![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=artisjok;3789369]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#562 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goodwill, al eens aan een bediende in een iterimkantoor gevraagd waarom sommige werkgevers liever geen allochtonen wilden?
Of nog beter; aan werkgevers zelf? Moet je toch eens doen! Wat onderwijs achterstand en islamitische leer betreft, zet jongens en meisjes apart,dat is haram dat gemengd onderwijs, ze leiden elkaar af en als je ze apart zet zullen ze beter studeren. Die mening betaat hoor en hoor je meer dan eens, vooral veel met Marokkaanse mensen praten helpt echt om iets te begrijpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#563 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens de statistieken van 2006 (zie Vreemdelingen in België in 2006) zijn er ongeveer 1 miljoen vreemdelingen in België, waarvan een minderheid uit Moslim landen komen.
Om alleen de voornaamste Westerse landen te noemen: Afgerond: Frankrijk: 123 000 Italië: 176 000 Duitsland: 38 000 Nederland: 113 000 Spanje: 43 000 Portugal: 28 000 Usa: 12 000 Totaal voor deze landen: 533 000; oftewel 53.3% van de vreemdelingen. De voornaamste uit Islamietische landen: Turkije: 43 000 = 4.3% Marrokko: 81 000 = 8% Verder nog wat uit andere Islamietische landen, pakweg nog eens 2% Turken zijn hier al 60 jaar en echt problemen zijn er nooit geweest. Ze zijn hier gekomen als gastarbeiders en zijn gebleven en hebben zich min of meer geintegreerd. De enigen die permanent zitten te klagen over discriminatie, hoofddoeken, schapen slachten, enz. zijn die 10% vd allochtonen, oftewel 1% van de Belgische bevolking. Kan iemand van de hier aanwezige Moslims verklaren waarom die kleine minderheid altijd zit te zeuren, altijd in de 'faits divers' komen in verband met criminaliteit? En kunnen jullie ook eens uitleggen waarom 99% van de bevolking zich zou moeten aanpassen aan die 1%.
![]() |
#564 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=94256 (ik kende er zelfs één die zijn zonen bij "de bruine paters", internaat te Godweetwaar stuurde om die reden) Laatst gewijzigd door filosoof : 6 november 2008 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Lees hier het orginele artikel .
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
het is goed dat je aangeeft dat vrowuen en ouderen OOK er last van hebben, en indirect ook aangeeft dat er discriminatie is(= 'liever niet willen aannemen') goed smiley.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() en maar blijven minimaliseren, denigreren en moslims op een hoop te leggen....
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 7 november 2008 om 09:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
vind je het leuk als vb-ers nazi's worden genoemd ?
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij wordt volgens mij betaald om constant zijn bandje af te spelen.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 7 november 2008 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het principe is: gelijke kansen voor iedereen. Het is niet omdat de één niet goed werkt dan men heel de groep moet stigmatiseren. ![]() Citaat:
Ook orthodoxe joden hebben gescheiden onderwijs; en niet zolang geleden was dit ook het geval op katholieke scholen. Niet veralgemenen.Misschien kan het eens interessant zijn om eens met diverse Marokkaanse mensen te praten, in plaats van elke keer naar dezelfden te gaan. Wij zijn aan het afwijken. Terug on topic. -Tot nu toe hebben we al 29 pagina's blabla, zonder enige objectieve en neutrale informatie over wat er juist aan de hand is. - voorbeelden uit het recent verleden: mjm uit brussel en partij van ael haalden amper stemmen. In brussel wonen zeker 200.000 Marokkanen en Turken, waarom hebben dara de moslim-partijen slechts enkele honderden stemmen gehaald? Brussel staat ook symbool voor hoe het deze partij in antwerpen zal vergaan: nagenoeg 0 stemmen.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
maar enkele correcties: - het aantal Marokkanen houdt geen rekening met deze die genaturaliseerd zijn= in totaal pakweh 200-250000. - je mag niet veralgemenen; er is onder de marokkanen een minderheid die klaagt, maar niet allemaal. Klagers heb je overal, kijk maar die verzuurden van die ene zeer voorbeeldige partij (je weet wel ...) nog dit: gelijke rechten en plichten voor iedereen. Iedereen is gelijk voor de wet. Dit is het enigste principe dat telt. Al de rest is blabla
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
|
![]() Volgens mij wordt u betaald om constant uw bandje af te spelen. Een bandje dat men reeds lang is beu gehoord. Steeds maar blijven ontkennen dat het probleem met isslam te maken heeft ook al richt men een partij op met in koeien van letters MOSLIM, dan nog zien sommigen het niet.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 7 november 2008 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja Goodwill; ik heb dat gevraagd.
Zowel aan de hangjongeren die geen werk zeggen te vinden als aan interimbedienden en bedrijfsleiders. En ook in moskees met vaders en in verenigingen met moeders werd dit besproken, waarna ik een werkbeurs inrichtte met 40 werkgevers en 3.000 vacatures, in samenwerking met o.a VDAB. En weet je wat? Die groepen jongeren die zo gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt kwamen pas om 18.00 uur uit hun bed gerold, tja...weetje laat voor een werkbeurs. Erger nog ; in februari gaven die hangjongeren al aan dat die beurs er pas mocht zijn in september want eerst moesten ze wel op verlof naar Marokko! Dus de hardste schreeuwers over discriminatie( dezelfde groep beweerden voor Canvas gene werk te kunnen vinden) zijn degenen die nooit solliciteren en nergens moeite voor doen.Harde feiten Goodwill ookal wil jij dat niet horen. Er was ook goed nieuws, veel allochtonen kwamen wel naar de beurs en werkgever en werknemers ( de beurs was gericht op laaggeschoolden) vonden elkaar daar. Maar de groep zo gediscrimineerde Marokkaanse jongeren? Die verdienen gewoon beter met criminaliteit en juist met die groep zijn problemen op de arbeidsmarkt. Werkgevers wilden vaak geen Marokkanen meer, omdat er wat schortte aan de arbeidsattitude van Marokkaanse werknemers die al wel kansen hadden gehad. Na een derde poging hebben werkgevers er genoeg van, het heeft heel vaak niets te maken met discriminatie maar met gebrekkige sociale vaardigheden, arbeidsattitude... Eigenlijk Goodwill praat je over dingen waar je niets tot weining echt over weet uit ervaring, je politiek correct zijn staat een eerlijk oordeel over problemen duidelijk in de weg. Misschien moet je het integratierapport over Nederland eens lezen.Daarin staat dat na onderzoek blijkt dat hoogopgeleide allochtonen het even goed doen op de arbeidsmarkt dan autochtonen en discriminatie hier niet te vinden is. Wel bij lager opgeleiden ondervinden doelgroepen meer problemen, het is dus diploma en niet kleur wat je kansen bepaald, en dat werd in Nederland ook bikkelhard vastgesteld aan de hand van cijfers. Ook het thuis wel of niet Nederlands spreken heeft duidelijk invloed op school prestatie en dus latere positie op de arbeidsmarkt. Het is dus allemaal niet zo zwart of wit als u stelt, discriminatie zal best wel eens gebeuren, maar verklaart helemaal niet waarom bepaalde groepen het slecht doen in onderwijs en arbeidsmarkt, probeer eens te kijken zonder uw politieke bril? |
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten eerste wil ik duidelijk maken dat ik zowiezo iemand ben die niet veralgmeent of zwart/wit denkt. Ik weet best dat er onder allochtonen, rotte appels zijn, die het verpesten voor de anderen. Maar de grote meerderheid bestaat uit mensen (jazeker het zijn ook mensen) die braaf belastingen betalen en zich aan de plchten houden, net als de modale burger in dit land. Het siert je dat je een beurs organiseert voor jongeren en ook dat je naar hen toestapt. Het verbaast me wel dat je zo verbitterd klinkt, dat ik mij afvraag of jij nog onbevoordeeld je werk kan doen en contact zoeken met 'de ander'. Ik ben de laatste persoon om te stellen dat het allemaal aan discriminatie ligt; ik weet heel goed dat het soms aan hun eigen ligt dat het zo slecht afgaat; wel één nuance: het betreft sommigen, niet allemaal. Dit gezegd zijnde verbaast het me toch wel dat: - zegt: "Die groepen jongeren die zo gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt kwamen pas om 18.00 uur uit hun bed gerold" --> hier plaats je een heel groep jongeren in de categorie luiereikken. Dat is straf - zegt"gaven die hangjongeren al aan dat die beurs er pas mocht zijn in september want eerst moesten ze wel op verlof naar Marokko!" --> het is niet omdat een paar nietsnutten dit stellen dat je moet concluderen dat alle Marokkaanse jongeren zo denken. - zegt "de groep zo gediscrimineerde Marokkaanse jongeren? Die verdienen gewoon beter met criminaliteit en juist met die groep zijn problemen op de arbeidsmarkt" --> dit is straf, want ik lees hier: gediscrimineerde Marokkaanse jongeren= criminelen; dit kan je toch niet maken, alice ? ik ga mee als je setlt dat een deel van diegenen die gediscrimeerd worden dit gewoon veinzen, en zich met criminele zaken bezig houden; maar met je opmerking behandel je diegenen die effectief gediscrimineerd worden, echt wel onheus. shame on you. Conclusie: beste alice, ik lees regelmatig dat je van alles doet, veel praktijkervaring en contacten hebt. Ik wil dit best geloven. Maara op dit forum kom je in mijn ogen over als een verbitterde persoon, die veel zit te kappen op 'de ander' en al diegenen die het er niet mee eens zijn. Ik weet niet of jij voor 'het stad' werkt, maar ik heb mijn twijfels of je wel op je plaats bent daar. Iemand in 'jouw positie' zou eerder objectief en neutraal moeten blijven, en het zeker laten om op dit forum zo zitten te kappen, met steeds (!!!) minder nuancering. Ik heb ook veel kritiek op al diegenen die zich met extremisme in alle vormen bezighouden, maar ik doe mijn best om dit genuanceerd te doen zonder te veralgemenen. Het ga je goed.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 7 november 2008 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik ga niet akkoord om constant alle moslims te blijven stigmatisren, zonder nuancering en onderscheid. Ik persoonlijk ben voor een seculiere staat, die garant staat voor de eigenheid van elk individu. Alle religies moeten een prive-aangelegenheid blijven, sharia is voor mij uit den boze, .... Voor de rest kan iedereen doen wat hij/zij wenst zoalng men de ander niet alstigvalt. Punt andere lijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 |
|
![]() Nogmaals om voor de duizendste keer op uw steeds maar weerkerende op niets slaande afgezaagde tirade te antwoorden. Waar zie jij mij moslims zonder nuancering of onderscheid stigmatiseren ? Zonder 'nuancering of onderscheid stigmatiseren' enkele van de favoriete woorden van de zogenaamde 'progressieven' 'de cgkr oprichters' 'de om ter platst op de buik' 'de islamofobiebestrijders' 'de bange blanke man roepers' onder ons.
![]() |
#578 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Heb je heel mijn posting gelezen ? in iedergeval staat daar waarvoor ik sta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of de statistieken die ik hoger gepost heb al dan niet rekening houden met genaturaliseerden of niet, dat wordt niet vermeld, maar als je het totaal aantal Marrokkanen vermenigvuldogt me een factor van 4, dan moet je ook die andere immigranten die genaturaliseerd zijn meetellen. Wat er op zou neerkomen dat 40% van de Belgische bevolking immigrant of van alochtoonse origine. Dat lijkt me heel zwaar overdreven. Citaat:
Citaat:
Mijn vraag was: "waarom is het altijd dezelfde bevolkingsgroep die klaagt, eisen stelt?". En als antwoord krijg ik alleen maar blablabla en geen boemboem.
![]() |
![]() |
#580 |
|
![]() Waarom zou ik verd*rie moeten opgeven. Iedereen kan lezen waarvoor ik sta. Voor het behoud van onze vrije seculiere democratische westerse samenleving. Het probleem is dat sommigen onder ons uit misplaatst respect en verdraagzaamheid tot in het absurde ons regelrecht naar de islamverdommenis zitten te leiden. Hoog tijd voor een ander beleid.