Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2009, 21:55   #561
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Als de Vlamingen in de toekomst om een vierde uitdieping van de Schelde gaan vragen, dan kan Nederland beter meteen nee zeggen. Dan hoeven we dat gemekker niet meer aan te horen.
Dan voeren wij onmiddelijk een wegenvignet in voor dat nederlands vrachtverkeer dat van rotterdam haven via ons land europa intuft....

Die moeten dan maar om langs duitsland....

Jullie wat dwars gaan liggen,dan wij ook mijn beste,een nederlander raak je het beste in zijn geldbeugel....

En dan kunnen we terug rond de tafel gaan zittenom te praten over een uitdieping van de schelde in ruil voor het terug intrekken van dat wegenvignet voor vrachtvervoer...
Wedden dat er dan rap een akkoord gaat zijn....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 21:59   #562
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dan voeren wij onmiddelijk een wegenvignet in voor dat nederlands vrachtverkeer dat van rotterdam haven via ons land europa intuft....

Jullie wat dwars gaan liggen,dan wij ook mijn beste,een nederlander raak je het beste in zijn geldbeugel....

En dan kunnen we terug rond de tafel gaan zittenom te praten over een uitdieping van de schelde in ruil voor het terug intrekken van dat wegenvignet voor vrachtvervoer...
Een mooie reden voor Nederland om te stoppen met dat vrachtvervoer.
Laten ze de Betuwelijn gebruiken ,goed voor het milieu en beter voor het rendabel zijn van de Betuwelijn.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 22:00   #563
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat zou dan wel buitengewoon kinderachtig zijn. Dus wij MOETEN ja zeggen op al jullie verzoeken? Nederland is helemaal niet verplicht om de Schelde uit te diepen. Maar een wegenvignet specifiek om Nederland dwars te zitten wordt gewoon verboden door Brussel. Maar fijn om te weten dat jij totaal geen respect hebt voor de Nederlandse soevereiniteit. Dit is inmiddels de derde uitdieping van de Schelde. Maar kennelijk verwacht jij dat dit eindeloos kan doorgaan.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 22:01   #564
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Balkenende heeft weer eens een grote stommiteit begaan.
Hij heeft verdragen gesloten met Belgie.
Hij had daar nooit aan moeten beginnen.
Ten eerste, hij had moeten weten dat het 20 jaar zou gaan duren, door de vele en gebruikelijke procerdures.
Ten tweede, Nederland heeft nog nooit kunnen samenwerken met Belgie.
Ten derde ,Belgie moet zelf haar problemen oplossen.Ze hebben zee genoeg.
Neen er is nog een andere mogelijkheid. Ons niets meer aantrekken van de Nederlanders. En niet ver van de haven van Antwerpen in de open zee een overslaghaven bouwen door een eiland op te spuiten, zodat de grote containerschepen altijd Antwerpen kunnen bereiken. Dan zijn we van dat gedoe af. Ook voor de toekomst, want die Schelde slibt vroeg of laat toch weer dicht. En dan krijgen we weer heibel.

Laatst gewijzigd door system : 18 augustus 2009 om 22:03.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 22:08   #565
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou dan wel buitengewoon kinderachtig zijn. Dus wij MOETEN ja zeggen op al jullie verzoeken? Nederland is helemaal niet verplicht om de Schelde uit te diepen. Maar een wegenvignet specifiek om Nederland dwars te zitten wordt gewoon verboden door Brussel. Maar fijn om te weten dat jij totaal geen respect hebt voor de Nederlandse soevereiniteit. Dit is inmiddels de derde uitdieping van de Schelde. Maar kennelijk verwacht jij dat dit eindeloos kan doorgaan.
Het nederlands getreiter wat betreft de uitdieping van de schelde komt hier ook kinderachtig over mijn beste...
Of denkt U dat jullie wat meer mogen....

Dat is dan wederzijds met Uw respect naar ons toe....

Ten slotte is het massale vervoer vanuit de rotterdamse haven hier in ons land voor een groot deel verantwoordelijk voor de stukgereden autostrades....

Dan mag je als je de antwerpse haven economisch wil afremmen in zijn groei door de steeds grotere schepen gaandeweg naar rotterdam te loodsen om vervolgens die vrachten over onze wegen te vervoeren,hier wel meebetalen voor al hetgeen jullie overbelaste vrachtwagens hier stukrijden...

En wil U niet betalen, tjadan zwemmen jullie voor mijn part ieder met een container op jullie rug door de noordzee naar frankrijk om die taks te ontwijken...
Of rijden jullie blokske rond...Mij niet gelaten...
Oud 18 augustus 2009, 22:19   #566
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het nederlands getreiter wat betreft de uitdieping van de schelde komt hier ook kinderachtig over mijn beste...
Of denkt U dat jullie wat meer mogen....

Dat is dan wederzijds met Uw respect naar ons toe....

Ten slotte is het massale vervoer vanuit de rotterdamse haven hier in ons land voor een groot deel verantwoordelijk voor de stukgereden autostrades....

Dan mag je als je de antwerpse haven economisch wil afremmen in zijn groei door de steeds grotere schepen gaandeweg naar rotterdam te loodsen om vervolgens die vrachten over onze wegen te vervoeren,hier wel meebetalen voor al hetgeen jullie overbelaste vrachtwagens hier stukrijden...

En wil U niet betalen, tjadan zwemmen jullie voor mijn part ieder met een container op jullie rug door de noordzee naar frankrijk om die taks te ontwijken...
Of rijden jullie blokske rond...Mij niet gelaten...
Men noemt dit ook wel chantage.
Oud 18 augustus 2009, 22:29   #567
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, Van Peel is een hollanderhater, net als u. Maar dat staat verder los van deze discussie.

U doet net alsof een vertraging hetzelfde is als een contractbreuk. Maar dit soort dingen gebeuren ook aan de lopende band in Vlaanderen.
Aah, het favoriete woord van Spinoza: de hollanderhater. Ikzelf kom regelmatig in Nederland, heb Nederlandse vrienden en vind niet dat de Zeeuwse moeten geboycot worden of dat we nu maar snel een wegenvignet voor Nederlanders moeten invoeren. Helaas ben ik nu eenmaal geboren in Vlaanderen uit Vlaamse ouders en hoor ik daarmee volgens Spinoza tot de onderkaste. Een bloemlezing (allemaal uit de periode voor het geleuter over de uitdieping) van een inwoner van een volgens hemzelf 'bevriende natie':

Citaat:
Jullie Vlamingen hebben wat dat betreft geen recht van spreken. Nergens ter wereld word je als Nederlander af en toe zo onbeschoft behandeld als in Vlaanderen.
Citaat:
Als jullie Vlamingen je tegen anderen zouden gedragen zoals tegen Nederland(ers), dan zouden jullie nog weinig vrienden overhouden.
Citaat:
Zoveel vrienden heeft Vlaanderen niet op deze aarde. De betrekkingen met de Vlamingen moeten eerst tot de grond toe afgebroken worden, voordat we een gezonde basis hebben om op verder te bouwen.
Citaat:
Zo gedragen veel Vlamingen zich wel ja, als een klein kind. En wie zich als een klein kind gedraagd, moet ook als klein kind behandeld worden.
Citaat:
Sinds ik me ben gaan interesseren voor Vlaanderen, is mijn beeld van de Vlamingen er niet beter op geworden.
Citaat:
Veel Vlamingen zijn walgelijk arrogante opscheppers. En dan doen ze ook nog alsof ze bescheiden zijn.

Ja, jullie Vlamingen zijn superieure bourgondiërs. Althans, zo proberen jullie jezelf een gevoel van identiteit en eigenwaarde te geven.
Ik zou nog even kunnen doorgaan, maar het is wel duidelijk zo. Spinoza draait zich in alle bochten om dit soort gedrag te rationaliseren door te verkondigen dat het zijn persoonlijke negatieve ervaringen zijn die hem zo gemaakt hebben. Een beetje zoals de VB'er die allochtonen haat door een aantal negatieve ervaringen. Een beetje zoals de Antwerpenaar die Nederlanders haat nadat er weer eens tegen de kathedraal staan te pissen. Een beetje zoals de campinguitbater in de Ardennen die Nederlanders weigert nadat een groep zich heeft misdragen op zijn camping.

Intelligente mensen lossen dat anders op: Spinoza stort bakken stront uit over Vlaanderen, maar in plaats van nu een hekel te hebben aan Nederlanders, heb ik gewoon een hekel aan Spinoza!
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 22:33   #568
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Djeezes, als die bejaarden met dat warm weer een paar pinten drinken in de zon is er toch echt geen huis mee te houden. Drink eens een colaatje, Gerry.
Mag het ook een flesje wijn zijn? Ik vind die cola maar niets.En daarbij, bejaarde. Vroeger was ik jong en knap, nu ben ik alleen nog knap, niet meer zo jong misschien maar nog wel even zot hoor.
http://www.youtube.com/watch?v=1RX_znUU_Tw

Laatst gewijzigd door Garry : 18 augustus 2009 om 22:39.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 22:36   #569
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Aah, het favoriete woord van Spinoza: de hollanderhater.
Van Peel heeft ooit gezegd dat ie liever met tien Marokkanen dan een Hollander op een eiland zit. Dus het lijkt me volkomen terecht als ik hem een hollanderhater noem. En wat betreft System ben ik niet de enige op dit forum die er zo over denkt.

Citaat:
Intelligente mensen lossen dat anders op: Spinoza stort bakken stront uit over Vlaanderen, maar in plaats van nu een hekel te hebben aan Nederlanders, heb ik gewoon een hekel aan Spinoza!
Ik heb drie jaar in Vlaanderen gewoond, en ben nog nooit ergens zoveel vijandschap tegengekomen jegens de Ollander als daar. Mischien ga ik soms te ver. Maar als je met zoveel haat wordt overladen dan is het moeilijk om redelijk te blijven.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 18 augustus 2009 om 22:36.
Oud 18 augustus 2009, 22:38   #570
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, het is identiek hetzelfde als wat jullie doen: de toegang verhinderen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 22:42   #571
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wel, het is identiek hetzelfde als wat jullie doen: de toegang verhinderen.
Wij verhinderen helemaal niet de toegang. Tot nu toe heeft Vlaanderen altijd z'n zin gekregen. Maar er komt een dag dat Nederland een keer nee zegt. Wij vragen toch ook niet keer op keer om capaciteitsuitbreiding van jullie wegen? Je kan een weg niet uitdiepen. Maar stel dat we zouden vragen om een extra rijbaan voor een nieuwe generatie van supergrote vrachtwagens. Zouden jullie daar in Vlaanderen ook keer op keer ja op zeggen?
Oud 18 augustus 2009, 22:43   #572
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij verhinderen helemaal niet de toegang. Tot nu toe heeft Vlaanderen altijd z'n zin gekregen. Maar er komt een dag dat Nederland een keer nee zegt. Wij vragen toch ook niet keer op keer om capaciteitsuitbreiding van jullie wegen? Je kan een weg niet uitdiepen. Maar stel dat we zouden vragen om een extra rijbaan voor een nieuwe generatie van supergrote vrachtwagens. Zouden jullie daar in Vlaanderen ook keer op keer ja op zeggen?
Is er daar een verdrag over ?

Nederland had dan maar niet dat vedrag moeten tekenen he !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 22:43   #573
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
De Vlamingen hebben 2 gebreken.
Ze weten niet wat Nederland is en ze kunnen de 'h' niet uitspreken.
Ik kan de H nochtans erg goed uitspreken.
Oud 18 augustus 2009, 22:44   #574
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jullie dat zouden betalen zou ik dat niet per se een slecht idee vinden.
Oud 18 augustus 2009, 22:46   #575
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het zegt meer dat jij er doelbewust naar zoekt.
Zou kunnen, maar ik kan het maar alleen vinden als het er ook is.
Oud 18 augustus 2009, 22:47   #576
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noem het zoals U wil,het zal mij worst wezen.....
Oud 18 augustus 2009, 22:48   #577
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van Peel heeft ooit gezegd dat ie liever met tien Marokkanen dan een Hollander op een eiland zit. Dus het lijkt me volkomen terecht als ik hem een hollanderhater noem.
Van Peel is een oen. Die uitspraak is hem toen bovendien zwaar aangerekend, ook in Vlaanderen. Zijn uitspraak betrof overigens de grote groepen Nederlanders die toen massaal afzakten naar Antwerpen en hier voor behoorlijk veel overlast zorgen. Nederlanders klagen toch ook over Franse drugtoeristen die het te bont maken.

Citaat:
En wat betreft System ben ik niet de enige op dit forum die er zo over denkt.
Je hebt het zelden over System, je hebt het consequent over 'de Vlamingen' of 'veel Vlamingen'. Vlamingen en Nederlanders hebben een soort onderlinge speelse rivaliteit zoals Amerikanen en Canadezen, zoals Gentenaars en Antwerpenaars, zoals zovele andere bevolkingsgroepen. De vele Hollander- en Belgenmoppen wijzen voor mij eerder in de richting van een bepaalde affectie dan van haat.

Citaat:
Ik heb drie jaar in Vlaanderen gewoond, en ben nog nooit ergens zoveel vijandschap tegengekomen jegens de Ollander als daar. Mischien ga ik soms te ver. Maar als je met zoveel haat wordt overladen dan is het moeilijk om redelijk te blijven.
Ik heb geen redenen om aan te nemen dat je liegt over je ervaringen, maar wat is haat. Ik herinner me dat je in een van je posts schreef dat veel Vlamingen wel vriendelijk waren, maar dat je in hun ogen amper verborgen minachting bespeurde ... Ligt het probleem dan niet eerder bij je eigen gevoeligheid?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 22:52   #578
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
De stemming slaat om hoor. Steeds meer Nederlanders beginnen door te krijgen hoe jullie Belgen in elkaar steken. Het schijnheilige, hypocriete en achterbakse gezuig van jullie soort komt ons de strot uit.

On Topic: Laat die Westerschelde maar mooi dichtslibben!!
Och, het is maar hoe ge het bekijkt. Van mij mag het best dichtgeslibd blijven. Gewoon de grenzen ook dichtslibben enkel en alleen voor alle Nederlands verkeer en voor vrachtverkeer naar Nederland. Rijden jullie maar met alles blokje om. Je zult rap weten welk prijskaartje dat daar aan verbonden is.
Oud 18 augustus 2009, 22:54   #579
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Hartelijk welkom op het forum! Laat je niet gek maken door figuren als roodhaar en garry: zij zijn zeker niet de gemiddelde Vlaming. Er zijn bijvoorbeeld op dit forum erg veel Vlamingen voorstander van een vereniging van Vlaanderen en Nederland...
Dat er die zijn, ongetwijfeld, maar ofdat ge zoveel van die zotte gaat vinden dan dat gij denkt, daar heb ik toch zo mijn twijfels over.
Oud 18 augustus 2009, 22:56   #580
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Och, het is maar hoe ge het bekijkt. Van mij mag het best dichtgeslibd blijven. Gewoon de grenzen ook dichtslibben enkel en alleen voor alle Nederlands verkeer en voor vrachtverkeer naar Nederland. Rijden jullie maar met alles blokje om. Je zult rap weten welk prijskaartje dat daar aan verbonden is.
Ze zullen ze daar in duitsland graag zien komen....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be