![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#562 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#563 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Appelen zijn rond en peren zijn ook lekker.
![]() |
#564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een katholiek mag geen petje op hebben maar een moslima mag wel een hoofddeksel op hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het vlaams parlement is het niet verboden om een hoofddeksel te dragen.
![]() |
#566 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mijn reactie was op dit, heeft dus niets met het parlement te maken. En wat dat dragen van een hoofddeksel in het parlement betreft is de ene toch precies wat gelijker dan een ander. Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 14 februari 2010 om 18:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#567 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat jullie zo lang en uitgebreid kunnen leuteren over een fait divers, zeg...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is het eigen volk eerst nadat we zogoed als onder de voet werden gelopen door vreemdelingen van alle slag! Sommige van "ons volk" slapen s' nachts buiten in een kartonnen doos, hier binnenvallende vreemdelingen probeert men onder te brengen op hotel, of men vindt een rechter die een dwangsom eist voor elke nacht dat die invallers geen onderkomen hebben! Las deze morgen dat we in ons landje met 110 verschillende soorten vreemdelingen zitten asjeblief... En dat ganse nest zou moeten leren samenleven met ons en wij met hen? Welke idioot kan zich dat voor de geest halen? Dus meer en meer: eigen volk eerst! Als we moeten kiezen tussen links onnozel multiculgeleuter en gezond verstand, mogen we het tweede kiezen? En nog eventjes: onze nonnetjes vergelijken met de hoofddoekjes van de veroverende islam... doe maar verder, of snap je het zelf niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe het nu zuiver wettelijk zit laat ik nog in het midden, er zijn precies al gevallen buitengevlogen voor niet veel meer!
Maar als dat moslimszootje de pretentie heeft van onze kerststalletjes, sinterklaas, paaseieren enz aan te klagen, weg te willen enz omdat het niet bij hun achterlijk gezeik past, zo gezien mag FDW dat sieraad van de Islam met evenveel liefde bejegenen!!! Dewinter heeft daar geen goede zet gedaan, maar die islamovervallers zijn nog veel erger, en daar heb je uiteraard geen commentaar op zeker? Eigen volk moet op de buik kruipen voor die invallers. Beter dan "eigen volk eerst", uiteraard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Velen dragen hun kopvod zelfs niet als ze in hun geboorteland op vakantie zijn en zetten hem weer op zodra ze hier weer aan land zijn! Waarom denk je??? Ze helpen daarmee hun eigen onder de duim houden en wat zei Erdogan daar weer, in Duitsland, daarover??? Waarom blijven zaken vergelijken die niets met elkaar te maken hebben, tenzij een pak komedie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou meteen een ander licht werpen op jouw reacties, natuurlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat zijn beleefdheidsregels beste vriend, een vrouw moet in tegenstelling tot een man haar hoofddeksel niet afzetten als ze ergens binnenkomt of iemand groet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als u tegen die wet bent, dan mag u proberen hem af te schaffen. Ik hou u niet tegen, er valt wat voor te zeggen al zijn er belangrijker dingen op de wereld. U weet het overigens niet maar zeer veel wetten zitten vol 'ennen' of 'maaren' of 'tenzijs' of 'uitzonderingen worden door de wet bepaald' enzo.
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- welles-nietes-spelletje, volgens mij wel waar... - dat ze hier geboren zijn ... en dan! Wat een prestatie! Waren ze maar in China,Congo of op de Noordpool geboren, dan waren ze Chinees, Afrikaan/Congolees of Inuït zeker? Alleen, raar dat we daar nooit iets van horen! Voor mij en de meeste andere mensen ben je als vreemdeling een Belg geworden als je je inpast in onze levensstijl, kleurtje van geen belang! Je bent dat niet als je hier blijft rondlopen en je gedragen als moslim en eisen dat je omgeving zich aanpast aan dat moslim zijn! Voor de honderste keer: waarom op dat gebied geen problemen met Italianen, Spanjaarden , Joden, Chinezen, Japanners (hebben die geen godsdienst misschien?) enz enz???? Net zoals hun godsdienst passen ze absoluut niet in het rijtje van de andere vreemdelingen! Belangrijk: ja, er zijn natuurlijk moslims die zich wel aanpassen, die voor niemand een doorn in het oog zijn , die hun eigen godsdienst kunnen en mogen beleven zonder dat iemand daar last van heeft enz en over die mensen hebben we niet! We zeggen hier niet: ze zijn allemaal zo! De uitzendingen van "in Godsnaam" gezien? Wedden dat er enkel weer over dat stuk van de moslims discussie zal geweest zijn! Naar de rest kijken we met "interesse", en verder doen die mensen hun ding maar! Maar met de moslimversie was het meteen weer prijs! "Ik ben zo blij, ze luistert toch zo goed naar mij!" Arm schaap... - toch maar normaal dat wij, en al diegenen die denken zoals wij, bepalen hoe het er met ons landje aan toegaat! Onze wetten en grondwet zijn totaal niet aangepast aan een nieuwe soort van maatschappij met invallers die denken dat ze hier zomaar hun zin mogen doen! Simpel: velen vegen kompleet hun voeten aan al onze wetten, alleen die van Allah telt, en de sharia zouden ze er ook graag bij hebben! Maar... ze zijn wel zo achterbaks om met onze wetten te spelen als er bij gelegenheid iets tussen zit dat bij gelegenheid in hun kraam past! Dan pas is het "de wet" nietwaar? Laatst gewijzigd door andev : 14 februari 2010 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor de rest hoop ik dat ze zich economisch integreren en dus aan een job geraken en verwacht ik dat men zich doorgaans aan de wetten en reglementen houdt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 14 februari 2010 om 19:41. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bewijs maar dat ik ongelijk heb, dan kunnen we weer een tijdje verder! Of was het gewwon te moeilijk om er een zinnig antwoord op te geven? Ik ben eigenlijk de luis in de pels of zo? En dat ik nu en dan iets herhaal komt gewoon vanwege de vaststelling dat sommigen postings waar ze met hun mond vol tanden staan gewoon negeren, alsof ze ze nooit gezien hadden, en gewoon een bladzijde verder doen met hun beweringen alsof die postings er nooit gestaan hadden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daar heb ik totaal geen zin in, ik heb wat anders te doen. Het slaat ook nergens op. Als u niet buiten uw enge denkkader geraakt en zich daar goed bij voelt, moet u dat maar vooral verder doen. Ik vind het wat pathetisch, da's alles.
![]() |
![]() |
#579 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe komt het dan dat in Turkijë bvb, toch een moslimland veel meer dan een seculier land, de hoofddoeken op meerdere plaatsen en gelegenheden verboden zijn? En men er daar voortdurend de boel niet voor overhoop haalt, of heel voorzichtig als probeersel... Daar is het geen fora en scheldpartij maar gewoon den bak in bij protest! Ik heb het voorbeeld al weer opgehaald van moslima's die hun doek afzetten als ze op vankantie zijn in hun oorsprongland, en na aankomst hier hem weer opzetten! Hoe verklaar je dat? Hoe verklaar je dat zeer veel vrouwen daar toch ook zonder hoofddoek rondlopen, dagelijks te zien in nieuwsberichten uit die streken, zonder dat ze opgeknoopt worden, want hun godsdienst verplicht hen dat toch? Tenzij misschien in een paar van hun landen die kampioen zijn in de mensenrechten? Staan die model voor onze toekomstige maatschappij misschien? Laatst gewijzigd door andev : 14 februari 2010 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het Hof stelt dat 'het dragen in het openbaar van een hoofddoek overeenstemt met de voorschriften van de Islam'. In hoger beroep had de gemeente nog beweerd dat dit geen religieus voorschrift was, maar een strikt individuele wens, aangezien er andere islamitische vrouwen zijn die geen hoofddoek dragen. In de media kon men de Beringse burgemeester trouwens uit de Koran de stelling horen citeren dat de hoofddoek in de Islam niet verplicht is. Maar dit doet niet terzake. Hoezeer men er ook van overtuigd kan zijn dat een andere interpretatie van de religieuze bronnen wenselijk is, een buitenstaander kan ze niet opdringen. Waar het op aankomt, is dat de betrokkenen de regel als een religieus voorschrift zien, en dat daarvoor een 'ernstige rechtvaardiging' voorligt. Aangezien wereldwijd miljoenen moslims dit voorschrift erkennen, kan dat element moeilijk betwist worden. De kwestie werd in 2000 door het Hof van Casstie beslecht. Als u het er niet mee eens bent is dat compleet onbelangrijk en staat u maar één optie open: proberen de wet te wijzigen. En dan zullen ook nonnekes hun kap moeten afzetten voor hun pasfoto. Mij niet gelaten maar er zijn belangrijker dingen in de wereld, me dunkt.
![]() |
![]() |