Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2009, 15:42   #561
Jennes
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Er zijn anders genoeg topics te vinden waarin die uitvreters van het koninklijk huis en/of het internationale grootkapitaal aangeklaagd en aan de schandpaal genageld wordt - en terecht wat mij betreft.
Wie zou u het eerste geld afhandig maken? De rijken, of de armen?

Citaat:
Noem me laf indien u dat wilt. Noem me zeer weinig schrander als u dat een goed gevoel geeft. Noem me desnoods een misantroop, maar die eurocentiemekes kunnen maar eenmaal besteed worden, en als ik en de mijnen daarvoor hebben gewerkt, dan lijkt het me niet meer dan logisch dan dat ik en de mijnen daar primair het recht op hebben.

Uiteraard staat het u geheel vrij om de medische behandeling van voor mijn part heel de derde wereld geheel uit uw eigen privégeldbuidel te betalen. Dat zou van nobelheid en een groot hart getuigen en u het recht te geven om moreel superieur te zijn. Sinterklaas spelen van mijn belastingcenten echter niet.
Dan moet je eens met de overheid gaan spreken, en kan je ook ineens de V.N. aanspreken over het verdrag van de rechten van de mens. Succes!

Ik denk wel dat u vriendelijk verzocht wordt om België en alvast de hele EU te verlaten. Er is hier en daar waarschijnlijk nog wel een land waar je geen belasting moet betalen en waar een bijdrage aan minderbedeelden niet nodig is.
Vergeet niet dat u dan ook niet moet rekenen op kinderbijslag, ziekenzorg, pensioen, vervoer, een vervangingsinkomen, onderwijs, water- en electriciteitsvoorziening, defensie, stabiliteit, ... van overheidswege. Want je wil natuurlijk zo consequent zijn om zelf ook niet te gebruiken wat je anderen wil ontzeggen hé...
Jennes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 16:35   #562
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wel Jennes, ik stel voor dat je je RSZ bijdrage eens bijeentelt per jaar. Van dat bedrag mag JIJ dan asielzoekers een medische behandeling betalen (let wel: niet terugbetaald door de ziekenkas, want ze hebben geen lidgeld betaald).

Dan mag jij eens uitrekenen hoeveel mensen er van jouw bijdrage kunnen geholpen worden, en je mag ze dan nog zelf gaan uitkiezen. (neenee, geen criteria instellen hoor, dat wil je toch niet? Je gaat kiezen op... zieligheid, ongelukkigheid, nog zieligerder, nog kleinere babykes, nog zieligderderder... oei, uw geld is op. Hoeveel mensen heb je geholpen? twee?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 18:55   #563
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wel Jennes, ik stel voor dat je je RSZ bijdrage eens bijeentelt per jaar. Van dat bedrag mag JIJ dan asielzoekers een medische behandeling betalen (let wel: niet terugbetaald door de ziekenkas, want ze hebben geen lidgeld betaald).

Dan mag jij eens uitrekenen hoeveel mensen er van jouw bijdrage kunnen geholpen worden, en je mag ze dan nog zelf gaan uitkiezen. (neenee, geen criteria instellen hoor, dat wil je toch niet? Je gaat kiezen op... zieligheid, ongelukkigheid, nog zieligerder, nog kleinere babykes, nog zieligderderder... oei, uw geld is op. Hoeveel mensen heb je geholpen? twee?
Ik heb een ander voorstel.
We maken er eindelijk eens werk werk van om de fiscale fraude te bestrijden.
De fiscale fraude wordt op meer dan 15 miljard euro geschat.

Dan mag jij eens uitrekenen hoeveel mensen we gratis gezondheidszorg kunnen geven.

Laatst gewijzigd door artisjok : 11 juni 2009 om 18:56.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 19:05   #564
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Dan mag jij eens uitrekenen hoeveel mensen we gratis gezondheidszorg kunnen geven.
Slecht voorstel. De bedrijven die fiscale fraude plegen nemen enkel geld terug dat de overheid al van hun heeft afgepakt. Het is niets meer dan hun eigen geld dat ze terug proberen te nemen. Bovendien leveren die bedrijven de staatskas honderden miljarden euro's op aan belastingen, zelfs terwijl ze frauderen.

De asielzoekers in dit geval leveren geen rotte cent op voor de staatskas. Hun medische zorg wordt vergoed door geld waarvoor zij nooit iets hebben moeten doen. Dat is simpelweg onrechtvaardig.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 19:10   #565
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

dit vind ik niet correct

los de fiscale fraude op en zorg dat IEDEREEN het correcte bedrag moet betalen.

Het hoeft niet zo te zijn dat de slachtoffers van de fiscale fraude (de modaalverdiener) moet blijven ophoesten, terwijl anderen gratis kunnen genieten van de extra gevonden gelden? ja man! jammer maar helaas.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 19:20   #566
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Slecht voorstel. De bedrijven die fiscale fraude plegen nemen enkel geld terug dat de overheid al van hun heeft afgepakt. Het is niets meer dan hun eigen geld dat ze terug proberen te nemen. Bovendien leveren die bedrijven de staatskas honderden miljarden euro's op aan belastingen, zelfs terwijl ze frauderen.

De asielzoekers in dit geval leveren geen rotte cent op voor de staatskas. Hun medische zorg wordt vergoed door geld waarvoor zij nooit iets hebben moeten doen. Dat is simpelweg onrechtvaardig.
Neen, hoor, het geld dat bedrijven achterhouden, door fiscale fraude te plegen, is wel degelijk van de staat, van ons allen eigenlijk.

De draad gaat over illegalen, waarvan diezelfde bedrijven dankbaar gebruik/misbruik maken. Ze betalen een belachelijk laag loon, geen RSZ, geen belastingen, dit is ook concurrentievervalsing,.....

Ik bedoelde gratis gezondheidszorg in het algemeen. Omdat Circe daarover terecht bezorgd is.
http://forum.politics.be/showthread....17#post4141317
Oud 11 juni 2009, 19:24   #567
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dit vind ik niet correct

los de fiscale fraude op en zorg dat IEDEREEN het correcte bedrag moet betalen.

Het hoeft niet zo te zijn dat de slachtoffers van de fiscale fraude (de modaalverdiener) moet blijven ophoesten, terwijl anderen gratis kunnen genieten van de extra gevonden gelden? ja man! jammer maar helaas.
Ik bedoelde gezondheidszorg in het algemeen.
Je was toch bezorgd om "BELGEN die een te klein pensioentje hebben om hun ziekenhuisfaktuur te betalen, of aan mensen die werkloos zijn en evenmin de opleg van hun ziekenhuiskosten, of dokterskosten of apothekerskosten kunnen betalen"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be