelt ook niet maar dat kunnen we nu echter niet toetsen aan de werkelijkheid.
Oud 28 maart 2008, 16:55   #577
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Ik schat op 5. Maar dat is toch allemaal zeer weinig.
De Wever moet dus één van de beste strategen van de laatste twee eeuwen zijn, als hij met zijn handvol stemmen zo zwaar op België weegt dat men hem en zijn aanhang wil verdrinken in de Atlantische Oceaan.

Ik word stap voor stap in de richting van een NVA-stem geduwd.
Oud 28 maart 2008, 16:55   #578
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is niet zo moeilijk om te weten te komen wat de consensus in Vlaanderen precies inhoudt: http://www.vlaamsparlement.be/vp/inf...resoluties.htm

Ja, hier moet ik je gelijk in geven. De oude koloniale reflex stuurt nog steeds het handelen en denken van de doorsnee Vlaming. Dat zal zo snel niet veranderen.
Wat weet u nu van het 'denken van de doorsnee Vlaming'? Niet veel in mijn ogen. U verwisselt constant het 'denken van de doorsnee Vlaming' met 'uw' denken.

Laatst gewijzigd door system : 28 maart 2008 om 16:55.
Oud 28 maart 2008, 16:58   #579
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De Wever moet dus één van de beste strategen van de laatste twee eeuwen zijn, als hij met zijn handvol stemmen zo zwaar op België weegt dat men hem en zijn aanhang wil verdrinken in de Atlantische Oceaan.

Ik word stap voor stap in de richting van een NVA-stem geduwd.
U moet hier niet de comedie komen opvoeren dat u in 'de richting van de NVA-wordt geduwd'. U zit er al volop in.

Laatst gewijzigd door system : 28 maart 2008 om 16:59.
Oud 28 maart 2008, 17:00   #580
Steben

Standaard

Citaat:
U moet hier niet de comedie komen opvoeren dat u in 'de richting van de NVA-wordt geduwd'. U zit er al volop in.
Now Really?
edit: U heeft de "ik" al wijselijk vervangen door "U" zie ik.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 28 maart 2008 om 17:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be