![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
- noch Robke noch ikzelf hebben ooit beweerd dat de meerderheid der Vlamingen België wil splitsen. (Wij willen dat echter wel - dat is iets anders) - U zegt dat Vlamingen op hun strepen moeten staan. (Wij zeggen dat ook - maar zelfs dat is iets anders) Even figuratief. Welnu, de meeste Vlamingen willen een nootje. Om dat nootje te krijgen, zullen ze op hun strepen moeten staan. Als Vlamingen erin slagen op hun strepen te staan om een nootje, dan nog zullen ze echter volgens mijn geestesgenoten nooit slagen. En dan gaan we nu over tot het segment nationalisten en groot-nederlanders: Als de Vlamingen een nootje willen, kunnen ze niet anders dan vechten voor het zakje waar de nootjes inzitten. That's it.
![]() |
![]() |
#563 |
Minister
|
![]() Bah, vraag gerust aan alle deelnemers van deze draad of ze het door jou tot in den treure herhaalde citaat op welke wijze dan ook kunnen interpreteren als "Vlamingen willen onafhankelijkheid". Dan weet je meteen waar je staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 28 maart 2008 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Banneling
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door system : 28 maart 2008 om 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
|
![]() [quote=system;3328162]
Citaat:
![]() |
![]() |
#567 |
Banneling
|
![]() [quote=Steben;3328227]Fout? Ik heb nergens gesproken over een fout. Ik zeg alleen dat er een degelijke staatshervorming moet komen, aangepast aan de noden van elke gewest. Dat de transfers naar Wallonië moeten worden afgebouwd zonder de solidariteit met Wallonië te verbreken. Dat, desnoods, meerderheid tegen minderheid, het arrondissment BHV moet worden gesplitst. Dat de voertaal van de overheid in het Vlaams Gewest Nederlands is en dat men op dit vlak geen toegeving moet doen aan de Franstaligen. Dat de voertaal van de overheid in Waals Brabant het Frans is en dat de Vlamingen die daar gaan wonen moeten beseffen dat de taal van de overheid daar het Frans is. Dat de taalwetten in het Brusselse moeten worden nageleefd. En dat is niet altijd zo in de Brusselse ziekenhuizen. Een oud zeer en moeilijk op te lossen probleem, ik geef het toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
|
![]() [quote=system;3328533]
Citaat:
Laat me het anders stellen, vergeet die "fout": Wat kan je als raad geven aan de onderhandelaars?
![]() |
![]() |
#569 |
Minister
|
![]() Eerst al eens hun cordon opblazen en doen wat ze zeggen van te doen.
Waarom zeggen de partijen die Belgie beu zijn niet gewoon wat ze willen? Ik heb er nog maar weinig horen zeggen, ik ben Belgie beu en ik wil een confederale oplossing of ik wil een republiek of iets anders. Neen, braaf voor de camera zeggen " Ik wil belgie niet opblazen". En als ze toch zoveel volk achter hun hebben staan dat ze hun beslissingen dan eenzijdig nemen. Maar er ontbreekt gewoon iets fundamenteel bij de vlaamse onderhandelaars namelijk lef. |
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En daar ben ik ook voor. Tot spijt van wie het benijdt. Laatst gewijzigd door system : 28 maart 2008 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 28 maart 2008 om 16:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
|
![]() Citaat:
In 2003 had de NVA 1 verkozene in de kamer, nl Geert Bourgeois, Groen! had niemand. Nochtans hadden beide procentueel bijna evenveel. Indien vandaag de NVA apart op zou komen, zouden ze misschien inderdaad geen 6 verkozenen in de kamer hebben, maar wel minstens 4, misschien 5.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 28 maart 2008 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Minister
|
![]() Gebakken lucht houdt het in, want als je die standpunten niet kan hard maken of zelfs niet eens het lef hebt om het te proberen is dat waardeloos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
|
![]() Excuseer?
![]() |
#575 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 |
Minister
|
![]() De Wever moet dus één van de beste strategen van de laatste twee eeuwen zijn, als hij met zijn handvol stemmen zo zwaar op België weegt dat men hem en zijn aanhang wil verdrinken in de Atlantische Oceaan.
Ik word stap voor stap in de richting van een NVA-stem geduwd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 28 maart 2008 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |